Philips BDP 9600 erg heet ?

Gestart door A90, november 2, 2012, 22:14:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A90

Sinds een week of 3 ben ik in het gelukkige bezit van een Philips BDP 9600 die ik 2e hands heb overgenomen van een forumgenoot.

Nu speelt het apparaat wel goed maar hij wordt tijdens het afspelen best warm. Sterker nog ik kan mijn hand niet op de aluminium behuizing houden omdat dat echt te heet aanvoelt en dan staat de speler pas een uur of 2 aan.

Zijn er meer ervaringen met dit model en warm worden ? het lijkt me echt niet gezond voor de electronica zo heet. Mijn vorige speler (Philips BDP 9100) werd lang zo heet niet en stond op dezelfde plaats.

Zou die stuk zijn ?
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Richi

Mijn 9500 wordt wel warm, heel warm, maar niet heet. Je kan je hand er met gemak op leggen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mario D

Draait de ventilator achteraan de op speler. ??

A90

Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Mario D

Voor een Blu-Ray speler zit er wel erg veel hardware in die Philips, misschien dat hij daarom iets warmer word dan een andere Blu-Ray.

Dat hij echt heet word is nooit goed natuurlijk.

Kjelt

#5
Is gewoon een panasonic speler van binnen is dus inkoop van philips, wel een goed apparaat alleen de voeding gaat  vaak kapot, wellicht doordat ie zo warm wordt. Overigens wordt een Oppo83 ook bloedje heet, een blu ray disc die er na een film kijken uitkomt is nauweljks vast te houden.

ATI850

De Philips BDP9600 heeft geen ventilator aan boord, de BDP9500 wel. Ik heb ze allebei gehad (ik heb de BDP9600 ook nog) en ik vind dat heet worden erg mee vallen. Maar bij mij staat de speler in een erg open rack, wellicht dat dat flink scheelt tov een meer gesloten kast.