het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

reza

hij heeft hem op low staan.
Maar iedere projector heeft onscherpe beelden als je op 24p kijkt en je op low kijkt.
We zijn het alleen gewend geraakt die haperende pans, behalve als je een tijdje naar een smooth beeld kijkt, zie je pas hoe scherp het is en eigenlijk zou moeten.
Ook je kleur veranderd? Zwart lijkt zwarter er komt gewoon meer diepte in je beeld, moeilijk uit te leggen.
Al begreep ik van Williams dat het eigenlijk best wel logisch is dat er iets veranderd, zeker op 60p. Je hebt meer frames, dus meer licht, doordat de frames elkaar sneller opvolgen, dus je hebt ook nog meer licht tot je beschikking.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Met smooth motion via de projector krijg je dus ongeveer hetzelfde effect, maar naar mijn smaak te veel artefacts.

@SpeedyAndré : ja, momenteel fus een nieuw bestand in 60fps, maar als je pc krachtig genoeg is, kan het real-time. Moet nog eens verder testen of 48fps mogelijk is als madvr het dan uitstuurt als 60fps.

Ik moet nog zien of het allemaal de kosten en moeite waard gaat zijn, maar vind het voorlopig al veelbelovend wat er mogelijk is. Met de nieuwere generaties grafische kaarten en rife updates (of andere) wordt het alleen maar beter lijkt me.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Ik heb hier ook wat testjes gedaan maar dan met de trail versie Topaz frame converter en ook dit geeft een geweldig resultaat met dus super scherp beeld en diepte .
Helaas zijn er ook nadelen en dat is dus de aanschaf prijs maar voornamelijk de tijd die je pc nodig heeft om een film te converteren van 24 naar 60 frames .
Bijvoorbeeld een stukje film van 2 minuten duurt al rond de 20 minuten met converteren .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

SpeedyAndré

Dan doe ik het liever on the fly zodra het betaalbaar is, ik heb al meer dan genoeg volle hdd's :P
Ik ga eens kijken of er ergens downloads zijn van aangepaste films of series.

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

williams

Citaat.    Dan doe ik het liever on the fly zodra het betaalbaar is, ik heb al meer dan genoeg volle hdd's :P
Ik ga eens kijken of er ergens downloads zijn van aangepaste films of series.

On the fly is zeker wenselijk maar ook dit kost zoveel power en de laatste keer dat ik SVP gebruikte vond ik het niet veel beter als met de Clear  Motion drive op high in mijn JVC met dus de bijkomende artefacten .
Ik weet niet of dit verder door ontwikkeld is met dus een beter uitkomst .

Er zijn zeker downloads te vinden die er erg mooi uit zien maar ook hier zie ik artefacten in de vorm van slapstick achtige bewegingen en ook tussen de scène zie ik soort stroboscoop effect .

Met Topaz heb ik hier geen last van .
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Topaz doet dacht ik nog meer dan enkel frame interpolatie. Die gaat ook artificieel versterken etc, duurt ook veel langer om te verwerken dan svp. Naar mijn gevoel zijn de ai enhanced releases op het www hiermee gemaakt.

Svp is sterk verbeterd met de implementatie van Rife. Persoonlijk vind ik verscherpen etc niet nodig en dat bespaart toch weer wat power. Kost ook maar €20 voor een levenslange licentie t.o.v. topaz die de hoofdprijs vraagt :-p.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Topaz doet inderdaad ook aan AI enhancement en de prijs is ook aanzienlijk meer .
Ik zal ook weer is gaan kijken naar SVP met Rife 😊

nielvm

Nog enkele vaststellingen:

De laatste rife 4.22 (lite) doet het véél beter dan de pre-installed 4.4 die met SVP komt. Het was even uitzoeken hoe ik die moest installeren, dus als je hulp nodig hebt => shoot!

Gisteren "if" gekeken met motion enhancement via de xw5000. Ik heb de indruk dat er iets minder artefacts zichtbaar zijn wanneer je deze op high zet in vergelijking met low...

Intussen ook een stukje uit de film geknipt (00:38:00 tem 00:39:00) met mkvtoolnix omdat de projector hier serieus in de fout ging. Deze met Rife 4.22 lite omgezet naar 60fps en dit draait volledig foutloos. De 4.4 versie creëert hier nog serieuze artefacts.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

nielvm

Ook al eens proberen of ik een MPC-HC kan laten draaien met madvr EN SVP... Vlot zal het niet draaien, maar gewoon eens zien of alles ZOU werken met een monster-pc  :P
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Pfff de exact juiste settings van filters en codecs vinden, is toch altijd een heel gedoe hoor.  :sleepy:

Maar... het is gelukt! MPC-hc laadt intussen gelijktijdig madvr en SVP (rife), resulterend in een geweldige crash van mijn systeem  :pompom:

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

jaco

Ik heb eindelijk maar een grafische kaart gekocht, een 3080oc die heeft 8704 cuda cores.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jaco

Nu eerst weer verder met de ruimte, alleen een frame van scherm hangt nu.
Frames om alles af te werken heb ik de opEt voor gemaakt. Dan kan ik alles achter die schermwand zetten en het doek in frame spannen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jaco

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jaco

Ik wil hem na de processor zetten. Die kan tot 500 msec delay doen. Wellicht nog een betere hdcp stripper nodig.

riwi

Citaat van: jaco op september  7, 2024, 11:28:34Ik wil hem na de processor zetten. Die kan tot 500 msec delay doen. Wellicht nog een betere hdcp stripper nodig.

Jij hebt toch de quadHDMI capture kaart van williams overgenomen? Ik las hierboven van SpeedyAndré dat hij veel minder delay had met deze kaart. 40ms? Ik had met de enkele kaart wel 280ms. Ligt misschien ook deels aan de CPU die delay die je krijgt.

https://www.htforum.nl/index.php?msg=3743951

jaco

Het systeem heeft een i7-10700
Geen idee hoe het gaat werken. Ik zal het wel zien.

Voor mij was het ook de hogere hdmi versie van de quad kaart en zoals hieronder 4k60p mogelijkheden.

SpeedyAndré

De delay wisselt met de content, ik zit tussen 40 en 90ms wat ik overal wel weg kan regelen en soms valt het niet op (met name bij streaming via de Shield).
De betere kaart nam ik met het oog op  mijn mindere videokaart die alsnog voldoet en ik wilde graag 60fps omdat mijn bronnen dat aanbieden (menu's of oudere tv content), goed gegokt :)

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

williams

Ik heb zelf geen verschil gemerkt tussen de capture kaarten kwa delay .

jaco

Ik heb blackmagic drivers geinstalleerd maar windows klaagt al over die executable. Met admin rechten geinstalleerd, maar de drivers zijn niet actief in de device manager als ik het controleer. De error opgezocht en een gegeven oplossing is virusscanner uit, die zou kunnen voorkomen dat de installatie/activatie van de driver goed gaat.

Is dat een bekend probleem ? Ik zal morgen de netwerk verbinding erafhalen en de virus scanner uitzetten, en dan weer proberen.

williams

Ik heb met de kaarten die ik gehad hebt geen problemen ondervonden kwa installeren van de drivers .