Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 10:16:21
Kan me dit zo voorstellen. Sterkte en succes Bas! Ik hoop met je mee!
Dank je! Begreep ik het nou goed dat jij ook op de schopstoel zit?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Nee hoor, integendeel! ben eigen baas dus dan is het een beetje lastig om op de schopstoel te zitten...  :D Wel heb ik anderhalve week terug te horen gekregen dat een klant van me failliet is waar ik nog 3 maanden facturen open heb staan... auw...  :devil:

Gelukkig kan ik die klap wel opvangen, maar het blijft k#t...
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 10:51:53
Nee hoor, integendeel! ben eigen baas dus dan is het een beetje lastig om op de schopstoel te zitten...  :D Wel heb ik anderhalve week terug te horen gekregen dat een klant van me failliet is waar ik nog 3 maanden facturen open heb staan... auw...  :devil:

Gelukkig kan ik die klap wel opvangen, maar het blijft k#t...
Ok, gelukkig. Al is het wel zuur dat je op die manier ook wordt geraakt.

Lekker muziek luisteren vandaag. Heb alleen nog niet echt een idee waar ik zin in heb...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Fever Ray! Gaat er altijd wel in, denk ik. Die videoclips zijn niet om aan te zien trouwens. Heb je die al wel eens bekeken?
Stereo-fan for life!

Martin!!!

Heb je je cd's inmiddels al geript Bas en op de NAS staan?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 12:00:14
Fever Ray! Gaat er altijd wel in, denk ik. Die videoclips zijn niet om aan te zien trouwens. Heb je die al wel eens bekeken?
Nee, even geen Fever Ray voor mij. Overdaad schaadt wat dat betreft. Sommige videoclips ken ik wel en die slaan nergens op, maar dat doen videoclips zelden. Het mooiste vind ik toch nog in het pikkedonker luisteren en, niet afgeleid door visuele prikkels, de muziek voor je neus geheel tot leven zien komen. Daar kan geen videoclip tegenop.

Citaat van: Martin!!! op mei  9, 2013, 12:08:00
Heb je je cd's inmiddels al geript Bas en op de NAS staan?
Dat gaat erg traag, echt een prioriteit heeft het nog niet. Eerst maar eens op de harde schijf, dan de NAS installeren en dan via de NAS spelen. Komt wel. :dry:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 12:18:13
Dat gaat erg traag, echt een prioriteit heeft het nog niet. Eerst maar eens op de harde schijf, dan de NAS installeren en dan via de NAS spelen. Komt wel. :dry:

:o Dat gaat zeker erg traag... :angel: ;D  Toegeven, het is zeker een tijdrovend proces, maar als je (bij voldoende tijd) een paar cd,s over een gehele dag pakt is het zeker wel te doen hoor  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2013, 12:25:26
:o Dat gaat zeker erg traag... :angel: ;D  Toegeven, het is zeker een tijdrovend proces, maar als je (bij voldoende tijd) een paar cd,s over een gehele dag pakt is het zeker wel te doen hoor  ;)
Ja, het mist me gewoon een beetje aan discipline. Zo simpel is het.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 14:31:07
Ja, het mist me gewoon een beetje aan discipline. Zo simpel is het.

Je zal het niet missen denk ik dan maar............   :sleepy:

Had je misschien beter een BOTW voeding voor de SBT kunnen aanschaffen i.p.v. die 'flinke' NAS....
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  9, 2013, 15:19:17
Je zal het niet missen denk ik dan maar............   :sleepy:

Had je misschien beter een BOTW voeding voor de SBT kunnen aanschaffen i.p.v. die 'flinke' NAS....
Dat was een logischer volgorde geweest inderdaad, maar soms doe je een (impulsieve) aankoop met het idee dat het op dat moment de juiste is. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het komt door het verschil in weergave tussen cd en SBT. De laatste vind ik echt wel een stuk minder. Dat maakt ook wel een beetje dat ik minder het verlangen heb om het rippen af te ronden. Anders ga ik toch ook weer met een schuin oog kijken naar de BOTW-voeding en een andere interlink en daar zit ik op dit moment niet op te wachten. Wel willen, niet kunnen, dat soort dingen. Ik mis streamen dus wel degelijk...
Ten slotte speelt mee dat de aanschaf van de NAS een beetje *ahum* aan Linda voorbij is gegaan. Kom ik daar nu met op de proppen dan leidt dat tot wat frictie verwacht ik. :eh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 15:28:53
Ten slotte speelt mee dat de aanschaf van de NAS een beetje *ahum* aan Linda voorbij is gegaan. Kom ik daar nu met op de proppen dan leidt dat tot wat frictie verwacht ik. :eh:

Ooops  :crazy:

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 15:28:53
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het komt door het verschil in weergave tussen cd en SBT. De laatste vind ik echt wel een stuk minder. Dat maakt ook wel een beetje dat ik minder het verlangen heb om het rippen af te ronden.

Bij mij was de ervaring wellicht door de BOTW voeding meteen al een stuk positiever en met het Chord interlinkje ertussen ben ik nog steeds heel erg blij. Ik heb mijn cd's in een periode van zo'n 2 1/2 week allemaal geript en er daarna geen één meer afgespeeld...  :D

Gelukkig is de DVD5 een meer dan goede DVD-speler wordt deze regelmatig nog ingezet om een (muziek)DVD af te spelen  :thumbs-up:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  9, 2013, 15:47:17
Ooops  :crazy:
Haha, inderdaad.

CitaatBij mij was de ervaring wellicht door de BOTW voeding meteen al een stuk positiever en met het Chord interlinkje ertussen ben ik nog steeds heel erg blij. Ik heb mijn cd's in een periode van zo'n 2 1/2 week allemaal geript en er daarna geen één meer afgespeeld...  :D

Gelukkig is de DVD5 een meer dan goede DVD-speler wordt deze regelmatig nog ingezet om een (muziek)DVD af te spelen  :thumbs-up:
De BOTW-voeding maakt het beeld strakker en met name de basweergave minder wollig. Er zal dan ook vast best wat veranderen in de weergave. Evengoed kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de BOTW teveel laat liggen als het gaat om openheid, definitie en met name verfijning. Een indruk die ik op den duur, met hulp van die BOTW en andere interlinks, uiteraard nog ga toetsen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 16:07:23
De BOTW-voeding maakt het beeld strakker en met name de basweergave minder wollig. Er zal dan ook vast best wat veranderen in de weergave. Evengoed kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de BOTW teveel laat liggen als het gaat om openheid, definitie en met name verfijning. Een indruk die ik op den duur, met hulp van die BOTW en andere interlinks, uiteraard nog ga toetsen.

Overall heb je nog meer dan genoeg (audio)plannen.........
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  9, 2013, 16:26:19
Overall heb je nog meer dan genoeg (audio)plannen.........
Akoestiek (vloerkleed/gordijnen/plafond/diffusie/basstraps), streamer en diens interlink, draaitafel (element/arm/phonoversterker/etc.), stroomvoorziening. Yep, er staat nog genoeg op stapel! :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Bas,

Ik heb je vraag over The Haxan Cloak - Excavation reagerend op Garmt beantwoord.

Kort samengevat, triggert het iets in mij dat ik niet wil en verre van me wil houden. Een louter persoonlijk gevoel dus.

Wel maakt het mij weer eens duidelijk wat muziek en in dit geval geluid met je kan doen. In veruit de meeste situaties heeft het een positieve werking - los of dat blijdschap of ontroering teweeg brengt - en soms glijdt het direct weer van je af.  Nu dus even niets van dat, maar een bedrukkende werking die ik niet wil.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei  9, 2013, 16:55:37
Bas,

Ik heb je vraag over The Haxan Cloak - Excavation reagerend op Garmt beantwoord.

Kort samengevat, triggert het iets in mij dat ik niet wil en verre van me wil houden. Een louter persoonlijk gevoel dus.

Wel maakt het mij weer eens duidelijk wat muziek en in dit geval geluid met je kan doen. In veruit de meeste situaties heeft het een positieve werking - los of dat blijdschap of ontroering teweeg brengt - en soms glijdt het direct weer van je af.  Nu dus even niets van dat, maar een bedrukkende werking die ik niet wil.
Henk,

Ik heb je ook een PM gestuurd, omdat ik begrijp dat het best wat bij je oproept.
Inhoudelijk gezien vind ik dat gevoel van onbehagen, walging misschien zelfs wel, zo sterk van dit album. Sterk in de zin dat die sfeer zo aanwezig is, maar ook sterk omdat geluid/muziek dat met ons kan doen. Fysiologisch gezien zal het niet zo interessant zijn en is het slechts het indrukken van de juiste fysiologische "breinknoppen". Om dat als muzikant, bewust/intuïtief, voor elkaar te krijgen vind ik dan weer kunst en zie ik als positieve werking.

Zelf wil ik graag zoveel mogelijk bewust zijn van het ervaren en voelen, dat is iets dat ik eigenlijk van kids af aan al doe. Misschien wat al te filosofisch en te introperspectief, maar mijn levenservaring heeft me wel duidelijk gemaakt dat het leven juist ook het zwarte en onbehaaglijke nodig heeft. Juist om het lichte en mooie gewicht te geven.

Terugkomend op Excavation vind ik het mooi van lelijkheid en in die zin duizend maal oprechter dan een mooi bedoeld nummer dat lelijk wordt door de verkeerde intentie (geld/roem). Al besef ik me goed dat dat een invulling van mijn kant is en Bobby Krlic ongetwijfeld niet zal treuren van de inkomsten die zijn album opleveren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  9, 2013, 16:55:37
Bas,

Ik heb je vraag over The Haxan Cloak - Excavation reagerend op Garmt beantwoord.

Kort samengevat, triggert het iets in mij dat ik niet wil en verre van me wil houden. Een louter persoonlijk gevoel dus.

Wel maakt het mij weer eens duidelijk wat muziek en in dit geval geluid met je kan doen. In veruit de meeste situaties heeft het een positieve werking - los of dat blijdschap of ontroering teweeg brengt - en soms glijdt het direct weer van je af.  Nu dus even niets van dat, maar een bedrukkende werking die ik niet wil.

Misschien een reactie in het verkeerde topic, maar wel m.b.t. de reply van Henk over de muziek van The Haxan Cloak.
Persoonlijk (zoals ook de persoonlijke mening/gevoelens van Henk) kan ik deze muziek ? niet echt één van de meest vrolijk makende noemen....sterker nog, het is zwaar deprimerend en kan m.i. beter gebruikt worden als soundtrack voor films als ''Paranormal Activities'', ''The Blair Witch Project'' en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Muziek hoort een boodschap te bevatten en je mee te kunnen sleuren in verschillende belevingsmomenten/gevoelens, zoals emotie,euforie,enz.

Mijn vriendin hoorde net dat ik de cd via iTunes aan het afspelen was en ik werd dringend gevraagd die ''duivelse'' muziek af te zetten omdat ze er bepaalde associaties bij krijgt  :angel:  Ik moet er wel bij vermelden dat mijn vriendin van Indische afkomst is en dit soort dingen toch al een stuk gevoeliger ligt als bij ons ''nuchtere'' hollanders  :)

De muziek van bv. Fever Ray kan ze overigens goed waarderen en is volgens haar niet te vergelijken met die van The Haxan Cloak  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2013, 17:39:52

Mijn vriendin hoorde net dat ik de cd via iTunes aan het afspelen was en ik werd dringend gevraagd die ''duivelse'' muziek af te zetten omdat ze er bepaalde associaties bij krijgt  :angel: 

Misschien ben ik ook wel van Indische afkomst. Ik lust het eten van daar in ieder geval heel graag. ;D

Maar ik had dus ook zo'n nare associatie

Deleted member

Als dit je ding is, dan moet je ook eens naar werk van The Knife luisteren... de eerdere albums zijn nog muzikaal, maar de latere albums worden steeds vreemder / duivelser... Bijvoorbeeld Shaking the Habitual en Tomorrow in a Year.

van mij hoeft het niet, maar goed... Enjoy!
Stereo-fan for life!

Deleted member

Overigens hou ik ervan als muziek 'beeldend' is. De eerdere albums van Jarre bijvoorbeeld, daar heb ik echt van die "mental pictures" bij van bergen in het zonnetje en een mooie vallei, donderwolken die voorbijkomen en een verfrissend lentebuitje doen neervallen... Dat is heerlijk... maar ik waardeer het altijd zeer als ik op die manier naar een Happy Place gevoerd wordt, en niet naar de donkerate en ranzigste krochten van een riool door een of andere serial killer...  :notify:
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  9, 2013, 17:47:25
Misschien ben ik ook wel van Indische afkomst. Ik lust het eten van daar in ieder geval heel graag. ;D

Maar ik had dus ook zo'n nare associatie

:D  Daar ben je niet de enige in hoor  :tongue2:

Wat betreft die associatie: dat dacht ik al... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2013, 17:39:52
Misschien een reactie in het verkeerde topic, maar wel m.b.t. de reply van Henk over de muziek van The Haxan Cloak.
Persoonlijk (zoals ook de persoonlijke mening/gevoelens van Henk) kan ik deze muziek ? niet echt één van de meest vrolijk makende noemen....sterker nog, het is zwaar deprimerend en kan m.i. beter gebruikt worden als soundtrack voor films als ''Paranormal Activities'', ''The Blair Witch Project'' en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Muziek hoort een boodschap te bevatten en je mee te kunnen sleuren in verschillende belevingsmomenten/gevoelens, zoals emotie,euforie,enz.

Mijn vriendin hoorde net dat ik de cd via iTunes aan het afspelen was en ik werd dringend gevraagd die ''duivelse'' muziek af te zetten omdat ze er bepaalde associaties bij krijgt  :angel:  Ik moet er wel bij vermelden dat mijn vriendin van Indische afkomst is en dit soort dingen toch al een stuk gevoeliger ligt als bij ons ''nuchtere'' hollanders  :)

De muziek van bv. Fever Ray kan ze overigens goed waarderen en is volgens haar niet te vergelijken met die van The Haxan Cloak  ;)
Ik vind alle emoties boeiend. Of het nu gaat om: vreugde, verdriet, angst, woede, verbazing, afschuw.
Vreugde, verdriet en misschien ook woede en verbazing zijn denk ik emoties die mensen liever in kunst (film, muziek, theater, beeldend) zien dan angst en afschuw. Juist afschuw en angst vind ik zelf ook erg interessant (Francis Bacon, Stephen King, Arthur Schopenhauer, David Lynch of de films Festen en Irréversible bijvoorbeeld, maar dus ook The Haxan Cloak). Naar mijn gevoel getuigt het ook van durf en moed wanneer een kunstenaar die emoties wil verwoorden. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen die liever niets van angst en afschuw in hun ontspanning zien geen moed of durf hebben.

Overigens wil ik niet de hele dag kunst die afschuw en angst verbeelden om me heen hoor, ook ik trek dat niet.

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 17:50:39
Als dit je ding is, dan moet je ook eens naar werk van The Knife luisteren... de eerdere albums zijn nog muzikaal, maar de latere albums worden steeds vreemder / duivelser... Bijvoorbeeld Shaking the Habitual en Tomorrow in a Year.

van mij hoeft het niet, maar goed... Enjoy!
Dat ken ik en kan ik zeker waarderen. Al is het wel hit and miss, maar daar ontkom je haast niet aan.

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 17:59:06
Overigens hou ik ervan als muziek 'beeldend' is.
Daar houd ik zeker ook van, vandaar mijn voorliefde voor ambient. Tegelijkertijd kan ik het ook erg mooi vinden om puur naar klankkleur van akoestische instrumenten of stemmen te luisteren of naar de gelaagdheid in/en structuur in de muziek. Op een rare manier weet klassiek me dan toch minder makkelijk te trekken, ondanks die gelaagdheid, structuren en klankkleuren. Voor mijn gevoel zijn er teveel uitvoeringen die te weinig met bezieling worden gespeeld, waardoor ik mijn belangstelling in het genre geneigd ben te verliezen. Nou is dat ook wel lastiger met orkesten omdat je met meer mensen speelt en de kans dat er mensen met minder bezieling spelen een stuk groter is. Een solo-project kan in die zin makkelijker "bezield" zijn.

CitaatDe eerdere albums van Jarre bijvoorbeeld, daar heb ik echt van die "mental pictures" bij van bergen in het zonnetje en een mooie vallei, donderwolken die voorbijkomen en een verfrissend lentebuitje doen neervallen... Dat is heerlijk... maar ik waardeer het altijd zeer als ik op die manier naar een Happy Place gevoerd wordt, en niet naar de donkerate en ranzigste krochten van een riool door een of andere serial killer...  :notify:
Zoals gezegd vind ik die donkerste en ranzigste krochten ook zeer boeiend. Deels uit fascinatie, deels uit levenservaring (operaties en ziekenhuis - pijn, angst, woede en eenzaamheid - , werk bij vluchtelingenwerk - oorlogsslachtoffers - en jeugdzorg - o.a. kindermishandeling-). Ze maken deel uit van het leven en voor een bepaald gedeelte ook mijn leven. Het vluchten in vreugde, verbazing verdriet doe ik ook. Het omarmen van afschuw, angst en woede vind ik even kostbaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei  9, 2013, 19:59:37
Pfieuw... je bent een bijzonder mens, Bas!  :worship:
Dank je, ik ben wie ik ben. :blush: Eerlijk gezegd kan ik het bijzondere in iemand (in iedereen dus) zeer waarderen en probeer ik dat ook altijd te vinden. Niet koste wat het kost, die ander moet er ook voor open staan, maar dat is wel mijn streven.

Ik twijfel altijd enorm of en hoe ik dit soort persoonlijke reacties van mij moet verwoorden. Enerzijds begrijp ik het volkomen als het voor een ander zweverig en misschien wel onbegrijpelijk overkomt, zeker met al die rationalisten hier op het forum (wiens technische verhandelingen ik dan vaak weer zweverig en onbegrijpelijk vind :laugh:). Anderzijds ben ik dit in diepste wezen en heb ik het altijd belangrijk gevonden daar oprecht in te zijn. Niet begrijpende reacties neem ik dan maar op de koop toe.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Het heb net het hele album geluisterd van The Haxan Cloak - Excavation, en ik moet zeggen dat het zo gebruikt kan worden voor een David Lynch film.
Het is een album met een onaangename sferen, maar die spreken mij tot op zekere hoogte aan en daarmee bedoel ik dat ik het geen probleem vind om er naar te luisteren, maar ik denk niet dat ik het vaak zal opzetten.

Het beeld wat ik krijg bij het luisteren naar dit album is, dat iemand zwaar depressief is en er niet meer uit komt of kan komen, omdat hij of zij steeds dieper meegesleurd wordt door zijn of haar depressie.
Maar dat is een persoonlijk gevoel wat ik erbij krijg.

Het beste om dit album te luisteren is in het donker, dan komt de sfeer die dit album met zich meebrengt nog beter naar boven....alleen zal ik het met dit album niet snel doen.
Maar ik kan mij Henk zijn reactie voorstellen dat het ook zeker een gevoel naar boven kan brengen die niet als prettig omschreven kan worden...dat werd hier thuis ook gezegd door Joyce.