Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

Martin!!!

Volgens mij ligt hij nu uitgeteld in bed...........   :D

dinsdagavond (oh nee, rolstoelhockeytraining)

Hoe was je eerste dag Bas?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Haha, het was goed jongens. Het systeem (dos-omgeving) moet ik nog wel onder de knie krijgen. Dat kost nog veel concentratie. Maar leuke collega's en een prettige werksfeer.

Op het toilet heb ik inderdaad nog wat geforumd. Je moet toch wat. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Leuk voor je dat je eerste werkdag zo is bevallen. Collega's en sfeer zijn vaker nog belangrijker dan de inhoud van je werk...

Wil je niet pushen hoor, maar ben nog wel benieuwd hoe goed je geheugen is :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op augustus 27, 2013, 23:08:26
Leuk voor je dat je eerste werkdag zo is bevallen. Collega's en sfeer zijn vaker nog belangrijker dan de inhoud van je werk...

Wil je niet pushen hoor, maar ben nog wel benieuwd hoe goed je geheugen is :D
Dit weekend ga ik echt eens werk maken van mijn geheugen. ;)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted Member 2

weust

En is dan ook geen DOS maar meestal OpenVMS via PathWorks.
Telnet verbinding via een terminal sessie. En dat heeft dan iets weg van DOS.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: weust op augustus 28, 2013, 10:53:57

klopt zegt de niet ICT-er ;)

weust

Ok Ok, laat ik het dan zo stellen: Het ziet er uit als DOS, maar is het niet.
:-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: weust op augustus 28, 2013, 14:16:40
Ok Ok, laat ik het dan zo stellen: Het ziet er uit als DOS, maar is het niet.
:-)

Al weer eens. ;D

Bedoeld was: Ik, als niet ICT-er.....

Bas Akkerman

En belangrijker, het werkt ook als DOS met onbegrijpelijke codes. Maar het begint al te wennen! ;D

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 28, 2013, 14:59:15
En belangrijker, het werkt ook als DOS met onbegrijpelijke codes. Maar het begint al te wennen! ;D
Opvallend, vroeger wist niemand wat je met een muis moest doen, nu is het onbegrijpelijk als er geen muis aan te pas komt. :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 28, 2013, 15:00:50
Opvallend, vroeger wist niemand wat je met een muis moest doen, nu is het onbegrijpelijk als er geen muis aan te pas komt. :D
Haha, precies.

Citaat van: weust op augustus 28, 2013, 16:06:55
D0rks...
Dat doet me weer denken aan 'Police Academy'. :satisfied:

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

O.k. Op die manier... Via een SSH client bijvoorbeeld. Met UNIX machines die de server-applicaties draaien.

weust

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2013, 22:55:00
O.k. Op die manier... Via een SSH client bijvoorbeeld. Met UNIX machines die de server-applicaties draaien.

Precies. De meeste administratieve applicaties, zoals Bas nu gebruikt, draaien op OpenVMS.
Ik weet niet hoe het bij de huidige versies zit, maar voorheen had je daar niet eens SSH.
Het was dan Telnet of een speciaal protocol van OpenVMS zelf. Ben da naam kwijt, is al weer een jaar of tien terug dat ik daar voor het laatst mee gewerkt heb.

Erg stabiele applicaties, en met een goede Oracle database (bijvoorbeeld RDB) vreselijk snel.

Deleted member

Haha is geen DOS!!  ;D Waarschijnlijk draaien een aantal core business applicaties op een mainframe (bijv. IBM zSeries) en/of AS/400 (iSeries) systeem zoals bij veel financials. Dat is textbased (verder houdt elke vergelijking met DOS op) via een terminal emulator. Wij noemen 't bij ons ook wel teletext!  :D

weust

VlisChris

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2013, 10:37:41
:o :o :o

Maatje van me werkt als logistiek planner voor 1 van de grootste chemische concerns ter wereld (Dow Chemical), en hij doet het overgrote deel van zijn werk ook nog in een DOS-achtige omgeving. SAP is nu eenmaal nooit gemoderniseerd ;)
Edit. Woordje "achtige" erbij gezet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Haha, wat het woordje 'DOS' allemaal niet voor reacties oplevert. :laugh:

Pinohelmond

Door Oefening Sterk toch?

:P
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Citaat van: Pinohelmond op augustus 29, 2013, 07:51:18
Door Oefening Sterk toch?

:P
Nou, wel degelijk. Vandaag in de ochtend al bijna net zoveel verwerkt als in de twee voorgaande dagen bij elkaar. Nog lang niet zoveel als dat ik er moet, maar het gaat de goede kant op.

MaLa

Die informatica taal is echt Chinees voor mij... Maar goed om te horen (lezen) dat de baan je bevalt, maakt het eens zo leuk om te gaan werken
XTZ - BK - Marantz