Wt is het verschil tussen een x264 bestand en een mkv bestand.

Gestart door aklasse, november 13, 2012, 13:29:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aklasse

We hebben een nieuwe mediaspeler besteld,maar nu las ik dat bij bestanden er geen x264 erbij staat wel MKV.Ik heb diverse films in x264 waarbij ook mkv bij vermeld staan,is dit dan niet hetzelfde.
Het is een TERRATEC NOXON M740 mediaplayer.


jvanhambelgium

Citaat van: aklasse op november 13, 2012, 13:29:38
We hebben een nieuwe mediaspeler besteld,maar nu las ik dat bij bestanden er geen x264 erbij staat wel MKV.Ik heb diverse films in x264 waarbij ook mkv bij vermeld staan,is dit dan niet hetzelfde.
Het is een TERRATEC NOXON M740 mediaplayer.

MKV = containerformaat (Matroska,open standaard "free container"), beschrijft de manier waarop het boeltje (audio,beelden,video,ondertitels,meta) is ingepakt tot 1 bestand.

X.264 = compressiestandaard (mathematische implementatie om het aantal bits van videomateriaal te verminderen en de visuele kwaliteit hoog te houden)

In theorie kan je in een "mkv" ook wel andere dingen steken als H264/X264 gecomprimeerde videobestanden, maar in de praktijk denk ik dat niet gek is te stellen dat zowat alle actueel vindbare "mkv's" effetief H264/X264 gecomprimeerd materiaal bevat.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

aklasse

Bedank voor de uitleg,dus al ik het begrijp kan hij dan allebei de bestanden aan.

Xstream

Het gaat in deze maar om 1 bestand: MKV.
H/X264 is dus de compressie van de video die uitgelezen wordt door de MKV. (audio sporen, video (markers) e.d. Zodat 't werkt zoals wij allemaal willen)
Zie 't maar als dat je een bal in je hand houdt. Je hand is dan de MKV en de bal de video met X264 compressie.

Hoewel 't veilig is om aan te nemen dat er met MKV H/X264 materiaal mee af te spelen is, is dat geen gegeven dat dit altijd zo is.
Dus technisch gezien betekend MKV niet of de speler deze h/x264 "codecs" aan kan.

Maar daar kom je vanzelf achter aangezien je 'm al besteld hebt ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

aklasse


jvanhambelgium

Citaat van: aklasse op november 13, 2012, 17:21:08
Oké,ik wacht met spanning af.Bedankt voor de uitleg.

Dat gaat allemaal perfect afspelen, ik zou niet teveel zorgen maken...


    Video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4: Xvid, WMV9, ISO, VOB, IFO, MP4, DAT, MOV, AVI, MKV, H.264, TS, TP, M2TS, FLV
    Inklusive DTS, Dolby Digital, WMA und AAC downmix Unterstützung
    Audio: MP3/OGG/WMA/WAV/AAC/Flac
    Foto: HD-JPEG, JPG, BMP

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

digitalboy

Citaat van: jvanhambelgium op november 13, 2012, 13:36:38
MKV = containerformaat (Matroska,open standaard "free container"), beschrijft de manier waarop het boeltje (audio,beelden,video,ondertitels,meta) is ingepakt tot 1 bestand.

X.264 = compressiestandaard (mathematische implementatie om het aantal bits van videomateriaal te verminderen en de visuele kwaliteit hoog te houden)

In theorie kan je in een "mkv" ook wel andere dingen steken als H264/X264 gecomprimeerde videobestanden, maar in de praktijk denk ik dat niet gek is te stellen dat zowat alle actueel vindbare "mkv's" effetief H264/X264 gecomprimeerd materiaal bevat.

Je vergeet de vc1 codec.. die ook in mkv's kan zitten!

jvanhambelgium

Citaat van: digitalboy op november 13, 2012, 19:46:55
Je vergeet de vc1 codec.. die ook in mkv's kan zitten!

Inderdaad, en ook MPEG-2 kan in een MKV container zitten bijvoorbeeld.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

aklasse

Mijn zoon heeft de speler binnen speelt toch minder af dan de oude die we hebben dus gaat hij terug helaas.Had nog een dune liggen alleen die wil hij niet kunt volgens mij geen betere hebben als je een beetje verstand van de apperaten hebt,voor mij te moeilijk.

jvanhambelgium

Citaat van: aklasse op november 15, 2012, 00:15:11
Mijn zoon heeft de speler binnen speelt toch minder af dan de oude die we hebben dus gaat hij terug helaas.Had nog een dune liggen alleen die wil hij niet kunt volgens mij geen betere hebben als je een beetje verstand van de apperaten hebt,voor mij te moeilijk.

"speelt minder af dan de oude" is natuurlijk nogal vaag ... mah bon, als hij dan toch per direct terug kan moet je er geen tijd in steken (vb firmware upgrade oid)

Ik heb ook al lang een Dune 3.0 en die speelt gewoon ... alles eigenlijk. (alles dat ik al ben tegen gekomen toch)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

aklasse

Heb ik ook tegen hem gezegd je moet hem binnen 14 dagen terug sturen ik heb hem nu thuis ga vanmiddag zelf is even kijken wat de voor en nadelen zijn.