♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: mark235 op februari  7, 2014, 10:58:44
Schrale troost dat ;D

Maar goed, als er geen vehuisplannen waren zou ik in de huidige woning aan de slag gaan met wat optisch aantrekkelijk materiaal. Maar voor een jaar, 1.5 jaar vind ik het zonde om daar geld in te steken.

Toch klinkt het alsof er in het diepste laag ook eea veranderd als de bastraps er staan. Maar zal wel verbeelding zijn dan.
Maar troost is het. ;D

De traps vangen wel eea op maar het loopt bijvoorbeeld in het geval van de monster bass trap onder de 70 Hz snel terug.
Het doet dus idd wel wat.

Achter de speakers met bass traps dempen heeft vaak als doel destructieve interferentie tegen te gaan.
Het gebied 100-200 Hz is hier gevoelig voor.

Wil je het laag breder aanpakken zonder DSP liggen hoeken voor de hand aangezien een trap daar schuin geplaatst beter werkt (er ontstaat volume achter de trap waardoor de trap lager dempt) en in hoeken het laag extra wordt versterkt.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 14:30:24
Maar troost is het. ;D

De traps vangen wel eea op maar het loopt bijvoorbeeld in het geval van de monster bass trap onder de 70 Hz snel terug.
Het doet dus idd wel wat.

Achter de speakers met bass traps dempen heeft vaak als doel destructieve interferentie tegen te gaan.
Het gebied 100-200 Hz is hier gevoelig voor.

Wil je het laag breder aanpakken zonder DSP liggen hoeken voor de hand aangezien een trap daar schuin geplaatst beter werkt (er ontstaat volume achter de trap waardoor de trap lager dempt) en in hoeken het laag extra wordt versterkt.

Interesting. Vanavond panelenfeest deel 2! Daarna een filmpje. Moet de nieuwe Hunger Games nog zien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Haha, is het zo erg?

De 1e was wel ok. 2e niet de moeite waard?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

notoxus

Leuke test met de panelen zeg.
Zelf draai ik in de woonkamer met de nodige akoestische problemen die ik stukje bij beetje probeer te doorgronden en waar het kan aan te passen om zo zo min mogelijk te hoeven eq'en.   
Misschien had je deze link al eens voorbij zien komen.  http://www.cotton-wall.nl/.
Wie weet is het wat.. Ik kijk nog even de kat uit de boom en hoop op positieve verhalen van de gebruikers.

Hoe is het met de V-link?  Ik heb een leuke aanbieding gekregen om een stello te lenen.
Of het verstandig is om dat te doen in een tweede maar interessant is het zeker.

Groeten
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

cardas49

#533
Gisteren weer gespeeld met de V-Link in de keten, en ik moet zeggen dat mijn mening over dit kastje langzaam aan veranderd. It's growing on me. Nog en paar dagen, dan hak ik de knop door.

Lenen en uitproberen is altijd leuk en waardevol. lekker doen  :)

Dat cottonwall behang ken ik niet. Is behang met akoestische werking?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

notoxus

Neem de tijd voor de beslissing hoor.  En over dat behang ja..Het lijkt erop dat het bepaalde frequenties zal dempen.
Misschien kan ik hiermee de nagalmtijd in mijn woonkamer wat verkleinen zodat het minder snel "volloopt" bij een wat fors volume in combinatie met bepaalde muziekstukken. 
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Staaled

Citaat van: notoxus op februari  8, 2014, 11:12:03
Leuke test met de panelen zeg.
Zelf draai ik in de woonkamer met de nodige akoestische problemen die ik stukje bij beetje probeer te doorgronden en waar het kan aan te passen om zo zo min mogelijk te hoeven eq'en.   
Misschien had je deze link al eens voorbij zien komen.  http://www.cotton-wall.nl/.
Wie weet is het wat.. Ik kijk nog even de kat uit de boom en hoop op positieve verhalen van de gebruikers.


Hoe is het met de V-link?  Ik heb een leuke aanbieding gekregen om een stello te lenen.
Of het verstandig is om dat te doen in een tweede maar interessant is het zeker.

Groeten
Tenzij je zeker weet dat alleen daar je probleem zit , werkt dit veel te smalbandig.
Je tast zo timbre en spectrum aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cardas49

#536
Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 14:30:24
Wil je het laag breder aanpakken zonder DSP liggen hoeken voor de hand aangezien een trap daar schuin geplaatst beter werkt (er ontstaat volume achter de trap waardoor de trap lager dempt) en in hoeken het laag extra wordt versterkt.

Heb de bastraps in de 3 meest baszware hoeken gezet, de luisterplek (bank) wat meer naar voren geschoven (groot positief verschil in stereo), en de anti-mode opnieuw laten sweepen. Even kijken hoe het laag in HT er nu uit komt.

Eigenlijk moet de sub naar de andere hoek van de kamer. Heb al eerder ondervonden dat dat het laag enorm ten goede komt. Maar dan moet het hele bureau met htpc weer om. Vanavond even geen zin in.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Bastraps maken een positief verschil, maar het is idd te weinig voor de zware bas issues van mijn ruimte.

CAV-75 is vanavond verkocht, en de V-Link 192 blijft. Ik ga tzt verder testen met andere USB/SPDIF converters, maar in de tussentijd doet hij te veel goed om weg te doen. Met de laatste veranderingen qua speaker /bankplaatsing is het hoog opgeknapt, en stoor ik me niet meer aan de hoogweergave van de V-Link. Het is weer duidelijk dat ik de mindere punten in mijn weergave in de verkeerde hoek zocht. Enige nadeel is dat ik nu met de bank mag schuiven als ik voor muziek of een filmpje ga zitten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

notoxus

Heel jammer  :D.   Leuk om te horen dat de v-link zijn plekje heeft gekregen.  :pompom:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

cardas49

Citaat van: notoxus op februari  9, 2014, 22:14:33
Heel jammer  :D.   Leuk om te horen dat de v-link zijn plekje heeft gekregen.  :pompom:

Is uiteraard geen goed nieuws voor jou  :-\. Maar ze komen vaker voor op de 2e handsmarkt, denk niet dat je heel lang zal hoeven wachten  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Citaat van: vik op februari 10, 2014, 14:01:30
Lekker bezig Mark  :)

Ja, gaat prima zo  :). Die ontdekking met de luisterplek ben ik echt heel blij mee! Kost niks, en doet net zoveel als een vette keten upgrade  8)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

yorkie13

Misschien eens een weekendje stoeien met de Antimode duaal core 2.0 ?

een hele mooie DSP die zeker een meerwaarde kan hebben, ook in stereo .


cardas49

#543
Anti-mode 2.0 zou een mooie aanwinst zijn. Had al met een schuin oog naar je advertentie gekeken, maar heb geen €700 liggen op dit moment. Als ik hem vrijblijvend kan lenen, graag, maar ik neem aan dat jij hem ook liever kwijt dan rijk bent.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

yorkie13


cardas49

Beslissing over een nieuwbouw koopwoning is genomen! Over een jaar of 1,5 gaat er verhuist worden :pompom: :pompom: Tussen alle meerwerk overwegingen door ga ik kijken wat er aan akoestische aanpassingen meegenomen kan worden in de huiskamer. Geen idee wat voor financiële gevolgen dat heeft, maar het zal tijdens de bouw vast minder kosten dan erna. Hopelijk kan ik daarna genieten van een acceptabele akoestiek. Nu is het op dat vlak maar matig.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Citaat van: mark235 op maart 17, 2014, 12:26:37
Beslissing over een nieuwbouw koopwoning is genomen! Over een jaar of 1,5 gaat er verhuist worden :pompom: :pompom: Tussen alle meerwerk overwegingen door ga ik kijken wat er aan akoestische aanpassingen meegenomen kan worden in de huiskamer. Geen idee wat voor financiële gevolgen dat heeft, maar het zal tijdens de bouw vast minder kosten dan erna. Hopelijk kan ik daarna genieten van een acceptabele akoestiek. Nu is het op dat vlak maar matig.

Gefeliciteerd man! Erg leuk en veel plezier met alle voorbereidingen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Citaat van: Peerless Monster op maart 17, 2014, 12:34:28
Gefeliciteerd man! Erg leuk en veel plezier met alle voorbereidingen...

Citaat van: Nahpets op maart 17, 2014, 12:48:09
:worship:

Citaat van: Audiofiel op maart 17, 2014, 12:54:52
Supergoed nieuws! Van harte gefeliciteerd! :pompom:

Bedankt allen! Vandaag is een happy day  :pompom:. As vrijdag gaan we koopcontract tekenen
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup