het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

jaco

Issue gevonden. Het 2e fysieke x16 slot maar electrisch een x4 slot is voor een videokaart in SLI mode bedacht. Daar doet die blackmagic het niet in.
De nvidea kaart eruit gehaald en in het x16 slot werkt hij wel en heb ik de driver install klaar kunnen maken.
Terugsteken in andere slot en de drivers starten niet goed op.

Dus dit mainbord is ongeschikt voor wat ik wil, tenzij ik het slot zo kan instllen dat het een los x4 slot is.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Meestal kan je dat niet instellen.
SLI moederborden doen 16/0 of 8/8

Heeft de capture kaart dus echt de 8 lanes nodig? Ik heb wel HBA (voor sata) kaarten die 8 lanes kunnen maar het ook prima doen met 4 lanes.

jaco

Met een z590 chipset kan ik x8 x4 x4 doen.
Dan loopt de nvidea kaart wel op x8, maar eens uitzoeken of dat mogelijk is.

Dat kan x16 en x4 doen blijkbaar, heb een bord gevonden.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Z590 bord met 11700 en 16 gb geheugen gevonden. Die heeft 2 maal x16 pcie (1x x16 of x8 en x8) en een 3e x16 slot met x4 electrisch

SpeedyAndré

Citaat van: jaco op september 17, 2024, 22:24:39Z590 bord met 11700 en 16 gb geheugen gevonden. Die heeft 2 maal x16 pcie (1x x16 of x8 en x8) en een 3e x16 slot met x4 electrisch

Dat heeft mijn Z97-deluxe ook, wel nog pcie 3.0 en dat is wat de Decklink nodig heeft.
Wel jammer dat het alleen de 1e 2 slots betreft, de Decklink zit daar vrij dicht bij de videokaart.
Het 3e lange slot is hier pcie 2.0, dat is te weinig voor de Decklink al wordt ie daar wel gevonden.

Z97-deluxe-pcie.jpg

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

jaco

het is wel iets voor mensen die ook een htpc scaler willen maken.
Je hebt in basis tenminste 24 PCI-E lanes nodig

Dus een mainbord met een PCI-E 3.0 slot wat fysiek tenminste x8 is (voor de quad kaart)

Dit bord heeft fysiek 3 x een x16 slot, maar bovenste is echt x16, middelste is x8 (en dan ook de bovenste x8 voor dual kaart)
en laagste slot is een x4. Zou moeten werken.

De Decklink single link hdmi capture kaart heeft een: PCI Express 4 lane generation 2 nodig.
de Decklink Quad link hdmi capture kaart heeft een: PCI Express 8 lane generation 3 nodig.

nielvm

Onlangs een aflevering van lord of the rings: the rings of power gekeken van een "dirtyhippie" release, met Rife frame interpolation 4.25.

Wat is dit fantastisch, zeg. Rife frame interpolation is zo veel beter dan de motion enhancement op de projector.

Zoals eerder gezegd is het nadeel dat je er veel rekenkracht voor nodig hebt. Ik wil op termijn investeren in een zeer krachtige pc hiervoor om dit liefst real-time te kunnen renderen. Mocht de PC net niet krachtig genoeg zijn, wil ik de files ook op voorhand kunnen transcoden.

En daar knelt dus het schoentje. Ik heb een SVP licentie en ik kan moeiteloos bestanden omzetten (nuja, moeiteloos,...), maar de HDR metadata gaat steeds verloren. Intussen ook andere github-oplossingen geprobeerd en telkens het probleem van verlies van kleuren door de HDR metadata.

Aangezien er op het www releases circuleren, moet het perfect mogelijk zijn, maar voorlopig lukt het mij niet  :unhappy: .
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Citaat.      Onlangs een aflevering van lord of the rings: the rings of power gekeken van een "dirtyhippie" release, met Rife frame interpolation 4.25.

Wat is dit fantastisch, zeg. Rife frame interpolation is zo veel beter dan de motion enhancement op de projector.

Zoals eerder gezegd is het nadeel dat je er veel rekenkracht voor nodig hebt. Ik wil op termijn investeren in een zeer krachtige pc hiervoor om dit liefst real-time te kunnen renderen. Mocht de PC net niet krachtig genoeg zijn, wil ik de files ook op voorhand kunnen transcoden.

En daar knelt dus het schoentje. Ik heb een SVP licentie en ik kan moeiteloos bestanden omzetten (nuja, moeiteloos,...), maar de HDR metadata gaat steeds verloren. Intussen ook andere github-oplossingen geprobeerd en telkens het probleem van verlies van kleuren door de HDR metadata.

Aangezien er op het www releases circuleren, moet het perfect mogelijk zijn, maar voorlopig lukt het mij niet  :unhappy: .

Hoi Nielvm de dirtyhippie files hoef je toch eigenlijk Rife niet meer over te laten gaan daar deze al naar 60 frames geconverteerd zijn ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Neen, die laten enkel maar zien hoe mooi alles eruit zou kunnen zien MET rife  ;) .

Wil ik dus ook kunnen, liefst in real-time, maar als het systeem net iets te zwak is, wil ik video's kunnen transcoden. Het zou mogelijk moeten zijn (zie dirtyhippie releases), maar ik verlies altijd de HDR metadata.
In real-time via SVP is er geen probleem van HDR metadata die verloren gaat, maar ik kan moeilijk inschatten of mijn toekomstige systeem hiertoe in staat zal zijn.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Citaat van: williams op september 26, 2024, 18:32:25Hoi Nielvm de dirtyhippie files hoef je toch eigenlijk Rife niet meer over te laten gaan daar deze al naar 60 frames geconverteerd zijn ?
Volgens mij zegt ie dat de DirtyHippie releases met de Rife engine zijn gemaakt

williams

Citaat. Volgens mij zegt ie dat de DirtyHippie releases met de Rife engine zijn gemaakt   

Ja ik zag het , had er een beetje overheen gelezen 😊
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citaat.  En daar knelt dus het schoentje. Ik heb een SVP licentie en ik kan moeiteloos bestanden omzetten (nuja, moeiteloos,...), maar de HDR metadata gaat steeds verloren. Intussen ook andere github-oplossingen geprobeerd en telkens het probleem van verlies van kleuren door de HDR metadata.

Hier kan ik je niet mee helpen daar ik geen betaal acount hebt bij SVP.
Ondanks dat ik de dirtyhippie files er erg mooi uit vind zien zie ik toch best wel aardig wat artefacten in de file en dan met name tussen de scènes waarin ik dan een clitch zie.
Valt jouw dit ook op ?

nielvm

Het wordt steeds beter. Intussen zitten ze aan versie 4.25 en bij de laatste aflevering zag ik eigenlijk een uur lang niets van storingen/artefacts.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Welke dirtyhippie files zijn gemaakt met de laatste versie zodat ik ook is kan kijken naar de artefacten of het ontbreken hieraan 😊

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jaco

Het z590 bord cpu en ram had ik al binnen. Vandaag de fractal design core 2500 binnen gekregen met een scynte koeler. Net een seasonic fanless 700 watt voeding en wat noctua redux pwm fans besteld. Dan kan ik volgende week het ding in elkaar schroeven.

Met wat geluk de psu en de fans morgen, dan kan ik de pc aanzetten..

Voeding en fans zijn binnen. Even uitzoeken op welke headers de PWM fans werken. Zijn 2 die voor waterkoeling lijken te zijn. Maar een fan is een fan lijkt me.

Pc werkt, ik zie in videoprocessor dat hij een input heeft, video formaat etc wordt goed gedecteerd.
Madvr113 geinstalleerd, maar die klaagt dat unrar.dll niet aanwezig is...

Edit: lijkt dat dat komt bij de download dat de virus shit dat weg haalt,

Edit2: handmatig aangepast, unrar.dll en de install.bat die waren beide er niet,
Pc windows 11 gemaakt en nu heb ik beeld zoals ik verwachte..