kweenie waar ik dit moet plaatsen: webdesign

Gestart door wolsinkpower, november 17, 2001, 13:37:04

Vorige topic - Volgende topic

wolsinkpower

hey,
hoe kan ik starten als een webdesignertje? Hier in emmeloord dan he? Gemiddelde kwaliteit voor lage prijs. Hoe kan ik zoiets nou bekend maken?

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Chief

Ik zou zeggen, plaats een link naar een door jou gemaakte site. Dan kunnen anderen zien wat je werk waard is. Ik weet alleen niet of het toegestaan is om op dit forum reclame te maken. Zou ik als ik jou was eerst even vragen als je geen mot met de administrators wilt.

Denk er verder aan dat je tot een bepaald bedrag maar mag bijverdienen als je studiefinanciering hebt. Geen idee trouwens wat je ermee zou kunnen verdienen. Ik heb geen webdesigners in mijn kennissenkring voor zover ik weet.

Ik zie wel wat het wordt.  :o

Mzzl, Chief

Chief

Misschien kun je dit beter posten bij "Te Koop", onderaan de hoofdpagina van het forum, bij het kopje "Flevokrant".  ???

Maar vraag het voor de zekerheid even aan de beheerder.

Mzzl, Chief

J.A.F._Doorhof

Reklame is in beperkte mate toegestaan, het is een vrij forum.

Ik denk echter dat je je een paar dingen goed moet realiseren als je een bedrijf wilt starten.

* KVK (kamer van koophandel)
* BTW nummer (bedrijven willen een BTW faktuur)
* Studiefinanciering (is boven al genoemd)
* Service, wat doe je als je webpagina van een bedrijf vastloopt of niet functioneerd en jij zit op school ?

Eigen bedrijf klinkt makkelijk, en als rozen geur en manenschijn, maar schijn bedriegt. Natuurlijk kun je je diensten zwart aanbieden, en zo wat bij verdienen. Maar realiseer je goed wat je doet. Zoals je weet hebben wij ook een internetopmaak service (CDT (Creative Design Team)). Onze ervaring is, dat de simpele pagina's geen aftrek vinden, de vraag is daarvoor op dit moment bijna 0, iedereen kent namelijk wel iemand die wat van Frontpage af weet, en die zetten een simpele pagina binnen een paar minuten in elkaar.

Wat wij voor bedrijven doen, is dan ook meer sturen. Helpen met een plan uit te stippelen, shop op het net, response formulieren, forums etc......

MvrGr.
Frank

PS.
Plaats onder flevokrant te koop maar een link naar je werk, wie weet helpt het.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

wolsinkpower

Nee maar ik wil niet echt bedrijf (niet van die aso prijzen als 1000+ gulden voor layout wat de meesten tegenwoordig doen maar dan heb je ook service) ik wil gewoon als iemand een layoutje nodig heeft hiero dat ik eentje maak die functioneel is (doe geen flash) en voor lage prijs (onder de 100 pieken)
voor zoiets hoef ik me toch niet bij al die dingen aan te melden zoals boven vermeld staat?

greetz
robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

wolsinkpower

Dat is het! ;D
Weet u waar je iets kan vinden zodat je een site kan maken met winkelwagentjes enzo? ik heb me de pleuris gezocht :P

greetz
robert

J.A.F._Doorhof

Gewoon zelf maken  ;D,
Of een compleet pakket aanschaffen, er zijn er plenty.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

zelf maken............oei oei ik heb geen opleiding gedaan ofzo :P
hoe heten die pakketten? dan down ik ze efkes

greetz
robert

J.A.F._Doorhof

Gewoon zoeken onder shops op internet.
Beetje creativiteit zou niet verkeerd zijn voor een webdesigner is spe. ;D

Als je problemen hebt (en die heb je altijd in dit vak) zul je creatief moeten zijn, en deze zelf oplossen. Daar leer je van. Als je alles van andere moet weten dan gaat het vast niet goed.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

wolsinkpower

ja maar ik moet wel voorbeelden van hoe ik zo iets kan maken? ik kan zelf geen scripts schrijven hoor (zoals ik zei: heb geen opleiding gehad + ik heb geen zin om boeken te lezen, ik leer altijd op het net, zoek zelf uit +tips van andere)

greetz
robert

J.A.F._Doorhof

Dan moet je dus dat soort dingen niet maken.
Wij hebben ook geen speciale wegprogrammers cursus gemaakt, maar we maken wel websites. Gewoon uitproberen en onderzoeken en HEEL veel testen en lezen, dan kom je er vanzelf.

Als je geen tijd in programmeren wilt stoppen, kun je net zo goed meteen stoppen.
Een website als het HT-Web opzetten, kost ons minimaal een week van continue doorwerken. Het kan sneller, maar dan krijg je een niet goedwerkende site die traag laad, en dit vol met fouten zit.

Als je wat wilt bereiken moet je studeren, half werk afleveren kan tegenwoordig echt niet meer.

Laten we verder aub dit topic sluiten, het forum heeft hier verder niets aan.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

wolsinkpower

een week????????
ik doe er 2 a 3 dagen over (en dan niet voluit werken) en dan heb je een site met maybe 10 tot 20 pages die volledig werkt (dan geen java enzo hoor)

greetz
robert

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je dan toch even je oogjes de kost moet geven. Het HT-Web beslaat VEEL meer dan 100 pagina's en bevat op dit moment ongeveer 20MB aan platte tekst, waarvan 5MB aan pure opmaak. Dit doe jij niet in een paar dagen ;D.

