Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

frank2

Ik zou het gewoon zo laten staan als het een stuk beter klinkt. Het ziet er netjes uit zo, trouwens een cosy inrichting.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

tja wordt wel erg vol he ;)

is al aardig vol hier, alles heeft een plek en het kan ook eigenlijk nergens anders of er moeten spullen uit.
daarnaast is m'n vriendin het er niet mee eens als het spul hier allemaal staat (dus maar weer terug naar het niet-akoestische kamertje).
ookal heb ik een paar ideeën waardoor het allemaal wel zou kunnen kost het veel tijd/geld om het uit te voeren en dat steek ik op dit moment liever in m'n set.

toch verbaas ik me erover wat een paar banken, een dik kleed en meer ruimte kunnen doen aan het geluid!

zit me al flink te verdiepen in akoestiek voor als er een nieuw huis opduikt om het allemaal in toe te passen.

ik denk dan aan:

een dubbele (gips)wand met dempend materiaal en kabelgoten
een koof met spotjes en een dempend plafond
een grote basstrap gecentreerd aan de voorzijde (doet tevens dienst als wand voor tv/beamer, kabelmeuk en eventueel apparatuurkast)
basstraps in alle hoeken achter de speakers met diffusers
diffusers aan de zijwanden
vloerbedekking

nog meer noodzakelijke punten?   
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: frank2 op oktober 18, 2012, 14:01:01
Ik zou het gewoon zo laten staan als het een stuk beter klinkt. Het ziet er netjes uit zo, trouwens een cosy inrichting.

thnx, 's avonds is het heerlijk bankhangen hier waar ik een groot fan van ben.
we zijn bezig om alle ikeameuk te vervangen door mooie houten meubels. Maar nogmaals in n nieuw huis :sleepy:

het laten staan zou ik alleen doen om het gezicht van mn vriendin op de gevoelige plaat vast te leggen als ze binnenkomt van 't werk  :happy:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

tevens zit er geen logica in om het zo te laten staan. de tv wordt geblokkeerd, de kastlades kunnen niet open. De stoel staat in de weg.
er zal heel wat spul uit de woonkamer moeten als ik mijn zin moet doordrukken.

ben zelf veel te gehecht aan mn stoel  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 18, 2012, 14:11:19
tevens zit er geen logica in om het zo te laten staan. de tv wordt geblokkeerd, de kastlades kunnen niet open. De stoel staat in de weg.
er zal heel wat spul uit de woonkamer moeten als ik mijn zin moet doordrukken.

ben zelf veel te gehecht aan mn stoel  O0

Tja, keuzes maken, daar bestaat het leven uit.
Mijn vrouw vond de set ook te groot maar door haar op bepaalde vlakken, bijvoorbeeld het rack, mee te laten besluiten heb ik het toch voor elkaar gekregen en ja ook wij hebben een aardige opschoonactie moeten houden.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

frank2

Ik heb een houtskeletbouw huis, wat geheel bestaat uit gipswanden met isover, ook de plafonds met daarboven natuurlijk hout. Het vreet midbass weg uit je geluid. (gipswanden en plafonds)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ik denk dat je je vriendin bijgaande foto's moet laten zien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0  dan ziet ze dat het nog veel erger kan, trouwens mijn vrouw maakt zich er totaal niet druk over, mooi vind ze het niet, maar ze weet dat het mijn hobby is.

