♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cardas49

Citaat van: vik op januari 29, 2014, 06:59:08
Ik vind dat als je een processor gaat beoordelen dit zeker een onderdeel van de test moet zijn. De kortse signaal wegen benutten en daar bij  een speaker set die dit kan weergeven. Anders zul je nooit van zijn leven het maximale er kunnen halen laat staan vergelijken.


Het hoeft echt geen speaker set te zijn van 40.000 euro.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Aurum Vulkan R speakers die hebben een nieuwprijs van 8000 euro en spelen gewoon netjes tot 20hz, en zo zullen er vast wel meer merken zijn die dit kunnen bieden.


Lars Mette heeft bijvoorbeeld de test met de verschillende pre-pro's ook gewoon in verschillende situaties getest, behalve room EQ.


De verhouding klopt anders gewoon niet.  Zeker als je kijkt naar de prijsklasse van bijvoorbeeld een Bryston Sp3, SSP 800 en laat staan de CM AVP van 10.000 plus euro.

Ik ken eigenlijk niemand op htforum welke zo'n speakerset heeft  :). Een fullrange 5.0 set is nog lastiger goed te krijgen qua weergave dan een small 5.1 of 5.2 set, omdat er niet met subplaatsing gespeeld kan worden om de laagweergave te beinvloeden. Heb je een specifieke ruimte en set in gedachten Vik?

Wat kost de CM AVP? De SP3 en SSP-800 schelen verhoudingsgewijs niet veel: SSP-800: €9000. SP3: €11000
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#501
Citaat van: WickedGame op januari 29, 2014, 08:49:19
Ben erg benieuwd naar jullie shootout :)

SSP-800 heeft altijd al op mijn wensenlijst gestaan, maar blijft helaas ongrijpbaar qua prijs. Nadeel is als die wel beschikbaar is voor de prijs die ik betaalbaar vindt dat de SSP-800 waarschijnlijk alweer achterhaald is.

Er zijn al weer genoeg feature loaded processoren en receivers die de SSP-800 voorbij gaan qua functionaliteit. Met het laatste HDMI upgrade board van de SSP-800  ben je "enigzins" bij, maar toch ontbreekt er veel. Blijft een beetje een paradox dat hoe hoger je in processorland gaat kijken qua prijs, hoe minder features er aanwezig zijn, wat uitzonderingen daar gelaten. Maar je krijgt er wel top geluid voor terug.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Ondertussen met de V-link...

Wordt het er niet duidelijker op. De V-link geeft op de SSP-75 ook een meer transparante weergave, zoals bij de SSP-300. Het verschil is dat dit op de SSP-75 wat beter uitpakt. Mindere opnames klinken nog steeds een tikje hard, maar het brengt gek genoeg niet dezelfde luistermoeheid als bij de SSP-300. Dat wordt dus nog wat langer luisteren voordat de keuze valt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2014, 21:05:42
Super! :pompom:

Drie is inderdaad goed te doen, meer wordt vrij lastig en vooral heel veel meer werk. Hetzelfde geldt voor het aantal mensen, dat moet ook niet te groot zijn omdat iedereen wel even op de hotspot wil zitten.

Niet onbelangrijk: bij wie gaan we de shootout houden? Ik hou wil huize Audiofiel graag beschikbaar stellen voor de shootout als jij dat ook ziet zitten.

Gaan we als 3e kandidaat voor een extra old-scool processor of voor een extra moderne-HD-audio processor? ::)

Huize Audiofiel is ok wat mij betreft.

Als derde kandidaat zou ik het liefste een moderne-HD processor zien.
Een Anthem d2v of Bryston SP3 zou dan mijn voorkeur hebben.
Maar ga er niet vanuit dat je iemand vind die een van deze processors heeft en zo gek is om even bij huize audiofiel langs te rijden voor een shootout.

Hoop wel dat je je dochter ervan overtuigd kunt krijgen dat ze het even met minder speelruimte moet doen. Zodat je die 5de gemini weer tijdelijk als centerspeaker kunt plaatsen.

Audiofiel

Citaat van: Playback op januari 29, 2014, 20:07:32
Hoop wel dat je je dochter ervan overtuigd kunt krijgen dat ze het even met minder speelruimte moet doen. Zodat je die 5de gemini weer tijdelijk als centerspeaker kunt plaatsen.

Dat is geen enkel probleem. Ze gunt papa zijn hobby. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

 ::) Ik bedoelde eigenlijk om het maximale uit de upgrades te halen van de AVP.  Een processor kan je natuurlijk op vele manieren configureren en ik weet dat iedereen verschillende situaties en wensen heeft natuurlijk.

