laptop

Gestart door denu, juni 17, 2012, 13:35:15

Vorige topic - Volgende topic

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tiptop

Citaat van: jossie op juni 23, 2012, 00:14:56
Voor de helderheid: spdif is het protocol. En die zit op consumentenspullen in coaxiale of toslink uitvoering. Toslink staat alleen voor het connectortype. Is ook spdif.
Dat zeg ik toch ook?! ;) Alleen is de interface anders en aangezien het duidelijkheid schept voor de meeste mensen om het bij optisch over toslink te hebben en spdif over de electrische versie geefik het even aan. That's all.

Citaat van: W.Otter op juni 23, 2012, 09:48:14
hahaa :devil:
:sleepy:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

W.Otter

Citaat van: tiptop op juni 23, 2012, 13:30:24
Dat zeg ik toch ook?! ;) Alleen is de interface anders en aangezien het duidelijkheid schept voor de meeste mensen om het bij optisch over toslink te hebben en spdif over de electrische versie geefik het even aan. That's all.
Citaat van: tiptop op juni 21, 2012, 10:33:13
Als het goed is niet.

Maar....S/PDIF is een andere connectie dan TOSlink. (Sony/Philips Digital Interface (digitaal electrisch) tegenover Toshiba Link (Optisch). Helaas maken fabrikanten zichzelf nog wel eens schuldig aan de verkeerde benamingen voor bepaalde aansluitingen, zodat het soms erg verwarrend is welke nu echt bedoeld wordt.

Dus het kan heel goed zijn dat het idd degene is die jij benoemd, alleen is dan de benaming van de connectie fout.

dat zeg je dus niet.

en omdat ik niet gek ben:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jossie

Jij mag je poorten wel 's stofzuigen 😉
Omni !

W.Otter

wist dat er wat over gezegt ging worden  8)

jossie

Omni !

tiptop

Citaat van: tiptop op juni 22, 2012, 23:40:25
Tuurlijk is de data (die heet ook spdif standard) hetzelfde, maar zoals je zegt de interface dus niet. Als iemand aan mij vraagt om spdif krijgt ie een digitale 75 ohm coaxkabel. En toslink een optisch kabeltje.

De laptop heeft een digitale uitgang op de minijack zitten. Dat staat in de gebruiksaanwijzing ervan. :) Edit; Daar waren jullie al achter zie ik nu. :hehe:
Citaat van: tiptop op juni 23, 2012, 13:30:24

Laatste keer dat ik het aangeef. In de "volksmond" is de spdif de coaxiale aansluiting en toslink de optische. Beide dragen wel het signaal volgens de spdif standaard. Fabrikanten willen bij de toslink aansluiting nog wel eens de standaard neerzetten. Anderen zetten bij de optische wel toslink en bij de electrische spdif. Dit schept nogal eens verwarring. Daarom..als we in de winkel over spdif praten "bedoelen"we de electrische aansluiting en anders hebben we het over toslink...Blij? :sigh:
vast niet

Maarre...jullie willen het waarschijnlijk niet lezen
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

W.Otter

ik vind het allemaal prima.