Blue-Eyes: ik stop met modereren van dit forum

Gestart door blue-eyes, augustus 16, 2012, 20:23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zymotic

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 17, 2012, 12:48:36
Uiteraard blijf ik lid!

Er veel te veel leuke dingen hier op het forum die ik echt niet wil missen.
Ik heb als admin niet de keuze zaken en leden te negeren, als lid wel! Ik zoek die leden en zaken op waar ik nu ook veel mee spreek, lekkere discussie, elkaar de waarheid kunnen zeggen zonder dat we naar de RTM button grijpen.

Dat blijf ik zeker wel doen ;)

Pas maar op dat je geen waarschuwing krijgt, als het iets te bot overkomt  ;)

BarcoCRT

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 13:04:33
vergelijk het met een dorp; iedereen kent en houdt rekening met elkaar, samen zijn ze verantwoordelijk voor een goede leefomgeving. Een stad daarintegen is te groot om dit beleid toe te passen.

Analogie is wel treffend. Ik ben alleen bang dat we met 'mods uit het dorp' blijven zitten die denken te weten hoe ze mensen 'uit de stad' moeten aanpakken. En zo'n beetje onze enige 'stadse' mod heeft nu het pand verlaten, en dat is jammer.

Mensen mogen best wel wat zelfredzamer worden, en een soort van rem op de report-to-mod-knop zou voor de forumleden-uit-het-dorp geen kwaad kunnen denk ik. Of maak alle report-to-mod meldingen openbaar, maar behandel ze met het mod-team als voorheen. Gaat ook wel een stuk zelfreinigend vermogen van uit denk ik. Daarmee neemt mogelijk de load voor de mods ook wat af, en wordt het voor hen misschien wat beter om vol te houden. Men mag wel iets meer van bezoekers hier vragen, ik denk dat de huidige report-to-mod werkwijze te laagdrempelig is.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

J.A.F._Doorhof

Probleem is....
Halen we de knop weg dan hebben we geen overzicht meer, laten we hem staan is het ook niet goed.

En een knop die je "harder" moet indrukken, of die vraagt "weet u het zeker", "Ja joh, echt waar", "nou als je het echt wilt, laatste kans" die bestaan niet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2012, 13:36:22
Probleem is....
Halen we de knop weg dan hebben we geen overzicht meer, laten we hem staan is het ook niet goed.

En een knop die je "harder" moet indrukken, of die vraagt "weet u het zeker", "Ja joh, echt waar", "nou als je het echt wilt, laatste kans" die bestaan niet :D

Waarom is het overzicht weg als de knop weg is? Mensen kunnen toch nog steeds een melding maken bij de mods, alleen kost het iets meer moeite. En dat lijkt me juist prima!

blue-eyes

Citaat van: Zymotic op augustus 17, 2012, 13:18:47
Pas maar op dat je geen waarschuwing krijgt, als het iets te bot overkomt  ;)

Mensen waar ik mee omgaan kunnen dat hebben, we weten van elkaar hoe daar mee om te gaan.

Als het mod team daar anders over denkt, dat wordt dan een ban. Dat zijn de forum regels :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Overigens wordt met 75% van de RTM's niets gedaan. Er vindt natuurlijk wel eerst een beoordeling plaats of iets terecht is of niet. Die knop verwijderen is niet goed, want het is voor ons ook een soort dashboard waar er onrust is.

De recente actie rond de persoon die suicidaal was, is goed gemeld door verschillende leden, en daardoor kon passende actie genomen worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Hanky Panky

Citaat van: Zymotic op augustus 17, 2012, 13:48:56
Waarom is het overzicht weg als de knop weg is? Mensen kunnen toch nog steeds een melding maken bij de mods, alleen kost het iets meer moeite. En dat lijkt me juist prima!

Dat komt binnen in een 'algemene bak' (of bij iedereen in zijn account, ligt eraan hoe je het inricht). Als je individuele teamleden gaat benaderen dan moeten die dat vervolgens weer posten in Mod-overleg. Dat werkt niet met vakanties, werk etc etc

Overigens een Request for change: WTM knop (Whine to mod)

Hij is overigens wel handig als jezelf iets stoms doet zoals een leeg bericht posten oid om het weg te laten halen, werkt prima  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Zymotic

Citaat van: Hanky Panky op augustus 17, 2012, 17:06:35
Dat komt binnen in een 'algemene bak' (of bij iedereen in zijn account, ligt eraan hoe je het inricht). Als je individuele teamleden gaat benaderen dan moeten die dat vervolgens weer posten in Mod-overleg. Dat werkt niet met vakanties, werk etc etc



Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je niet alles leest voordat je antwoord.

Ik heb namelijk ook al aangegeven dat je naar "moderators" een pb kan sturen. Dan komt het ook bij iedereen aan.

W.Otter

als er gewoon geen lamlendige topics en dito berichten worden geplaatst is er helemaal geen huiliehuilieknop nodig
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Zymotic

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 17:38:38
als er gewoon geen lamlendige topics en dito berichten worden geplaatst is er helemaal geen huiliehuilieknop nodig

Laat me raden, alleen topics en postings die jij interessant vindt mogen blijven. Gelukkig zijn er verschillende meningen. En juist dat kan een forum zo mooi maken. 

beunky

Als iedereen zich aan de verkeersregels hield, zou het CJIB overbodig zijn. Welcome to the real world, helaas...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

oud_account_1

Ik gebruik die R2M knop sporadisch vanwege spam, dat wil ik graag kunnen blijven doen (spam melden dan, spam versturen doen anderen al...)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Zymotic

Citaat van: W.Otter op augustus 17, 2012, 17:43:38
daar heb je mij niets over zien zeggen

Wie bepaald dan wat een lamlendig topic is? Volgens mij de moderators, en zijn prima in staat alles in de hand te houden.

jowi

#89
Waarom die report-to-mod link niet gewoon weghalen? Als iemand wil klagen moeten ze maar gewoon een mod uitzoeken en die een pm sturen en een verhaal tikken. Dan is de zeurdrempel ook wat hoger.

LittleNinja

Topics die je niet interesseren lees je gewoon niet. Opgelost! Is geeneens een discussie voor nodig.  :nowink:

Citaat van: Perfectionist op augustus 17, 2012, 15:12:20
Overigens wordt met 75% van de RTM's niets gedaan. Er vindt natuurlijk wel eerst een beoordeling plaats of iets terecht is of niet. Die knop verwijderen is niet goed, want het is voor ons ook een soort dashboard waar er onrust is.

Dit is dan ook hetgeen wat mij nog het meest lijkt te verbazen. Van pakweg 75% van de reports die ik lees vraag ik me af waarom mensen die report gedaan hebben! Waarschijnlijk per ongeluk gebruikt want er is dan totaal geen enkele reden om een report te doen. Dat zijn de reports die ik even oversla of meteen sluit. We zijn hier niet om iedere zachte wind weg te halen. Naast het modereren hebben ook wij een normaal leven met een baan, een gezin, een hobby, sport... ;)

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 17, 2012, 12:35:03
Kan KB weer gewoon spam emails gaan sturen ipv op die knop blijven rammen.

Het zit diep he?!

Citaat van: Erik op augustus 17, 2012, 09:54:48
Ben toch eens benieuwd wat ik me moet voorstellen bij het vele gebruik de R2M knop, bestaan er echt mensen die elke dag 1 tot 10 x op die knop drukken? ik mag toch hopen dat het nog niet zo erg is geworden hier.


Zoals hierboven gezegd: geen idee of het bewust is, maar ja we krijgen een boel losse flodders om onze oren.

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 17, 2012, 12:05:22
Don't ask

Ach toe nou.... :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zymotic

Citaat van: jowi op augustus 17, 2012, 17:48:34
Waarom die link niet gewoon weghalen? Als iemand wil klagen moeten ze maar gewoon een mod uitzoeken en die een pm sturen en een verhaal tikken. Dan is de zeurdrempel ook wat hoger.

Was ook mijn idee, maar de mods (iig 1) willen het zelf ook graag houden. Dan is het toch prima?

LittleNinja

Citaat van: jowi op augustus 17, 2012, 17:48:34
Waarom die link niet gewoon weghalen? Als iemand wil klagen moeten ze maar gewoon een mod uitzoeken en die een pm sturen en een verhaal tikken. Dan is de zeurdrempel ook wat hoger.

Ik was even bang dat je zou komen met een "zeikstatus" per lid. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jowi

Nou nee hoor... maar wat ik WEL denk is dat wat IK zeikerds en jankerds vind, dus mensen die bij de eerste de beste tekst die niet op een kleuterschool thuishoort of die niet 200% politiek correct is, of die klinkt als iets wat mens'n uut' de grutte stad roep'n, op de report link klikken, hoogswaarschijnlijk mij als janker of zeikerd zien 'want die wordt steeds geband DUS hij zeurt altijd' en dit hele verhaal dus totaal niet op zichzelf betrekken... IK weet dat ik wel eens een grens overga. Maar ik weet ook dat ik zelden op de report link klik.

Perfectionist

Om heel eerlijk te zijn krijgen we eigenlijk bijna nooit meer reports over jou. Je hebt je leven gebeterd.  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Roeland

Zonde BE

Vind het erg jammer dat een logisch redenerende Mod verdwijnt.
Je reacties waren helder en goed onderbouwd.

Kan me voorstellen dat je emmer vol zit en het is goed om die te legen voordat ie overstroomd.

Pluim voor wat je hebt gedaan voor het forum!!  :pompom:

Arno P

Geniet van het werk wat een vertrekkende mod heeft gedaan, respecteer de beslissing en meteen een punt erachter en weer verder
Het is geen ramp.....gewoon een start van een nieuwe periode  ;)

Former member 78


modde239


Rusher