Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

tompj

#150
Na een korte onderbreking weer terug naar het mooie topic van Bas dan?

Heb je al geschoven met de speakers Bas. Garmt houdt erg van een opstelling waarbij je idd nog net de binnenkant van de luidsprekers kunt zien. Zo heeft hij ze bij mij ook opgesteld. Ik heb ze op het moment iets verder uitgedraaid en ga ze binnenkort weer iets terugzetten op hun 'professionele' positie om verschillen te kunnen duiden. Ik heb het idee dat ik nu, niet onlogisch, een iets breder beeld heb en een iets minder direct hoog.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 18:05:28
Gelukkig maar en oow wat zou ik graag mijn luidsprekermerk weer eens noemen  ;D
Sorry voor de inbraak Bas.
Citaat van: YamahaRXV op september 30, 2012, 18:32:53
Persoonlijk vind ik dat jennen, uitlokken, en triggeren (ja daar is het woord weer; wie de schoen past trekke hem aan ;)) helemaal niets.
Hier op het forum zitten jammergenoeg al te veel mensen die de keuze en smaak van anderen (vaak ten onrechte) gaan bekritiseren.
Dat je blij en enthousiast ben met je eigen keus is prima, maar laat een ander ook in z,n waarde hier in.
Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken.....
Dat bleek vanmiddag op de x-fi ook wel weer  ;)
Precies iedereen heeft een eigen smaak. Ik zal ook zeker niet zeggen dat mijn set ongekleurd is en perfect neutraal, in tegendeel. En wat mij betreft hoeft niemand zich te verdedigen voor zijn keuze in apparatuur. Al promoot je je luidsprekers "a Mill(i)on times" ;) Willy, het betekent voor mij alleen maar dat je er blij mee bent. En dat vind ik weer super om te horen!

Citaat van: tompj op september 30, 2012, 18:51:53
Na een korte onderbreking weer terug naar het mooie topic van Bas dan?

Heb je al geschoven met de speakers Bas. Garmt houdt erg van een opstelling waarbij je idd nog net de binnenkant van de luidsprekers kunt zien. Zo heeft hij ze bij mij ook opgesteld. Ik heb ze op het moment iets veer uitgedraaid en ga ze binnenkort weer iets terugzetten op hun 'professionele' positie. Ik heb het idee dat ik nu, niet onlogisch, een iets breder beeld heb en een iets minder direct hoog.
Garmt en ik hebben meer dan uitgebreid geschoven met de plaatsing. Eigenlijk stoort me niets in de weergave die ik met een andere luidsprekeropstelling zou kunnen tackelen. Nagalmbeheersing is het voornaamste (zeker wanneer ik wat luider speel of bij drukke passages) aandachtspunt, maar dat is voor het moment dat ik de akoestiek ga aanpassen. Ik vind de set kortom verrassend goed spelen in mijn zo goed als onbehandelde huiskamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sailor Jan

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 17:15:53
De CD van STS die in Veldhoven werd uitgedeeld bevalt mij erg goed.

Ik heb er 2 thuis , 1 over dus...



Wees lief voor jezelf

YamahaRXV

Citaat van: Sailor Jan op september 30, 2012, 19:13:14
Ik heb er 2 thuis , 1 over dus...

Heb mensen met stapels van die cd weg zien lopen........hoe krijgen ze het trouwens voor mekaar  :angel: :sleep:
Wel kwalitatief goede opnames trouwens, zo te horen op dit moment  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sailor Jan

Geen zorgen, ik was samen met vriendin; dus volledig legaal. Af te halen in Den Haag of Rotterdam.

En ja, het is een echt goede cd!
Wees lief voor jezelf

Bas Akkerman

#155
Nou aangezien het mijn topic is, waar af te halen in Den Haag? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vergeet ik dus helemaal te melden dat Dynky nog een bliksembezoek heeft gebracht. Hij "moest toch in Den Haag zijn" en vond het wel leuk om even een digitale interlink langs te brengen. Hij vond vooral de Velodyne erg mooi ingeregeld en herkende de Harbeths sound wel. Ook hij vond trouwens de witte stands zeker niet misstaan... :unsure:

We gaan zeker nog een keer uitgebreider afspreken en dan hoop ik wat gastvrijer te zijn (had niet eens Massive Attack, tssss :police:!). Leuk dat je er was Dynky!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sailor Jan

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 19:47:01
Nou aangezien het mijn topic is, waar af te halen in Den Haag? ;)

Pm!
Wees lief voor jezelf

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik wil die CD ook wel!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 30, 2012, 23:04:35
Ik wil die CD ook wel!
Dat wordt bij mij luisteren Garmt. Altijd al eens willen zeggen! ;D
Ik weet niet wie er nog meer extra exemplaren hebben. Misschien anders ook de vraag stellen in de topics van de show?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: YamahaRXV op september 30, 2012, 18:32:53
Persoonlijk vind ik dat jennen, uitlokken, en triggeren (ja daar is het woord weer; wie de schoen past trekke hem aan ;)) helemaal niets.
Hier op het forum zitten jammergenoeg al te veel mensen die de keuze en smaak van anderen (vaak ten onrechte) gaan bekritiseren.
Dat je blij en enthousiast ben met je eigen keus is prima, maar laat een ander ook in z,n waarde hier in.
Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken.....
Dat bleek vanmiddag op de x-fi ook wel weer  ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als iemand beweert dat een Harbeth monitor muzikaler is dan welke high-end luidspreker ook, dan wil ik daar nog gekker op kunnen reageren. Wat dat is natuurlijk klinkklare nonsens.

