het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

reza

Ik heb je een pm gestuurd maar weet niet of dat is gelukt, hij deed een beetje raar :baaa:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jeroen_v

Citaat van: reza op december 28, 2023, 14:53:56Ik heb je een pm gestuurd maar weet niet of dat is gelukt, hij deed een beetje raar :baaa:

Die is binnen hoor  ;D

jaco

Ik moet op zoek naar een videokaart. Die 3070ti die ik gekocht heb ben ik mee opgelicht. Keurig een postnl melding dat hij op weg was, masr postnl weet van niets. Ook andere persoon op tweakers heeft zelfde ervaring die heeft aangifte gedaan.
Ik denk dat ik ook maar aangifte ga doen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

maximus79

Citaat van: jaco op december 31, 2023, 11:57:26Ik moet op zoek naar een videokaart. Die 3070ti die ik gekocht heb ben ik mee opgelicht. Keurig een postnl melding dat hij op weg was, masr postnl weet van niets. Ook andere persoon op tweakers heeft zelfde ervaring die heeft aangifte gedaan.
Ik denk dat ik ook maar aangifte ga doen.

Aah balen man, heb ik ook gehad een keer. Aangiften gedaan, een adres en naam kunnen achterhalen, uiteindelijk is hij gevonden door de politie en had veel meer mensen opgelicht. Hij is veroordeeld en ik heb wel mee geld terug gehad.... ;D

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Dat is indd klote zeg. Ik ga altijd mijn spullen halen. Dan kan het bij thuiskomst alsnog kapot zijn maar dan heb ik mijn best gedaan.

nielvm

Heeft het zin om te spelen met de laatste beta versies, of is die laatste versie die nooit vervalt haast even goed?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Ik vind de laatste beta's wel beter, maar het verschil is subtiel. Ik denk vooral in bepaalde extra moeilijke situaties dat de laatste beta's beter zijn.
Maar het gedoe met elke 6 maanden verplicht een nieuwe blijft vervelend.
't is nu weer 6 maanden dus ik moet ook weer gaan kijken.

nielvm

Zonet nog getest... Madvr blijft heer en meester  :headbanging:

De 113 lijkt net iets minder soepel te draaien dan de laatste beta. Persoonlijk vind ik het een voordeel dat er minder opties zijn in de laatste beta versie  :P .

Straks ook eens even checken of de verschillen ook zo groot zijn met SDR content...
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

williams

Citaat.  De 113 lijkt net iets minder soepel te draaien dan de laatste beta. Persoonlijk vind ik het een voordeel dat er minder opties zijn in de laatste beta versie  :P .

Ok dan ga ik hier ook weer is naar kijken want laatste jaren kwamen er alleen maar meer settings bij waar ik geen bal van snapte 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

nielvm

Ik heb af en toe last van dropped frames, hoewel de rendertijd maar zo'n 20 ms is...

Iemand ideeen?  ;D
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Is het echt dropped frames? of een soort judder?
Bij die judder kan de render frames in advance op 1 zetten ipv op de default 8 (op 2 plekken).

Ik heb 206 er ook opgezet

Ik heb wel de TM curve naar de nieuwe Phoebe met strength=8 gezet en de contrast recovery op disabled (adhv de adviezen op AVS)

nielvm

Lijkt niet meteen te helpen om render frames in advance op 1 te zetten. Lijkt vooral te komen wanneer ik pauzeer en herstart of vooruitscroll. Tijdens het kijken valt het best mee.

Hoe kom jij aan zoveel settings in het HDR beeld?  :P  Bij mij is het veel beperkter (en maar goed ook  ::) )
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Hardware acceleration in de lavfilter op D3D11 gezet en lijkt te werken  :clapping:

Ik speel momenteel met een AMD 6700XT, ligt daar misschien ook wel aan. Naar verluidt zijn de nvidia kaarten veel beter voor madvr.

