X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

#826
Ik ben net terug en ben eigenlijk positief verrast hoeveel sets ik echt goed vond klinken, meestal kom ik niet verder dan 2 of 3, maar vond nu aardig wat mooi spelende sets op de show. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn gehoor snel aan het achteruit gaan is   :D

De leukste set vond ik met stip die met zelf spelende piano van Yamaha. Hun dolby atmos soundbar heeft indruk op mij gemaakt, niet dat ik ooit voor een soundbar zou gaan, maar het was goed bruikbaar wat mij betreft.

MovieMax

#827
Een tijdje geleden heb ik het audio nirvana bereikt. Ik betrapte mij erop dat ik oplossingen ging zoeken voor problemen die er niet zijn. Maw ik werd getroffen door het upgrade virus.

Veldhoven is voor mij een thuiswedstrijd. Ik rijd elke werkdag langs Veldhoven. Veldhoven heeft meer ambiance dan Utrecht. Het weer was perfect. 10€ toegangsprijs is goedkoper als een paar uurtjes op een terrasje zitten.

Het was rete druk. Ik kon met moeite een parkeerplek vinden Je moet van te voren wel een idee hebben wat je wilt zien. Je wordt anders zo overdonderd. De keuze is reuze. Je steekt je kop in een kamer. Als je eerste indruk je bevalt dan blijf je verder kijken. Zoniet, dan snel verder lopen.

Ik ben de intentie naar Veldhoven gegaan om de "wonderdoosjes" te bekijken. Digitale techniek is zo gemeengoed geworden, high end in een doosje van 500€ is nu mogelijk. Eenmaal binnen viel ik gelijk met de neus in de boter met Chord.



De stand had een leuke setup en de sales reps waren heel vriendelijk. Ik selecteerde "Get Lucky" van Daft Punk op een media speler. Het geluid is zeer detailrijk. De drums en zang vormen voor mijn gevoel geen harmonieus geheel. Een illusie armer en een ervaring rijker.



Mijn geliefde Pass Labs was nogal ondergewaardeerd. De versterkers stonden er wel en soms zelfs aan, maar bijna geen demo te vinden.

Sommige demo's werden gegeven op een stel melkpakken op een plank. Kleine luidsprekers geven vaak een schril geluid. Uit Dutch & Dutch kwam een verrassend veel voller en grootser geluid dan de behuizing deed vermoeden. Helaas ben ik een KEF fanboy. Guilty as charged.

Metrum Acoustics had een kleine stand. Steve Jobs himself... Euh... Cees Ruijtenberg stond iedereen vriendelijk te woord. Down to earth, no BS, dat bewonder ik wel zeer.



Metrum had een leuke beursaanbieding, 200€ af van de Musette. Verdomd, ik voelde het erg jeuken. Ik ga binnenkort  op vakantie. Ik ben een beetje schuw geworden door alle nieuwe formaten. MQA, DSD, DXD, ik word gek. Helaas kon je bij Metrum niets luisteren.

Bij Alpha Audio stond echt een set om te watertanden. Het MQA formaat werd ook heel leuk gedemonstreerd.



En de Metrum Pavane stond ertussen. Ik vind het impuls gedrag van de Metrum Octave geweldig. Ik blijf mij daarover keer op keer verbazen. In de hotelkamer kwam dat niet zo goed uit de verf. De demo was heel leerzaam.

De X-fi was een heel leuk dagje uit. Hoop gezien en gehoord.


KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

StereoMike

#828
Citaat van: MovieMax op september 25, 2016, 16:14:13
Euh... Cees Ruijtenberg stond iedereen vriendelijk te woord.
En liet behoorlijk veel los over de eindbak in Adagio kast. Het moet wel iets bijzonders worden. Er werd wel een bijdehante opmerking gemaakt door een audio vlogger. Is dat niet een beetje veel voor een eenvoudige afstandbediening (2.000 euro prijsverschil Adagio vs. Pavane). Ik hoop niet dat Cees het heeft gehoord.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Citaat van: chansig op september 25, 2016, 15:59:45
Vertel het maar want ik ben er nu niet.

Gr. Hans
Mooodz is een 100% Nederlands startup bedrijf dat zich richt op interactieve geurbeleving. De volledig in huis ontworpen en ontwikkelde Mooodz Scenter is een slimme (wifi) geurverstuiver en maakt zijn debuut tijdens X-FI 2016. Er kwam dus wel wat audiofiel vocht vrij.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Contour

#830
Ik ben weer terug na een bezoek van 2 dagen in Veldhoven, wel relaxed een tweede dag, met 1 dag mis je altijd wel iets, nu heb ik alles (wat ik intressant vond) wel gehoord. Zaterdagavond eten met de mannen van Daudio en daarna nog aan de bar met de mannen van Dutch & Dutch.

Ik heb in best wel wat ruimtes gewoon lekker zitten luisteren, expres niet te technisch, gewoon genieten van de muziek. Ik ben niet echt een set tegengekomen die me echt heeft verbaast. Het meeste klinkt zoals je op grond van concept en units zou verwachten.

De Grimm klinkt erg fraai. Met de nieuwe Daudio C1 haal je voor circa 6000 euro/set toch wel het Daudio geluid in huis, nette prijs voor deze speaker. De D&D klonken mooi in balans, mooi diep laag, ik miste alleen diepte en ruimte in het beeld maar de ruimtes in Koningshof zijn ook niet optimaal. Zugspitz maakt speakers van stukken wrakhout, geinig concept jammer dat de sub 10 dB te hard stond.

EDIT: Vivid Giya klonk ook heel erg fraai, en wat vast ook hielp was dat deze ruimte heel sfeervol was ingericht, compleet met grote zitbank. 

Groetjes Walter

take5

Net terug uit Veldhoven. Interessant om de indrukken van iedereen te lezen (en hoe die verschillen). Ik heb zo'n anderhalf uur naar de Magico S5 zitten luisteren en vond dat het mooiste geluid dat ik vandaag gehoord heb. Ook verrassend mooi (qua geluid) vond ik de Vivid V1.5, inderdaad ook in een fijne, 'huiskamerachtige' setting. Later nog heel even terug geweest om de Giya's te luisteren, maar dat was weer vlak voor de switch terug naar V1.5 dus daar is het helaas bij een paar nummertjes gebleven. Andere fijne sets vond ik de GoldenEar Triton 1 op Moon electronica, de genoemde Zugspitz van wrakhout (maar kort gehoord), en die space shuttles van Wilson Benesch (maar wat zijn die lelijk!).

Persoonlijk vond ik de kleine Harbeth's met Velodyne subs dan weer niets, en ook de set met de grote Tidal's - die ik vorig jaar erg mooi vond - kon me dit jaar niet bekoren. Dieptepunt waren wat mij betreft die geurverstuivers, waar ik nu over lees. Stonden die in of vlakbij de kamer met de Manger speakers? Het rook daar behoorlijk naar toiletverfrisser..  :-X

Lekker de hele middag zitten shazammen, en wat mij betreft hulde voor de atypische showmuziek bij onder andere D&D Audio (Lucky Fonz en De Kift) en bij de Vivid's (de Giya sessie werd afgesloten met 'Only' van Nicky Minaj ;D)

Ruud-

Citaat van: chansig op september 25, 2016, 10:06:33
Gisteren bijna de hele dag gestaan...vandaag niet. Ik kwam aanwaaien en ben niet meer weggegaan. Helaas Ruud- gemist..Ruud- mij ws niet :D.

Gr Hans
Jij bent wel de laatste die ik zou willen ontlopen Hans😉
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

DofN

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 10:31:54
moet je hier eens komen luisteren, staande golven tot op 3,5 m van de speakers en pas verder naar achteren is er geen boom meer. Kan er helaas weinig aan doen. Verder ook veel "akoestisch dode" lucht in onze woonkamer, kan het niet beschrijven maar de klank is nogal afhankelijk van de temperatuur, vochtigheid en circulatie. Als het zonnetje in de middag naar binnen schijnt en die de lucht opwarmt klinkt het in mijn oren het mooist. Echt raar hoor ik ergens anders nooit.

Waar staat je set ergens? :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Robiwan

Citaat van: doorofnight op september 25, 2016, 19:10:11
Waar staat je set ergens? :)

speakers staan in de lengterichting zo dicht mogelijk op de achterwand (raamkozijn) en zonder toe in (volgens handleiding Naim).
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 19:24:52
speakers staan in de lengterichting zo dicht mogelijk op de achterwand (raamkozijn) en zonder toe in (volgens handleiding Naim).
Bedoelt hij niet in welke plaats? :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

lukas

Voor mij mijn eerste show. Ben wel geschrokken van hoeveel dure sets ik niet om aan te horen vond. Ik zoek muziek. Voor mij vielen positief op:
Audiomaat. Muziek dynamiek rust intiem
CEC met Russel. Bijna muziek wel aangenaam. Duur
Spec met harbeth 40.2. Muziek mooiste van de show. Iets droog en duur.
Quad esl 57 en hun maffe koptelefoon. Prachtig  misschien iets ijl.
Audionote. Emotie met element lucht. Ik mis dan de gronding van harbeth.
Grimm. Schoon neutraal natuurgetrouw. Mist iets romantiek maar betrekt je wel bij de muziek.
Stirlings ls3. Mini setje bij de lp verkoop op de achtergrond. Typerend voor de show dat dit eruit sprong. Aangenaam.
Onvoorstelbaar Hoe het merendeel van de show verder klonk. De bezieling intimiteit en muzikaliteit was ver te zoeken. Een afspiegeling van de maatschappij. Pathe bioscoop achtig.

Blij om thuis weer gewoon muziek te kunnen luisteren en blij dat ik geluk heb gehad zo'n setje thuis te kunnen hebben.

Verder heel leuk om daar wat rond te sjokken en voor herhaling vatbaar. De gratis cd is ook erg mooi.

take5

Vergeten te melden: Omdat ik al lang gecharmeerd ben van Totem en tot voor kort met een set Model 1 speelde, ben ik ook een aantal keer bij Joenit binnengelopen. Daar speelde zeer verdienstelijk een setje Mite, maar ik vond het verwonderlijk dat ze niet een volledige tweede set hadden aangesloten zoals voorheen. Een set Forest stond naast de Mite, maar die heb ik niet gehoord. Toch een beetje merkwaardig dat ze met zo'n grote ruimte geen andere set (Wind, Element?) hadden aangesloten.

lukas

Spijtig Hoe de harbeth p3esr was opgesteld btw. Toen ik m zag dacht ik Yes, die ook een keer horen. Maar overduidelijk onkundig neergezet.

Mordante

Beste geluid op de show was Blumenhofer met Octave verstekers

ook goed
Vitus Audio
Dutch and Dutch
CEC
Magico
Wilson Bensch.

DofN

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 19:37:16
dan moet hij duidelijk zijn :D

Je nodigde me uit, vond mijn vraag niet zo heel gek zo. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Robiwan

Citaat van: doorofnight op september 25, 2016, 20:30:51
Je nodigde me uit, vond mijn vraag niet zo heel gek zo. :)

nee toch, gaf alleen aan dat hier staande golven behoorlijk aanwezig zijn ;D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Pjotr

#843
Vandaag gezellig langsgeweest. Ik heb me weer lekker kunnen vergapen aan mooie sets. Ik ben gelijk doorgelopen naar achteren en begonnen bij PS Audio i.c.m. Carmel speakers. Deze combinatie kon mij erg bekoren.

Ook de Mark Levinson met JBL viel erg in de smaak bij mij. Mooi opgesteld op zo'n dik houten rek. Vorig jaar stond daar een vette mcIntosh set op.

De speakers bij Grimm audio klonken ook super. Heel mooi in balans. En ik vind ze er ook nog eens top uit zien.

Bij Hanze Hifi viel me ook dit jaar weer op dat ze spelen met vinyl dat knettert dat het kraakt. En dat terwijl vinyl hún ding is, met al dat mooie gereviseerde Thorens spul. Jongens, was die platen van tevoren gewoon even, of haal er op z'n minst even een borsteltje over ;)

Wat ik ook een hele mooie set vond was die in een grote luisterkamer met die openhaard erin (was eigenlijk een TV). Ik heb Fast Car van Tracy Chapman zelden zo mooi gehoord. Akoestisch was de ruimte ook goed aangepakt. Geen idee naar welke apparatuur ik heb geluisterd, maar ik vond het indrukwekkend.

Algemeen puntje: wat wordt er veel geouwehoerd tijdens de muziekdemo's! Is het nu zo moeilijk om even je mond te houden tot er van muziekstuk wordt gewisseld, fluister, of ga gewoon op de gang staan! Heb me hier vandaag meerdere keren aan gestoord.

Verders weer een leuke dag uit met lekker weer. Het biertje in de binnentuin smaakte prima! Volgend jaar weer.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

hpapen

Ik vond de open baffles van pure audio project-trio 10 en 15- goed.
Je kunt ook afzonderlijke onderdelen zoals de frames los bestellen- leuk voor de diy.

DofN

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 20:50:19
nee toch, gaf alleen aan dat hier staande golven behoorlijk aanwezig zijn ;D

Je zult toch zelf het beste weten wat je bedoelde.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

hpapen

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 10:31:54
moet je hier eens komen luisteren[, staande golven tot op 3,5 m van de speakers en pas verder naar achteren is er geen boom meer. Kan er helaas weinig aan doen. Verder ook veel "akoestisch dode" lucht in onze woonkamer, kan het niet beschrijven maar de klank is nogal afhankelijk van de temperatuur, vochtigheid en circulatie. Als het zonnetje in de middag naar binnen schijnt en die de lucht opwarmt klinkt het in mijn oren het mooist. Echt raar hoor ik ergens anders nooit.
lijkt mij duidelijk

nogirard

#847
Vandaag weer zoals elk jaar weer naar Veldhoven geweest. Ik moet zeggen dat het waarschijnlijk voor het laatst is. De reden is dat de beurs een telkens stoffiger karakter krijgt. Vooral de niche kleinere onbekende merken lijken terrein te winnen en de bekendere meer main-stream merken (die er vroeger wel waren) blijven nu massaal weg.
De mix tussen kleinere en grotere merken, maar vooral de veelvoud aan beschikbare merken in het verleden maakte Veldhoven vroeger imo een veel leukere beurs. Daarnaast ben ik fan van HT producten zoals meerkanaal en projectoren en het tentoongesteld aantal producten op dat gebied was dit jaar op een belabberd dieptepunt gedaald.
De beurs waar ik ooit vroeger voor het het eerst full HD had gezien op een JVC Ila projector en spontaan verliefd werd op wat full HD kan doen lijken vervlogen tijden.
Veldhoven zoals het dit jaar gepresenteerd was, nee, voor mij niet meer.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

lukas

Gelukkig klinken kleine onbekende merken vaak mooier dan de grotere merken :)

Contour

Het is een hi-end audiobeurs, wat er stond voldeed hier goed aan, de grote mainstream merken kan je ook makkelijk bij de vele dealers beluisteren, daar heb je geen beurs voor nodig.