♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78

Mooi dat de Anthem zijn mannetje stond :)

cardas49

#76
Citaat van: denoontje op juli 13, 2013, 23:52:31
Mooi verslag...

Welk type kabels heb je nu mee gehad?

Thanks :). De Cardas LS is een Crosslink 1S, Cardas interlink is de 300-B

De Linn Interlink staat geen naam op, dus ik weet het niet. Het was een instapmodel van ongeveer €200 per paar als ik het me goed herinner. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#77
Citaat van: ArjanR1 op juli 13, 2013, 23:53:26
Mooi dat de Anthem zijn mannetje stond :)

Ja, ik vond het erg gaaf hoe goed de Anthem het deed. Het is de uitkomst waar ik op hoopte (heb de Classé niet nieuw gekocht :D). Anders was het afwachten op een ander "budget" HDMI produkt wat de "oudere" top DTS processoren (Classé, Tag, Arcam etc) er uit kan spelen, of op zijn minst kan evenaren

Toch wel bijzonder hoe snel de ontwikkelingen in receiver en processorland gaan.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Dirk

Citaat van: mark235 op juli 14, 2013, 00:03:55
Thanks :). De Cardas LS is een Crosslink 1S, Cardas interlink is de 300-B

De Linn Interlink staat geen naam op, dus ik weet het niet. Het was een instapmodel van ongeveer €200 per paar als ik het me goed herinner.
qua Linn IC's is er niet gek veel keuze, je hebt de Linn Black en Linn Silver...2 maal raden hoe je ze uit elkaar houdt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

cardas49

Citaat van: Dynky op juli 14, 2013, 07:54:23
qua Linn IC's is er niet gek veel keuze, je hebt de Linn Black en Linn Silver...2 maal raden hoe je ze uit elkaar houdt  ;)

Dan is het de silver. Thanks :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Hey Mark,

Leuk leesvoer weer! Met name ook dat stukje over de Anthem processoren heb ik aandachtig gelezen  8)
Ondanks dat jouw "ex-arcam" hier nog steeds prima z'n kunstjes vertoond zou voor mij zo'n Anthem wellicht ook nog eens een leuke upgrade zijn.
Ik ben dan ook erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Citaat van: RubenV. op juli 14, 2013, 13:35:29
Hey Mark,

Leuk leesvoer weer! Met name ook dat stukje over de Anthem processoren heb ik aandachtig gelezen  8)
Ondanks dat jouw "ex-arcam" hier nog steeds prima z'n kunstjes vertoond zou voor mij zo'n Anthem wellicht ook nog eens een leuke upgrade zijn.
Ik ben dan ook erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen.

Het vergelijk was met een Anthem receiver, niet een processor. Ik mag hopen dat de SSP-300 het hard aflegt tegen een Anthem D2v :D

Speaking of the Arcam, ik heb deze indertijd verkocht omdat het hoog niet naar wens was ;D. Maar dat lag vast niet aan dat apparaat. Ik heb in het verleden misschien wel meer componenten onheus bejegend door de verkeerde interlinks en LS kabels te gebruiken. Afgezien van het hoog presteerde de AV8 / AV9 een stukje beter dan de SSP-300 toen ik deze 1 op 1 vergeleek. De Arcam was intiemer met muziek en het geluid plakte minder aan de speakers. Ik ben benieuwd of de Anthem ook gelijkspel speelt in stereo als de Arcam er mee vergeleken wordt. Zou zomaar kunnen dat de Arcam een streepje voor heeft. Maar dat blijft voorlopig een aanname.

Zou ook bijna een rood kruis zetten door alle posts welke ik gedaan heb sinds ik met een pre / pro speel :-X. Vanaf het moment dat ik m'n Arcam AVR350 verkocht heb , heb ik slecht matchende kabels gebruikt! Alle vergelijken en uitkomsten met gebruik van deze kabels zijn gewoon krom :lookaround:. Maar goed, ik zal vast niet de enige zijn die vergeleken heeft vanuit een niet matchende setup.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

evilniek

Mooi verslag Mark, zelf speel ik met de Revel M22 uit de performa 2 reeks icm Anthem MRX300 als pre/pro (zie mijn sig voor meer info). Ook ik ben, door Bjorn(bb&g), geattendeerd op de Ls-kabels die volgens hem ook niet optimaal waren, ben toen overgestapt van VdH naar Linn K20.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

cardas49

#83
Bedankt, en leuk spul heb je daar zeg. Proceed, komt dat niet uit hetzelfde huis als Mark Levinson? De naaktfoto's van die eindbak zien er erg goed uit. Volgens mij is Proceed niet meer leverbaar, toch?