twani

Citaat van: Willy de Woofer op oktober  1, 2012, 09:47:31
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als iemand beweert dat een Harbeth monitor muzikaler is dan welke high-end luidspreker ook, dan wil ik daar nog gekker op kunnen reageren. Wat dat is natuurlijk klinkklare nonsens.
Zal, maar verder ben je wel redelijk doof voor de diepere boodschap, aan jouw adres gericht ook nog, die erin zit verwerkt ;)

Willy de Woofer

Citaat van: twani op oktober  1, 2012, 09:51:44
Zal, maar verder ben je wel redelijk doof voor de diepere boodschap, aan jouw adres gericht ook nog, die erin zit verwerkt ;)
Van anderen wordt geaccepteerd dat zij niet onderbouwd van alles ongenuanceerd roepen. Fijn is dat zeg.
Maar wees gerust, ik schrijf voornamelijk nog in mijn eigen ZOEKTOCHT topic.
De gevestigde orde heeft hier kennelijk de touwtjes in handen. Zij denken de meest hatelijke opmerkingen te mogen plaatsen.
Winkeliers en andere belanghebbenden mogen hier hun waren aanprijzen. Als ik 1x Millon roep, is het al oorlog.
Als musici een slecht gehoor hebben en Millon niks voorstelt, zou ik me niet zo druk maken.
De "wie denk je wel dat je bent" houding irriteert mij al vanaf het begin. Arrogantie ten voeten uit.
Een advies aan alle betweters: ga regelmatig naar live-optredens met akoestische instrumenten, dan kun je leren hoe muziek kan klinken. op den duur ontstaat er op die manier een referentie, zonder referentie is hifi een zinloze bezigheid en zou ik er niet teveel geld aan uitgeven.

S@m

#164
Citaat van: Willy de Woofer op oktober  1, 2012, 10:26:12
Maar wees gerust, ik schrijf voornamelijk nog in mijn eigen ZOEKTOCHT topic.

Gelukkig zullen we daar nog lang in kunnen genieten. Je zoektocht zal imo na M vast nog voortduren... ;D



Edit.
Alhoewel - om ontopic te blijven - je zou je zoektocht kunnen verkorten door eens bij Bas te gaan luisteren en ook betoverd te worden door de muzikale Harbeth's. Moet je er wel voor open staan... :music:

Bas Akkerman

#165
Citaat van: Willy de Woofer op oktober  1, 2012, 10:26:12
Van anderen wordt geaccepteerd dat zij niet onderbouwd van alles ongenuanceerd roepen. Fijn is dat zeg.
Maar wees gerust, ik schrijf voornamelijk nog in mijn eigen ZOEKTOCHT topic.
De gevestigde orde heeft hier kennelijk de touwtjes in handen. Zij denken de meest hatelijke opmerkingen te mogen plaatsen.
Winkeliers en andere belanghebbenden mogen hier hun waren aanprijzen. Als ik 1x Millon roep, is het al oorlog.
Als musici een slecht gehoor hebben en Millon niks voorstelt, zou ik me niet zo druk maken.
De "wie denk je wel dat je bent" houding irriteert mij al vanaf het begin. Arrogantie ten voeten uit.
Een advies aan alle betweters: ga regelmatig naar live-optredens met akoestische instrumenten, dan kun je leren hoe muziek kan klinken. op den duur ontstaat er op die manier een referentie, zonder referentie is hifi een zinloze bezigheid en zou ik er niet teveel geld aan uitgeven.
Willy, S@m én anderen, deze discussie is nu klaar. Dit is mijn topic en daarin of welk ander topic dan ook heb ík nooit gezegd dat de keuze voor Millon of welk ander merk dan ook raar is. Voor eenieder, gebruik ook wat zelfreflectie. Ik heb jouw post nu gebruikt Willy, omdat je in een paar zinnen zegt dat je de vooroordelen van anderen arrogant vindt om daarna meteen eraan toe te voegen dat je het onzin vindt om een hifi-set te kopen als je nooit naar akoestische live-optredens gaat. In het geval van S@m vind ik de toon er vaak op gericht om een ander uit de tent te lokken. Anderen zullen ook moeten letten op hun toon. Voor je het weet worden andere topics erbij gehaald om een argument te onderbouwen.

Argumenten voor of tegen andermans keuzes vind ik een volwassen toevoeging aan dit forum. Op de man spelen bepaald niet.

