X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: LPlover op september 27, 2015, 10:38:33
Ik vond Harbeth ook goed dus 2 tegen 1 nu :D

Mijn medebeursgenoten vonden Harbeth ook niet om naar huis te schrijven. Dat waren er 1500... :D

De speakers met die PS Audio apparatuur vond ik ook wel goed.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Speakerland was overigens ook oke. Scan Speak rules.. :headbanging: :headbanging:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 10:54:55
Speakerland was overigens ook oke. Scan Speak rules.. :headbanging: :headbanging:

Gr Hans

die zelfbouwspeakers klinken allemaal hetzelfde, te helder en geen emotie :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

 :D

Gelukkig heb ik zelf ook geen emoties...dus komt goed uit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

#529
Citaat van: chansig op september 27, 2015, 10:53:52
Mijn medebeursgenoten vonden Harbeth ook niet om naar huis te schrijven. Dat waren er 1500... :D

De speakers met die PS Audio apparatuur vond ik ook wel goed.

Gr Hans

Deze bedoel je toch?



Veel "dick extension stuff" volgens een audiovriend uit de UK :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Yep.....lekker laag...en gewoon korte stukjes muziek en niet alleen maar de veilige pingel/pangel.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 11:02:10
Yep.....lekker laag...en gewoon korte stukjes muziek en niet alleen maar de veilige pingel/pangel.

Gr Hans

Hebbie dat audiorack gezien met die ontkoppeling :o
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Mitch--

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 10:53:52
Mijn medebeursgenoten vonden Harbeth ook niet om naar huis te schrijven. Dat waren er 1500... :D

De speakers met die PS Audio apparatuur vond ik ook wel goed.

Gr Hans

1499 Hans ;) Ik vond de Harbeth's een van de beste hehe maja ben dan ook wel bevooroordeeld met de Harbeth sound!

PS audio vond ik weer helemaal niks, emotieloos snerpend hoog en bulderend laag zonder midden gebied en muzikaliteit, zo zie je ieder zijn ding  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

@LP: Ik heb veelal naar de speakers gekeken/geluisterd...dus al die rommel eromheen...dus nee niet opgevallen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Mitch-- op september 27, 2015, 11:09:33
1499 Hans ;) Ik vond de Harbeth's een van de beste hehe maja ben dan ook wel bevooroordeeld met de Harbeth sound!

PS audio vond ik weer helemaal niks, emotieloos snerpend hoog en bulderend laag zonder midden gebied en muzikaliteit, zo zie je ieder zijn ding  :)

Wel heel bijzonder.

Daudio...iemand ook zo over te spreken ? En wel wetende dat dat eigenlijk simpel nog beter kan klinken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

#535
Hier een paar foto's van de show.

Mooi spul maar klankmatig niet mijn ding


Ziet er bizar uit, veel dynamiek en strak laag maar verder niet mijn ding


Heerlijk, gewoon genieten zoals het moet zijn, niet meer niet minder. Alleen een nr. van Phil Collins klonk dun, Bjorn ging snel over naar andere track :D.


Nog steeds te upfront maar veel levendigheid en strak laag


Klonk prima


Klonk ook prima


Klonk nog beter


Leuke set, goede draaitafel!

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 11:12:01
Wel heel bijzonder.

Daudio...iemand ook zo over te spreken ? En wel wetende dat dat eigenlijk simpel nog beter kan klinken.

Gr Hans

Hebbie een foto, zegt me zo even niks?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted User

En Essence is weer Final doorstart nr 3, 4 of 5...

chansig

#539
Citaat van: LPlover op september 27, 2015, 11:17:33
Hebbie een foto, zegt me zo even niks?

Zat eerste deur rechts voorbij de ingang...dipoolspeakers. Digitale filtering.



Mooi spul...alleen weer erg duur (tegen de 10.000 euro)..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Daudio vond ik erg fraai, heel erg open klank! Voor mij de referentie om de rest te beoordelen. De stweetspot was niet heel groot, in het midden redelijk vooraan heb je de beste klank bij de demo.

Groetjes Walter

Robiwan

#541
Citaat van: chansig op september 27, 2015, 11:31:55
Zat eerste deur rechts voorbij de ingang...dipoolspeakers. Digitale filtering.



Mooi spul...alleen weer erg duur (tegen de 10.000 euro)..

Gr Hans

Het laag vond ik hiervan erg ongecontroleerd/zompig en de totale balans klopte voor geen meter/uit elkaar getrokken. Draaide af en toe wel lekkere muziek.

Opvallend weer die verschillen. Als we allemaal zo goed zouden horen als ik stond er bij iedereen Naim in de kamer :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: LPlover op september 27, 2015, 11:35:33
Het laag vond ik hiervan erg ongecontroleerd/zompig en de totale balans klopte voor geen meter/uit elkaar getrokken. Draaide af en toe wel lekkere muziek.

Opvallend weer die verschillen. Als we allemaal zo goed zouden horen als ik stond er bij iedereen Naim in de kamer :D

Laag was inderdaad niet helemaal zoals het zijn moest. De rest is kompleet onherkenbaar...ik ga echt twijfelen aan de luistervaardigeheden van bepaalde leden. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

#543
Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2015, 07:33:32
Dan heb ik je nog wel gezien. Hey, de naam van mijn showcase is Elektrickery, overal waar ik kom gaat er wel iets kapot. :( :angel: Ik vond het niet zo netjes er lang als een ramptoerist bij te zitten, zeker omdat het al na sluitingstijd was.

Ah, vandaar dat je zo snel weg was  ;D  Ik heb Garmt, Bjorn, en Jan nog even een handje geholpen want ik vond het niet gepast om lekker te zitten luisteren en dan na zo,n voorval de benen te maken.

Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2015, 07:33:32
Jammer dat we niet hebben kunnen kennismaken, maar misschien bij een M&G in de nabije toekomst?

Ik sluit zeker niet uit dat dit nog gaat plaatsvinden  :)

Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2015, 07:33:32
Wat vond je van die betreffende set?

Tja, goede vraag...

Qua optische presentatie was het sowieso een indrukwekkende set natuurlijk, maar ik heb eerlijk gezegd wel een beetje ''mixed feelings'' bij de indrukken die ik heb opgedaan van deze set.
Toen ik tijdens de eerste sessie links achterin de ruimte zat met mijn vriendin viel mij al vrij snel op dat de set ongekend veel resolutie, snelheid, en timing liet horen en ook erg ''schoon'' en compleet stressvrij klonk; ik had echt het gevoel dat de meest kleine details in de opnames compleet blootgelegd werden, maar het pakte mij niet echt.
Later (toen er betere zitplaatsen beschikbaar waren) ben ik mij gaan herpositioneren en wederom aandachtig gaan luisteren. Ook vanaf de betere luisterpositie wederom dezelfde indrukken qua indrukwekkende resolutie en reinheid in de weergave, maar het viel mij nu op dat ik het midlaag/laag beduidend anders ervoer en op dat vlak naar mijn gevoel toch echt wat fundament en punch miste om het geheel als volledig homogeen te kunnen bestempelen en mij volledig te kunnen pakken en in de muziek te trekken.
Eerder al zijn dit soort indrukken mij opgevallen tijdens het beluisteren van Wilson Benesch speakers en ook nu hoorde ik dit dus weer terug.
Bij het luisteren van mijn verzoek track (Paolo Fresu - Electromagnetic) die ik zeer goed ken heb ik bewust gelet op een aantal specifieke hoorbare elementen in die track en daarbij viel het mij op dat de set erg goed de toch wel listige dynamieksprongen in het hoog van deze track weergaf; totaal geen scherpte of hardheid, maar toch ook weer voor mijn gevoel het ontbreken van voldoende fundament en punch in het midlaag/laag gebied waardoor er net dat benodigde stukje ''schwung'' en muzikaliteit miste en het geheel voor mij in ieder geval wat aan de droge en schrale kant klonk.
Ook heb ik de ''kaatsende knikkers'' in Paolo Fresu,s Electromagnetic (te horen vanaf ca. 6,12 minuut) op andere sets duidelijk meer in de ruimte horen zweven en haast tastbaar weergegeven worden.
Ik heb overigens wel sterk het gevoel dat de set door welke reden dan ook (de betreffende ruimte ?) enigszins onder zijn normale prestatie level speelde en dat het zeker beter kan.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

#544
Leuk om al die verschillende indrukken te lezen.