Als je het gehele HT-Web opnieuw zou moeten programmeren, dan gaan de sterretjes voor je ogen dansen, geloof me. Ik heb laatst alleen een restyling gedaan en een andere volgorde van de pagina's en dat heeft me 2 dagen gekost. En ik heb ondertussen wel wat routine opgebouwt.

Een website bouwen, en 5 pagina's op het net dumpen is iets heel anders. Je moet met HELEBOEL dingen rekening houden. Vooral voor een site als het HT-Web en ITC Home Theater/Computer Systems.

* Mensen hebben weinig tijd, dus ALLES moet IN één keer werken en te vinden zijn.
* Mensen zijn flash een beetje zat, alles moet overzichtelijk en duidelijk, geen verborgen menu's en pulldowns, veel mensen snappen dat niet.
* Er zijn nog steeds bezoekers met 33K6 modems, de sites moeten dus zeer snel geladen worden, maar moeten toch aantrekkelijk zijn.
* Webspace kost geld, dus je moet zo compact mogelijk programmeren.
* Onderhoud is van absolute noodzaak, hier moet je site op gebouwd zijn, als je een vaste layout kiest dan zit je daar aan vast, en krijg je bij uitbreidingen binnen een paar keer een onoverzichtelijk zooitje.
* Pop-Ups, of frame laden. Altijd een moeilijke keuze, die je per pagina zal moeten afwegen.
* Content, je moet natuurlijk wel de waarheid laten zien, en geen onwaarheden ventileren.
* Spelling, zelfs als je alles 10x controlleerd zal er op de website nog wel een spelfout voorkomen. Sommige mensen vinden dat zo erg, dat ze nooit meer terug komen  ???.
* Resoluties, op welke resolutie draai jij ?, je buurman ?, je vrienden ?, op welke resolutie ontwikkel je je pagina, je moet rekening houden met 800x600 EN 1600x1200.

etc. etc.

En dit is nog maar het puntje van de ijsberg.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

wolsinkpower

ik doe op 800×600 en ik maak geen flash. Ik maak ook geen super moeilijke hoor en ik leer nu beetje php (wat verwacht je voor 100 piek?)

greetz
robert

J.A.F._Doorhof

Ik verwacht voor welk bedrag dan ook een goed werkende site.
Zo zitten mensen nu eenmaal tegenwoordig in elkaar.

Voor een dubbeltje op de eerste rang, en als dat dan niet gebeurd, dan heb je poppen aan het dansen  ;D.

Het is daarom verstandiger om een uurloon af te spreken. Als je zegt 5 pagina's voor F 100,00 dan zul je NOOIT klaar zijn. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
Als je geen ingewikkelde pagina's kan maken zul je commercieel gezien GEEN aftrek vinden. 800x600 is te beperkt, op 1600x1200 blijft er dan HELEMAAL niets over van die pagina. Dus hup door naar de volgende.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
Custom installer

rob

800x600 is niet beperkt... 640x480 wordt niet meer gebruikt, tegenwoordig is 800x600 de resolutie die (als minderheid) nog vrij vaak wordt gebruikt.

Post maar es wat van je werk... das geen reclame.

Heeft ITC eigenlijk nog interesse in een samenwerking met een webdesign bedrijf?

J.A.F._Doorhof

Welkom op ons forum.

ITC heeft een eigen afdeling voor Webdesign.
In principe is er geen ruimte voor samenwerking omdat de opdrachten op webdesign door onze eigen afdeling afgehandeld kunnen worden. We willen dit soort dingen proberen binnen het bedrijf te houden, zodat er continuiteit aan zit, en de opdrachtgevers direct met de makers in contact kunnen komen.

In het verleden hebben we een samenwerking geprobeert maar dit is jammerlijk mislukt. Vandaar dat we het nu liever zelf doen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

rob

Hm lastig. Ik weet niet hoeveel bedrijven jullie hier per jaar voor aan trekken, maar er valt een aardig bedrag aan provisie te verdienen. Kijk eens op http://www.pixelance.nl

PS: Zou u ook even naar mijn andere post kunnen kijken?
http://www.xsorbit.com/users/J.A.F._Doorhof/index.cgi?board=PC&action=display&num=1009720023&start=0

Vrij dringend :(

Alvast bedankt.

wolsinkpower

hoe vinden jullie dit? http://members.tripodnet.nl/lsaiyanz/lpsite.htm

zelf gemaakt

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Heb je het grafische ook zelf gemaakt ?
Dat ziet er wel leuk uit, de rest is natuurlijk nog te weinig om een oordeel over te geven.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

De site zelf gaat pas over een tijd open, ik heb het zo gemaakt:
Heb een bootleg cd hoes gepakt (onofficiele) daar heb ik in geknipt en alles, Linkin park lettertype voor bovenste, daarna wat layers er bij en wat effecten erover heen gesmeten en een javascript gebruikt voor dat scroll ding

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Ok,
De achtergrond is leuk gevonden.
Laat maar weten als de site klaar is.

MvrGr.
Frank
Custom installer