Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Cyreg op november  5, 2015, 14:32:26
dan heb je dus 2 XLR connectors naar 1 DIN connector ?
aan de DIN kant zullen dan geen recvrs/omzetters zitten toch :unsure:

das waar. Maar op mijn phonoversterker zit een rca en xlr uitgang en was benieuwd welke van de 2 naar din de mooiste is.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joris1971

#1901
Citaat van: LPlover op november  5, 2015, 13:47:35
oke, maar voor het gemak bijv. een linn met zowel een xlr als rca uitgang waarbij ik uitgaat dat aan beide uitgangen evenveel aandacht is besteedt!

Waarbij ik uitgaat?

Je komt zeker uit Rotterrrrrdam? ja toch niet dan...
Ik dacht dat ze bij het spreken alleen een T erachter plakken maar nu in geschrift ook al!  :butbut: ;D

Robiwan

#1902
Citaat van: Joris1971 op november  5, 2015, 17:52:54
Waarbij ik uitgaat?

Je komt zeker uit Rotterrrrrdam? ja toch niet dan...
Ik dacht dat ze bij het spreken alleen een T erachter plakken maar nu in geschrift ook al!  :butbut: ;D

:D :D Ik ben een geboren Vlaardingernees en nu een Spijkenees :D Dat legt allebei dig bij Rotjeknor, maar daar komb jij natuurlijk nooit wand dat is te min ;).

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

raindog

Heeft iemand hier al eens een DSi of Majik DSM kunnen vergelijken met een Majik DSM/2?

Ik was altijd erg tevreden oveer mijn DSi maar die staat nu bij mijn ex en die wil 'm niet meer afgeven ;D. Nu speel ik tijdelijk met een Majik DS en een aparte (niet Linn) versterker maar wil toch weer graag naar een DSM toe, mogelijk later in combinatie met een aparte eindversterker. Het concept spreekt met nog steeds erg aan. Ik kan alleen niet goed inschatten hoe substantieel de verbetering is van een DSM/2, vooral in het streaming- en/of voorversterkingsgedeelte. Is het de meerprijs waard? Iemand een idee?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Zeker... Majik DSM/2 is een flinke stap weer vooruit. (wij hadden destijds niet verwacht dat die zo groot was.......).

raindog

Bjorn, kun je aangeven op welk gebied de vooruitgang is geboekt? Benaderd de Majik DS-lijn nu het niveau van de oude Akkurate lijn, ADS/0 met dynamik, of is dat te optimistisch?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Citaat van: raindog op november 12, 2015, 09:43:56
Bjorn, kun je aangeven op welk gebied de vooruitgang is geboekt? Benaderd de Majik DS-lijn nu het niveau van de oude Akkurate lijn, ADS/0 met dynamik, of is dat te optimistisch?

Ik heb ze nooit zo direct met elkaar vergeleken...

Rudi64

#1907
Ik ken iemand die de nieuwe mdsm/2 al even kunnen vergelijken heeft met de oude adsm en het komt zeer dicht in
de buurt, zo niet even goed volgens hem.De nieuwe adsm is dan weer een ander niveau... :music:
My two cents... ;)

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=31627
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Ik heb sinds gisteren een Linn AV5103.

Over de weergave van zowel Analoog als Digitaal ben ik zeer te spreken, eigenlijk boven verwachting.

In vergelijk met mijn Parasound Halo C1 vindt ik de Linn vele malen mooier.

Nu lees ik dat er ook een Linn Exotik+DA is, hoe klinkt deze in vergelijk met de Linn AV5103?

De Linn Exotik+DA heeft ook een phone-trap, dat wordt dan denk ik mijn volgende als de weergave net zo is als mijn huidige Linn.

De zoektocht is iig. al begonnen  ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

#1909
Citaat van: i2Paq op november 13, 2015, 13:02:58
Ik heb sinds gisteren een Linn AV5103.

Over de weergave van zowel Analoog als Digitaal ben ik zeer te spreken, eigenlijk boven verwachting.

In vergelijk met mijn Parasound Halo C1 vindt ik de Linn vele malen mooier.

Nu lees ik dat er ook een Linn Exotik+DA is, hoe klinkt deze in vergelijk met de Linn AV5103?

De Linn Exotik+DA heeft ook een phone-trap, dat wordt dan denk ik mijn volgende als de weergave net zo is als mijn huidige Linn.

De zoektocht is iig. al begonnen  ::)

De AV5103 is heel mooie 5.1 voorversterker ook op stereo vlak.
Niet kunnen vergelijken met een Exotik,maar indertijd deze gehoord t.o.v de pre van mijn (recente) Majik I(D)
en vond de AV5103 toch wat beter...maar is al een tijdje geleden en kan het nog moeilijk duiden.
Hou er ook rekening dat van de AV5103 geen onderdelen meer beschikbaar zijn,een vriend heeft de zijne moeten
dumpen bij een ernstig defect.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

Hoeveel maakt dynamik voeding uit?
Ben op zoek naar stereo eindversterker van Linn, maar twijfel nogal over de invloed van dynamik.
Is een Klimax twin zonder dynamik beter dan een Akurate 2200 met dynamik?
En hoe verhoudt een 2250 met of zonder dynamik zich t.o.v. nieuwere modellen?
En is een 3200/4200 net zo goed in stereo als de 2200?

Voor welke modellen is er nog een dynamik upgrade beschikbaar?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Staaled

Bij alle vergelijken die ik heb gedaan, DS, Kontrol en amp was Dynamik een verbetering.
Daarentegen blijft er wel een rangorde.
Dus ADS met Dynamik is niet plots beter dan KDS zonder.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sopper

Citaat van: Staaled op november 18, 2015, 16:59:16
Bij alle vergelijken die ik heb gedaan, DS, Kontrol en amp was Dynamik een verbetering.
Daarentegen blijft er wel een rangorde.
Dus ADS met Dynamik is niet plots beter dan KDS zonder.

Dus hogere types zijn altijd beter?
Klimax > Akurate > Majik
Ook in alle types? Of is dat weer te kort door de bocht?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Staaled

Niet altijd, want zo zijn er van DS meerdere boards/generaties.
Meer mijn smaak was bijvoorbeeld een ADS/1 tov een KDS/0.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

i2Paq

Citaat van: Rudi64 op november 13, 2015, 13:09:53
De AV5103 is heel mooie 5.1 voorversterker ook op stereo vlak.
Niet kunnen vergelijken met een Exotik,maar indertijd deze gehoord t.o.v de pre van mijn (recente) Majik I(D)
en vond de AV5103 toch wat beter...maar is al een tijdje geleden en kan het nog moeilijk duiden.
Hou er ook rekening dat van de AV5103 geen onderdelen meer beschikbaar zijn,een vriend heeft de zijne moeten
dumpen bij een ernstig defect.

Zaterdag een Linn Akurate Kontrol/0‏ ophalen.

Kwam er dus na aanschaf van de AV achter dat deze, analoog, digitaal én phono had.

Jammer, maar de AV raak ik vast wel weer kwijt  ;)


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Citaat van: i2Paq op november 18, 2015, 17:22:54
Zaterdag een Linn Akurate Kontrol/0‏ ophalen.

Kwam er dus na aanschaf van de AV achter dat deze, analoog, digitaal én phono had.

Jammer, maar de AV raak ik vast wel weer kwijt  ;)

Proficiat.. :sigh:
Heeft deze de Dynamik voeding en hoe oud is hij?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Achiel

Eens aan het kijken geweest, maar als ik straks zou willen upgraden naar de Majik Exaktbox-I  dan gaat dat niet met mijn huidige majik dsm omdat die geen exakt uitgang heeft. Of zie ik iets over het hoofd?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Lazybird

Achiel je kan je Majik upgraden naar de laatste versie met exact uitgangen.

Majik DSM Upgrade 970
Upgrade with Exakt Link for Majik DSM/1 (Apr '12 - Mar '15)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Achiel

Poeh, nog eens 970 euro. Nog maar even sparen en eerst verhuizen en kijken hoe de set zich in de nieuwe woning gedraagd.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

ivo1986

Zijn er al 520/530 ervaringen?

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bama

Hoe reset ik space optimisation als ik andere speakers wil instellen?

Staaled

Citaat van: Bama op december 28, 2015, 15:50:31
Hoe reset ik space optimisation als ik andere speakers wil instellen?
Met reset in Linn Konfig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bama

Citaat van: Staaled op december 28, 2015, 15:51:27
Met reset in Linn Konfig.

en dan haalt hij alleen dat weg of zijn al mijn settings dan weg?

Staaled

#1924
Enkel de settings in SO.
Zie volgende post.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)