Iphone 5?

Gestart door squeek, september 12, 2012, 17:44:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

squeek

Zo, vanavond is het weer zo ver, Apple's keynote om nieuwe producten bekend te maken. Zeer waarschijnlijk de nieuwe Iphone.  :clapping: Zelf ben ik al twee jaar tevreden van men Iphone 4. Maar na twee jaar wil ik wel weer wat nieuws  :) Dus, ben best benieuwd of het de moeite gaat zijn om te vervangen.

We zullen het straks wel zien zeker  :)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

CoSo

Citaat van: squeek op september 12, 2012, 17:44:31
Zo, vanavond is het weer zo ver, Apple's keynote om nieuwe producten bekend te maken. Zeer waarschijnlijk de nieuwe Iphone.  :clapping: Zelf ben ik al twee jaar tevreden van men Iphone 4. Maar na twee jaar wil ik wel weer wat nieuws  :) Dus, ben best benieuwd of het de moeite gaat zijn om te vervangen.

We zullen het straks wel zien zeker  :)

greetz
Is de keynote nog ergens live te volgen?

squeek

Nee, dat gaat niet. Maar enkele uurtjes na de keynote zelf plaatst apple deze wel online.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Jeroen de Waal

Op de Telegraaf is de keynote vanaf 19uur te volgen.


Jeroen.

squeek

dit kan het ook wel eens zijn  :D

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

CoSo

Het is iig de iPhone 5

squeek

Niet helemaal wat ik gehoopt had om eerlijk te zijn. Nog steeds een 8megapixel camera. Hier hadden ze toch wat verder mee mogen staan ondertussen. Het langere scherm lijkt me wel erg fijn, vooral als je berichten typt dat je meer van je chatsessie ziet staan bv. Maar dat de apps dan een zwarte balk onder en boven krijgen is dan weer minder mooi. Hopelijk passen ze hun apps snel aan allemaal.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

CoSo

Citaat van: squeek op september 12, 2012, 20:05:06
Niet helemaal wat ik gehoopt had om eerlijk te zijn. Nog steeds een 8megapixel camera. Hier hadden ze toch wat verder mee mogen staan ondertussen. Het langere scherm lijkt me wel erg fijn, vooral als je berichten typt dat je meer van je chatsessie ziet staan bv. Maar dat de apps dan een zwarte balk onder en boven krijgen is dan weer minder mooi. Hopelijk passen ze hun apps snel aan allemaal.
wat moet je met nog meer pixels :wacko: het is een stuk sneller wat toch wel erg fijn is.
Ben zeker niet ontevreden over de keynote.

mradem

Meer mp kost alleen maar meer ruimte. De kwaliteit in donkere ruimtes vind ik dan ook veel belangrijker. Het toestel valt niet tegen. Wat meer tegenvalt is dat eigenlijk alles al bekend was..
Dat haalt de verrassing er een beetje uit.

squeek

Mja, het is één van de populairste toestellen van apple, de geruchtenmolen werkt op volle toeren voor zoiets. Ik moet zeggen dat ze erg veel hebben kunnen achterhalen inderdaad.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Starred

Citaat van: squeek op september 12, 2012, 20:05:06
Niet helemaal wat ik gehoopt had om eerlijk te zijn. Nog steeds een 8megapixel camera

Wat wil je dan? 12 of 16 Mp op zon kleine sensor? Vind het juist prima dat ze het hierbij houden en hem gewoon wat verder verbeterd hebben (mn voor foto's bij minder licht)

Erik

Als ik de verbeteringen zie was naar mijn mening de iPhone4SE een betere benaming geweest. Kan aan mij liggen maar zie niet heel veel beters. Snellere cpu, dual core waar quad core steeds meer standaard is, iets groter scherm en wat platter. Grappig allemaal maar had toch op iets meer gehoopt. Meer evolutie dan revolutie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Teejoo

Ik mis eigenlijk ook een uibreiding van het minimale geheugen. Die 16 gb mag inmiddels wel 32 zijn voor die prijs. Verder had het scherm van mij ook breder mogen worden. Ben ook benieuwd naar de ontvangstkwaliteit.

B.

Nog steeds dat vrouwelijk geslachtsdeel design van de 4e gen. De 3 lag perfect in de hand, dus had gehoopt op een weer afgerond design.

