werken met google agenda en Iphone

Started by blackball147, June 9, 2012, 12:51:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hallo,

sinds een paar maanden heb ik een Iphone en gebruik ik google agenda voor mijn afspraken ed. via de Iphone is het geconfigureerd als mijn hoofd agenda en alles wat ik verander wordt mooi gesynct in beide richtingen.

nu heb ik via facebook de mogelijkheid om extra agendas te zien via google ( verjaardagen en evenementen ), maar ik krijg deze niet in mijn hoofdagenda te zien, en dus ook niet op de Iphone.

ik heb al vanalles geprobeerd om toch deze extra agenda's te zien te krijgen maar het lukt niet.

de enigste manier voor zover ik kan zien die zou kunnen werken is het exporteren van de extra agendas als CVS files en deze dan te importeren in mijn hoofd agenda. ik vind echter nergens de mogelijkheid om deze extra agendas te exporteren. bij instellingen vind je enkel een soort links ( Ical, HTML,... ) maar deze kun je denk ik enkel gebruiken wanneer je een eigen website hebt en daarin de agenda wil integreren.

heeft iemand een mogelijke oplossing?

skank1

Nog een vraagje, op mijn iPad kan ik m'n agenda syncopen met Google agenda. Via iPhone lukt dit niet? Hoe doe. Ik dit?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

blackball147

Quote from: skank1 on June  9, 2012, 12:53:35
Nog een vraagje, op mijn iPad kan ik m'n agenda syncopen met Google agenda. Via iPhone lukt dit niet? Hoe doe. Ik dit?

op de iphone bij instellingen heb ik bij email/contacten een googlemailaccount ( zelfde account als je via je pc gebruikt voor Gmail ) aangemaakt dat verwijst naar mijn google email en gelijk ook naar de agenda.

skank1

Quote from: blackball147 on June  9, 2012, 12:58:08
op de iphone bij instellingen heb ik bij email/contacten een googlemailaccount ( zelfde account als je via je pc gebruikt voor Gmail ) aangemaakt dat verwijst naar mijn google email en gelijk ook naar de agenda.

Had het ook net gevonden :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


johan d

#5
met extra agenda's, bedoel jij dan agenda's die je "bijgemaakt" hebt onder uw google account? zoja, deze worden gewoon mee geimporteerd op mij Samsung (android).

ik zou dus eerst zien of de extra agendas ook zichtbaar zijn onder uw gmail account.

blackball147

Quote from: johan d on June 14, 2012, 11:58:20
met extra agenda's, bedoel jij dan agenda's die je "bijgemaakt" hebt onder uw google account? zoja, deze worden gewoon mee geimporteerd op mij Samsung (android).

ik zou dus eerst zien of de extra agendas ook zichtbaar zijn onder uw gmail account.

deze agendas heb ik niet zelf bijgemaakt, maar zijn zo gecreerd door bv Facebook, en vallen onder extra agenda, los van mijn hoofd agenda. ik krijg ze wel te zien in mijn google agenda online, maar niet in mijn agenda op de iphone die gelinkt staat met de 'hoofdagenda'.

in mijn gmail account kan ik de extra agendas zonder probleem zien en ook aanduiden of ik ze wil zien in mijn hoofdagenda ja of nee ( dmv kleuren ), maar of ik ze nu aanduid of niet, op de iphone gebeurt er niks.

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

blackball147

Quote from: jasjenl on June 14, 2012, 22:40:13
Volgens mij moet je dat dan eerst hier instellen:
https://www.google.com/calendar/iphoneselect

dit is inderdaad de oplossing die ik zocht  ;D

hartelijk dank, waar heb je dit gevonden? ik heb me verloren gezocht in de instellingen maar niks terug gevonden wat ook maar enigszins naar iphone verwees.

super!!!

nog eens heel hartelijk bedankt!

jasjenl

Quote from: blackball147 on June 14, 2012, 23:03:16
dit is inderdaad de oplossing die ik zocht  ;D

hartelijk dank, waar heb je dit gevonden? ik heb me verloren gezocht in de instellingen maar niks terug gevonden wat ook maar enigszins naar iphone verwees.

super!!!

nog eens heel hartelijk bedankt!
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan als jij toen ik mijn iPad in gebruik nam. Met wat googlen kwam ik uiteindelijk ergens dit tegen :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5