TEAC WAP 4500 en verbinding met Wifi

Gestart door chansig, september 4, 2012, 16:03:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Tjsa..ik heb een TEAC WAP 4500 welke in staat moet zijn om via wifi te kunnen werken. Via automatische instellingen is de router te selcteren (hij ziet ook andere routers in de omgeving)..Dat werkt dus. Dan vervolgens de beveiligingskey invoeren. Gaat ook goed. Dan gaat hij verbinden en blijft hangen bij de boodschap: beperkte verbinding.

In de TEAC kan ik hier weinig anders in doen (ook al via handmatig geprobeerd). Is er een mogelijkheid om via de router hier iets aan te doen.

Vroeger zat ik bij de KPN en had ik een TEAC WAP 5000 en dit werkte prima..via hetzelfde princiepe.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dennism

Welk beveiligings niveau gebruik je nu op je router? Je zou eens de wireless beveiliging tijdelijk uit kunnen zetten. Gaat het verbinden nu wel goed, dan weet je iig dat het probleem zit in de beveiligingsopties. Ik ken de teac zo niet, dus ken ook de ouderdom niet, maar ik kom wel eens (vooral oudere) wireless apparatuur tegen die niet goed kunnen omgaan met de laatste wifi beveilingen. Deze enige optie is dan helaas om of genoegen te nemen met een beperkte beveiliging, te hopen dat de fabrikant van het niet werkende apparaat zo vriendelijk is om een goede firmware update ter beschikking te stellen die geen problemen geeft of het apparaat bekabeld aan te sluiten. Waarbij de eerste optie het minst te preferen is, en optie 2 en 3 veiliger zijn.

chansig

WPA2-PSK

Thanks....ik zal het morgen/overmorgen eens gaan proberen.

Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Dat was het mogelijk niet. Ik ben inmiddels wat aan het stoeien geweest. Paar dingen kunnen via de TEAC wel aangepast worden:

Als ik hem instel op statische IP dan is hij verbonden alleen dan een erg zwak signaal..te zwak om iets te doen.

Ik ga de boel maar eens handmatig instellen..die optie heeft de TEAC ook. Kijken wat er dan gebeurt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nou...ik heb inmiddels een groen tekentje gehad...wat dan weer inhoud dat er een goede verbinding is. Ws moet ik een versterker van het wifi signaal gaan aanschaffen. Rare is dat er geen 10 meter zit tussen de router en de TEAC zonder muren ed.

Dus het zou toch makkelijk moeten kunnen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jeroen de Waal

In je router een ander kanaal kiezen voor je wifi wil weleens helpen.


Jeroen.

chansig

Is al gedaan...ik zit nu als enige in de buurt op 3.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.