Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fokke-gerrit

Heb je ook ander hdmi ingangen gebruikt op de tv ? Er zijn ook rs232 met usb aansluiting aan 1 kant dan hoef je niet elke keer oude pc te pakken

Als je leest op bepaalde forums dan zijn er wat problemen met hdmi van de rotel maar zijn anders dan die jij hebt ja 1 heeft het over http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=321851
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

W.Otter

nee, dat werkt niet ik heb dit al eens geprobeerd maar het schijnt dat de usb uitgang niet genoeg stroom levert voor de seriële data transfer.
ik heb inderdaad ook al wat gezocht maar kon niets vinden specifiek over dit onderwerp. bedankt voor het zoeken
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

@LuPo,
Je hebt die Onkyo getest tijdens je verkoop, lees ik. Maar wat voor merk/model HDMI kabel gebruik je dan (normaal)?

Sorry voor hijacken dit topic meneer Otter  :P  Ik ben benieuwd naar je testresultaten! Succes!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

Goed, heb de Rotel er tussen uit gehaald, individueel op een kastje geplaatst. Een andere kabel ertussen en het probleem heeft zich nog niet weer laten zien.

Bij het ontkoppelen van de hdmi-kabels achterin kwam ik tegen mijn humax kastje aan en merkte dat ik n constante stroom voelde, waarschijnlijk van de coax kabel? Kan dit zomaar de hele decoder onder stroom zetten en dit doorgeven aan mijn Rotel? dit zou een boel verklaren in ieder geval. ik zal de oude kabel er voor de zekerheid weer tussen hangen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: VTEC_genieter op april 12, 2013, 12:55:22
@LuPo,
Je hebt die Onkyo getest tijdens je verkoop, lees ik. Maar wat voor merk/model HDMI kabel gebruik je dan (normaal)?

Sorry voor hijacken dit topic meneer Otter  :P  Ik ben benieuwd naar je testresultaten! Succes!

Mijn ouders gebruiken een aantal HQ kabels plus een zwarte hdmi kabel die bij de decoder zat.

Rene30

Hey, cool dat je de RSP hebt ! Eindelijk  :headbanging: Ik heb ook soms problemen met mijn RSP dat hij witte pixels weergeeft. Ik moet ook nieuwe HDMI kabels kopen die ook afgeschermd zijn. Ik hoop dat dit de oplossing is. Het is bij mij niet zo erg als ik lees bij jou. Als ik hem aan en uitzet dan is het weer weg. Toch blijft het vreemd.

Waar haal jij nieuwe updates vandaan misschien is er voor mijn RSP ook wel een update? Kan ik zien welke firmwares er geinstalleerd staan ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

5 seconden mute inhouden. bij bwgroupsupport kun je n programma downloaden waarmee je de software op je rsp kunt zetten.
daar vind je ook de info die bij alle softwareupdates horen (dat met die witte pixels stond er niet tussen ;))
de software updates moeten wel met een rs232 poort. dus zoek een oude pc op met XP en een seriele poort, ik weet niet of het lukt met een usb/seriele poort adapter. Vaak levert de usb poort niet genoeg stroom..

wel raar dat jij ook het zelfde probleem hebt. Ik heb er nu helemaal geen last meer van gehad vreemd genoeg, zou het dan echt aan kabels kunnen liggen? zit nu een hdmi kabel van de action tussen (€2,50) wat ze allemaal niet kunnen maken voor dat geld  :P beter afgewerkt dan sommige duurdere kabels.

maar het heeft dus te maken met de afscherming? en aangezien er stroom op de buitenkant van mijn humax staat en dit door kan geven aan de Rotel zorgt dit dus vvoor die witte pixels?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik denk dat het aan mijn kabels ligt. Ik heb het trouwens alleen op mijn HTPC en niet op mijn blu-ray speler. HTPC naar RSP is 10mtr el cheapo kabel. 10mtr is ook al teveel maar had hem een keer gratis gehad :). Ik heb gekeken en kan mijn RSP ook een update geven en dat doe ik ergens volgende week wel. Kabel zal ik daarna een vervangen voor een 5mtr goede kabel.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Het lijkt erop alsof de stroom die de coaxkabel (tv signaal) met zich mee brengt de boosdoener was van de storingen. Nu ik de pre/pro geen fysiek contact meer maakt met de rsp lijkt het te zijn opgelost.

erg raar want je zou denken dat die stroom zich niet zou moeten mogen bemoeien met het hdmi signaal op een ander apparaat.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik weet niet hoe ik moet upgraden maar dat zal vast wel uitgelegd staan ?

Het vreemde is dat als ik mijn blu-ray speler gebruik via de Rotel ik er geen last van heb. Mijn HTPC wel. Ik ga ook even testen zonder de COAX in mijn TV misschien ligt daar ook wel bij mij de oorzaak?! Als dit het probleem is dan moet je gewoon je WCD van aarde voorzien denk ik. Als ik mijn RSP aanzet en dan mijn HTPC en ik zet mijn RSP weer uit, zodat hij alleen nog maar beeld doorgeeft aan mijn TV dan heb ik er ook geen last van.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

maakt jouw settop box ook direct contact met je rsp dan?

voor het upgraden heb je bij de rsp1570 een serieel naar utp kabel nodig (zit bijgeleverd als het goed is) ik weet niet of het met een laptop/desktop kan (serieel -> usb connector) aangezien een usb poort niet genoeg stroom zou leveren om de connectie tot stand te laten komen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Die kabel zit er inderdaad bij. Zal het eens proberen via mijn laptop.

Mijn setup is:

Groene kabel (UPC) ->Splitter ->WCD -> TV (CI+)
TV (ARC) -> HDMI -> RSP (ARC - HDMI OUT)
HTPC (HDMI) -> RSP (HDMI)
Blu-ray (HDMI) -> RSP (HDMI)

Jouw RSP heeft volgens mij geen ARC en dat vind ik wel een must have. Ik heb mijn COAX uit mijn tv gehaald maar het probleem blijft nog steeds. Ik heb geen aarde op mijn stekkerdoos zitten waar al mijn apparatuur opzit.  Ik weet dat het beter is maar om nou mijn muren open te maken dat is ook weer wat. Misschien dat ik het even ga testen met een lang verlengsnoer waar aarde opzit misschien dat het probleem hem daarin zit.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Rene30

Heb alle software een update gegeven en ik heb nu nergens meer last van!
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

#764
kijk eens aan :clapping: das mooi! welke versies had je dan en welke heb je geüpgrade?

edit; hoe heb je het nou precies gedaan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Het was heel simpel om te doen. Heb de RSP gewoon met de bijgeleverde kabel aangesloten op mijn PC. Software op de support site gedownload met de bijbehorende firmware. Het programma wijst zichzelf.

Ik heb de Main firmware geüpdate van v1.18 naar v1.19 en de Video firmware van v1.14 naar v1.15.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

W.Otter

oke, ik heb ook nog 1 update, de video-update van 1.14 naar 1.15 dus wie weet helpt dat ook nog..
binnenkort maar eens proberen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Citaat van: Rene30 op april 14, 2013, 14:20:10
Die kabel zit er inderdaad bij. Zal het eens proberen via mijn laptop.

Mijn setup is:

Groene kabel (UPC) ->Splitter ->WCD -> TV (CI+)
TV (ARC) -> HDMI -> RSP (ARC - HDMI OUT)
HTPC (HDMI) -> RSP (HDMI)
Blu-ray (HDMI) -> RSP (HDMI)

Jouw RSP heeft volgens mij geen ARC en dat vind ik wel een must have. Ik heb mijn COAX uit mijn tv gehaald maar het probleem blijft nog steeds. Ik heb geen aarde op mijn stekkerdoos zitten waar al mijn apparatuur opzit.  Ik weet dat het beter is maar om nou mijn muren open te maken dat is ook weer wat. Misschien dat ik het even ga testen met een lang verlengsnoer waar aarde opzit misschien dat het probleem hem daarin zit.

Wellicht is er wel een randaarde aanwezig in de inbouwdoos maar is er simpelweg een wcd geplaatst zonder randaarde?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Na lang te hebben gewacht begint het aftellen eindelijk serieuze vormen aan te nemen! het heft me heel wat nachten slaap gekost maar dan kunnen we maandag eindelijk beginnen met klussen :D
inmiddels alles al op gang gezet van aannemers tot verhuisberichten, inkopen tot inpakken.
Wij hebben er erg veel zin in! ik houdt jullie ongetwijfeld geüpdatet met foto's en verhalen :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

lynch1979

Ga je er veel aan doen?
Ik had gelezen dat het een huurhuis is, maar daar mag je tegenwoordig ook best veel aan doen zonder het in de oude staat terug te brengen.
In ieder geval veel plezier met klussen de komende tijd.

Eddye

Citaat van: W.Otter op april 26, 2013, 17:28:00
Na lang te hebben gewacht begint het aftellen eindelijk serieuze vormen aan te nemen! het heft me heel wat nachten slaap gekost maar dan kunnen we maandag eindelijk beginnen met klussen :D
inmiddels alles al op gang gezet van aannemers tot verhuisberichten, inkopen tot inpakken.
Wij hebben er erg veel zin in! ik houdt jullie ongetwijfeld geüpdatet met foto's en verhalen :coffee:
Aannemer? Ga je een aanbouw laten neerzetten?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Citaat van: Eddye op april 26, 2013, 20:51:35
Aannemer? Ga je een aanbouw laten neerzetten?
keuken praktischer indelen, maar dat laat ik door een aannemer doen zodat het bij de woningbouwstichting ook geaccepteerd wordt als constructionele wijziging aan het huis-> en dus mag blijven zitten.

Citaat van: lynch1979 op april 26, 2013, 20:15:08
Ga je er veel aan doen?
Ik had gelezen dat het een huurhuis is, maar daar mag je tegenwoordig ook best veel aan doen zonder het in de oude staat terug te brengen.
In ieder geval veel plezier met klussen de komende tijd.

muren allemaal verven( 140/150m2 (ruwe schatting), aantal kozijnen een andere kleur, boven wordt vloerbedekking gelegd en beneden leg ik laminaat. daarnaast nog een paar kasten maken in opbergruimtes en verder vooral veel ophangen, douchecabine plaatsen etc. Daarnaast is de tuin zo goed als kaal (op een paar terrasjes na en een paadje)
op zich mag er best veel aan zo'n huis verandert worden inderdaad als het maar niet de buitenkant is.
genoeg te doen in ieder geval! de afwerking gaat in ieder geval van hoge kwaliteit zijn aangezien ik in mijn huidige huis wat steken heb laten vallen waar ik mij erg aan frustreer! dit gaat mij dus niet weer gebeuren (heb ook meer hulp en tijd)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Wow, da's een lange lijst met taken. Ik zou van het weekend lekker rustig aan doen en dan vanaf maandag vlammen!! Of heb je dit weekend vol staan?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Citaat van: Eddye op april 26, 2013, 21:37:34
Wow, da's een lange lijst met taken. Ik zou van het weekend lekker rustig aan doen en dan vanaf maandag vlammen!! Of heb je dit weekend vol staan?

ben niet vies van een beetje werken ;) maak sowieso veel uren in de horeca  :coffee:
maar het weekend vrij dus even mentaal voorbereiden om twee weken te knallen  :D
morgen komen er mensen kijken naar ons huidige huis dus hopelijk nemen zij wat dingen over, vloer, keuken, rolgordijnen etc. dan hebben we weer even een meevallertje  :D
hoe dan ook, erg veel zin in! waar ik erg naar uit kijk is mijn CM9's een plek te geven waar ze thuishoren!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF