OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Gestart door edgnoj, september 9, 2012, 11:08:52

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: VTEC_genieter op oktober  7, 2012, 22:30:36
Beide modellen zijn dus fanloos  :pompom:

De fan van een 83 heb ik nog NOOIT gehoord.

VTEC_genieter

;D
Mijn huidige blu-ray speler van LG (is best een okay-speler) heeft wel een fan en vaak na 2 uurtjes film/afspelen, dan gaat de fan harder draaien en meer geluid maken.

Lijkt me prettig om een blu-ray speler te hebben die geen fan heeft.  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Former member 78

Citaat van: VTEC_genieter op oktober  7, 2012, 22:49:39
;D
Mijn huidige blu-ray speler van LG (is best een okay-speler) heeft wel een fan en vaak na 2 uurtjes film/afspelen, dan gaat de fan harder draaien en meer geluid maken.

Lijkt me prettig om een blu-ray speler te hebben die geen fan heeft.  :)

Niet om denigrerend over de LG te doen, maar een Oppo staat er toch
wel ''iets'' boven ;)

VTEC_genieter

Nou Arjan....
.....hier op dit forum kom ik vaak het merk Oppo tegen........gaat bij mij een soort interesse wekken.....
En ik heb nog geen enkele ervaring met de blu-ray spelers van Oppo.
Buiten dit forum kom ik ook informatie en reviews tegen dat audiofielen meer voor een Oppo gaan.
Er zitten goede onderdelen in (DAC's).
Heb al een beetje jeuk gekregen..........

*heb al bericht van Panasonic gekregen: Momenteel is er geen Avatar 3D actie bij hun blu-ray spelers*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

VTEC_genieter

Of met andere woorden.........ik ga er van uit dat de aankomende Oppo's veeeel beter zijn dan m'n LG (van 2 jaar oud).

Atmoz

.... ik hoop dat de huidige Oppo's dat ook al zijn, anders heb ik voor niets € 750,- betaald :devil: :devil:

Even zonder gekheid: zo'n Oppo geeft écht een fantastisch plaatje!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: VTEC_genieter op oktober  7, 2012, 23:14:36
Nou Arjan....
.....hier op dit forum kom ik vaak het merk Oppo tegen........gaat bij mij een soort interesse wekken.....
En ik heb nog geen enkele ervaring met de blu-ray spelers van Oppo.
Buiten dit forum kom ik ook informatie en reviews tegen dat audiofielen meer voor een Oppo gaan.
Er zitten goede onderdelen in (DAC's).
Heb al een beetje jeuk gekregen..........

*heb al bericht van Panasonic gekregen: Momenteel is er geen Avatar 3D actie bij hun blu-ray spelers*

Bekijk de review eens.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126939.msg2272498#msg2272498

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Vik

De HDMI input maakt het mogelijk om randapparatuur aan te sluiten die vervolgens gebruik kan maken van de videoprocessing en upscaling capaciteiten

Lijkt me wel een leuke optie om je tv decoder met SD in te laten sturen en de Oppo te laten upscalen naar 1080P.  Dat zal beter zijn als de gemiddelde ht versterker/processor.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

LittleNinja

SD naar 4K upscalen.... :D

Ik kan me niet voorstellen dat dit hele goede resultaten op gaat leveren... Het grootste deel van de beeldpunten wordt dan verzonnen! :-X

J.A.F._Doorhof

Waarom zou je dat willen op de hedendaagse projectoren ?
Upscalen gaat nu naar 1080P voor 90% van de displays die in HT gebruikt worden.

4K upscaling kan perfect gaan, je zal nooit de resolutie van 4K krijgen als zijnde unieke informatie, maar scaling moet toch gebeuren, of het nu in de speler of in de projector gebeurt, de vraag is waar gebeurt het het beste, het is dus ideaal dat dit in de speler ook zit, je kan dan altijd kiezen tussen welke het het beste doet, de speler of de projector.

Je vraag had misschien vroeger zin toen we met CRT's werkte (multiresolutie displays) tegenwoordig met digitaal is het een vraag die totaal onnodig is, scalen MOET, je kan niet met 480P/576P naar een 1080P/4K projector zonder te scalen, of je moet houden van HEEL klein beeld :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 11, 2012, 20:16:35
Waarom zou je dat willen op de hedendaagse projectoren ?
Upscalen gaat nu naar 1080P voor 90% van de displays die in HT gebruikt worden.

4K upscaling kan perfect gaan, je zal nooit de resolutie van 4K krijgen als zijnde unieke informatie, maar scaling moet toch gebeuren, of het nu in de speler of in de projector gebeurt, de vraag is waar gebeurt het het beste, het is dus ideaal dat dit in de speler ook zit, je kan dan altijd kiezen tussen welke het het beste doet, de speler of de projector.

Je vraag had misschien vroeger zin toen we met CRT's werkte (multiresolutie displays) tegenwoordig met digitaal is het een vraag die totaal onnodig is, scalen MOET, je kan niet met 480P/576P naar een 1080P/4K projector zonder te scalen, of je moet houden van HEEL klein beeld :D

Natuurlijk heb je wel gelijk dat scaling altijd moet gebeuren, maar de stap van 450/576P naar 4K is denk ik wel heel groot. Ik kan me niet voorstellen dat dit er geweldig uit gaat zien met SD uit de vorige eeuw. Laat ze nou maar eerst native 4K content beschikbaar stellen, dan zien we daarna wel weer verder.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Ik zou dat niet willen Frank. Het startpunt SD leek mij al redelijk zinloos om zo ver te upscalen.

J.A.F._Doorhof

Er is nog zat op SD beschikbaar en bij mensen in hun bezit dat willen ze toch kunnen afspelen dus het is niet meer dan normaal dat die upscaling beschikbaar is (verplicht zelfs) het zou toch zot zijn als je een DVD in je speler stopt en je getrakteerd word op een postzegel met de tekst, "sorry LOSER, koop maar wat anders in hogere resolutie want dit doen we niet"

Kwaliteit van SD is ook op een 4K projector net zo "goed/slecht" als nu op een 1080P projector, misschien IETS beter door slimmere scaling maar zeker niet slechter dan nu.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Scaling vind ik heel belangrijk. Zoals gezegd met tv-uitzendingen en met DVD. Van de laatste heb ik nog veel films die ik niet op Blu ray aan ga schaffen of er simpelweg niet op zijn verschenen. Ik hoef dan geen perfect full HD-beeld, maar een flinke stap in die richting vind ik toch wel belangrijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2012, 08:28:30
Er is nog zat op SD beschikbaar en bij mensen in hun bezit dat willen ze toch kunnen afspelen dus het is niet meer dan normaal dat die upscaling beschikbaar is (verplicht zelfs) het zou toch zot zijn als je een DVD in je speler stopt en je getrakteerd word op een postzegel met de tekst, "sorry LOSER, koop maar wat anders in hogere resolutie want dit doen we niet"

Kwaliteit van SD is ook op een 4K projector net zo "goed/slecht" als nu op een 1080P projector, misschien IETS beter door slimmere scaling maar zeker niet slechter dan nu.

Het zou wel een mooie opmerking zijn... :devil:

Maar je hebt gelijk. Ik dacht even puur aan een SD TV decoder. De kwaliteit daarvan vind ik doorgaans dusdanig treurig dat ik het de upscale naar 4K niet waardig acht. Het is wel apart.. stel dat je nu wel het geld hebt voor een 4K projector of scherm maar dat je nog met een SD decoder bezig bent. :nopompom:

J.A.F._Doorhof

Je ziet het verkeerd LittleNinja.

Ik heb heel veel Queen concerten, Def Leppard etc. wat allemaal NIET op HD (laat staan 4K) gereleased is.
Ik wil dat wel kunnen blijven kijken, daarnaast natuurlijk een enorme hoeveelheid TV series die toch ook nog steeds meer dan de moeite waard zijn.

Ik kan je garanderen dat als de opnames goed zijn het er op een projector toch echt goed uit ziet, het is geen HD maar zeker niet dat je zegt "Hier wil ik niet naar kijken".
Sommige opnames natuurlijk wel, maar er zijn legio waanzinnig goede DVDs die toch echt niet onderdoen voor wat slechtere BD's :D
Custom installer

FDLARRY

Daarbij vind ik de (kwaliteit) muziek bij concerten veeeel belangrijker dan het beeld.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Bas Akkerman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2012, 09:58:57

Ik heb heel veel Queen concerten, Def Leppard etc. wat allemaal NIET op HD (laat staan 4K) gereleased is.
Ik wil dat wel kunnen blijven kijken, daarnaast natuurlijk een enorme hoeveelheid TV series die toch ook nog steeds meer dan de moeite waard zijn.

Ik kan je garanderen dat als de opnames goed zijn het er op een projector toch echt goed uit ziet, het is geen HD maar zeker niet dat je zegt "Hier wil ik niet naar kijken".
Sommige opnames natuurlijk wel, maar er zijn legio waanzinnig goede DVDs die toch echt niet onderdoen voor wat slechtere BD's :D
Volledig mee eens!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LittleNinja

Ik zie het goed... alleen ik haal niet het totale plaatje aan.

De noodzaak van scalen is me duidelijk, al is op dit moment scalen naar 4K voor mij niet zo heel interessant ( en voor de meesten verwacht ik ). Dat je een idioot klein beeldje overhoudt begrijp ik ook.

Dat er veel SD materiaal is ( alleen niet bij mij ) begrijp ik eveneens. Dat men dit ook wil blijven gebruiken en van genieten is ook helemaal duidelijk en dat niet alles beschikbaar is ( of zal zijn ) in HD is ook een bekend gegeven.

:D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2012, 09:58:57

Bas Akkerman

Het gaat je er meer om dat de zwakste schakel in de keten (de drager in dit geval) niet het uitgangspunt moet zijn voor de rest van de keten? Dat zou inderdaad zonde zijn.

VTEC_genieter

Inderdaad meneer Doorhof......ik heb ook een DVD van de film King Kong en die is wel de mooiste/scherpste DVD die ik heb gezien.

DB628

Mijn Oppo BDP-103EU is gisteren binnen gekomen. Wat een apparaat. Ik dacht een apparaat ala Dune Max te krijgen, ik bedoel hiermee een hoop plastic maar met een goede inhoud.
Deze Oppo is ook van buiten degelijk en speelt wel mijn blu-rays goed af, daar waar mijn Dune Max de laatste tijd er geen meer wilde opstarten omdat waarschijnlijk de software (van de blu ray schijf) te nieuw was.
Het laadje van deze Oppo gaat net zo degelijk dicht als mijn Arcam DV139 FMJ, wat een genot. Het beeld is net iets beter dan de Dune,  dit heeft wel als nadeel dat de ondertiteling bij DVD nog slechter is (hij was al slecht maar omdat het beeld beter is zie je nog meer hoe slecht). Het enige rare dat ik bij de Oppo zag was dat wanneer de DVD of Blu-ray in zijn hoofdmenu staat dat er soms randjes aan de zijkanten te zien zijn die er niet horen (lijkt wel of het beeld niet goed geshift staat).

Verder deed het internet het meteen met de bijgevoegde dongle, heerlijk. Dit is bij de Dune me nooit gelukt (mijn dongle die ik had zal waarschijnlijk niet ondersteund zijn). Via YouTube had ik alleen geen geluid, moet nog ff kijken waarom niet, misschien alleen via een analoge aansluiting te horen? Wellicht een instelling, want je kunt heel veel instellen.

VTEC_genieter

En hoe is het geluid als je een blu-ray film kijkt of als je een muziek CD draait?
Beter dan uit je Dune?

DB628

Geluid via blu ray is voor mij niet beter of slechter, ik heb dan ook geen voorversterker die geluid via hdmi aan kan.Alles gaat gewoon via de coax aansluiting. Cd's nog niet geluisterd, maar dat doe ik ook eigenlijk alleen via mijn Arcam.