X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

#500
Citaat van: martin778 op september 26, 2015, 17:51:09
3 jaar geleden was AN ook extreem ruk en toen ook de duurste set van de hele show.

Wat stond er van JBL, alleen HT spul?

Audio Note tijdens pluimgraaf show in R.dam is wel altijd oke, heerlijk geluid.

Ik vond de meeste hoornsystemen ruk (altijd iets nasaligs/onnatuurlijks) maar dat grote systeem met die rode oren en die zilverkleurige baskasten in het midden, zag er wel cool uit. Het laag ging in iedergeval diep en strak maar verder......
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

martin778

Dal zat dus Avangarde moeten zijn geweest- prima maar aub niet te luid.

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2015, 13:21:41
Ik zag je al Mitch. Ergens nog een M&G?

Sorry Bas, heb je niet meer gezien daarna! Was zoo druk pff, en inmiddels ben ik weer thuis!

Absolute toppunt van de show vond ik Manger en Lindemann, heerlijk simpele set met drie componenten, daar zou ik zo mijn set voor inruilen (!) wat een (h)eerlijke muzikale weergave van top niveau :wub:

Verder vond ik de Magico en Soulution set ook erg indrukwekkend, waar ik meestal Magico vreselijk vind was ik nu aangenaam verrast (Jammer dat de sub bij Yamaha zo har stond dat ie het hele gebouw liet schudden en dus ook de weergave bij de buren negatief beïnvloedde)!! Ook Harbeth en Resolution Audio erg mooi en muziekaal!

Verder erg 'normaal' in aanbod met weinig hele bijzondere sets, de set met MSB en Tidal speakers vond ik erg vermoeiend, SF en Arcam helemaal niks, SF en McIngtosh niet interessant, Audio Note kan zoveel beter maar toch vond ik het niet onaangenaam,

Leuke dag gehad ondanks de enorme drukte :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Citaat van: Mitch-- op september 26, 2015, 18:11:37
Absolute toppunt van de show vond ik Manger en Lindemann, heerlijk simpele set met drie componenten, daar zou ik zo mijn set voor inruilen (!) wat een (h)eerlijke muzikale weergave van top niveau :wub:


We zijn er twee keer geweest en ook de tweede keer was het absoluut het mooiste van de show.

De Harbeth's HL5 plus klonken ook erg goed. Net zoals de Magico's.  Was verbaasd ze te zien :-)

Verder was er weinig echt moois te horen en de Phantoms pfff, we waren er speciaal gaan zitten maar we warem helemaal niet onder de indruk..  Technisch was het mooi, weinig tot geen beleving... :shaun:

Al met al gewoon gezellig en van de drukte geen last gehad. We waren vroeg en met de reeds aangeschafte kaarten waren we binnen 2 minuten al binnen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Inderdaad Manger met Lindemann klonk erg fraai!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

fietser

#505
Ik vond de opstelling bij Aspera audio (oa PS Audio) het mooist. Had ook zijn stroomvoorziening op orde. Zeker een half uur gezeten. Kost een paar centen maar dan hoor je ook wat. Nog een leuk gesprek gehad met een mede forumlid. Zit er zwaar over te denken om morgen weer te gaan. Kwam tijd te kort en hoop dat het dan niet zo druk is. Zit nu weer thuis te genieten en de deur blijft gelukkig ook langer dan 5 sec. dicht wat een mensen liepen er daar te pas en onpas binnen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Bas Akkerman

Vond persoonlijk de combinatie van ML en Revel het mooist, deze trok me meteen de muziek in en bood toch meer dan genoeg detail. Al was de kamer wel te klein voor het systeem. De 585 houd ik beslist in mijn achterhoofd, mocht ik willen upgraden. Ooit. ;D

Harbeth en Resolution Audio vond ik heel evenwichtig en de muziek voorop stellen. De Cristal Cable eraan vond ik bijzonder fraai, maar voor de lengtes die ik nodig heb te duur. Helaas, want dat maakte deze set echt helemaal af.

Magico en Soulution vond ik ook best goed, zeker het pianogedeelte. Met de muziek kon ik echter niet veel en kon het systeem dan ook niet op snelheid en betrokkenheid testen, jammer!

Hanze Hifi had een paar leuke draaitafels staan en heb er ook leuk gekletst.

Rega vond ik eigenlijk gewoon goed voor zijn geld, een aanrader voor de "kleinere" beurs.

De Sony-ruimte was wat geluid betreft indrukwekkend, het stukje 4K ook, maar daar was voor mij te weinig van.

CH Precision deed me nu veel minder en het klonk in combinatie met de Wilson Benesch zelfs onevenwichtig. Ik weet niet waar het door kwam, maar dat kan volgens mij stukken beter.

