Kanariepiets media livingroom (Nog steeds errug tevreden)

Gestart door Kanariepiet, augustus 16, 2012, 20:53:08

Vorige topic - Volgende topic

Kanariepiet

Dat denk ik ook, nu maar wachten op de gebogen OLED's :devil:
Ja bediening en snelheid merk ik geen verschil en ben toch wel een Dune fanboy geworden (Dune D1, Prime en nu een Max :coffee:)

Jij ook veel kijk plezier met je Sony!

W.Otter

ja dan krijg je een beetje een persoonlijke IMAX thuis ;) je hebt ze toch al wel voor computers?

dune is gewoon een topproduct, doet wat ie moet doen en slikt alles. heb een streamer van €1000 staan die heel wat minder kan en qua bediening zeer onder doet aan een Dune van 2 meiers
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tommie1

Ik zag dat je oude sub de verkoop ingaat. Welke subwoofer komt er voor terug ?

Kanariepiet

De Taga SW-10 die ik van Raphie overgenomen heb :devil:

Citaat van: tommie1 op juli 25, 2013, 13:19:17
Ik zag dat je oude sub de verkoop ingaat. Welke subwoofer komt er voor terug ?

tommie1

Ziet er netjes uit. Wat miste je bij je oude sub wat deze beter kan doen.

Kanariepiet

Ehh geen idee, maar is het proberen waard en ziet er een stuk gelikter uit, bevalt hij niet gaat hij wss naar mn pa :devil:

Citaat van: tommie1 op juli 25, 2013, 18:47:11
Ziet er netjes uit. Wat miste je bij je oude sub wat deze beter kan doen.

Kanariepiet

Een klein review van de Taga subwoofer:

Vorige week de Taga sub afgeleverd (Thanks Raphie) en mijn eerst indruk was echt wow, high gloss black, zwaar 24 kg, wel iets groter als gedacht en ontzettend lelijke voetjes waar hij op staat. (Voetjes eraf en de kleine voetjes van de BK erin gedraait, zo dat is een heel stuk beter)
Ondertussen de sub ingeregeld met de antimode en Yamaha YPAO opnieuw laten draaien.
Gelijk wat films getest en wow, wat een vooruitgang met de BK XLS200 eigenlijk, volume wat hoger, meer stukjes van films kijken en jezus deze sub is super voor films :devil:

Toen wat concerten opgezet (Phil Collins, Simply Red, Eric Clapton, Queen) hmm hier werd ik een stuk minder vrolijk van, even een aantal flac's en hmm ik mis het subtiele dat de BK had met muziek.
Voor mij gevoel bonkt (Bas klinkt iets holler heb ik het idee) het nu veel meer, komt volgens mij omdat het een ported sub is.

Wat ik ook ben tegengekomen is dat de auto on pas heel laat werkt en de sub dus uit blijft of uitgaat bij een zacht achtergrond muziekje, maar hier is een oplossing voor door een jumper te solderen. (Thanks to Raphie en het antwoord van Taga)

Hier even wat plussen en minnen op een rijtje:
+ Afwerking
+ Gewicht
+ Prijs
+ Geluid bij films
+ BK XLS200 killer  :devil:

- Geluid bij muziek
- Gewicht  :tongue2:
- Auto-on functie
- Lelijke voetjes
- BK XLS200 killer bij films

Ondertussen een klein weekje verder en een stuk of 3 films gekeken en wat muziek en heb nog steeds dezelfde conclusie:

Voor films uitmunted, maar persoonlijk voor muziek een stuk minder :(
Beide subs staan momenteel in de marktsectie, omdat ik nu toch wel merk dat de BK vooral bij films heel erg tekort komt.

Nu op zoek naar een andere (Geen XLSX400, want die is te breed en te diep, de SVS SB12 NSD komt meer in de buurt)
Iemand nog andere tips??? (Afmetingen ong. max 35x35x40 hxbxd)

Raphie

dan denk ik dat je net als ik wel op de SB12 uitkomt, meer dan 2x zo duur, maar niet 2x zo goed, wel een van de weinige potente subs in 35 * 35
ik vond juist de TAGA wel goed met muziek, maar de settings moeten dan wat conservatiever als met films, de TAGA was voor mij helaas net té breed
had zelf wel dan de jumper willen installeren want auto on ging mij ook te hard in

zou eens proberen de crossover op "10 voor" te zetten en volume op 12.00u indien dan te hard volume terugdraaien, de bonk zit hem in het 80hz gebied. als daar je speakers ook nog eens meedoen kan dat te veel van het goede worden.
JBL PRX Power!

Kanariepiet

Ik heb hem low level aangesloten dus de receiver regelt alles.
Ben er nu wel achter dat het de sub is, als ik de crossover van de receiver op 80 hz laat staan heb ik de bonk/ietswat holle geluid, zet ik hem op 60 dan is het weg.
Maar de Monitor Audio Apex gaat tot +-3 db 60 hz, dus heb ik het idee dat de receiver op 80 hz moet staan, of kan ik hem met gemak op 60 hz laten staan?

Raphie

ja hoor, kan makkelijk, THX standaard is natuurlijk 80hz, maar je kan op iedere crossover blenden die je fijn vind
ik zou hem eens op 60hz zetten, of misschien zelfs wel 50hz, afhankelijk van je room gain in de kamer en kijken wat lekker blend, maar IMHO is er standaard al veels de veel energy in de gemiddelde huiskamer tussen de 60 & 100hz.
probeer maar eens, wedden dat je met je ogen dicht het gevoel krijgt van dikke vloerstaanders?
wat trouwens met de auto on helpt is om bijv je sub gain in je receiver op +5 te zetten en dan gewoon op de sub zelf weer iets zachter
schiet die ook eerder aan.
JBL PRX Power!

Mario D

Ga voor een Sunfire HRS-12 en kijk niet meer achterom.  ;)

(Voor 1100€ heb je er al 1 )

Kanariepiet

Ik heb geen 1100 euro meer over, net nieuwe tv ;)

Citaat van: kalimero op augustus  2, 2013, 15:11:08
Ga voor een Sunfire HRS-12 en kijk niet meer achterom.  ;)

(Voor 1100€ heb je er al 1 )

Kanariepiet

Kleine update op mijn review:

Gisteren op aanraden van Raphie de cross-over van de receiver op 60 hz gezet ipv 80 en warempel de bonk is bijna weg.
Blu-ray van Simply Red op, daarna Alicia Keys unplugged en jawel hoor dit klinkt stukken beter!

Vanmorgen Phil Collins farewell tour opgezet (Vooral de drumsessie) en ben toch wel aangenaam verrast van de subwoofer.
Ik kan gewoon horen wanneer de drummer zijn voet iets te lang op het pedaal houdt, want dan is de bas kort en droog, dat had ik nog nooit eerder gehoord!

Raphie

Citaat van: kanariepiet op augustus  3, 2013, 17:18:59
Kleine update op mijn review:

Gisteren op aanraden van Raphie de cross-over van de receiver op 60 hz gezet ipv 80 en warempel de bonk is bijna weg.
Blu-ray van Simply Red op, daarna Alicia Keys unplugged en jawel hoor dit klinkt stukken beter!

Vanmorgen Phil Collins farewell tour opgezet (Vooral de drumsessie) en ben toch wel aangenaam verrast van de subwoofer.
Ik kan gewoon horen wanneer de drummer zijn voet iets te lang op het pedaal houdt, want dan is de bas kort en droog, dat had ik nog nooit eerder gehoord!
Told you so :D voor de 5.1 settngs maakt het niet uit dat regelt je processor verder allemaal, maar die TAGA heeft echt potentie hoor!
en hij is nog geeneens voldoende ingespeeld wordt na zo'n 100 uur alleen maar voller en nog sneller
JBL PRX Power!

Kanariepiet

Ja eerlijk is eerlijk ben nog steeds verbaasd wat deze sub kan met zo een lage aanschaf prijs :headbanging:

Hoe bevalt de SVS, stuk beter dan de Taga?

Raphie

Citaat van: kanariepiet op augustus  4, 2013, 19:52:49
Ja eerlijk is eerlijk ben nog steeds verbaasd wat deze sub kan met zo een lage aanschaf prijs :headbanging:

Hoe bevalt de SVS, stuk beter dan de Taga?
Nee, eigenlijk niet, TAGA is net te groot, SVS klinkt niet 2x beter, dus eigenlijk meer geld voor een kleinere en lichtere sub
JBL PRX Power!

Kanariepiet

Had idd ook niet verwacht dat hij 2x beter zou zijn, maar lijkt me dat hij wel wat beter klinkt?
Heb het idee dat een gesloten sub net wat gecontroleerder klinkt.

Ben nog steeds in dubio, de Taga voorlopig houden of toch ook weg doen :-X

Raphie

Citaat van: kanariepiet op augustus  4, 2013, 20:13:29
Had idd ook niet verwacht dat hij 2x beter zou zijn, maar lijkt me dat hij wel wat beter klinkt?
Heb het idee dat een gesloten sub net wat gecontroleerder klinkt.

Ben nog steeds in dubio, de Taga voorlopig houden of toch ook weg doen :-X
ik zou hem lekker houden, tenzij je €800 wilt gaan uitgeven
JBL PRX Power!

Kanariepiet

De BK is zo goed als verkocht en de Taga gereserveerd, hmm 7 tientjes bijleggen en ik kan een SVS halen.
Best wel aantrekkelijk eigenlijk :devil:

Kanariepiet

Zo de Taga is vandaag de deur uit gegaan en de BK gaat later deze week weg :headbanging:

What shall I do, what shall I do :-\

Hoog op het verlanglijste staat:
SVS SB12NSD dsp

De BK XXLS400 gaat het niet worden, want die is te groot en budget is max 700 euries.
Ben verder nog niet heel erg veel tegengekomen wat aan mijn eisen voldoet:

- Max 36x36x40 (ongeveer)
- Satin black (zwart als het maar geen high gloss is)
- Rond de 20 hz in room
En dat waren mijn eisen wel zo een beetje.

Iemand nog meer tips?

Raphie

zou de SB12 doen, ik begin er aan te wennen :D kan me eigenlijk wel bekoren
JBL PRX Power!

Kanariepiet

Ja ik denk dat hem dit ook wel gaat worden.
Vandaag de BK weer even teruggezet en ingeregeld en nu weet ik het zeker, geen gepoorte sub meer voor mij :-X
Met muziek miste ik toch dat kleine beetje meer nauwkeurigheid!

Kanariepiet

En hatseflats de SVS is gisteren besteld bij onze bekende forum sponsor, hopen dat hij morgen of zaterdag geleverd wordt :devil:

Kanariepiet

SVS staat nu lekker rustig in te spelen.

Ik laat hem heel het weekend rustig meezingen zodat ik maandag de antimode en de Yamaha setup zijn werk kan laten doen en kan gaan genieten :coffee:

Eerste indruk: Sub gaat duidelijk dieper als de XLS200 en klinkt strakker als de Taga :headbanging:

Foto's volgen later!

Raphie

JBL PRX Power!