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Citaat van: nielvm op augustus  1, 2024, 21:11:29Hoe kom jij aan zoveel settings in het HDR beeld?  :P  Bij mij is het veel beperkter (en maar goed ook  ::) )
Er is een continue ontwikkeling gaande van Madvr waarbij hij de _professionele_ mensen op AVS gebruikt om zijn algoritmes te fine tunen

beta versie 206 van madshi vind je hier : https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector-no-support-questions.2954506/post-63368375

williams

Hoi Ries ik heb deze gisternacht er ook op gezet en deze is een stuk beter als de versie 113 bij mij .Wat is jouw indruk ?
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op augustus  2, 2024, 08:36:48Hoi Ries ik heb deze gisternacht er ook op gezet en deze is een stuk beter als de versie 113 bij mij .Wat is jouw indruk ?
Gisteren The Boys laatste aflevering nogmaals gekeken en dat zag er goed uit. Ik heb de indruk dat de algehele helderheid van het beeld beter is in vergelijking met de oudere 113 versie. Het sprankelt wat meer (highlights) en schaduw detail is ook goed. Weet niet of dat nu beter is dan met 113.

maximus79

Misschien toch maar weer eens ook een HTPC boot maken naast de Diy Envy, eens kijken of het verschil groot is.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: maximus79 op augustus  2, 2024, 11:21:01Misschien toch maar weer eens ook een HTPC boot maken naast de Diy Envy, eens kijken of het verschil groot is.

Pppf was vergeten wat een gedoe dat was met kodi, lav filters etc. Ik hou het wel bij de diy Envy, stuk simpeler wat betreft setup. En je kan kan gewoon al je eigen bronnen gebruiken.

williams

Citaat.     Pppf was vergeten wat een gedoe dat was met kodi, lav filters etc. Ik hou het wel bij de diy Envy, stuk simpeler wat betreft setup. En je kan kan gewoon al je eigen bronnen gebruiken

Heb je wat te doen deze zomer 😊
Ik ga ook mijn capture kaart weer is opzoeken om wat te spelen met de laatste versie (206) van madVR .

maximus79

Citaat van: williams op augustus  2, 2024, 13:03:25Heb je wat te doen deze zomer 😊
Ik ga ook mijn capture kaart weer is opzoeken om wat te spelen met de laatste versie (206) van madVR .

Laatste versies werken toch niet met de capture kaart?

riwi

Citaat van: williams op augustus  2, 2024, 13:03:25Heb je wat te doen deze zomer 😊

Volgens mij doet 206 het inderdaad niet met de capture kaart.

Misschien kan je proberen de laatste LAV filters erop te zetten om te zien of het paarse probleem dan weg is met veel DV files. (Ik durf niet ;) )

williams

CitaatVolgens mij doet 206 het inderdaad niet met de capture kaart. 

Oh das waar ook dan wordt het toch met de capture kaart weer terug naar versie 113 .

williams

Citaat.    Misschien kan je proberen de laatste LAV filters erop te zetten om te zien of het paarse probleem dan weg is met veel DV files. (Ik durf niet ;)

Dat kan ik wel proberen en is niet zo spannend .ik gooi de LAV filters altijd direct in Kodi Ds player .

nielvm

Citaat van: riwi op augustus  2, 2024, 01:38:01Er is een continue ontwikkeling gaande van Madvr waarbij hij de _professionele_ mensen op AVS gebruikt om zijn algoritmes te fine tunen

beta versie 206 van madshi vind je hier : https://www.avsforum.com/threads/improving-madvr-hdr-to-sdr-mapping-for-projector-no-support-questions.2954506/post-63368375

Ja, dat draadje heb ik al uren (proberen) te volgen. Toch leuk om hen te horen discussiëren over de beste setting tussen 4 identieke screenshots  ;D .

Bedankt voor de link, eens uittesten. Ik denk dat ik uiteindelijk even goed tevreden zal zijn met de 113 versie en mij een hoop gedoe ga besparen.

Gisteren opnieuw begonnen aan the lord of the rings the rings of power. Wat een ongelofelijk mooie serie is dat! Pure eyecandy  :clapping: . Dit schrijvende merk ik dat er eind deze maand een nieuw seizoen hiervan komt. Ge-wel-dig!
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Ik ben nooit weggegaan van 113. Draait prima en is super stabiel.