Een speaker die diep gaat zegt helemaal niets over de kwaliteit daar heb je gelijk in.



Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2014, 07:06:40
Waarom niet? Eén van de functies van een prepro is juist om een low pass en een high pass op het signaal te doen. Zelfs in de stereomarkt zie je dat met tegenwoordig 2.1 processing binnen de voorversterker.

Er bestaan heel veel speakers van >€5000 per stuk die niet tot 20 Hz gaan. Hoe diep een speaker gaat is niet een kwaliteitscriterium.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik bedoelde eigenlijk 5.1 Mark.

Al zijn klanten draaien met de AVP allemaal met flinke speakers. Van Aurum tot Isophon, tot Wilson audio. Incl. een gigantische center. Wel allemaal in een dedicated ruimte. Dat is eigenlijk wat ik bedoel met het maximale er uit persen als je aan dit soort projecten begint.

Een goede sub hoort uiteraard thuis in een surround set up.

Er is een klant van CM die woont in Rotterdam en heeft een volledige set Titans staan incl. de center. Ik zal eens vissen of ik iets te weten kan komen en of hij er voor te porren is. Dat blijft natuurlijk ook de vraag.  Je laat denk ik niet zomaar iedereen in huis waar ik het volle begrip voor heb.

Citaat van: mark235 op januari 29, 2014, 08:49:53
Ik ken eigenlijk niemand op htforum welke zo'n speakerset heeft  :). Een fullrange 5.0 set is nog lastiger goed te krijgen qua weergave dan een small 5.1 of 5.2 set, omdat er niet met subplaatsing gespeeld kan worden om de laagweergave te beinvloeden. Heb je een specifieke ruimte en set in gedachten Vik?

Wat kost de CM AVP? De SP3 en SSP-800 schelen verhoudingsgewijs niet veel: SSP-800: €9000. SP3: €11000
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

#507
Citaat van: Playback op januari 29, 2014, 20:07:32
Huize Audiofiel is ok wat mij betreft.

Als derde kandidaat zou ik het liefste een moderne-HD processor zien.
Een Anthem d2v of Bryston SP3 zou dan mijn voorkeur hebben.
Maar ga er niet vanuit dat je iemand vind die een van deze processors heeft en zo gek is om even bij huize audiofiel langs te rijden voor een shootout.

Hoop wel dat je je dochter ervan overtuigd kunt krijgen dat ze het even met minder speelruimte moet doen. Zodat je die 5de gemini weer tijdelijk als centerspeaker kunt plaatsen.

Playback, moet jij vanuit Duitsland komen? In je post in het Classé thread wordt dat land genoemd.

Anthem D2v eigenaren hebben we minimaal 2 van dacht ik. Niemand hier heeft de Bryston SP3 voorzover ik weet. Is het een idee om een apart topic te openen? Dan merken we het gauw genoeg.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

vik

De Bryston SP3 is internationaal de meest besproken processor van het moment. Die ken ik en klinkt erg mooi. Zeker een ander caliber als de Dv2 en ik schat hem hoger in als de SSP 800.

1 eigenaar van een Dv2 is DVDMartinDVD, die is denk ik wel in voor een meeting. De kracht van Anthem ligt natuurlijk bij ARC en dat zal vast niet worden gebruikt.



Citaat van: mark235 op januari 29, 2014, 20:31:31
Playback, moet jij vanuit Duitsland komen? In je post in het Classé thread wordt dat land genoemd.

Anthem D2v eigenaren hebben we minimaal 2 van dacht ik. Niemand hier heeft de Bryston SP3 voorzover ik weet. Is het een idee om een apart topic te openen? Dan merken we het gauw genoeg.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Citaat van: vik op januari 29, 2014, 20:27:13
Ik bedoelde eigenlijk 5.1 Mark.

Al zijn klanten draaien met de AVP allemaal met flinke speakers. Van Aurum tot Isophon, tot Wilson audio. Incl. een gigantische center. Wel allemaal in een dedicated ruimte. Dat is eigenlijk wat ik bedoel met het maximale er uit persen als je aan dit soort projecten begint.

Een goede sub hoort uiteraard thuis in een surround set up.

Er is een klant van CM die woont in Rotterdam en heeft een volledige set Titans staan incl. de center. Ik zal eens vissen of ik iets te weten kan komen en of hij er voor te porren is. Dat blijft natuurlijk ook de vraag.  Je laat denk ik niet zomaar iedereen in huis waar ik het volle begrip voor heb.

Ik snap dat mensen een drempel kunnen voelen voor het uitnodigen van onbekenden, zeker als het om zo'n exclusieve set gaat. Ik heb dat zelf ook bij marktplaatsers, maar eigenlijk helemaal niet bij htforumleden.

Citaat van: vik op januari 29, 2014, 20:41:58
De Bryston SP3 is internationaal de meest besproken processor van het moment. Die ken ik en klinkt erg mooi. Zeker een ander caliber als de Dv2 en ik schat hem hoger in als de SSP 800.

1 eigenaar van een Dv2 is DVDMartinDVD, die is denk ik wel in voor een meeting. De kracht van Anthem ligt natuurlijk bij ARC en dat zal vast niet worden gebruikt.

Wat mij betreft laten we wat "duivelsgebroed" toe in de vorm van DSP :devil:, maar als anderen dat niet willen snap ik wel. Het maakt de shootout er ook niet simpeler op.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: mark235 op januari 29, 2014, 20:31:31
Playback, moet jij vanuit Duitsland komen? In je post in het Classé thread wordt dat land genoemd.

Anthem D2v eigenaren hebben we minimaal 2 van dacht ik. Niemand hier heeft de Bryston SP3 voorzover ik weet. Is het een idee om een apart topic te openen? Dan merken we het gauw genoeg.

Klopt ik woon in Duitsland. Klein stukje over de grens op de hoogte van Nijmegen.

Appart topic openen om te kijken of er iemend te vinden is lijkt me een goed idee.
Maar keuze laat ik aan Audiofiel over, we komen bij hem op bezoek.   

Audiofiel

Topic is geopend: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140532. Hopelijk meldt zich snel een 3e kandidaat met een serieuze processor, dan kunnen we een datum gaan prikken.

8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Top :thumbs-up:, ben benieuwd welke processor de 3e kandidaat wordt!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Dat wordt weer een hele gave shootout denk ik zo :) ben ook benieuwd.

cardas49

Terwijl we de shootout afwachten:

Vrouw sporten + kinderen op bed + Nahpets leent gear uit  8) =

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

#516
Behalve voor de buren. Heb vanavond even kneiterhard gedraaid (voor mijn doen dan, vraag me af of het meer dan 88 db was). Verwachtte eigenlijk een paar kinderhoofdjes te zien daarna, maar de beat van Yello werkt blijkbaar rustgevend.

Wat doet het?

Akoestiek bepaald meer dan een beetje je weergave. Na het testen met deze panelen is dat nog een keer bevestigd. Die theorie wist ik al, maar is toch wel erg gaaf om het in actie te horen in je eigen luisterruimte. In dit geval is dat de weergave een stuk strakker en coherenter maken en de nagalm beperken. De bastraps kunnen de poortplugs in de Focus 160 niet vervangen. Ook niet met de dubbeldikke bastrap erbij. Maar poortplugs + bastraps maakt het geluid duidelijk strakker. Zonder bastrap nemen de roommodes flink toe. De panelen voor mid / hoog doen ook veel. Heb veel hiermee geswitched, en heb de ideale opstelling nog niet gevonden. Of je ze voor of op de bank neer zet, en hoe ver je de stoelen aan de zijkant van de speakers af zet maakt veel verschil.

Geniet verder veel van wat nieuwe muziek ontdekkingen, ook dankzij bovengenoemde. Oa:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

#517
Citaat van: mark235 op februari  6, 2014, 23:01:33
Terwijl we de shootout afwachten:

Vrouw sporten + kinderen op bed + Nahpets leent gear uit  8) =

Euhm.... dus je hebt gezamenlijk met de twee paneeltjes op de bank zitten luisteren.... werd vast een "oppervlakkige" sessie ;)

Maar gaaf man, heb je al dingen kunnen ontdekken met en zonder de panelen? En zo ja, wat? :) (Ik hoef niet aan te komen met die dingen, ben dan bang dat ik dan een avondje met die panelen op de bank moet slapen  ;D)

lynch1979

Citaat van: WickedGame op februari  7, 2014, 08:28:09
Euhm.... dus je hebt gezamenlijk met de twee paneeltjes op de bank zitten luisteren.... werd vast een "oppervlakkige" sessie ;)

Maar gaaf man, heb je al dingen kunnen ontdekken met en zonder de panelen? En zo ja, wat? :) (Ik hoef niet aan te komen met die dingen, ben dan bang dat ik dan een avondje met die panelen op de bank moet slapen  ;D)

Als het maar een avondje is is het toch geen probleem  :D

cardas49

#519
Citaat van: WickedGame op februari  7, 2014, 08:28:09
Euhm.... dus je hebt gezamenlijk met de twee paneeltjes op de bank zitten luisteren.... werd vast een "oppervlakkige" sessie ;)

Maar gaaf man, heb je al dingen kunnen ontdekken met en zonder de panelen? En zo ja, wat? :) (Ik hoef niet aan te komen met die dingen, ben dan bang dat ik dan een avondje met die panelen op de bank moet slapen  ;D)

Ja, de gesprekken waren wat vlak hier en daar  :D...

