Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

weust

Bas, ja en lees testen.
We hebben ze bij ons op werk sinds een paar weken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2


weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: weust op december 30, 2013, 19:55:28
Omdat Android troep is? Of was dat te makkelijk? :D

veel te gemakkelijk. Stilletjes denk ik het omgekeerde......

raindog

Moest ik kiezen zou ik een iPad 4 of Air nemen, afhankelijk van de prijs van de 4 en de mate waarin je het gewicht belangrijk vind.

Persoonlijk vind ik retina en must. Ik was helemaal happy met de iPad 1 en ipad 2. Maar toen ik eenmaal de 3 had met retina-scherm kon ik niet meer terug. Vooral bij tekst en bedienings-apps voor de DS vind ik het bijna onmisbaar. De iPad 4 heb ik overgeslagen en sinds enkele maanden ligt er hier een Air naast de iPad 3. 

De Air is vooral met wifi echt een heel stuk sneller geworden. Sneller zelfs dan mijn (oude) iMac. Het gewicht went ook snel, wanneer ik nu de 3 op pak dan voelt het als een baksteen. Enig nadeel is dat de Air daardoor ineens minder degelijk en solide aanvoelt. De Air is  qua 'feel' minder bijzonder geworden en voelt nu bijna even anoniem als een plastic fantastic Android tablet.

Met andere woorden, de Air is in alle opzichten praktischer, snelleren en beter dan de iPad 4 maar voelt minder sjiek en bijzonder aan.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

BJF

Ik heb een nu iPad Air, mijn vrouw een iPad 3. Qua gewicht en prestaties is de Air duidelijk beter. Maar: ik had hiervoor een iPad mini en achteraf zou ik weer voor de mini kiezen, de nieuwe dan. Die 'handt' nog net iets beter en is gemakkelijker met twee duimen te bedienen.

Ik denk alleen dat ik het je hiermee niet echt gemakkelijker maak  ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

mijkie

ik heb het hele gamma gehad, van de iPad 1 tot nu, de Air.....het grootste verschil vond ik de upgrade van 1 naar 2 en toen naar de 4 maar als ik zou moeten kiezen tussen de 2 en de Air....absoluut de Air, veel lichter, kleiner en hij draait merkbaar soepeler !!

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

twani

Citaat van: Maro op december 30, 2013, 19:00:00
Prachtig...die eeuwige twijfel..zelfs bij de aanschaf van een i-Pad.  :tounge2:
Ik voorzie weer 100 pagina's "Tablet kijk en luister reviews" en Meet and Greets verspreid over heel 2014 :tounge2:

eddy135

Citaat van: twani op december 30, 2013, 22:49:44
Ik voorzie weer 100 pagina's "Tablet kijk en luister reviews" en Meet and Greets verspreid over heel 2014 :tounge2:

Geneuzel bedoel je??

Kwestie van naar de winkel gaan, beide even in de hand nemen...en klaar!

Doe alles nog met pad-1, werkt prima... :tounge2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december 30, 2013, 19:40:07
Het gewicht kan een issue zijn als je, zoals ik, de iPad regelmatig in de hand gebruikt ipv ergens in een hoes neerzet.

Wat scherm en snelheid betreft... Tsja, dan valt de keuze uit in het voordeel van de Air. Een duidelijke keuze. Toch? ;-)
Als ik Linda zo bekijk, nou ja de manier waarop ze de iPad gebruikt, is dat toch vooral staand/steunend. Zo, en op schoot, zal ik hem vooral gebruiken. Gewicht is dus minder van belang.

Citaat van: weust op december 30, 2013, 19:41:02
Bas, ja en lees testen.
We hebben ze bij ons op werk sinds een paar weken.

Ok, cool. Leuk werk heb je! ;)

Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 19:45:09
waarom apple? er is ook android
Citaat van: weust op december 30, 2013, 19:55:28
Omdat Android troep is? Of was dat te makkelijk? :D
Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 19:57:35
veel te gemakkelijk. Stilletjes denk ik het omgekeerde......
Vertel Henk!

Dat het Apple wordt, staat nog niet 100% vast. In eerste instantie was/ben ik geen aanhanger van Apple. Ik vind hun omgeving erg beperkend en dwingend en daar heb ik een hekel aan. Voor mij ook de reden dat ik nooit Apple heb gehad.

Tegelijkertijd heb ik een klein beetje ervaring met het verschil tussen een Samsung Tab en iPad 2. De laatste vond ik veel soepeler en veel mooiere, handiger en nuttiger apps hebben. Zodoende vind ik de iPad de betere tablet en daardoor mijn voorlopige keuze.

Citaat van: raindog op december 30, 2013, 20:13:25
Moest ik kiezen zou ik een iPad 4 of Air nemen, afhankelijk van de prijs van de 4 en de mate waarin je het gewicht belangrijk vind.

Persoonlijk vind ik retina en must. Ik was helemaal happy met de iPad 1 en ipad 2. Maar toen ik eenmaal de 3 had met retina-scherm kon ik niet meer terug. Vooral bij tekst en bedienings-apps voor de DS vind ik het bijna onmisbaar. De iPad 4 heb ik overgeslagen en sinds enkele maanden ligt er hier een Air naast de iPad 3. 

De Air is vooral met wifi echt een heel stuk sneller geworden. Sneller zelfs dan mijn (oude) iMac. Het gewicht went ook snel, wanneer ik nu de 3 op pak dan voelt het als een baksteen. Enig nadeel is dat de Air daardoor ineens minder degelijk en solide aanvoelt. De Air is  qua 'feel' minder bijzonder geworden en voelt nu bijna even anoniem als een plastic fantastic Android tablet.

Met andere woorden, de Air is in alle opzichten praktischer, snelleren en beter dan de iPad 4 maar voelt minder sjiek en bijzonder aan.   
Snellere wifi lijkt me absoluut een pluspunt, dat zorgt voor eenn betere internetervaring denk ik.

Het uiterlijk en de feel vind ik wat minder belangrijk. Zodra ik een tablet heb, doe ik deze toch meteen in een case. Exclusiviteit boeit mij persoonlijk totaal niet.

Citaat van: BJF op december 30, 2013, 20:14:08
Ik heb een nu iPad Air, mijn vrouw een iPad 3. Qua gewicht en prestaties is de Air duidelijk beter. Maar: ik had hiervoor een iPad mini en achteraf zou ik weer voor de mini kiezen, de nieuwe dan. Die 'handt' nog net iets beter en is gemakkelijker met twee duimen te bedienen.

Ik denk alleen dat ik het je hiermee niet echt gemakkelijker maak  ;D

Dat valt wel mee. Ik heb een Samsung Note. Om echt een verschil te maken, kies ik dan dus niet voor een iPad Mini. Als ik nou veel onderweg zou zijn en de Note niet had...

Citaat van: mijkie op december 30, 2013, 21:24:56
ik heb het hele gamma gehad, van de iPad 1 tot nu, de Air.....het grootste verschil vond ik de upgrade van 1 naar 2 en toen naar de 4 maar als ik zou moeten kiezen tussen de 2 en de Air....absoluut de Air, veel lichter, kleiner en hij draait merkbaar soepeler !!


Duidelijk, dank je!

Citaat van: twani op december 30, 2013, 22:49:44
Ik voorzie weer 100 pagina's "Tablet kijk en luister reviews" en Meet and Greets verspreid over heel 2014 :tounge2:
Citaat van: eddy135 op december 31, 2013, 07:34:04
Geneuzel bedoel je??

Kwestie van naar de winkel gaan, beide even in de hand nemen...en klaar!

Doe alles nog met pad-1, werkt prima... :tounge2:
Haha, zo erg wordt het niet.

Ik ga ook zeker een "hands-on" doen. Jullie ervaringen en tips vind ik een meerwaarde, want een ervaring van een paar minuten in een winkel vind ik te weinig. Maar twijfelen doe ik altijd ja. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 31, 2013, 08:44:30

Vertel Henk!


Zo'n beetje dezelfde bezwaren tegen apple die jij ook hebt: gegijzeld worden door apple + iTunes + direct credit card gegevens verstrekken.
Het is meer principieel weigeren om me te schikken naar de uitoefening van hun machtspositie.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Citaat van: Onder013 op december 31, 2013, 10:58:38
Zo'n beetje dezelfde bezwaren tegen apple die jij ook hebt: gegijzeld worden door apple + iTunes + direct credit card gegevens verstrekken.
Het is meer principieel weigeren om me te schikken naar de uitoefening van hun machtspositie.

