Webwinkel wil meer knaken vanwege "fout" verwerken coupon

Gestart door mansm, juli 17, 2012, 16:32:25

Vorige topic - Volgende topic

mansm

Citaat van: Raphie op juli 17, 2012, 20:52:46
Wie draagt er nou überhaupt nog stropdassen.........

om het even redelijk on topic te houden  O0

Maar in de financiele sector gebeurd het wel regelmatig

Senna

Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

blue-eyes

Citaat van: mansm op juli 17, 2012, 20:59:07
volgens mij snap jij het echt niet... gaat me echt niet om die paar knaken.
Ik wil gewoon weten wat mijn rechtne op dit vlak zijn...

Dan moet je een jurist vragen, niet ons, wij reageren op ons gevoel. Niet noodzakelijkerwijs de waardheid.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Davey

Citaat van: mansm op juli 17, 2012, 21:02:01

Ik moet wel zeggen dat het minder en minder word met het dragen van dassen. Ik zit niet elke dag meer bij klanten maar als ik daar dan wel ben probeer ik er wel aan te denken om er een om te hebben.

brtram

Citaat van: mansm op juli 17, 2012, 21:02:01

Ja, goede voorbeelden van stropdas dragers, bij wie het ook alleen maar om de knaken gaat  ;)

M.a.w. een stropdas, maakt nog geen heer van de drager  :devil:

mansm

Citaat van: brtram op juli 17, 2012, 21:27:01
Ja, goede voorbeelden van stropdas dragers, bij wie het ook alleen maar om de knaken gaat  ;)

M.a.w. een stropdas, maakt nog geen heer van de drager  :devil:

als ik zie hoe sommige hem knopen...... dan denk ik echt van, doe het tenminste goed of doe het niet....
Dat sommige geen dimple doen is een kwestie van smaak....maar om hem te laten eindigen bij je navel is gewoon te kort

Joppietersen

idd: het is niet de vraag of het nou wel of niet netjes is hoe de leverancier zich gedraagt en hoe jij daar dan weer op zou 'moeten' reageren ....

wettelijk gezien is het zo dat als de leverancier een fout maakt dat het dan jammer maar helaas voor de leverancier is TENZIJ jij als koper het op je klompen kon aanvoelen dat er iets aangeboden wordt wat niet zou kunnen.

Dus: een auto van 15.000 euro  waar je dan ineens 1500 euro voor moet betalen, da's dan jammer voor jou.

Maar in eerste instantie ligt het dus bij de leverancier.

In jouw geval vind ik t wat lastig te beoordelen maar als je via hun geautomatiseerde systeem op basis van die coupon niet 10 euro op het totaal maar 10 euro per product hebt gekregen en het staat niet direct op de coupon dat het alleen on het eindbedrag gaat én hun geautomatiseerde systeem geeft dus keurig deze fout door dan vind ik dat je wel sterk staat in deze zaak.....

het enige is: recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Als ze aangesloten zijn bij 1 of andere branchevereniging zou je kunnen overwegen om de zaak daar voor te leggen.

Maar of dat de moeite waard is.... aan de andere kant: recht = recht

brtram

Citaat van: mansm op juli 17, 2012, 22:12:11
als ik zie hoe sommige hem knopen...... dan denk ik echt van, doe het tenminste goed of doe het niet....
Dat sommige geen dimple doen is een kwestie van smaak....maar om hem te laten eindigen bij je navel is gewoon te kort

Ook een perfecte knoop maakt van een knakenjager geen heer.

Erik

Een beetje bedrijf zou iets aanbieden in de trend van een korting waar je samen een goed gevoel bij hebt. Maar webshops worden meestal gerund door knakenjagers die meer op geld uit zijn dan een goede verstandhouding met klanten. In dit geval zou ik op m'n strepen gaan staan als het haalbaar is. Als ze daarna failliet zijn van die twee stropdassen hadden ze maar geen ondernemer moeten worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mansm

Citaat van: brtram op juli 17, 2012, 22:40:23
Ook een perfecte knoop maakt van een knakenjager geen heer.

ook sneren maakt van een man geen heer

RonK.

Citaat van: Erik op juli 17, 2012, 23:30:45
Een beetje bedrijf zou iets aanbieden in de trend van een korting waar je samen een goed gevoel bij hebt. Maar webshops worden meestal gerund door knakenjagers die meer op geld uit zijn dan een goede verstandhouding met klanten. In dit geval zou ik op m'n strepen gaan staan als het haalbaar is. Als ze daarna failliet zijn van die twee stropdassen hadden ze maar geen ondernemer moeten worden.

Aan zulke instellingen gaan we inderdaad kapot ja ,...............  :sarcasm:

De topic starter wist op voorhand al dat het niet klopte, wees dan gewoon redelijk en een vent als ze netjes vragen of dit misverstand verholpen kan worden.

Dat je hier al zo druk mee doende bent "of het wel of niet je recht is"  ben je in mijn inziens zelf al fout bezig.

Stel je verkoopt je 2ehands speakers voor 250 euro en je zet in je mail dat het bedrag van 25 euro overgemaakt kan worden op je bankrekening [ je vergeet een 0 te typen ], ben jezelf dan ook mans genoeg om te zeggen dat die speakers dan voor die 25 euro opgehaald mag worden ??????

GRAAG UW ANTWOORD DAAROP

De titel zegt al genoeg;

NEE, ze willen niet meer knaken, ze willen gewoon het bedrag hebben wat het eigenlijk had moeten kosten zoals jezelf ook wist !!!!!

Ik vind in dit geval de onpersoonlijke en snelgeld verdienende website niet fout, ze vragen gewoon fatsoenlijk of bij de koper bekend zijnde fout opgelost kan worden.

Wie een fout maakt moet maar op de blaren zitten is een erg kortzichtige gedachte, zo werk en leef ik niet tenminste.

mansm

Citaat van: RonK. op juli 18, 2012, 17:20:56
Aan zulke instellingen gaan we inderdaad kapot ja ,...............  :sarcasm:

De topic starter wist op voorhand al dat het niet klopte, wees dan gewoon redelijk en een vent als ze netjes vragen of dit misverstand verholpen kan worden.

Dat je hier al zo druk mee doende bent "of het wel of niet je recht is"  ben je in mijn inziens zelf al fout bezig.

Stel je verkoopt je 2ehands speakers voor 250 euro en je zet in je mail dat het bedrag van 25 euro overgemaakt kan worden op je bankrekening [ je vergeet een 0 te typen ], ben jezelf dan ook mans genoeg om te zeggen dat die speakers dan voor die 25 euro opgehaald mag worden ??????

GRAAG UW ANTWOORD DAAROP

De titel zegt al genoeg;

NEE, ze willen niet meer knaken, ze willen gewoon het bedrag hebben wat het eigenlijk had moeten kosten zoals jezelf ook wist !!!!!

Ik vind in dit geval de onpersoonlijke en snelgeld verdienende website niet fout, ze vragen gewoon fatsoenlijk of bij de koper bekend zijnde fout opgelost kan worden.

Wie een fout maakt moet maar op de blaren zitten is een erg kortzichtige gedachte, zo werk en leef ik niet tenminste.

volgens mij moet je eens kijken hoe het board heet.... volgens mij niet de moraalridder spreekt, maar het recht.
Ik heb al lang die 20 pleuro over gemaakt naar ze en die kunnen me ook geen mallemoer boeien... ik vroeg mij af of zullie het recht hadden mij dat te vragen

tussen fatsoen en recht zit niet altijd een verschil, maar soms ook wel. Wat jij nu op doelt van die 25 en 250 euro is heel simpel... je kan zo wijzen naar het Otto arrest. Waar ik bij kan aanvoeren dat de prijzen die na berekening wel laag waren maar niet al geheel onrealistisch. Het is bijvoorbeeld op dit moment ook uitverkoop. Daar heb jij vast en zeker ook nooit kortingen van meer dan 50% gezien?

Dus heren stop met onzinnig sneren en de moraalridder uithangen

Senna

Citaat van: mansm op juli 18, 2012, 18:23:55
volgens mij moet je eens kijken hoe het board heet.... volgens mij niet de moraalridder spreekt, maar het recht.
Ik heb al lang die 20 pleuro over gemaakt naar ze en die kunnen me ook geen mallemoer boeien... ik vroeg mij af of zullie het recht hadden mij dat te vragen

tussen fatsoen en recht zit niet altijd een verschil, maar soms ook wel. Wat jij nu op doelt van die 25 en 250 euro is heel simpel... je kan zo wijzen naar het Otto arrest. Waar ik bij kan aanvoeren dat de prijzen die na berekening wel laag waren maar niet al geheel onrealistisch. Het is bijvoorbeeld op dit moment ook uitverkoop. Daar heb jij vast en zeker ook nooit kortingen van meer dan 50% gezien?

Als ik kijk hoe jij het board beschreven hebt "Webwinkel wil meer knaken vanwege "fout" verwerken coupon" dan kan het aan mij liggen maar volgens mij willen ze niet MEER knaken maar gewoon de knaken waarvan ze denken, om in jouw stopwoordje te gebruiken, "recht" op hebben. Hetgeen RonK doet is toch juist waar een forum voor dient; reageren op topics cq antwoorden en vragen van anderen. Als hij dat in jouw ogen verkeerd interpreteert dan kun je je ook afvragen of het niet aan de topicnaam of stukje tekst van jou ligt. In ieder geval vind ik dat RonK een punt heeft.
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

brtram

Citaat van: mansm op juli 18, 2012, 18:23:55

Je topictitel komt nou niet bepaald serieus over.
Je opent een topic over 20 euro.
Je misbruikt Nahpets onderscheid tussen recht en moraalridders.
Je beantwoort heel selectief vragen.
Je geeft zelf voorbeelden van stropdasdragers als B. Moskowicz en financieel dienstverleners, (deze mafia-vriendjes als voorbeeld geven is al erg opmerkelijk).
en als klap op de vuurpijl kom je nu met een felle reactie met pleuro, mallemoer en zullie.

De Heer met de perfect geknoopte stropdas, laat wel heel makkelijk zien dat beschaving maar een heel dun laagje vernis is.
Werkzaam als financieel dienstverlener (bankbediende)?

ps
Een Heer koopt geen stropdas via internet, maar wil hem zien* en voelen.
* kleur kan je niet a.d.h.v. een foto bepalen.

MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Hanky Panky

Citaat van: brtram op juli 18, 2012, 20:40:39
Je topictitel komt nou niet bepaald serieus over.
Je opent een topic over 20 euro.
Je misbruikt Nahpets onderscheid tussen recht en moraalridders.
Je beantwoort heel selectief vragen.
Je geeft zelf voorbeelden van stropdasdragers als B. Moskowicz en financieel dienstverleners, (deze mafia-vriendjes als voorbeeld geven is al erg opmerkelijk).
en als klap op de vuurpijl kom je nu met een felle reactie met pleuro, mallemoer en zullie.

De Heer met de perfect geknoopte stropdas, laat wel heel makkelijk zien dat beschaving maar een heel dun laagje vernis is.
Werkzaam als financieel dienstverlener (bankbediende)?

ps
Een Heer koopt geen stropdas via internet, maar wil hem zien* en voelen.
* kleur kan je niet a.d.h.v. een foto bepalen.

Met zulke 'naamkaartjes' en persoonlijke aanvallen loopt een topic al gauw uit de klauwen. Als ik hier lees dat financieel dienstverleners als maffia-vriendjes weggezet dan moet je niet verbaasd zijn als mensen vervelende dingen terug gaan roepen (en die verleiding is best groot als jij je zo opstelt.....)

Misschien helpt het om je gelijk te krijgen als je nog een paar tandjes onbeschofter wordt......
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.