De reactie van de vrouw toen ze thuis kwam was wel leuk. Binnen een paar seconden vertrok haar gezicht van: "Omg... he finally lost it...  :wacko:" naar "Wanneer gaan ze weer weg? :hmmm:" naar "Wacht even, dit klinkt wel heel anders zeg...  ???". Moet je nagaan, dat was toen ze naast de speakers stond, niet eens in de geluidsbubbel. Ik had tot die tijd ook nog niet hard op gesproken in de ruimte met de panelen erbij. Toen we begonnen te praten viel meteen op hoeveel het geluid van stemmen veranderd was. Muziek klonk duidelijk beter. De CAV-500 moest wat meer zweten dan normaal om het standaard volume uit de speakers te persen. Al lijkt dat me niet meer dan normaal.

Aan het eind van de avond heb ik de panelen weer in de gang gezet, en nog een keer dezelfde muziek geluisterd. Galm. Koud en schel geluid. Brrr.

Wat ik vooral uit deze test haal is een drive om akoestiek in mijn volgende huis goed te regelen. Waarschijnlijk kopen we binnen een half jaar een nieuwbouw woning.

Citaat van: lynch1979 op februari  7, 2014, 08:52:47
Als het maar een avondje is is het toch geen probleem  :D

Precies! Alleen de geloofwaardigheid van mijn uitspraken staat tegenwoordig soms ter discussie  :D. Ik heb wel eens eerder wat produkten gehaald om te "testen", en dat werden permanente logees. De Monolith heb ik op een vrije middag de huiskamer in gesleept, om niet meer weg te laten gaan. Dat kon ze toen niet erg waarderen. Ze zal zich gisteren afgevraagd hebben of ik gek genoeg ben om een studio van de huiskamer te willen maken, want ik zag de vonk voor een stevige discussie al weer oplichten in der oogjes. Gelukkig voor haar gaat zelfs bij mij de hobby nou ook weer niet zo ver.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Staaled

#520
Mooie ontwikkelingen en top van Nahpets. :thumbs-up:

Dat de panelen slechts logees waren hoeft trouwens geen ramp te zijn . Je gehoor past zich wel weer , enigszins  ;) ,aan.
Al weet ik dat ik niet meer zonder zou kunnen. ;D



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Nog even over de portplugs.
De poortafstemming zal iets van 40 Hz zijn.
Dat zou betekenen dat ze ,geschat vanaf 55 ,significante output geven.
Zou diep gaan/vangen deze traps en ook de GIK niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cardas49

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 10:24:15
Mooie ontwikkelingen en top van Nahpets. :thumbs-up:

Dat de panelen slechts logees waren hoeft trouwens geen ramp te zijn . Je gehoor past zich wel weer , enigszins  ;) ,aan.
Al weet ik dat ik niet meer zonder zou kunnen. ;D

Schrale troost dat ;D

Maar goed, als er geen vehuisplannen waren zou ik in de huidige woning aan de slag gaan met wat optisch aantrekkelijk materiaal. Maar voor een jaar, 1.5 jaar vind ik het zonde om daar geld in te steken.

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 10:29:58
Nog even over de portplugs.
De poortafstemming zal iets van 40 Hz zijn.
Dat zou betekenen dat ze ,geschat vanaf 55 ,significante output geven.
Zou diep gaan/vangen deze traps en ook de GIK niet.

Toch klinkt het alsof er in het diepste laag ook eea veranderd als de bastraps er staan. Maar zal wel verbeelding zijn dan.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

mimic

#523
Slimme actief Mark, nu neemt de partner de Monolith wel voor lief. Die is lang zo erg niet dan de panelen toch :)

Het geluidsbeeld zal er zeker van opknappen maar je echte probleem poets je niet weg met deze absorbers. Daar zal echt grover geschut voor ingezet moeten worden?
KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

Citaat van: mimic op februari  7, 2014, 11:01:49
Slimme actief Mark, nu neemt de partner de Monolith wel voor lief. Die is lang zo erg niet dan de panelen toch :)

Het geluidsbeeld zal er zeker van opknappen maar je echte probleem poets je niet weg met deze absorbers. Daar zal echt grover geschut voor ingezet moeten worden?

Jij snapt het  :)

Ja, het bas / roommode probleem is met deze panelen niet weg. Dat vermoedde Nahpets ook al toen ik beschreef wat voor laag issue ik had. Maar de combi poortplugs + panelen doet wel iets leuks. En het midden / hoog knapt naar mijn idee ook behoorlijk op.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup