aan te raden Hifi winkels

Gestart door sicob, augustus 12, 2012, 11:43:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexander2

Dus die grootste Citroen en Opel dealer van Nederland claimt als een bezetene bij de importeur.
Dat doet een hele grote Renault dealer ook alleen die steekt het liever in zijn eigen zak. :D

twani

Citaat van: alexander2 op september  2, 2012, 22:26:44
Dus die grootste Citroen en Opel dealer van Nederland claimt als een bezetene bij de importeur.
Dat doet een hele grote Renault dealer ook alleen die steekt het liever in zijn eigen zak. :D
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;D Het ging hier over het helpen van je cliënt, niet over het oplichten van de importeur ;)

AbZ

#227
Citaat van: twani op september  2, 2012, 10:54:41Bjorn en Garmt zullen het helemaal niet erg vinden hun winkel zó in een review terug te vinden, echter weet dat dit een voorbeeld is maar dat dit voor vrijwel alle andere forumsponsoren zal gelden, want we zijn één club hier ;)
Het verschil tussen BB&G en uWeetWelWelkeWinkel lijkt me vrij evident in dit topic.
De één doet het absoluut voorbeeldig en oogst lof, respect en sympathie, terwijl de ander...  :-X
Het sponsorschap heeft er dus niet veel mee te maken.

twani

Citaat van: AbZ op september  2, 2012, 22:40:20
Het verschil tussen BB&G en uWeetWelWelkeWinkel lijkt me vrij evident in dit topic.
De één doet het absoluut voorbeeldig en oogst lof, respect en sympathie, terwijl de ander...  :-X
Het sponsorschap heeft er dus niet veel mee te maken.
Meer eigenlijk dat je bij de één zeker weet dat je goed wordt geholpen terwijl je dat bij de ander nog maar moet zien ;)

alexander2

Citaat van: twani op september  2, 2012, 22:38:51
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;D Het ging hier over het helpen van je cliënt, niet over het oplichten van de importeur ;)

Dat schrijf ik niet maar die dealer is ook de importeur. :D
Nee hij claimt alles wat hij tegenkomt en mocht de klant het niet opvallen dat er een klein onbenullig iets niet goed functioneert dan wordt het denk ik niet altijd hersteld maar wel geclaimd.De klant zelf had niets in de gaten dus merkt er niets van mocht hij later alsnog melding maken dan wordt het uiteraard KOSTELOOS  hersteld maar je zal versteld staan van het aantal die denkt........ach laat maar.

AbZ

#230
Citaat van: twani op september  2, 2012, 22:57:52
Meer eigenlijk dat je bij de één zeker weet dat je goed wordt geholpen terwijl je dat bij de ander nog maar moet zien ;)
Tja vind een staatslot een prima limiet en zou voor een meer serieus bedrag dus zeer zeker niet naar een winkel gaan waar je weet dat het gokken is, nog maar afgezien van oa de vreemde zaken die hier al genoemd zijn.


Midcall

Citaat van: twani op september  2, 2012, 21:54:14
Niet met je eens, als grootste Citroen en Opel dealer van het land kan ik je vertellen dat onze inspanningen richting importeur er regelmatig voor zorgen, dat een klant reparaties vergoed krijgt die ze anders (via reguliere wijze) nimmer gehonoreerd zou zien.
Al zeker is dit het geval als de wettelijke garantietermijn verlopen is en deze stilzwijgend is overgegaan in aanspraak maken op coulance, wederom de leveracier die hier veel voor je kan doen.
Uiteraard kun je als consument zélf het gevecht aangaan met een producent of importeur, dat ben je inmiddels wel de ingewikkelde weg ingeslagen en is de uitkomst redelijk onduidelijk over het algemeen.
Nee, een leverancier die voor je in de bres springt is werkelijk van grote waarde.
Je begrijpt mijn (principiele) punt niet. De klant heeft een overeenkomst met de leverancier en de leverancier is de ENIGE partij waar je als klant mee te maken hebt wanneer het om garantieafhandeling gaat. Al is de fabrikant failliet, niet jouw probleem. Dit is wettelijk zo bepaald. Wanneer een apparaat buiten garantie gerepareerd moet worden, valt dit meer onder service. In die gevallen kan het wèl veel uitmaken bij wie je het apparaat gekocht hebt, dat ben ik met je eens. Maar bij het moment van aankoop staat hier niemand bij stil (okay, de uitzondering bevestigt de regel).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Willy de Woofer

Citaat van: twani op september  2, 2012, 22:19:05
Geeft niks Willy, géén van jouw bijdrages heb ik begrepen hetgeen zondermeer aan mij zal liggen.
Er gaat niets boven zelfkennis  :pompom:

VlisChris

#233
Zonder flauw uit de hoek te willen komen: we gaan vanaf nu weer verder als volwassenen. Wie ik bedoel zal/zullen dat heel goed zelf snappen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Willy de Woofer

Citaat van: Christiaan S op september  3, 2012, 10:56:04
Zonder flauw uit de hoek te willen komen: we gaan vanaf nu weer verder als volwassenen. Wie ik bedoel zal/zullen dat heel goed zelf snappen.
Deal, sorry.

twani

Citaat van: Midcall op september  3, 2012, 00:42:25
Je begrijpt mijn (principiele) punt niet. De klant heeft een overeenkomst met de leverancier en de leverancier is de ENIGE partij waar je als klant mee te maken hebt wanneer het om garantieafhandeling gaat. Al is de fabrikant failliet, niet jouw probleem. Dit is wettelijk zo bepaald. Wanneer een apparaat buiten garantie gerepareerd moet worden, valt dit meer onder service. In die gevallen kan het wèl veel uitmaken bij wie je het apparaat gekocht hebt, dat ben ik met je eens. Maar bij het moment van aankoop staat hier niemand bij stil (okay, de uitzondering bevestigt de regel).
Eens ;) ;D

twani

#236
Citaat van: Christiaan S op september  3, 2012, 10:56:04
Zonder flauw uit de hoek te willen komen: we gaan vanaf nu weer verder als volwassenen. Wie ik bedoel zal/zullen dat heel goed zelf snappen.
Volgens mij was er hier niets aan de hand hoor......mijn scherm heeft niet eens een RTM button :D