Erik

#14
ik ook vandaar dat ik steeds een "3G" heb, maar zou wel eens willen upgraden naar laatste stand
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Nieuwe dockconnector. GrrBrrTrrill. De 'oude' is weliswaar groot en kan maar op 1 manier worden bevestigd, maar àlle accessoires moeten aangepast. Of zo'n lelijk verloopje ertussen. En verschillende iDevices in gebruik betekent dus verschillende connectorversies in gebruik.

Hoe zit het met Android smartphones, hebben die (allemaal) dezelfde connector? En is dat zo sinds het begin?
NAD M10 V2
Elac FS247

Ghanzzzzz

Lekker achter Android aanhobbelen in ontwikkeling..
Failure Apple!

blue-eyes

Citaat van: BJF op september 13, 2012, 07:25:21
Nieuwe dockconnector. GrrBrrTrrill. De 'oude' is weliswaar groot en kan maar op 1 manier worden bevestigd, maar àlle accessoires moeten aangepast. Of zo'n lelijk verloopje ertussen. En verschillende iDevices in gebruik betekent dus verschillende connectorversies in gebruik.

Hoe zit het met Android smartphones, hebben die (allemaal) dezelfde connector? En is dat zo sinds het begin?

Je kan niet eeuwig een gelijke connector houden. Eens moet je om.
Zal best meevallen.


Citaat van: Ghanzzzzz op september 13, 2012, 09:14:46
Lekker achter Android aanhobbelen in ontwikkeling..
Failure Apple!

Apple loopt nooit echt voorop, maar kiest meer voor degelijkheid, werkzaamheid. Nooit anders geweest. Als je de nieuwste techniek en snufjes wil moet je geen Apple kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

B.

Nou nou nou..... Android achterna lopen? Niet helemaal.

Android komt de laatste tijd wel vaak met wat nieuws, maar dan werkt het niet zo soepel en smooth dan wanneer Apple er mee komt. Dat hebben ze bij Apple toch wel goed voor elkaar.

Een iPhone is gewoon de ''high-end'' onder de smartphones. Doet misschien niet meer dan een ander (soms zelfs minder), maar dat wat 'ie doet werkt gewoon zeer goed. Ik heb nog NOOIT een reboot hoeven doen na een iPhone 3gs, 4 en 4s te hebben gehad, terwijl mijn maat met een HTC Desire en One X bijna maandelijks moet rebooten.

Ghanzzzzz

Citaat van: Blue-Eyes op september 13, 2012, 09:25:40

Apple loopt nooit echt voorop, maar kiest meer voor degelijkheid, werkzaamheid. Nooit anders geweest. Als je de nieuwste techniek en snufjes wil moet je geen Apple kopen.

Nouja.. ik vond ze met de eerste Iphone (en uiteraard de iPad) behoorlijk vooruitstrevend. Daarna nauwelijks nog (gebruik makend van de hype rond Apple)

Ik denk dat de smartphones elkaar sowieso weinig ontlopen. Bij zowel Android als IOS zijn er positieve en negatieve verhalen. Zo doe ik bijv al 2 jaar met mijn Samsung Galaxy S, waar vrienden van mij het niet 2 jaar konden volhouden met hun 3GS of 4.

Wat ik wil zeggen: ik denk dat Apple de boot mist. Wanneer over een half jaar weer nieuwe doorontwikkelde Android toestellen (en software) uitkomen, is het nog maar te bezien hoe up-to-date Apple nog is. Het gaat snel in deze tijden..

Hanky Panky

Citaat van: BJF op september 13, 2012, 07:25:21
Hoe zit het met Android smartphones, hebben die (allemaal) dezelfde connector? En is dat zo sinds het begin?

Het merendeel van de Droid toestellen heeft micro-usb voor laden en synchen maar ik ken ze niet allemaal  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mradem

Citaat van: Ghanzzzzz op september 13, 2012, 09:45:58


Wat ik wil zeggen: ik denk dat Apple de boot mist. Wanneer over een half jaar weer nieuwe doorontwikkelde Android toestellen (en software) uitkomen, is het nog maar te bezien hoe up-to-date Apple nog is. Het gaat snel in deze tijden..

Dat blijft toch altijd zo. Als die Android toestellen en software over een half jaar uitkomen dan komt Apple een half jaar daarna weer met een nieuwe toestel..
Net als de discussie Apple vs de rest blijft ook altijd een discussie ;D .

dennism

Citaat van: BJF op september 13, 2012, 07:25:21
Nieuwe dockconnector. GrrBrrTrrill. De 'oude' is weliswaar groot en kan maar op 1 manier worden bevestigd, maar àlle accessoires moeten aangepast. Of zo'n lelijk verloopje ertussen. En verschillende iDevices in gebruik betekent dus verschillende connectorversies in gebruik.

Hoe zit het met Android smartphones, hebben die (allemaal) dezelfde connector? En is dat zo sinds het begin?

Niet alle andrriod telefoons gebruiken dezelfde connector. Ze gebruiken echter wel allemaal een industrie standaard. De eerste generatie andriods heeft veelal een mini USB connector, waar de laatste paar generaties een micro usb connector gebruiken. Dit zal zo blijven tot er weer een nieuwe verbeterde industrie standaard komt welke dan geimplementeerd zal worden.

Het is bij andriod echter wel zo dat wanneer je een SE, HTC of Samsung hebt ze op dit moment allemaal dezelfde aansluiting gebruiken. Ik kan bijv de lader van mijn oude SE perfect gebruiken voor mijn samsung. Ook kan ik mijn kabel van mijn foto camera gebruiken voor deze beide telefoons. Het is dus wel meer standaard en meer uitwisselbaar dan Apple.

dennism

Citaat van: B. op september 13, 2012, 09:35:23
Nou nou nou..... Android achterna lopen? Niet helemaal.

Android komt de laatste tijd wel vaak met wat nieuws, maar dan werkt het niet zo soepel en smooth dan wanneer Apple er mee komt. Dat hebben ze bij Apple toch wel goed voor elkaar.

Een iPhone is gewoon de ''high-end'' onder de smartphones. Doet misschien niet meer dan een ander (soms zelfs minder), maar dat wat 'ie doet werkt gewoon zeer goed. Ik heb nog NOOIT een reboot hoeven doen na een iPhone 3gs, 4 en 4s te hebben gehad, terwijl mijn maat met een HTC Desire en One X bijna maandelijks moet rebooten.

Beetje eem Fanboy reactie imho, als ik kijk naar de specs e.d. van de Iphone 5 dan komt deze op ongeveer het niveau van een SG SIII, enkel de Iphone highend noemen doet de andere top toestellen te kort. Tenzij jouw maat en jij de telefoon op exact dezelfde wijze gebruiken is het wel of niet moeten rebooten natuurlijk geen goede vergelijken. Mijn Sg SIII hoef ik ook nooit te rebooten, De Iphone 4S die ik gehad heb trouwens ook niet, tenzij ik was vergeten op te laden maar ook dat is een ander verhaal. Mijn SE toestel welke ik daarvoor had had wel regelmatig een reboot nodig, maar dat had meer te maken omdat in dat toestel beknibbeld was op het aanwezige interne geheugen.

Verder weet ik niet welke Andriod versie jij ervaring mee hebt qua het niet soepel en smooth lopen, maar dat zal vast geen recente versie geweest zijn. Ik ben bijvoorbeeld juist van een Iphone 4S naar de SG SIII gegaan omdat de Iphone 4S naar mijn mening te ver achter begon te lopen qua features e.d. en als ik ergens een hekel aan heb is het wel het niet hebben van een vloeiende gebruikers ervaring.  Nu zal dit met IOS6 deels opgelost worden verwacht ik, al ben ik benieuwd of daar ook weer een performance hit in zit, welke je ook zag bij oudere Iphones die naar IOS5 gingen. De benchmarks welke we vast gaan zien in de komende reviews zullen dit echter vast gaan uitwijzen.

Verder is de Iphone 5 gewoon weer een mooi toestel, zoals eigenlijk alle toestellen van Apple. Al vind ik wel dat ze qua hardware langzaam maar zeker achter beginnen te lopen op de concurrenten. Ik had bijv liever een gelijke schermgrootte als bijv de SG SIII gezien, vooral voor zakelijk gebruik bij veel E-mail verwerking en bijv het lezen van PDF's ideaal. Het geheugen blijft ook op 16GB steken voor de standaard versie en is niet uitbreidbaar, ook dit kan een gemis zijn voor een poweruser, had hier liever gezien dat ze naar 32GB zouden gaan voor het standaard model en de 16GB zouden uitfaseren. Al met al een nieuw leuk toestel, maar niet de revolutie waar ik deze keer op gehoopt had bij Apple, zeker met de komst van Windows Phone 8 had ik iets meer verwacht van Apple om weer uit te lopen op de concurrentie. Misschien volgend jaar.....

Hanky Panky

Ik lees net dat je met een iP5 ook over mag naar een nano-sim. Zal ook niet gratis zijn denk ik?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000