Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 13:59:23
Je maakt vorderingen  :clapping:
Qua muziek bedoel ik ;D
Tsss... :sneaky2: ;D
Heerlijk zeg, dat laag rolt en gromt zo mooi met die master.

Om jou weer te pesten en gezien het paginanummer, dadelijk:



CitaatIn maart is hij met de muziek van deze cd in LantarenVenster. Als er nog kaarten zijn zou ik die kans zeker grijpen.
Mmm, misschien. Al vind ik dit meer luistermuziek voor op de bank dan om er live bij te zijn. Denk ik tenminste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:07:26
Graag gedaan, veel plezier!
Heb je " de andere twee" al ontdekt?
Dhafer Youssef en Rabih Abou-Khalil.

Oed, maar weer heel anders.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ


Bas Akkerman

Citaat van: Staaled op december 14, 2013, 14:14:22
Heb je " de andere twee" al ontdekt?
Dhafer Youssef en Rabih Abou-Khalil.

Oed, maar weer heel anders.
Wel eens langs zien komen. Maar ik probeer mijn portemonnee nog enigszins gevuld te houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:20:48
Wel eens langs zien komen. Maar ik probeer mijn portemonnee nog enigszins gevuld te houden.
Best wel moeilijk, tegenwoordig. Je hoeft niet eens meer de deur uit om je geld uit te geven...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:05:09
Tsss... :sneaky2: ;D
Heerlijk zeg, dat laag rolt en gromt zo mooi met die master.

Om jou weer te pesten en gezien het paginanummer, dadelijk:


Mmm, misschien. Al vind ik dit meer luistermuziek voor op de bank dan om er live bij te zijn. Denk ik tenminste.

Heb deze versie direct ook gedownload en ga eens luisteren.
Bedankt voor de tip!

Source first Bas. Wat kan er op tegen live uitvoering en zeker van dit soort muziek in een kleine bezetting?

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op december 14, 2013, 14:22:09
Best wel moeilijk, tegenwoordig. Je hoeft niet eens meer de deur uit om je geld uit te geven...
Terwijl je wel de deur uit moet om je geld te verdienen. Tenminste, een van de beroepen die ik thuis kan uitoefenen, daar pas ik voor. :tongue2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 14:26:16
Heb deze versie direct ook gedownload en ga eens luisteren.
Bedankt voor de tip!

Source first Bas. Wat kan er op tegen live uitvoering en zeker van dit soort muziek in een kleine bezetting?
Op zich niks. Misschien dat zulke intieme muziek ook wel overkomt in een wat grotere zaal. Nou ken ik de Lantaren niet, dat moet ik er eerlijk bij zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 14:15:42
Les Ondes Orientales  :worship: :worship: :worship:
Net even bekeken/beluisterd middels youtube/airplay.
Ik heb hem de afgelopen tijd wat uit het oog verloren. :-\
Zeer fraai idd. :thumbs-up:

Brengt mij weer op Avishai Cohen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 13:40:03
Na 7 minuten en 36 seconden ademloos luisteren (gevaarlijk hobby dit!): source first jongens, echt! :music:
Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 14:26:16Source first Bas. Wat kan er op tegen live uitvoering en zeker van dit soort muziek in een kleine bezetting?
'Source first' betekent in audiobabbel iets anders.  (Niet veel.)

Zoals Glenn Gould mooi heeft beargumenteerd wegen er een heleboel dingen tegen live performance op.
Kan er niet helemaal in meegaan (live is gewoon iets anders) maar hij had wel een punt.

AbZ

Citaat van: Staaled op december 14, 2013, 14:30:45
Net even bekeken/beluisterd middels youtube/airplay.
Ik heb hem de afgelopen tijd wat uit het oog verloren. :-\
Zeer fraai idd. :thumbs-up:

Brengt mij weer op Avishai Cohen. :music:
Met zoiets maakt YouTube mij ook 200% blij  :smile:   (Who cares about hi-res...)

De link met Avishai Cohen zie ik niet zo.  (via YouTube?  Montreux?)

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:20:48
Wel eens langs zien komen. Maar ik probeer mijn portemonnee nog enigszins gevuld te houden.
Tsja..... Tussen muziek en "het spul" kan men aardig losgaan. :-X :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 14:34:19
Met zoiets maakt YouTube mij ook 200% blij  :smile:   (Who cares about hi-res...)

De link met Avishai Cohen zie ik niet zo.  (via YouTube?  Montreux?)
De wisselingen in tempo ,lyriek en explosiviteit.

Ik heb ze allen live gezien/ gehoord in een kleine setting en dat was echt waanzinnig goed. :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 14:31:20
'Source first' betekent in audiobabbel iets anders.  (Niet veel.)
Ik misbruikte de term een beetje. Blijft dat ook een goede cd-speler/streamer/draaitafel afhankelijk is van de opname. Een open deur, maar toch blijf ik verrast door wat een goede opname voor meerwaarde heeft.

Citaat van: Staaled op december 14, 2013, 14:36:00
Tsja..... Tussen muziek en "het spul" kan men aardig losgaan. :-X :)
Het spul? Apparatuur bedoel je? Daar ben ik ruim een jaar geleden los in gegaan en dat was het. Muziek daarentegen... :blush:

Citaat van: Staaled op december 14, 2013, 14:40:34
De wisselingen in tempo ,lyriek en explosiviteit.

Ik heb ze allen live gezien/ gehoord in een kleine setting en dat was echt waanzinnig goed. :headbanging:
En eh waar kon ik die kaarten voor Anouar ook alweer kopen? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:43:18
Ik misbruikte de term een beetje idd helemaal verkeerd.
Het zij je vergeven, was vast goed bedoeld  :xmas:

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 14:46:34
Het zij je vergeven, was vast goed bedoeld  :xmas:
Mannetje ben je toch hè? ;D
Zo te lezen gebruikte ik de term dus goed. :dry:

Overigens grossier ik in goede bedoelingen. And proud of it!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Jammer dat bij de download niet met het boekje is zoals bij de cd geleverd. Je mist naast informatie over de uitvoerenden een gedicht met een ode aan en bekentenis over Rita en haar honing-kleurige ogen.....

Het verschil in SQ tussen de 24bit file, de eigen rip in flac 16bit van de cd is niet heel erg groot. Later ga ik er nog eens goed voor zitten.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:50:30Zo te lezen gebruikte ik de term dus goed. :dry:
Qua intentie (software first) geheel eens  :)

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 14:50:30Overigens grossier ik in goede bedoelingen. And proud of it!
Dat doe ik dan wat minder ostentatief  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 15:04:20
Qua intentie (software first) geheel eens  :)
Dat doe ik dan wat minder ostentatief  ;)

je bent te bescheiden....

AbZ


lynch1979

Heb net alle cd's van Dhafer Youssef gekocht......kon ze niet laten liggen bij Amazon  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 14:55:35
Lantarenvenster: http://www.lantarenvenster.nl/36-3637-Anouar_Brahem_Quartet

Geen smoezen meer mogelijk..
Ga je mee?

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 15:16:28
and proud of it  :D
;D

Citaat van: lynch1979 op december 14, 2013, 19:34:00
Heb net alle cd's van Dhafer Youssef gekocht......kon ze niet laten liggen bij Amazon  ;D
Haha, jij gaat ook over één nacht ijs. :thumbs-up: Ook maar eens checken...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten