Blue-Eyes: ik stop met modereren van dit forum

Gestart door blue-eyes, augustus 16, 2012, 20:23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vtuinen

#100
Citaat van: Arno P op augustus 17, 2012, 19:37:31
...
Het is geen ramp.....gewoon een start van een nieuwe periode  ;)

Het is eigenlijk wel een ramp. Het geeft aan dat de mensen met lange tenen door middel van R2M spam het blijkbaar voorelkaar kunnen krijgen dat een moderator het voor gezien houdt. Zeiken, zeuren en dreinen werkt blijkbaar. Alhoewel ik geen inzage in cijfers heb zegt mijn gevoel dat iets van 5% van de forummembers 75% van de R2M's doet. Het is diep triest dat een kleine groep volwassen mensen op een dergelijke manier hun gelijk hebben weten te halen en de balans in het moderator team in hun voordeel hebben weten door te laten slaan.  IMHO was BE 1 van de meest nuchtere mods die op gepaste wijze mensen op hun plek zette maar tegelijkertijd kon duidelijk maken dat mensen hun teentjes maar in moesten trekken en dat vaak zonder de dreigban troefkaart te hoeven trekken. En juist hij kapt ermee.

De nieiuwe periode zal dus bestaan uit een team mods wat lekker op 1 lijn zit zonder dissonante geluiden. Dat werkt waarschijnlijk best lekker maar is naar mijn mening een vervelende ontwikkeling voor het forum en de members die wellicht iets scherper weten te discussieren.

En de klagers ? Die zitten lekker een muziekje te luisteren op hun classe, nadje of anthem en zagen dat het goed was....

BE bedankt en ik zie je met lede ogen vertrekken.
Equipment check my avatar

J.A.F._Doorhof

Vergis je niet vtuinen....
Ik zit met heel veel op exact dezelfde lijn als BE en ik blijf :D
Ik ben alleen met bepaalde dingen wel rigoureuzer, ik ben ten eerste van mening dat mensen meer moeten kunnen hebben (of wel niet meteen gaan klagen, het is geen schoolplein) ik ben echter wel van mening (en daarin verschillen we) dat als 90% van de klachten op een gegeven moment over 1 persoon gaat die er gewoon af moet.

Dus maak je geen zorgen dat er veel gaat veranderen in het beleid, we zijn altijd unaniem achter beslissingen gaan staan en als er al een meningsverschil was onderling (en dat valt enorm mee, we hebben geen van alle ruzie op dit moment (en ook nooit gehad)) dan werd dit uitgepraat voor de ban/aanpassing werd gedaan.

Blijft dat ik er slapeloze nachten van heb hoe dit gaat.
Blijft ook dat ik 100% zeker weet dat het forum gewoon doorgaat met nieuwe mensen die het zeer zeker ook goed gaan doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FFF

Jammer dat je stopt als mod BE. Vond je erg goed in wat je deed.

Hopelijk blijf je als lid even actief op het forum dan in het verleden als mod.

vtuinen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2012, 22:33:25
Vergis je niet vtuinen....
Ik zit met heel veel op exact dezelfde lijn als BE en ik blijf :D
Nou, vooruit  ;)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2012, 22:33:25
Ik ben alleen met bepaalde dingen wel rigoureuzer, ik ben ten eerste van mening dat mensen meer moeten kunnen hebben (of wel niet meteen gaan klagen, het is geen schoolplein) ik ben echter wel van mening (en daarin verschillen we) dat als 90% van de klachten op een gegeven moment over 1 persoon gaat die er gewoon af moet.
Ook als die 90% waarschijnlijk maar door een zeer klein groepje wordt gemaakt ? IMHO was dat nl. gewoon een ordinaire hetze van een beperkt aantal members.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2012, 22:33:25
Dus maak je geen zorgen dat er veel gaat veranderen in het beleid, we zijn altijd unaniem achter beslissingen gaan staan en als er al een meningsverschil was onderling (en dat valt enorm mee, we hebben geen van alle ruzie op dit moment (en ook nooit gehad)) dan werd dit uitgepraat voor de ban/aanpassing werd gedaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik suggereer absoluut niet dat jullie rolllend over straat gingen, maar soms kan een afwijkend geluid verhelderend werken, en in mijn optiek was BE zo'n geluid.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2012, 22:33:25
Blijft dat ik er slapeloze nachten van heb hoe dit gaat.
Blijft ook dat ik 100% zeker weet dat het forum gewoon doorgaat met nieuwe mensen die het zeer zeker ook goed gaan doen.

Slapeloze nachten hoeft nou ook weer niet. Ik hoop alleen dat het moderator team iemand weet te vinden die het 'geluid van de kritische members' weet te verdedigen zodat topics hier niet alleen maar oeh ah wat mooi en ja en amen topics dreigen te worden.

Erik
Equipment check my avatar

Ralph71

Frank, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Eindeloos verantwoording afleggen over je beslissingen werkt niet meer. Neem verantwoording en beslissingen! Hopelijk wordt het forum dan weer gezelliger en neemt de informatiewaarde ook weer toe. Het htforum zakt helaas af naar een bedenkelijk niveau, moderators gaan je lopen. Red alsjeblieft je eigen forum! Eise en Roy bedankt voor het modereren!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Perfectionist

#105
@vtuinen,

Het beleid zal echt niet gaan veranderen door vertrek van 1 0f 2 mods, er is voldoende tegenspraak in het team. De tendens was wel dat grenzen duidelijker getrokken werden, maar daar was eigenlijk wel een eenheid van opvatting over.

Verschil van opvatting zat in hoeveel ruimte geef je bepaalde mensen, wanneer waarschuw je, wanneer niet, waarbij ik eerder ben van liever wat sneller zaken adresseren om erger te voorkomen. Anderen laten meer een discussie gaan en dan kan het uit de hand lopen en moet je steviger ingrijpen.

Feit is wel dat ook de maatschappij verandert, en er absoluut een verharding is opgetreden sinds de vorige eeuw, en dat weerspiegelt zich op een forum. Al in 2008 voordat het nieuwe team startte heeft Frank het zero tolerance beleid genoemd, omdat alles soms zo uit de hand liep.

Er zijn genoeg mensen die geen ingebouwde snelheidsbegrenzers hebben, zichzelf niet corrigeren, en in het digitale domein denken los te kunnen gaan, terwijl ze in het alledaagse wel respect hebben, anderen laten uitpraten etc etc. Dat is wel vreemd, toch?

In tegenstelling tot BE zie ik daarbij absoluut geen onderscheid tussen de zgn "jankers", de reporters, of degenen die stevig discussiëren, of om een andere tegenstelling te noemen b.v. de believers en de techneuten.

Het gaat mij om hoe mensen zich gedragen, niet tot welk groepje ze behoren. En de ruimte in gedrag die je moet geven is altijd een lastige. We hebben te vaak meegemaakt dat de zaak figuurlijk gesproken ontploft, met alle vervelende gevolgen van dien. Je ziet ook dat als er teveel ruimte wordt gegeven, gelijk weer discussies verharden, op de man wordt gespeeld etc. , en wij als mods daar veel werk aan hebben. Dus tja...
Een beter forum begint bij jezelf.

Rusher


Erik

Sorry dat ik het zeg maar ik krijg een beetje het "Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend" gevoel bij de laatste uitspraken.
Ik weet niet of meer mensen dat opvalt of dat ik daar alleen in sta.....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AbZ

Citaat van: Erik op augustus 18, 2012, 00:37:48
Sorry dat ik het zeg maar ik krijg een beetje het "Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend" gevoel bij de laatste uitspraken.
Ik weet niet of meer mensen dat opvalt of dat ik daar alleen in sta.....
Wij vinden het ook niet nodig, zo'n troonrede  :dozingoff: 
maar vtuinen heeft eea goed verwoord.

negotiata

#109
Kritisch is goed maar verwoord je gewoon netjes.

Ben het met perfectionist eens dat je bij bepaalde topics al vroeg in moet grijpen ipv naar een vlammetje te kijken en wachten tot het uitwoed in een bosbrand en de hele kazerne uit te laten rukken met rigoreuze middelen ipv in het begin zachtjes met je schoen het vlammetje te doven.

En de gebruikelijke mamaskindjes die bij elk scheetje het brandalarm indrukken of hard op de virtuele "mama"knop drukken.

En waar ik me het meeste aan erger zijn die grootbekken hier op het forum die hoog van de toren schreeuwen hier en thuis bij wijze van spreke diep onder de duim van hun eventuele vrouw zitten. En hier alles willen uitschreeuwen. Zolang het beschaafd is en we hoeven het niet eens te zijn kan je echt ver gaan imho.

Ik ken  een smeerlap  die schreeuwde en toeterde en hypocriet dit en dat schreeuwde tegen iedereen die het niet met hem eens was of als hij ongesteld was.
Het lot bracht me een keer bij hem thuis zonder dat ik het wist dat hij het was om iets te kopen van marktplaats en zag hem ingelogd op het forum !

Pisventje superaardig beleefd enz. En toen dacht ik wie is nu hier hypocriet ding dat aan een boom hangt ? Ik heb zijn adres bewaard.

Behandel mensen zoals je wilt dat ze jou behandelen !

Heb je irritaties of frustraties die je moet uiten aub gebruik een boksbal net zoals mij of ga naar een goede psycholoog en uit dit niet op dit mooie forum.
Zo denk ik erover. We zijn allemaal mensen leef en laat leven aub.

Ik heb respect voor alle moderators al ben ik het af en toe niet met ze eens.

Blauw oog met alle respect ik wens je een hele rustige tijd en hoop dat je weer een beetje plezier kan beleven op het forum en Blok iedereen die in je vaarwater zit ;-)

Bedankt voor alles !
- To be or not to be, thats the question -

Bama

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 17:38:38
als er gewoon geen lamlendige topics en dito berichten worden geplaatst is er helemaal geen huiliehuilieknop nodig

Ik kan deze opmerking ook zeer goed begrijpen.


Maar jammer dat je er mee stopt BE en zoals door velen gezegd bedankt voor de inzet en allemaal zeer begrijpelijk.

Zymotic

Citaat van: Negotiata op augustus 18, 2012, 01:30:39
Kritisch is goed maar verwoord je gewoon netjes.

Ben het met perfectionist eens dat je bij bepaalde topics al vroeg in moet grijpen ipv naar een vlammetje te kijken en wachten tot het uitwoed in een bosbrand en de hele kazerne uit te laten rukken met rigoreuze middelen ipv in het begin zachtjes met je schoen het vlammetje te doven.

En de gebruikelijke mamaskindjes die bij elk scheetje het brandalarm indrukken of hard op de virtuele "mama"knop drukken.

En waar ik me het meeste aan erger zijn die grootbekken hier op het forum die hoog van de toren schreeuwen hier en thuis bij wijze van spreke diep onder de duim van hun eventuele vrouw zitten. En hier alles willen uitschreeuwen. Zolang het beschaafd is en we hoeven het niet eens te zijn kan je echt ver gaan imho.

Ik ken  een smeerlap  die schreeuwde en toeterde en hypocriet dit en dat schreeuwde tegen iedereen die het niet met hem eens was of als hij ongesteld was.
Het lot bracht me een keer bij hem thuis zonder dat ik het wist dat hij het was om iets te kopen van marktplaats en zag hem ingelogd op het forum !

Pisventje superaardig beleefd enz. En toen dacht ik wie is nu hier hypocriet ding dat aan een boom hangt ? Ik heb zijn adres bewaard.

Behandel mensen zoals je wilt dat ze jou behandelen !

Heb je irritaties of frustraties die je moet uiten aub gebruik een boksbal net zoals mij of ga naar een goede psycholoog en uit dit niet op dit mooie forum.
Zo denk ik erover. We zijn allemaal mensen leef en laat leven aub.

Ik heb respect voor alle moderators al ben ik het af en toe niet met ze eens.

Blauw oog met alle respect ik wens je een hele rustige tijd en hoop dat je weer een beetje plezier kan beleven op het forum en Blok iedereen die in je vaarwater zit ;-)

Bedankt voor alles !


Toch een vreemd bericht zo... Het lijkt net of je nog even je gram wilt halen op "we weten wie we bedoelen"

negotiata

Je snapt volgens mij het moraal van het verhaal niet ?

Zal het gewoon duidelijk uitspreken.
Gedraag je hier op het forum zoals je je in het dagelijks leven ook gedraagt.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
- To be or not to be, thats the question -

Arno P

Hoe maf het toch is. Een gewone mededeling en we proberen er iets van te maken omdat we anders kennelijk geen houvast hebben aan het topic. Klik?

chansig

#114
We hebben nog een topic nog het forum nodig voor enige vorm van houvast van wat dan ook. sank you

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jowi

Citaat van: Negotiata op augustus 18, 2012, 02:03:06
Gedraag je hier op het forum zoals je je in het dagelijks leven ook gedraagt.
Doe dat zelf ook dan. Want het is altijd 'die ander' die in jouw ogen 'fout' is. Realiseer je dat als JIJ een expliciete mening hebt, die ander dat OOK mag hebben, ook al is die mening in JOUW ogen onfatsoenlijk en vind jij jezelf moreel superieur.

Zymotic

Citaat van: Arno P op augustus 18, 2012, 08:35:58
Hoe maf het toch is. Een gewone mededeling en we proberen er iets van te maken omdat we anders kennelijk geen houvast hebben aan het topic. Klik?

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Arno P

Citaat van: Zymotic op augustus 18, 2012, 09:19:18
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Goede wijn behoeft geen krans. Zijn track-record en reputatie spreken reeds boekdelen....maar hommages zijn natuurlijk altijd een prachtige aanvulling (als er dan maar niet wordt vervallen in jammersessies...want dan moet ik op de mod-knop drukken  :D ;))

jowi

Citaat van: Negotiata op augustus 18, 2012, 01:30:39
Kritisch is goed maar verwoord je gewoon netjes.

En de gebruikelijke mamaskindjes die bij elk scheetje het brandalarm indrukken of hard op de virtuele "mama"knop drukken.

En waar ik me het meeste aan erger zijn die grootbekken hier op het forum die hoog van de toren schreeuwen hier en thuis bij wijze van spreke diep onder de duim van hun eventuele vrouw zitten. En hier alles willen uitschreeuwen.

Ik ken  een smeerlap  die schreeuwde en toeterde en hypocriet dit en dat schreeuwde tegen iedereen die het niet met hem eens was of als hij ongesteld was.Het lot bracht me een keer bij hem thuis zonder dat ik het wist dat hij het was om iets te kopen van marktplaats en zag hem ingelogd op het forum !

Pisventje superaardig beleefd enz. En toen dacht ik wie is nu hier hypocriet ding dat aan een boom hangt ? Ik heb zijn adres bewaard.
Je eerste zin klopt niet 'helemaal' met de rest van het verhaal, en de laatste zin zou ik als een bedreiging kunnen uitleggen. Is dat wat je bedoeld met 'Gedraag je hier op het forum zoals je je in het dagelijks leven ook gedraagt' ? Dan zegt dit hele verhaal meer over jou dan over anderen.

chansig

Kan ik de popcorn pakken en vandaag binnen blijven of gaan jullie dit via de pm oplossen ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zymotic

Citaat van: Negotiata op augustus 18, 2012, 02:03:06
Je snapt volgens mij het moraal van het verhaal niet ?

Zal het gewoon duidelijk uitspreken.
Gedraag je hier op het forum zoals je je in het dagelijks leven ook gedraagt.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Ik snap je moraal van het verhaal heel goed, maar in dat perspectief vind ik jouw uitspraken een beetje apart (zoals ik al zei).
Of het moet voor jou normaal taalgebruik zijn, kan ook natuurlijk.

Erik

#121
Citaat van: chansig op augustus 18, 2012, 12:19:19
Kan ik de popcorn pakken en vandaag binnen blijven of gaan jullie dit via de pm oplossen ?

Gr. Hans
+1
Anders zit dit topic ook weer op slot net als dat andere topic. Dit krijg je dus als je alleen het symptoom aanpakt ( topic op slot) ipv de probleem(veroorzakers). Beiden hadden een afkoelperiode met waarschuwing moeten krijgen nu gaan ze gewoon ergens anders verder. Niet dat het niet vermakelijk is (voor mijn studie is dit uitstekend praktijk materiaal) maar dit gedrag hoort hier niet thuis natuurlijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

beunky

Heren negotia en consorten, deze discussie stopt nu. Vecht het maar uit per PM.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jeroen de Waal

Citaat van: Erik op augustus 18, 2012, 12:24:00
Anders zit dit topic ook weer op slot net als dat andere topic. Dit krijg je dus als je alleen het symptoom aanpakt ( topic op slot) ipv de probleem(veroorzakers). Beiden hadden een afkoelperiode met waarschuwing moeten krijgen nu gaan ze gewoon ergens anders verder. Niet dat het niet vermakelijk is (voor mijn studie is dit uitstekend praktijk materiaal) maar dit gedrag hoort hier niet thuis natuurlijk.

Dat andere topic ging op slot omdat het politiek getint was. Dat heb ik ook duidelijk vermeld.
En nee, een waarschuwing is niet direct nodig. Beide heren kunnen dit prima per pm gaan oplossen met of zonder tussenkomst van een admin. (zoals beunky al aangeeft)

Nu graag weer ontopic.


Jeroen.

R

Thanks BE voor je inzet. Ook zoals dit topic ontwikkelt, geeft aan hoe de sfeer inderdaad is veranderd.