Algemene indruk. Krap met parkeren, te lange rij voor de entree. sommige demo kamers echt te klein en veelal te rumoerig om goed te kunnen luisteren.. verder prima locatie en gemoedelijke sfeer.

Voor mij was de Xanadu opstelling met Trinnov correctie erg goed op het laag. Beste laag wat ik gehoord heb op de show. De Blumenhofer opstelling deed het deze keer wel voor mij.

Beste opstelling die met kop en schouders boven de rest uit stak voor mij was de Tidal / MSB set. Helemaal perfect voor mij..

Verder vond ik Zugspitz erg gaaf. Zeer mooi design en klankmatig was het grote systeem ook erg goed met een actief laag van 18" en schitterende buizen versterking voor hoog.





Verder vond ik Ensemble ook erg goed met die kleine monitoren. Helaas is het design helemaal niks voor mij.

Slecht.. veel.. opstelling gehoord waarbij ik dacht dat er een tweeter stuk was.. geluidsbeeld naar 1 kant. Audio Note was droevig slecht. Niet het merk waardig.

Manger wat ik hier lees heb ik best even gezeten maar daar miste ik toch echt wat openheid.. heeft geen goede indruk gemaakt.

take5

#545
Interessant om te lezen hoe de meningen soms mijlenver uit elkaar liggen. Wij waren voor het eerst sinds jaren weer eens op een hifibeurs. Het viel me weer op hoe moeilijk het (in ieder geval voor mij) is om in een (erg) kort tijdsbestek een klank te beoordelen.

Wij vonden enkele van de grotere sets toch wel het allermooist klinken. En dan bedoel ik die kamers met de Tidal speakers (nog nooit van gehoord), Soulution/Magico en Trinnov/Xanadu. Vooringenomen mannetje als ik ben, vond ik Rega/Totem toch ook zeer lekker klinken.

Het was behoorlijk druk inderdaad, met veel open (en dicht, en open, en dicht) deuren, en overlast vanuit naburige kamers. Heb ook wel genoten van die Audionote speakers, maar ben snel weggelopen toen er op wel erg hoog volume hardrock doorheen werd geknald. In andere kamers werd dan naar mijn mening weer echt te zacht gespeeld, zoals bij PS Audio.

Het leukste vond ik toch om met Shazam in het handje weer allerlei nieuwe muziek te leren kennen. En nu ik thuis alles nog een keertje terug luister, valt het geluid misschien toch wel een beetje tegen vergeleken met sommige sets in Veldhoven.. Al werd de kwaliteit van de sets in Veldhoven misschien wel heel erg positief beinvloed door die hele bak met M-bags in de gang.. Dus geen eerlijk vergelijk eigenlijk  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: take5 op september 27, 2015, 15:56:37
[...]
Het leukste vond ik toch om met Shazam in het handje weer allerlei nieuwe muziek te leren kennen.
[...]
Helemaal gelijk heb je, dat vond ik ook erg leuk om te doen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Jullie hebben dus muziek gehoord die je wel vaker zou willen horen....nou dan is je dag zeker geslaagd. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 11:31:55
Zat eerste deur rechts voorbij de ingang...dipoolspeakers. Digitale filtering.



Mooi spul...alleen weer erg duur (tegen de 10.000 euro)..

Gr Hans

Digitale filtering? Is dat nieuw? Daar hielden ze eerder niet zo van.
Dutch & Dutch

Robiwan

Citaat van: take5 op september 27, 2015, 15:56:37
Interessant om te lezen hoe de meningen soms mijlenver uit elkaar liggen. Wij waren voor het eerst sinds jaren weer eens op een hifibeurs. Het viel me weer op hoe moeilijk het (in ieder geval voor mij) is om in een (erg) kort tijdsbestek een klank te beoordelen.

Wij vonden enkele van de grotere sets toch wel het allermooist klinken. En dan bedoel ik die kamers met de Tidal speakers (nog nooit van gehoord), Soulution/Magico en Trinnov/Xanadu. Vooringenomen mannetje als ik ben, vond ik Rega/Totem toch ook zeer lekker klinken.


Ik hou meer van een intiemer/compacter geluid en daar zijn de grote systemen meestal niet zo goed in, en excelleren weer op andere aspecten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2