Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bensz

Hoi BJF, plaatsgenoot...je set te koop staan?

BJF

Klopt. Ik had de ijdele hoop dat vrouwlief zich toch zou redden met de Majik. Nou, dat gaat hem nooit  worden :wacko:
Ik ben het zat iedere keer weer te moeten voordoen/uitleggen hoe ze hem moet bedienen. Vergalt me echt het plezier ervan. Vandaar...
NAD M10 V2
Elac FS247

5061

@bjf Dan geef je haar toch 'n eigen radiotje!!! Heb jij je eigen Linn. Hier in huis zelfde situatie. Allebei blij maar ik m'n Linn hihihi.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

BJF

Er staat alweer een Sonos, daar kan ze (net) mee uit de voeten. Al met al kom ik domweg niet of nauwelijks meer aan luisteren toe en gaat het weer weg.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kerkhoffd

Waarom de Lumin app niet geprobeerd. Hier thuis bedient mijn vrouw inmiddels de Linn net zo makkelijk (zo niet makkelijker) met deze app als de Sonos in de keuken. Eerlijk gezegd krijg ik meer vragen over de Sonos app dan over de Linn met Lumin.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

5061

Wat kunnen 2 weken toch lang duren pfpfpf. A.s. Zaterdag zal als alles goed is gegaan mijn DSM Katalyst klaar zijn. Het lijkt wel 'n eeuwigheid.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Maximus_Aurelius

Even een vraag over de Klimax Renew.

Zo'n Klimax renew waar de dynamic voeding al inzit heet volgens mij dan Klimax Renew DS?
Is de Klimax Renew Ds(eerste generatie Klimax) nog verder te upgraden naar de huidige stand of vorige stand, Klimax 2? Of is het zo dat bij een Renew niet verder meer geüpgrade kan worden, dat hij gewoon eerste generatie blijft?

Zo'n Renew moet men gewoon zien dat de behuizing simpel is maar intern of onder de motorkap het een Klimax is zonder de luxe mooie behuizing van de Klimax ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirk

een renew kan idd niet meer (iig niet door Linn) worden geüpgrade.
het is een DS van de generatie die afloopt, welke ze in een eenvoudige kast zetten zonder display.
btw; in alle Klimax DS generaties was de Dynamik al af fabriek standaard, dus die heeft er as such niets mee te maken, want zat ook gewoon in de renew.

wat in mijn geheugen wel zo was (is alweer ff geleden dat ik Garmt de mijne zag ombouwen), is dat je bij aanschaf van een Renew eigenlijk een nieuwe metalen kast krijgt + voeding, dus enkel het "oude" audio board komt uit de donor DS, je voeding is op dat moment volgens mij een hagelnieuwe Dynamik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

Citaat van: Dynky op februari 10, 2017, 07:45:13
een renew kan idd niet meer (iig niet door Linn) worden geüpgrade.
het is een DS van de generatie die afloopt, welke ze in een eenvoudige kast zetten zonder display.
btw; in alle Klimax DS generaties was de Dynamik al af fabriek standaard, dus die heeft er as such niets mee te maken, want zat ook gewoon in de renew.

wat in mijn geheugen wel zo was (is alweer ff geleden dat ik Garmt de mijne zag ombouwen), is dat je bij aanschaf van een Renew eigenlijk een nieuwe metalen kast krijgt + voeding, dus enkel het "oude" audio board komt uit de donor DS, je voeding is op dat moment volgens mij een hagelnieuwe Dynamik.

Thx voor de uitleg.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Lazybird

Tja geen MQA op Linn devices

Hier de blog van Linn over MQA
https://www.linn.co.uk/blog/mqa-is-bad-for-music
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Maximus_Aurelius

Heb nu een Linn Klimax Renew op proef maar heb een vraagje.

Het blauwe lampje blijft bij mij constant aan ook al komt er geen signaal door. Mijn voor en eindversterker staan uit. Ik lees dat er na 20 minuten geen signaal komt het blauwe lampje dooft en wordt licht blauw, of transparant.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sopper

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 12, 2017, 20:49:20
Heb nu een Linn Klimax Renew op proef maar heb een vraagje.

Het blauwe lampje blijft bij mij constant aan ook al komt er geen signaal door. Mijn voor en eindversterker staan uit. Ik lees dat er na 20 minuten geen signaal komt het blauwe lampje dooft en wordt licht blauw, of transparant.

Kun je in config instellen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

hpapen

konfig met K, is een app(download op site) van Linn om je streamer nader te configureren

Maximus_Aurelius

#2238
Citaat van: Sopper op februari 12, 2017, 21:05:35
Kun je in config instellen.

Thx voor de tip.

Citaat van: hpapen op februari 12, 2017, 21:08:45
konfig met K, is een app(download op site) van Linn om je streamer nader te configureren

Ook Thx. Ga gelijk de app downloaden.


Edit:
Konfig geïnstalleerd en alles is geregeld.
Ik zag ook bij Konfig Space optimisation staan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 12, 2017, 21:24:16
Thx voor de tip.

Ook Thx. Ga gelijk de app downloaden.


Edit:
Konfig geïnstalleerd en alles is geregeld.
Ik zag ook bij Konfig Space optimisation staan.

Ik zou ook Konfig even goed doorspitten en alle opties die je niet gebruikt en kan uitzetten, deze uitzetten, zelfs zulke stomme dingetjes als je lampjes van de netwerk poort enzo... alle beetje helpen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Weet iemand hoe goed de volume control in de Klimax Renew DS is?

Ik zie namelijk in de Konfig dat deze volume control heeft en deze kunt aan zetten vandaar mijn vraag. Nu kan ik het niet proberen omdat ik niets heb om het volume mee te regelen. ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sopper

In de oudere modellen niet zo heel goed.
Wordt beter in de nieuwere, maar haalt het toch niet bij een volumeregeling in voorversterker.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

Citaat van: Sopper op februari 14, 2017, 13:10:15
In de oudere modellen niet zo heel goed.
Wordt beter in de nieuwere, maar haalt het toch niet bij een volumeregeling in voorversterker.
Want? Hoe doen ze het ?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Sopper op februari 14, 2017, 13:10:15
In de oudere modellen niet zo heel goed.
Wordt beter in de nieuwere, maar haalt het toch niet bij een volumeregeling in voorversterker.

Oke thanks.

Dit ervaar ik ook met de Lindemann MB10 die heeft een analoge voorversterker erbij maar die haalt het niet tegen mijn voorversterker.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirk

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 14, 2017, 13:07:52
Weet iemand hoe goed de volume control in de Klimax Renew DS is?

Ik zie namelijk in de Konfig dat deze volume control heeft en deze kunt aan zetten vandaar mijn vraag. Nu kan ik het niet proberen omdat ik niets heb om het volume mee te regelen. ;).
hoezo heb je niets om het volume mee te regelen?
bedien je alles nu dan niet vanuit een app op je tablet of smartphone?
die volumeregeling gebeurt namelijk gewoon via de app hé  ;)   (als je hem maw uit laat staan in Konfig blijft de volume control misschien wel zichtbaar in je app, maar hij doet het iig niet)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Citaat van: Sopper op februari 14, 2017, 13:10:15
In de oudere modellen niet zo heel goed.
Wordt beter in de nieuwere, maar haalt het toch niet bij een volumeregeling in voorversterker.

Daar zijn de meningen wel over verdeeld, Linn zelf bijvoorbeeld vind de volumeregling in de DS(M) zó goed dat ze volledig gestopt zijn met het produceren van analoge voorversterkers. Maar waarom probeer je het zelf niet uit? Alleen je oren kunnen vertellen of de volumeregeling in de Klimax beter klinkt dan in jouw eigen voorversterker.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Sopper

Citaat van: raindog op februari 14, 2017, 19:34:12
Daar zijn de meningen wel over verdeeld, Linn zelf bijvoorbeeld vind de volumeregling in de DS(M) zó goed dat ze volledig gestopt zijn met het produceren van analoge voorversterkers. Maar waarom probeer je het zelf niet uit? Alleen je oren kunnen vertellen of de volumeregeling in de Klimax beter klinkt dan in jouw eigen voorversterker.

Ik vond het vooral op lagere volumes niet om aan te horen...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Ik kon het niet laten om toch even de volume control te proberen van de Klimax Renew.

Het klinkt niet slecht maar wanneer ik via mijn voor en eind versterker speel en de Klimax puur als bron dan klinkt het toch stukken beter. Veel voller, meer body. Via de volume control klinkt het wat klinisch.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Achiel

Vandaag dankzij Sopper een mooie upgrade. Van hem een Linn Akurate 2200 over genomen. Natuurlijk direct aangesloten. De interne versterker van de Majik uitgeschakeld en het draait. Eerste indrukken zijn in steekwoorden: rust, controle, ruimtelijkheid.

Nodigt nog wel uit voor experimenten, de Majik bijvoorbeeld inzetten voor het hoog, maar dat is voor later. Iemand daar ervaring mee, bi-ampen met een Akurate (toch een klasse hoger) en een Majik dsm? Affijn experimenteren is leuk en dan hoor je het snel genoeg.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

eddy135

Mooie upgrade idd.  :thumbs-up:

Probeer zeker ook eens om de Akkurate voor het hoog in te zetten; is toch een verfijndere versterker... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN