Ik wilde een htpc gaan bouwen deze week en heb wat tips nodig

Gestart door Ariekros, juni 3, 2012, 14:21:40

Vorige topic - Volgende topic

Ariekros

Hallo ik wilde graag deze week een htpc kopen na dat mijn bluray speler de geest gaf.

ik wilde graag weten waar ik op moet leten afstandbediening software hardware

het moet 3d blurays af kunnen spelen muziek ok
misschien wat games * dit is niet super nodig*
tv via de htpc zou ok handig zijn ik heb UPC digitale tv met wat on demand dingen dus interactive tv is nodig.

het word aangesloten op een onkyo 609 reciever dus graag DTS hd etc etc

het budget is rond de 600-800 euro

alvast bedankt voor de tips

Ariekros

ik had zelf al wat onderdelen in gedachte

kast - http://tweakers.net/pricewatch/222285/antec-fusion-remote-zwart.html
geheugen - http://tweakers.net/pricewatch/291540/g-punt-skill-f3-8500cl7d-8gbrl.html
Videokaart - http://tweakers.net/pricewatch/306747/zotac-geforce-gtx-560-se.html  1 of 2 keer denk dat 1 meer dan zat is

de rest is nog open omdat ik vrij weinig verstand van cpu's kwa htpc's heb zat zelf te denken aan een I5 van intel

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ariekros

dank u dit legt me al wat uit zit nog steeds in over de tv kaart en 3d aspect van een htpc

screamhouse

Collega heeft nog een antec in het zilver, n blu ray speler en een floppy dtv tv card liggen. Mocht in interesse hebben, moet je maar even een dm sturen
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Ariekros

Citaat van: screamhouse op juni  3, 2012, 20:47:36
Collega heeft nog een antec in het zilver, n blu ray speler en een floppy dtv tv card liggen. Mocht in interesse hebben, moet je maar even een dm sturen

bedankt maar ik heb een zwarte nodig sorry
maar toch bedankt

Ariekros

inmiddels alles behalve de kast gekocht en software om media mee af te spelen.

larzie

Wat is het geworden? Wat voor onderdelen heb je gekozen? Heb je er een hdd in of een ssd, omdat je toch streamt vanaf een andere pc?
Zoveel mogelijk stille onderdelen is wel een must bij een htpc :) Dus passief gekoelde elementen en een ssd, maar goed dan gaat de prijs wel snel omhoog. Dus ik ben benieuwd wat voor onderdelen je hebt besteld.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ariekros

ik heb uit eindelijk genomen

een silverstone LC16m-br kast
een amd fx6200 cpu
8 gig kingston geheugen
2x 2tb seagate 5900 rpm hdd's
1 cruzial 64 ssd
1 sapphire 7770 ati videokaart
een lite on bluray speler
en 4 fans met toeren regelaars van noctua * lekker still en goed merk* :D
en een platte noctua cpu koeler
met windows 7 premium

nu nog software om al me oude dvd's over te zeten op de hard disk
en wat goede media players ik denk xbmc voor dvd normale blurays en power dvd * als ik die kan bemachtige * voor 3d blurays en 3d content.

larzie

Dat klinkt beter dan wat er werd gesuggereerd met 2x GTX560SE.... beetje overkill in my opinion...
Heb je nog een andere gewone pc? Dan zou je moeten kijken of je die 2x 2TB in die andere pc kunt stoppen om alleen naar je htpc te streamen. Dan is meteen je htpc een stuk stiller.

Er staat ook een ssd van Samsung te koop van 128 GB voor 99,99 euro: http://tweakers.net/pricewatch/305214/samsung-830-series-128gb.html
Denk dat ik binnenkort ook mooi een ssd in mijn htpc ga zetten.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ariekros

Citaat van: larzie op juni  8, 2012, 11:27:15
Dat klinkt beter dan wat er werd gesuggereerd met 2x GTX560SE.... beetje overkill in my opinion...
Heb je nog een andere gewone pc? Dan zou je moeten kijken of je die 2x 2TB in die andere pc kunt stoppen om alleen naar je htpc te streamen. Dan is meteen je htpc een stuk stiller.

Er staat ook een ssd van Samsung te koop van 128 GB voor 99,99 euro: http://tweakers.net/pricewatch/305214/samsung-830-series-128gb.html
Denk dat ik binnenkort ook mooi een ssd in mijn htpc ga zetten.  :pompom:

de ssd had ik al de 64 gb van crucial

en ja ik speel er ook nog soms een spelletje op :P. een beetje geluid is ook niet erg kwa geluid systeem wat er aangesloten is hehe
bedankt voor de tips iedergeval :D

Wijx wondere wereld

Goede keuze als ik zo kijke. Ik zou alleen de hd's in een NAS stoppen als je nog meer pc's in huis hebt
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Ariekros

heb nu hem voor de eerste keer aan gehad en voor mijn gevoel is het beeld niet zo scherp als een normale bluray speler en dts-hd doet hij ok nog niet hij zet hem op multich op de reciever

kan dit misschien omdat ik de trial versie van powerdvd ultra gebruik
moet ik btw nog speciale settings doen in de videokaart instellingen *ati catalyst*

alvast bedankt

Xstream

Er zijn hier al een paar topics voor m.b.t. XBMC instellingen e.d.
Dit is dus de reden dat ik er klaar mee was en "gewoon" voor een Dune ben gegaan ;) Altijd goed, geen gezeik.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ariekros

had het gevonde wat fout ging kwa geluid was instelling in power dvd

nu alleen nog het beeld standaard gooit windows me beeld net te groot voor me tv  dus moet ik hem op fit picture to screen doen op me tv en dat werkt alleen moet het altijdt erug  zeten

Thunder

Zoek naar iets van Overscan. Die uit of aanzetten en je hebt een beeld dat je TV goed weergeeft. Zit of in de driver of in het programma dat je gebruikt (PowerDVD of XBMC)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

denu

beste mensen , probleem is opgelost :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:, toslink(nog ff rood lampje kabel :withstupid:noemen)in de toslink geduwd, beetje spitten in de laptop en voila dolby digitaal en sinds van de week ook dts.

bedankt voor alle input en hulp.

dus mensen met een laptop met hdmi en sp diff er op , geen ht pc nodig om lekker film te kijken met dts .

groeten dennis