Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast001

#1550
.

W.Otter

hahaha nodig al je vrienden maar uit en huur maar een vivaro wil je die jongens verplaatsen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik zie dat jij een rotel rdg bezit. Ben je hierover tevreden? Of gebruik je die bijna niet? Er zit toch ook ethernet op voor b.v. streamen vanaf een nas?

Rdg moet via de Rsp lopen als ik het goed heb?
En de belangrijkste vraag... kan ik de rsp en rdg dan met 1 afstandsbediening bedienen? Ik neem aan van wel maar vraag het toch maar even.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

Ik ben er op zich wel tevreden over, echter ben ik wel van mening dat er betere streamers zijn qua gebruiksgemak dan de Rotel.
De prijs is vrij fors, daar je ook een Marantz of Pioneer kan kopen die hetzelfde kunstje doet met iets meer gebruiksgemak.

Ik heb bijvoorbeeld geen iApparaat waar ik de app op kan draaien, ik moet dus manueel door de menu's heen scrollen. Heb je honderden artiesten in je playlist staan wil dat nog wel eens lang duren voordat je in het midden van de lijst bent.

ook de ethernet aansluiting loopt via een usb>utp adapter terwijl er ook gewoon een UTP poort zit maar die wordt dan gebruikt voor een computer verbinding, zo'n dingetje die ze bij Rotel weer heel eigenzinnig op hebben gelost.

of de RDG met dezelfde AB te bedienen is als de RSP weet ik niet, ik gebruik de Harmony one en dat is verder geen enkel probleem. De AB van de RSP is verder wel ingesteld om te kunnen leren van andere afstandsbedieningen en er zitten onder het klepje verschillende toetsen die het mogelijk moeten maken. Of Rotel dat compatible heeft gemaakt met de RDG ga ik wel van uit maar durf ik geen antwoord op te geven.

Ik heb de RDG puur gekozen voor het feit dat het binnen de 15serie blijft. Heb je hier maling aan adviseer ik je om eens te kijken naar een streamer die het wat beter voor elkaar heeft als de bovengenoemde.

ik gebruik de streamer wel veel, het geluid is subliem, Ik heb deze analoog aan de RSP hangen en dat maakt toch nog wel verschil met de DAC die in de RSP zit.

Streamen vanaf de NAS doe ik met logitech media server, dit omdat ik de Squeezebox gebruikte voor ik de RDG aanschafte, als het goed is werkt de audiostream service van de NAS ook en verschillende services als Plex.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels ben ik toe aan een setje rears. Aanvankelijk zouden dat de CM5's worden.
De vrouw vindt het toch mooier als het de CM9's worden  :tounge2:

dus nu ben ik heel voorzichtig op zoek naar een setje CM9 (gloss black)

tweedehands is er niets meer dus wie weet zijn er forum leden die er vanaf willen  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


rayman007


rayman007

Citaat van: W.Otter op april 16, 2014, 12:24:49
inmiddels ben ik toe aan een setje rears. Aanvankelijk zouden dat de CM5's worden.
De vrouw vindt het toch mooier als het de CM9's worden  :tounge2:

dus nu ben ik heel voorzichtig op zoek naar een setje CM9 (gloss black)

tweedehands is er niets meer dus wie weet zijn er forum leden die er vanaf willen  :D

En CM7 als rears? Moet voldoende zijn! Nee ik verkoop mijne niet haha, of je moet ze willen ruilen voor jouw CM9 ;-)

W.Otter

ja heb ik ook aan gedacht! maar die zijn zo verrekte lastig te vinden  :coffee:

aantal maanden geleden heb ik er nog twee voorbij zien komen.

eveneens als twee sets CM9 rond de 1600 euro.

1049 voor een demomodel is eigenlijk nieuwprijs..
toch bedankt okeoke ;) Hoe is het met de RB1572?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Gast001


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

ja wat je al niet kunt doen met een connector, krimpkous en een kabelmantel.
kabel is een standaard hirschmann coax van 2 euro per meter, niets bijzonders en doet z'n werk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Geheel onverwachts heb ik zomaar een paar CM7 in huis staan  :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Gast001


Robinmull112

Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Rha007

Feli, wat een mooie set heb je inmiddels opgebouwd  :headbanging: :headbanging:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Rene30

Man man man, waanzinnig gaaf :) Hoe klinkt het geheel bij elkaar? Ik ga vragen of ik een stukje huis van de buren mag kopen ik wil ook surround :)

Heb je ook een overzicht van je gehele woonkamer hoe het er allemaal bijstaat? Ben benieuwd hoe groot het is.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

Citaat van: Eddye op mei  2, 2014, 13:24:00
:headbanging:

Klinkt het een beetje?

puntgaaf! erg mooi om weer surround te hebben en dan op dit kaliber  :pompom: het maakt het echt af.
Het was even zoeken naar een setje maar opeens staan ze hier!
de surroundbubble is iig enorm, echt genieten!

Citaat van: Rha007 op mei  2, 2014, 19:04:31
Feli, wat een mooie set heb je inmiddels opgebouwd  :headbanging: :headbanging:

het gaat inderdaad erg snel zo! dit was een 5 jaren plan, en dat ik nu al zover ben is geheel onverwachts..  :tounge2:

Citaat van: Robinmull112 op mei  2, 2014, 16:03:00
Mooi hoor!

Danku!!

Citaat van: okeoke op mei  2, 2014, 15:59:23
Zien er goed uit!

jij ook bedankt :) doe mij die rb1572 maar weer terug dan ga ik voor 7.1 ;)  :coffee:

Citaat van: Rene30 op mei  2, 2014, 22:29:33
Man man man, waanzinnig gaaf :) Hoe klinkt het geheel bij elkaar? Ik ga vragen of ik een stukje huis van de buren mag kopen ik wil ook surround :)

Heb je ook een overzicht van je gehele woonkamer hoe het er allemaal bijstaat? Ben benieuwd hoe groot het is.

echt he?! ben er zelf ook heel blij mee. Het klinkt echt super, ik was eigenlijk alweer een beetje vergeten hoe surround klonk, nu ik het weer heb weet ik niet waarom ik zonder kon  :eh: ik zal morgen eens kijken of ik een fototje kan maken morgen. Normaliter staan de surround backs wat meer naast je oren, deze staan eigenlijk pal achter me. Je zult het gaan zien ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

bij deze de opstelling
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ze krijgen prima de ruimte zo, helaas nog geen kans gehad om een filmpje te kijken.. gelukkig is er de HTSDD  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ja man, dit is echt een super opstelling! Ik zou zo willen ruilen met je! :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9