Weet jij of de voorversterking / processing performance van de MRX300 gelijk is aan die van de 700? Garmt dacht van wel, maar 100% zeker was het niet. Ik heb geen baat bij betere eindversterking in de Anthem zelf, aangezien de Classé dat beter doet. Maar op de voorversterking beknibbel ik liever niet als de MRX300 daar een stapje minder ver in gaat.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

evilniek

Citaat van: mark235 op juli 14, 2013, 22:46:40
Bedankt, en leuk spul heb je daar zeg. Proceed, komt dat niet uit hetzelfde huis als Mark Levinson? De naaktfoto's van die eindbak zien er erg goed uit. Volgens mij is Proceed niet meer leverbaar, toch?

Ja, komt uit dezelfde stal als ML. Helaas is Proceed al jaren niet meer.

Citaat van: mark235 op juli 14, 2013, 22:46:40
Weet jij of de voorversterking / processing performance van de MRX300 gelijk is aan die van de 700? Garmt dacht van wel, maar 100% zeker was het niet. Ik heb geen baat bij betere eindversterking in de Anthem zelf, aangezien de Classé dat beter doet. Maar op de voorversterking beknibbel ik liever niet als de MRX300 daar een stapje minder ver in gaat.

Forumlid Frank2 beweerd dat de MRX700 "beter" is dan de MRX300 kwa processing, hij heeft de twee vergeleken en dit was zijn bevinding. Het zou best kunnen maar ik heb het zelf nooit getest, uiteindelijk heb ik vrij snel besloten om voor de 300 te gaan scheelt nogal wat prijs betreft. Mijn logica is toch dat het processing gedeelte van alle drie de AVR's identiek is(700 heeft nog een toroidal transformer, betere voeding), zou in theorie dus geen verschil mogen opleveren, enige verschil is de voeding van de 700, wellicht dat de voeding het verschil verklaart?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Former member 78

Als je de versterkers van de Anthem niet gebruikt, dan lijkt mij het verschil tussen de 700 en 300 verwaarloosbaar.
Want de processor is het zelfde. Mocht er door de voeding toch een verschil zijn, dan is dat zoals ik naar de hobby kijk
het extra geld niet waard.

Ga je wel de versterking van de Anthem gebruiken, dan is het een ander verhaal. Moet wel zeggen, dat de 700
echt een erg goed ding is, en behoorlijk wat speaker aan kan sturen.

cardas49

#86
Citaat van: evilniek op juli 15, 2013, 13:49:47
Forumlid Frank2 beweerd dat de MRX700 "beter" is dan de MRX300 kwa processing, hij heeft de twee vergeleken en dit was zijn bevinding. Het zou best kunnen maar ik heb het zelf nooit getest, uiteindelijk heb ik vrij snel besloten om voor de 300 te gaan scheelt nogal wat prijs betreft. Mijn logica is toch dat het processing gedeelte van alle drie de AVR's identiek is(700 heeft nog een toroidal transformer, betere voeding), zou in theorie dus geen verschil mogen opleveren, enige verschil is de voeding van de 700, wellicht dat de voeding het verschil verklaart?

Citaat van: ArjanR1 op juli 15, 2013, 14:11:47
Als je de versterkers van de Anthem niet gebruikt, dan lijkt mij het verschil tussen de 700 en 300 verwaarloosbaar.
Want de processor is het zelfde. Mocht er door de voeding toch een verschil zijn, dan is dat zoals ik naar de hobby kijk
het extra geld niet waard.

Ik herinner me nu dat Garmt ook aangaf dat de betere voeding van de 700 een verschil zou kunnen maken in de voorversterking / processing. Mocht ik thuis de MRX-300 en SSP-300 gaan vergelijken merken we het gauw genoeg. Als ik kijk naar de verbeteringen welke met €1000 mogelijk zijn in mijn setup, is het de extra investering inderdaad niet waard. Zou niet logisch zijn. Bij Frank2 was dat misschien wel het geval, zijn set is een iets andere prijsklasse  :D.

Citaat van: ArjanR1 op juli 15, 2013, 14:11:47
Ga je wel de versterking van de Anthem gebruiken, dan is het een ander verhaal. Moet wel zeggen, dat de 700
echt een erg goed ding is, en behoorlijk wat speaker aan kan sturen.

Dat was in de BB&G HT ruimte absoluut het geval! En de 700 kreeg daar heel wat Revel voor zijn kiezen.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Former member 78

Ik stuurde er 5 redelijke Usher speakers mee aan, mijn fronts zijn weg en wacht op de nieuwen ;)
Maar daar had de 700 geen moeite mee, en ik had ook niet de behoefte om er een eindbak bij te zetten.
Zal als ik jou was ook de Anthem proberen zonder jouw eigen eindversterking, kon wel eens leuk uitpakken.

Enige wat jammer is, is dat de 300 geen usb-aansluiting heeft. Die werkt namelijk héél goed met een HDD en muziek.

cardas49

Citaat van: ArjanR1 op juli 15, 2013, 14:46:28
Ik stuurde er 5 redelijke Usher speakers mee aan, mijn fronts zijn weg en wacht op de nieuwen ;)
Maar daar had de 700 geen moeite mee, en ik had ook niet de behoefte om er een eindbak bij te zetten.
Zal als ik jou was ook de Anthem proberen zonder jouw eigen eindversterking, kon wel eens leuk uitpakken.

Enige wat jammer is, is dat de 300 geen usb-aansluiting heeft. Die werkt namelijk héél goed met een HDD en muziek.

Garmt en ik hebben getest zonder de Classé. Dat was duidelijk minder in stereo. Nog steeds ok, maar de CAV-75 voegde echt wel wat toe. Vooral wat meer rust en stabiliteit. Als het zover komt ga de test uiteraard nog een keer doen, en kijken of het resultaat hetzelfde is.

Geen USB op de 300? hmmm, dat is jammer. Mijn HTPC is geen geweldige bron, ondanks de redelijke geluidskaart. Via USB direct muziek naar de Anthem sluizen was een mooie optie geweest.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Former member 78

Dan moet je de 500 hebben, maar heeft jouw pc geen optische uitgang?
Want daarmee kan de Anthem wel weer overweg, en de DAC van de Anthem is echt oké.

cardas49

Ja, heb er zelfs 3 (onboard geluidskaart, Sweex kaart (ivm gebruik van Dogberts bitperfect C-media driver) en de Cantatis Overture. Die laatste gebruik ik momenteel voor stereo, en zou ik ook blijven gebruiken mocht er een Anthem komen. Punt is dat een HTPC geen schone bron is, en ondanks dat er een ontkoppeling is bij gebruik van een optische aansluiting, zou ik liever een schonere bron gebruiken in de vorm van een opslagsysteem wat direct via USB op de Anthem aangesloten is. Het feit dat de HTPC 4 meter van de versterking af staat, en er een lange kabel nodig is, speelt ook mee. Zou dat graag wat inkorten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

evilniek

Citaat van: mark235 op juli 15, 2013, 15:21:29
Geen USB op de 300? hmmm, dat is jammer. Mijn HTPC is geen geweldige bron, ondanks de redelijke geluidskaart. Via USB direct muziek naar de Anthem sluizen was een mooie optie geweest.

Daar valt ook nog wel een mouw aan te passen, zou ik niet wakker van liggen eerlijk gezegd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

cardas49

hmja, wakker ligt ik er niet van. Maar de USB optie is wel interessant, en ik dacht dat deze ook op de 300 aanwezig was.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

evilniek

Je zou ook is kunnen googelen op USB to SPDIF converters, dan kun je toch nog gebruik blijven maken van je HTPC, maar zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

cardas49

Maar met welk doel? Om de optical out van mijn HTPC te omzeilen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

evilniek

Citaat van: ArjanR1 op juli 15, 2013, 15:25:02
Dan moet je de 500 hebben, maar heeft jouw pc geen optische uitgang?
Want daarmee kan de Anthem wel weer overweg, en de DAC van de Anthem is echt oké.

Dat is idd een beter idee.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

erik s.

Citaat van: evilniek op juli 15, 2013, 15:45:37
Je zou ook is kunnen googelen op USB to SPDIF converters, dan kun je toch nog gebruik blijven maken van je HTPC, maar zelf heb ik hier geen ervaring mee.
die heb ik nog in de aanbieding.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ


cardas49

Dank heren, maar weet niet of dat veel gaat helpen in het bronverhaal. Jullie doelen op een M2tech Hiface oid?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

erik s.

Citaat van: mark235 op juli 15, 2013, 20:23:56
Dank heren, maar weet niet of dat veel gaat helpen in het bronverhaal. Jullie doelen op een M2tech Hiface oid?
Musical Fidelity V Link 192.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134652
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B