Zo en dit was wat mij betreft de eerste en enige keer dat ik mij als politie-agent moest opstellen. :police:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Die pet staat je prima Bas :clapping: en uiteraard geef ik gehoor aan jouw verzoek ;)

botsen

#167
Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2012, 11:11:51
Willy, S@m én anderen, deze discussie is nu klaar. Dit is mijn topic en daarin of welk ander topic dan ook heb ík nooit gezegd dat de keuze voor Millon of welk ander merk dan ook raar is. Voor eenieder, gebruik ook wat zelfreflectie. Ik heb jouw post nu gebruikt Willy, omdat je in een paar zinnen zegt dat je de vooroordelen van anderen arrogant vindt om daarna meteen eraan toe te voegen dat je het onzin vindt om een hifi-set te kopen als je nooit naar akoestische live-optredens gaat. In het geval van S@m vind ik de toon er vaak op gericht om een ander uit de tent te lokken. Anderen zullen ook moeten letten op hun toon. Voor je het weet worden andere topics erbij gehaald om een argument te onderbouwen.

Argumenten voor of tegen andermans keuzes vind ik een volwassen toevoeging aan dit forum. Op de man spelen bepaald niet.

Zo en dit was wat mij betreft de eerste en enige keer dat ik mij als politie-agent moest opstellen. :police:

Ik zie een sollicitatie naar  een moderator functie  ;)

S@m

#168
Bas, misschien moet je er ook eens voor open staan dat niet iedereen gediend is van een aai over z'n bol.

Als de achtergrond van dit forum roze wordt zal ik me zo opstellen... ;)



PS. ik zal me verder in dit topic onthouden van commentaar.

bmateijsen

Citaat van: S@m op oktober  1, 2012, 11:22:26
Bas, misschien moet je er ook eens voor open staan dat niet iedereen gediend is van een aai over z'n bol.

Als de achtergrond van dit forum roze wordt zal ik me zo opstellen... ;)

Het is zijn topic..... dus hij heeft groot gelijk!! Ik zou het laten opschonen.

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 21:07:54
Vergeet ik dus helemaal te melden dat Dynky nog een bliksembezoek heeft gebracht. Hij "moest toch in Den Haag zijn" en vond het wel leuk om even een digitale interlink langs te brengen. Hij vond vooral de Velodyne erg mooi ingeregeld en herkende de Harbeths sound wel. Ook hij vond trouwens de witte stands zeker niet misstaan... :unsure:

We gaan zeker nog een keer uitgebreider afspreken en dan hoop ik wat gastvrijer te zijn (had niet eens Massive Attack, tssss :police:!). Leuk dat je er was Dynky!!

Heb je nog wat aan de kabels gehad?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2012, 11:11:51
Zo en dit was wat mij betreft de eerste en enige keer dat ik mij als politie-agent moest opstellen. :police:

En dat het maar snel weer gezellig mag worden hier........  :coffee:

Bas, je zou ons nog een uitgebreider verslag doen van je luister-bevindingen of heb ik dat gemist tussen al het gekibbel door?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: botsen op oktober  1, 2012, 11:18:03
Ik zie een sollicitatie naar  een moderator functie  ;)
Haha, op het moment genoeg tijd in ieder geval. Ach, wie weet ooit eens in de toekomst?

Citaat van: S@m op oktober  1, 2012, 11:22:26
Bas, misschien moet je er ook eens voor open staan dat niet iedereen gediend is van een aai over z'n bol.

Als de achtergrond van dit forum roze wordt zal ik me zo opstellen... ;)



PS. ik zal me verder in dit topic onthouden van commentaar.
S@m, maar eigenlijk aan eenieder, een eigenwijze houding is prima (ik zal de laatste zijn die dat zal ontkennen :sigh: ::) ;D) en kan zeker wat toevoegen, mits onderbouwd! Wat vind je eigenlijk van paars?

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2012, 11:33:41
Het is zijn topic..... dus hij heeft groot gelijk!! Ik zou het laten opschonen.
Ik laat het even voor wat het is, anders krijg je ook weer van die gaten. Anyway, het is klaar zo.

Citaat van: Eddye op oktober  1, 2012, 11:54:14
Heb je nog wat aan de kabels gehad?
Nog niet. Nou ja, ik wil Spotify via Paypal gaan betalen en dat heeft wat meer voeten in de aarde dan gedacht. Dus als dat rond is, ga ik de kabels aansluiten en dan heeeeel veel muziek ontdekken via mijn favoriete topic!

Citaat van: Martin!!! op oktober  1, 2012, 12:01:30
En dat het maar snel weer gezellig mag worden hier........  :coffee:

Bas, je zou ons nog een uitgebreider verslag doen van je luister-bevindingen of heb ik dat gemist tussen al het gekibbel door?
Nee, ga ik nu maar eens doen. To be continued...!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2012, 12:22:11

Nog niet. Nou ja, ik wil Spotify via Paypal gaan betalen en dat heeft wat meer voeten in de aarde dan gedacht. Dus als dat rond is, ga ik de kabels aansluiten en dan heeeeel veel muziek ontdekken via mijn favoriete topic!


Top topic. Daar kijk ik ook heel vaak voor nieuwe en voor mij onbekende muziek. De laatste eye(ear)opener was daaruit The XX- Coexist.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FairvsFree

Mooie set! Veel luister- en kijkplezier ervan :)
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus