Epson TW9100W

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 21, 2012, 00:18:17

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Epson meet inderdaad in de "las stand" met andere woorden zonder cinemafilter, contrast op max, iris op maximale sluiting etc. en komt dan inderdaad enorm hoog uit.
Sony meet dicht tegen de HT standaard aan (niet helemaal).

Als je beide naast elkaar zet ontlopen ze elkaar voor het oog niet zo veel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Tijd dat daar een standaard richtlijn voor wordt gegeven hoe er gemeten moet worden. Een mooi baantje voor de NEN.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  5, 2012, 09:18:04
Epson meet inderdaad in de "las stand" met andere woorden zonder cinemafilter, contrast op max, iris op maximale sluiting etc. en komt dan inderdaad enorm hoog uit.
Sony meet dicht tegen de HT standaard aan (niet helemaal).

Als je beide naast elkaar zet ontlopen ze elkaar voor het oog niet zo veel.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MFMDJ

@Frank,

euhh, waarom niet?

LittleNinja

Citaat van: MFMDJ op oktober  5, 2012, 11:50:46
@Frank,

euhh, waarom niet?

Waarschijnlijk omdat ze niet tot overeenstemming kunnen komen over hoe die meting er dan uit moet komen te zien.. Zie je veel in de verschillende industriën. Vandaar dat er organisaties bestaan zoals de NEN.

home@the movies

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2012, 11:53:45
Waarschijnlijk omdat ze niet tot overeenstemming kunnen komen over hoe die meting er dan uit moet komen te zien.. Zie je veel in de verschillende industriën. Vandaar dat er organisaties bestaan zoals de NEN.

Dat is denk ik het probleem niet, het is vooral uit commerciële overwegingen iedere fabrikant zoekt natuurlijk een manier om zijn product er zo goed mogelijk (op cijfer basis) te laten uitzien, hoge cijfertjes scoren gewoon goed en dat werkt bij een groot aantal consumenten.

home@the movies

Citaat van: LittleNinja op oktober  4, 2012, 14:47:38
Het is een beetje stil geworden... Ik hoor niemand meer bezig zijn met een vergelijk tussen deze twee mastadonten. :D

Probleem is dat onze demo sample van de 50 ondertussen weer weg is en de Epson kreeg ik op het ogenblik dat de Sony er nog was niet aan de praat.
Het zal dus wachten zijn tot iemand de twee terug samen heeft om een vergelijk te kunnen maken, ik vermoed dat Frank ze eventueel binnenkort samen heeft  ;)

Groeten
Werner

LittleNinja

Citaat van: home@the movies op oktober  5, 2012, 13:31:49
Dat is denk ik het probleem niet, het is vooral uit commerciële overwegingen iedere fabrikant zoekt natuurlijk een manier om zijn product er zo goed mogelijk (op cijfer basis) te laten uitzien, hoge cijfertjes scoren gewoon goed en dat werkt bij een groot aantal consumenten.

Zoals het contrast van 320.000:1? :D

Bedankt voor jouw mail trouwens.

MFMDJ

Frank, is er binnenkort inderdaad een vergelijkende battle te verwachten tussen gecalibreerde units van de  tw9100 en hw50? Na het NEN-verhaal ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe ze van elkaar verschillen en wie de evt winnaar zal zijn...

WilliamB

Citaat van: MFMDJ op oktober  6, 2012, 11:43:34
Frank, is er binnenkort inderdaad een vergelijkende battle te verwachten tussen gecalibreerde units van de  tw9100 en hw50? Na het NEN-verhaal ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe ze van elkaar verschillen en wie de evt winnaar zal zijn...
Ja hier zit ik ook op te wachten, het is erg stil betreft de Epson TW9100 en de Sony HW50.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

J.A.F._Doorhof

Zal vast, de HW50 is naar ons onderweg.
Custom installer

LittleNinja

J.A.F._Doorhof

U vraagt wij draaien.
Custom installer

LittleNinja

U draait en ik kom wel langs... :D

Een verslagje voor de mensen die dat willen lezen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125003.msg2275605#msg2275605

Wat betreft die Lumens kan ik het inmiddels bevestigen. De Sony brengt meer ligt op het doek, ondanks de hoge specs.

David Gilles

Is deze een upgrade waard komende van een TW-9000?
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

LittleNinja

Die vraag kan jij alleen zelf beantwoorden... Heb je het geld er voor over? Wel goed voor de economie. ::)

J.A.F._Doorhof

Nee en ja.
Hij is wat scherper en rustiger.
Maar het is geen revolutie.
Custom installer

Pieter-Jan

Weet iemand al of de zender met switch van de 9100 compatibel is met de ontvanger van de tw9000w? En of deze apart verkrijgbaar is?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

mgmcube

Is er eigenlijk al wat meer info over het wireless gedeelte van de 9100W?
Is wireless hdmi net zo goed als via een kabel?

J.A.F._Doorhof

Kabel zal altijd beter zijn qua gevoeligheid, maar als alles goed staat is wireless een zeer goede oplossing op dit moment.
Custom installer

mgmcube

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 28, 2012, 19:11:36
Kabel zal altijd beter zijn qua gevoeligheid, maar als alles goed staat is wireless een zeer goede oplossing op dit moment.

Ok bedankt.