Bij Android zijn ze ook alleen maar er op uit om zoveel mogelijk gegevens van je te achterhalen. Waar Apple zich idd richt op verkoop van hardware zijn ze bij Android met hele andere middelen bezig miljarden binnen te halen. Alleen al die link met Google. Credit card gegevens bij Apple? Ik heb niet eens een credit card maar wel 2 i-Phones en twee i-Pads die hier perfect werken en alle apps kan ik zonder credit kaart ophalen. Probeer dat maar eens bij zo'n Android ding.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Laten we er geen flame war van maken.

Laat ik het er bij houden dat ik de beste tablet wil voor een bepaald budget. Dat lijkt op dit moment de iPad Air te zijn als ik de testen en de gebruikerservaringen lees.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op december 31, 2013, 12:13:54
Laten we er geen flame war van maken.

Laat ik het er bij houden dat ik de beste tablet wil voor een bepaald budget. Dat lijkt op dit moment de iPad Air te zijn als ik de testen en de gebruikerservaringen lees.

Waarom niet 2 2e hands i-Pads 3 net zo duur als 1 Air ongeveer, heeft je vrouw ook eentje als jij er de hele avond meet op je schoot zit om muziek af te spelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 12:23:37
Waarom niet 2 2e hands i-Pads 3 net zo duur als 1 Air ongeveer, heeft je vrouw ook eentje als jij er de hele avond meet op je schoot zit om muziek af te spelen.
Linda heeft er al lang (sinds een jaar) een. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

In dat geval is het helemaal duidelijk dat je geen Android in huis moet halen. Kun je alle (betaalde) apps twee keer kopen. De Air dus... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz



marcush

Citaat van: garmtz op januari  3, 2014, 17:03:13
iPad Mini retina... :)

ik vond retina bij het mini formaat nauwelijks iets toevoegen, tenzij je alles enorm vergroot.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op januari  3, 2014, 17:03:13
iPad Mini retina... :)
Nee, dat formaat vind ik geen toegevoegde waarde ten opzichte van mijn Samsung Note. ;)

Citaat van: marcush op januari  3, 2014, 18:18:27
ik vond retina bij het mini formaat nauwelijks iets toevoegen, tenzij je alles enorm vergroot.
Ook geen hogere resolutie? Dat kan namelijk wel weer een voordeel hebben bij een kleiner scherm.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Toch weer een aanschaf in mijn set!

Ik heb besloten de Resolution Audio Opus XS aan te schaffen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik in eerste instantie nog wel twijfelde. De combinatie van radio en meerdere digitale ingangen (in de toekomst vergelijken van streamers bijvoorbeeld...) tesamen met een complete set van Resolution Audio hebben gaf de doorslag. De hoofdtelefoonversterker vind ik niet de sterkste kant van de XS (in combinatie met de Shure haast ik me te zeggen!), hoe de phonoversterker zich verhoudt tot andere phonoversterkers moet nog blijken.

Ondanks mijn immer kritische blik ben ik blij met de aanschaf. Een beetje proud of ownership is ook mij niet vreemd. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

En terecht ziet er mooi uit, maar zeker ook niet goedkoop, een goede audiostreamer kost 800 euro a 1000 euro, heb je nog 900 euro over voor een phono. 1900 euro is erg duur voor wat je krijgt, aan de andere kant je hebt de rest ook al van Opus dus het staat wel mooi. (al zou mij dat niet interesseren)

Veel plezier ermee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari  3, 2014, 18:36:53
Toch weer een aanschaf in mijn set!

Ik heb besloten de Resolution Audio Opus XS aan te schaffen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik in eerste instantie nog wel twijfelde. De combinatie van radio en meerdere digitale ingangen (in de toekomst vergelijken van streamers bijvoorbeeld...) tesamen met een complete set van Resolution Audio hebben gaf de doorslag. De hoofdtelefoonversterker vind ik niet de sterkste kant van de XS (in combinatie met de Shure haast ik me te zeggen!), hoe de phonoversterker zich verhoudt tot andere phonoversterkers moet nog blijken.

Ondanks mijn immer kritische blik ben ik blij met de aanschaf. Een beetje proud of ownership is ook mij niet vreemd. ;)
Wat is het Bas? ???