OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Gestart door edgnoj, september 9, 2012, 11:08:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: DD2 op november 25, 2013, 10:09:16
Ik weet niet welke versie ik heb draaien eigenlijk maar BDMV benader ik via share en dat werkt prima. ISO moet je echt mounten vanaf je PC, werkt ook maar is wat omslachtiger. Ik ben dus van de ISO's afgestapt, scheelt wel schijfruimte uiteraard!
Ik meen vanaf de 2e FW release was het niet meer mogelijk om BDMV folders direct af te spelen, maar moest je de BDMV folder in een folder plaatsen en AVCHD noemen.

DD2

#151
FW2 heb ik dan draaien idd.

Dus voor de duidelijkheid, ik moet de BDMV map in een AVCHD folder plaatsen inderdaad. Of direct het TS bestand afspelen (dan krijg je geen menu uiteraard).

pameijer

Wat is eigenlijk de reden dat Oppo in nieuwe firmwares de mogelijkheid tot het afspelen van ISO's en BDMV's eruit heeft gesloopt? Vind het wel een rare ontwikkeling eigenlijk.... :ph34r:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

Citaat van: pameijer op november 25, 2013, 21:00:41
Wat is eigenlijk de reden dat Oppo in nieuwe firmwares de mogelijkheid tot het afspelen van ISO's en BDMV's eruit heeft gesloopt? Vind het wel een rare ontwikkeling eigenlijk.... :ph34r:
Ze houden zich aan de afspraken van de bluray alliantie. Als je dat niet doet (zoals Sigma) dan kom je op de strafbank met als consequentie dat je geen bluray spelers/chips meer mag maken/leveren/verkopen.

Raymond187

Yup. En geldt voor alle BR spelers vanaf 2012.

I_Guardian_I

Is het mogelijk zo'n oppo te gebruiken op de volgende manier: zappiti / Mac mini+plex ht-> DTS-MA / DTS-> oppo -> omzetten naar PCM (nog steeds digitaal) en het uitvoeren van diverse roomcorrecties etc -> devialet. Of is dit op een andere handigere manier op te lossen?
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

audiolicious

Even een concrete vraag m.b.t. de aanschaf van een nieuwe BD speler, is de Oppo 103/103D nog steeds een goede keuze?

Het gaat mij dan puur om de beeldkwaliteit in 2D en vooral 3D. Ik ga *geen* gebruik maken van de netwerk functionaliteit e.d. Of zijn er inmiddels wellicht andere (betere?) alternatieven?

Raymond187

Citaat van: audiolicious op januari  6, 2014, 13:42:33
Even een concrete vraag m.b.t. de aanschaf van een nieuwe BD speler, is de Oppo 103/103D nog steeds een goede keuze?

Het gaat mij dan puur om de beeldkwaliteit in 2D en vooral 3D. Ik ga *geen* gebruik maken van de netwerk functionaliteit e.d. Of zijn er inmiddels wellicht andere (betere?) alternatieven?
Gebruik je originele BR discs?

Ik heb de 103eu en beeld en audio vind ik TOP in 2D. 3D gebruik ik niet.

audiolicious

Citaat van: Raymond187 op januari  6, 2014, 14:13:55
Gebruik je originele BR discs?

Ja, vroeger vond ik 't leuk om het web af te struinen en nieuwe films als .iso e.d. te downloaden en vervolgens op DVD of op een netwerkschijf te zetten, vandaag de dag heb ik er de tijd en goesting niet meer voor en bestel gewoon de originele BD discs.

Raymond187

In dat geval kan ik de 103 zeker aanraden. Beeld vind ik echt TOP en geluid idem.

Ik sta op het punt mijn 103eu (met garantie gekocht bij JvB ) te verkopen. Alleen zoek ik nog even een alternatief.

Robinmull112

Citaat van: Raymond187 op januari  6, 2014, 14:47:48
In dat geval kan ik de 103 zeker aanraden. Beeld vind ik echt TOP en geluid idem.

Ik sta op het punt mijn 103eu (met garantie gekocht bij JvB ) te verkopen. Alleen zoek ik nog even een alternatief.

Raymond, als je de 103eu zo geweldig vind, waarom verkoop je hem dan? Is er iets wat je mist in deze blu ray speler?

Ikzelf ben nu aan het sparen voor een 103D  :wub:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raymond187

Ik gebruikte de Oppo  voor CDs en als mediaplayer.

Ik heb nu een SBT voor audio streaming. En de Oppo is een blu ray speler en geen dedicated MP. De Oppo speelt geen BDMV folders en ISO bestanden af. Wat voor mij een groot nadeel is.

Robinmull112

Citaat van: Raymond187 op januari  6, 2014, 15:36:06
Ik gebruikte de Oppo  voor CDs en als mediaplayer.

Ik heb nu een SBT voor audio streaming. En de Oppo is een blu ray speler en geen dedicated MP. De Oppo speelt geen BDMV folders en ISO bestanden af. Wat voor mij een groot nadeel is.

Aha, ik snap hem. Je speelde er dus niet echt blu ray discs mee?
Ikzelf ga hem alleen als (SA)CD & blu ray speler gebruiken, streamen is bij mij (nog) niet interessant.
Succes met je zoektocht naar een opvolger, houd ons op de hoogte!  :angel:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Raymond187

Ik heb een verhuisdoos vol originele BR discs hoor. Maar vind het zo ouderwets ...bijna vintage  :tongue2:

rippen en op me NAS zetten.

De 105D heeft betere analoge uitgangen.

master30

#164
Citaat van: Raymond187 op januari  6, 2014, 15:36:06
Ik gebruikte de Oppo  voor CDs en als mediaplayer.

De Oppo speelt geen BDMV folders en ISO bestanden af. Wat voor mij een groot nadeel is.

Iso's kan je gewoon uitpakken naar bdmv map, hij speelt dan wel de losse files.
Nu moet ik hier wel aan toevoegen dat als je een 3Dbr iso uitpakt deze dan dubbel zo groot word, 40gb is dan opeens 80gb.

Branden op br disks kan ook nog, die speelt hij netjes af met menu.(handiger voor muziek, demo br's etc.)

Hij speelt wel avchd af, als je nu met tsmuxer van de br map een avchd maakt? of krijgen we dan compressie oid?

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymond187

ISO kom ik amper tegen. Deze zet ik binnen 8 min. om in MKV.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Miesepies

Zat me ineens af te vragen... de 103/105 heeft een HDMI in, maar ondersteunt de speler ook passthrough wanneer deze in standby staat ? Of moet je altijd de Oppo aan zetten wanneer je een bron aangesloten op de HDMI in gebruiken ?

Raymond187

Citaat van: master30 op januari  8, 2014, 22:15:16
Wat is dan je nadeel   ;)
90% van ik binnen haal zijn BDMV folders. Deze staan op me NAS natuurlijk. Deze moet ik nu copieren naar me PC 25GB. Dan met Make MKV omzetten naar MKV. Dan dat bestand weer copieren naar me NAS.

Dat zijn 2 stappen teveel ;)

mradem

Komt dat door die cinavia? Want mijn bdp95 speelt wel gewoon bdmv folders.

Raymond187

Cinavia heeft daar niks mee te maken. FW van de 103/105 zorgt ervoor dat deze modellen geen BDMV folders kunnen afspelen.

mradem

Ah ok. Waarom dat bij de 95 dan nog wel werkt..
Is de 95 geen optie voor je dan?

Fox

Citaat van: Raymond187 op januari  6, 2014, 15:45:37
Ik heb een verhuisdoos vol originele BR discs hoor. Maar vind het zo ouderwets ...bijna vintage  :tongue2:

rippen en op me NAS zetten.

De 105D heeft betere analoge uitgangen.

Stuur die verhuisdoos maar op, dan zet ik die originele BD's netjes in de kast ;-)

Raymond187

Citaat van: mradem op januari  9, 2014, 12:46:52
Ah ok. Waarom dat bij de 95 dan nog wel werkt..
Is de 95 geen optie voor je dan?
Heeft die geen last van Cinavia en kan hij ook ISO afspelen?

Citaat van: Fox op januari  9, 2014, 12:54:45
Stuur die verhuisdoos maar op, dan zet ik die originele BD's netjes in de kast ;-)
ZIt te denken om ze te verkopen, maar al dat werk...ppfff. Elke x naar PostNL 1 a 2 pakketjes op de bus. En waar moet je de BR doosjes in doen qua bescherming?

mradem

Alleen iso bestanden is niet meer mogelijk. Deze moet ik eerst mounten maar komen ook niet zoveel voor.

Maar van cinavia heb ik zover ik weet geen last. Ik kan tot dusver alles afspelen. Ik stream overigens niet maar gebruik een 2,5 inch hdd. Weet niet of daar nog verschil inzit.