Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ralph71

Citaat van: Sopper op mei 24, 2024, 15:19:15Waarom Katalyst? Das toch de dac upgrade? En heeft dus geen zin als je digitaal uit gaat

Ik zou de Linn Klimax DSM Katalyst analoog op de eindversterker aansluiten.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Struis

Tsja, 2 dagen om je berichtje te beantwoorden in deze tijd.. Maar goed, de volgende keer bel ik wel.

Misschien deze? https://www.cloneyaudio.com/pre-owned-and-ex-demo/p/dcs-network-bridge

Citaat van: Tabcam op mei 24, 2024, 20:37:57Tja, een beller is sneller ... :nopompom:
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Tabcam

Je kan iig bellen ;D
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PeterAlligator

Citaat van: Bel Canto op mei 19, 2024, 15:07:08@PeterAlligator
Hoe zijn je ervaringen met de Utopik upgrade, enige tijd verder? Hoe verhoudt deze zicht tot andere upgrades?


Dat is een goede vraag, waar ik alleen maar een ingewikkeld antwoord op kan geven, omdat ik niet upgrades heb gedaan van dezelfde prijs. Het is dus een beetje appels met peren vergelijken.

Mijn Akurate DS/0 heb ik destijds opgewaardeerd naar een Akurate DSM/3. Daar kwam dus een voorversterker bij en ook de dynamik, die dus eigenlijk voor twee apparaten het werk deed. De prijs was ongeveer 3500 euro. Het verschil qua prijs is twee keer de Utopik en het verschil in kwaliteit was destijds ook groter dan de Utopik-upgrade.

Qua kabels ben ik overgestapt op Furutech. Dat kostte inclusief stekkerblok zo'n 3000. Ook dat leverde meer verschil op in vergelijking met de Utopik, maar het kostte dus ook meer.
Mijn belangrijkste powercord, de DPS4.1 is qua prijs ongeveer vergelijkbaar met de Utopik en ik denk ook wel vergelijkbaar als het gaat om de kwaliteitssprong, al zijn het wel andere verschillen.

De upgrade van de DS van standaard naar Dynamik was het me destijds niet waard. Het verschil van de Utopik vind ik nu groter. Het verschil in prijs ook, maar dat heeft voor een belangrijk deel ook te maken met inflatie, dus ik vind de prijs redelijk.

Het verschil dat de Dynamik maakte voor de eindversterkers vond ik destijds een groter dan het verschil van de dynamik voor de DSM. Die upgrades voor de versterkers zijn denk ik vergelijkbaar met de upgrades van een DSM Utopik.

Ik schat in dat de Akurate DSM/3 Utopik precies tussen een (oude)  Akurate DSM/3 Dynamik en een oude Klimax DSM/3 Dynamik in zit, maar ik heb ze niet alledrie naast elkaar gehoord om dat met stelligheid te durven beweren.

Ik ben al met al tevreden met de Utopik. De kosten zijn pittig en de verschillen worden telkens kleiner naarmate je meer uitgeeft, maar het is het mij wel waard. Ik kijk uit naar de Utopik voor de eindversterkers. Ik gok (en hoop) op november.


Struis

Wat ik me ook af vraag: heeft iemand wel eens 1 of 2 series 3 gehoord? De 'bluetooth speaker'?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Barry32

Maken jullie ook gebruik van de custom filters (onderaan in de advanced sectie van het manage systems menu)?

Ik heb de afgelopen dagen wat zitten spelen. Ik heb in mijn ruimte een behoorlijke piek bij 40 Hz terwijl de overige pieken en dalen wel meevallen (op basis van een amateuristische meting met een Anthem microfoon).

Ik heb nu space optimisation uitgezet en bass shelf gezet op 40Hz en het subsonik filter op 25HZ. Je ziet dan een mooi aflopende curve. Gehoormatig is de grote piek weg op 40HZ en dat blijkt ook uit de meting. Het geluid is "prettiger" dan met space optimisation.

Wat zijn jullie ervaringen?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Yoda!

Hier (ook weer) aan het kijken voor een update. Speel nog met een Klimax DS/1 en twijfel tussen een upgrade naar Organik en wellicht Utopik. Of zou een nieuwe Selekt Classic met dual mono Organik minimaal net zo mooi spelen als een Klimax DS met Organik upgrade?

Ik vraag me af of er uberhaupt verschil zit in geluidskwaliteit tussen de NextGen Klimax DSM en een Selekt (Edition) met dual mono Organik. En dan beide met Utopik. Uitgaande dat het dezelfde DAC en dezelfde voeding is vraag ik me af waar het verschil dan vandaan moet komen.

Struis

Mijn 2 cent: ik vond de Selekt Classic met alles er op met Katalyst al minder goed dan een Akurate DSM met Katalyst. Laat staan Klimax. Het lijkt me stug dat dat met Organik anders zou zijn. Misschien zo'n geupgrade Klimax inderdaad? Je eigen inderdaad? Ik denk dat de nieuwe Klimax voornamelijk mooier is, maar of hij ook beter klinkt?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.