Gewoon enkele foto's van diverse sets laten zien, misschien vind ze het dan wel goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

het gaat er niet om dat het niet zou mogen van mn vriendin.
het gaat erom dat het me veel geld kost om alles een beetje aan te pakken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

Het speelt toch zoals het nu staat in de woonkamer dan kost het toch niets extra's?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

heb je net uitgelegd dat kastjes niet open kunnen, meubels uit de woonkamer moeten om plaats te maken en de tv geblokkeerd wordt.

dus zou wat anders moeten verzinnen om het allemaal in de woonkamer te passen.
daar is geld voor nodig om het te verbouwen om het een beetje logisch in te delen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Gewoon die kasten wegdoen joh! Weg ermee, stoel aan de kant en gaan!  ;D :P :devil:

W.Otter

haha :clapping:

ik ga er eens stevig over nadenken. heb bijna vakantie dus moet toch wat ?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

1198

Ah. nog een dumpert fan  8)
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

W.Otter

hahah :clapping: ja af en toe meeste is meuk.
de compilaties zijn altijd wel leuk. hoef je niet elke dag alle rotzooi door
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

JONGENS! mijn receiver gaat weg, top dingetje, veel plezier van gehad. heel leuk voor je ouders ofzo ;)
als je nog iemand weet?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Wat ga je kopen ipv je receiver?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

een rotel rsx1560 van forum sponsor Harca
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 27, 2012, 13:38:51
een rotel rsx1560 van forum sponsor Harca

Dat is weer een receiver toch, ben je nog niet toe aan een echte VV?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

dat is weer een receiver ja, hoezo een echte vv? losse voor en eindtrap bedoel je?

is ook de bedoeling maar voor zo'n prijsje kan ik 't niet laten gaan
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 28, 2012, 08:11:04
dat is weer een receiver ja, hoezo een echte vv? losse voor en eindtrap bedoel je?

is ook de bedoeling maar voor zo'n prijsje kan ik 't niet laten gaan

Dat bedoelde ik ja, prijsje is inderdaad wel erg scherp.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

er komt ooit nog wel eens een aparte surround processor en aparte eindversterking maar goed dat moet ik geleidelijk aan vervangen en weet niet zo goed wat handig is om eerst te doen.

Als ik een pre-pro koop moet ik daar versterking voor hebben. betekent dat ik de multiple-in van mn hk moet gebruiken als versterking. vind ik zonde.

daarnaast zou ik kunnen kiezen om eerst een 5 kanaals eindbak te kopen. dan gebruik ik de processor van de hk. vind ik zonde

kan er ook voor kiezen om alle speakers eerst te upgraden. haal ik niet alles uit de speakers door mijn hk. vind ik zonde.

deze kan ik vast wel weer eens doorverkopen als de tijd rijp is. of ruilen tegen een rsp1570/1572
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

#246
Meneer Otter,
Mag ik vragen hoe jij je Musical Fidelity DAC hebt aangesloten? Met een HDMI of analoge kabels RCA?
En waar tussen zit je DAC aangesloten?
Voor muziek CD's heeft een DAC geen zin he?

*ik ga me effe verdiepen in DAC's*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Als ik voor mijn beurt spreek: een DAC heeft wel degelijk nut voor een gewone CD.
Als je de CD speler digitaal aansluit, en dan de DAC er tussen steekt, en vandaar analoog verder gaat zou je in theorie kwaliteitswinst moeten behalen. Of de ingebouwde DAC in je bron zou beter moeten zijn, maar dat gebeurd niet zo vaak :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Het moet altijd van digitaal naar analoog he?
Vandaar dat het zo heet.....digital to analog converter.
Maarruh.....daarna gaat het verder naar de receiver? De receiver heeft ook een DAC ingebouwd toch?  :confused:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

#249
Je kunt ook van je bron digitaal naar je versterking gaan. Maar die zal er inderdaad toch een analoog signaal van gaan maken uiteindelijk.
Het klopt dat een receiver in principe een DAC ingebouwd heeft. Maar hoe meer apparaten je in 1 kastje stopt, hoe meer compromissen je over het algemeen gaat moeten sluiten.

Wil je alles helemaal in eigen kastjes krijgen (in het extreme doorgetrokken) krijg je het volgende:

Loopwerk cq bron
DAC
Voorversterker
Mono-eindversterker ene kanaal
Mono-eindversterker andere kanaal.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.