De Lindemann en Manger heb ik niet beluisterd, omdat ik dat in Hilversum te helder en fel vond. Indrukwekkend op het eerste gehoor, vermoeiend daarna. Te horen aan de reacties had ik het toch nog een kans moeten geven.

PS Audio klonk voor mij schoon, maar ook saai, net als Lyngdorf.

Al met al heb ik een leuke dag gehad, veel mensen gezien, maar te weinig leden goed gesproken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

martin778


advr

#508
Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2015, 21:46:04
Vond persoonlijk de combinatie van ML en Revel het mooist, deze trok me meteen de muziek in en bood toch meer dan genoeg detail. Al was de kamer wel te klein voor het systeem. De 585 houd ik beslist in mijn achterhoofd, mocht ik willen upgraden. Ooit. ;D

Harbeth en Resolution Audio vond ik heel evenwichtig en de muziek voorop stellen. De Cristal Cable eraan vond ik bijzonder fraai, maar voor de lengtes die ik nodig heb te duur. Helaas, want dat maakte deze set echt helemaal af.

Magico en Soulution vond ik ook best goed, zeker het pianogedeelte. Met de muziek kon ik echter niet veel en kon het systeem dan ook niet op snelheid en betrokkenheid testen, jammer!

Hanze Hifi had een paar leuke draaitafels staan en heb er ook leuk gekletst.

Rega vond ik eigenlijk gewoon goed voor zijn geld, een aanrader voor de "kleinere" beurs.

De Sony-ruimte was wat geluid betreft indrukwekkend, het stukje 4K ook, maar daar was voor mij te weinig van.

CH Precision deed me nu veel minder en het klonk in combinatie met de Wilson Benesch zelfs onevenwichtig. Ik weet niet waar het door kwam, maar dat kan volgens mij stukken beter.

De Lindemann en Manger heb ik niet beluisterd, omdat ik dat in Hilversum te helder en fel vond. Indrukwekkend op het eerste gehoor, vermoeiend daarna. Te horen aan de reacties had ik het toch nog een kans moeten geven.

PS Audio klonk voor mij schoon, maar ook saai, net als Lyngdorf.

Al met al heb ik een leuke dag gehad, veel mensen gezien, maar te weinig leden goed gesproken.
Hoe verschillend kan een menselijk oor zijn.

De ML met Revel vond ik niet om aan te horen :-) pijn in mijn oren... Dat was pas hard. Brrr (haha)

Aspera was beter maar niet evenwichtig.
Manger met Lindeman was super goed. Van hardheid absoluut geen sprake.
Ook bij BB&G niet. Raar is dat.

Ik ben twee keer geweest bij Manger :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Bizar is het nu ook weer niet. Mensen zijn gewoon verschillend :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2015, 21:46:04
Al met al heb ik een leuke dag gehad, veel mensen gezien, maar te weinig leden goed gesproken.

Ik wilde nog even kennis maken met je en de hand schudden Bas, maar toen je weer even na de luistersessie van de CH Precision - Wilson Benesch combi in de luisterruimte was bij Garmt stond ik met een groot akoestisch paneel in mijn handen wat tijdens mijn luistersessie plotsklaps naar beneden kletterde met veel geweld :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#512
Citaat van: advr op september 26, 2015, 23:40:31
Bizar is het nu ook weer niet. Mensen zijn gewoon verschillend :-)
Bizar is zo'n fijn woord. ;D Natuurlijk verschilt het, maar toch blijf ik het verrassend vinden.

Citaat van: YamahaRXV op september 26, 2015, 23:45:24
Ik wilde nog even kennis maken met je en de hand schudden Bas, maar toen je weer even na de luistersessie van de CH Precision - Wilson Benesch combi in de luisterruimte was bij Garmt stond ik met een groot akoestisch paneel in mijn handen wat tijdens mijn luistersessie plotsklaps naar beneden kletterde met veel geweld :o
Dan heb ik je nog wel gezien. Hey, de naam van mijn showcase is Elektrickery, overal waar ik kom gaat er wel iets kapot. :( :angel: Ik vond het niet zo netjes er lang als een ramptoerist bij te zitten, zeker omdat het al na sluitingstijd was.

Jammer dat we niet hebben kunnen kennismaken, maar misschien bij een M&G in de nabije toekomst?

Wat vond je van die betreffende set?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Ik ben gister geweest en ik heb mij prima vermaakt. Leuk om je even tegen het lijf te lopen Bas. :coffee:

Bij deze ook nog even een compliment voor de organisatie. Fantastisch dat dit soort events worden neergezet en dat mag gezegd worden.


Mijn hoogte punten:

De Mark Levinson N0. 585 met de Revel speakers. Ik was er omstreeks 13:30 in de middag, (geen idee hoe de demo voor en na dit tijdstip was) maar ik heb geen enkele "hardheid" kunnen bekennen. Een mooi diep en breed stereo beeld met een mooie plaatsing en controle.

Maar mijn absolute hoogte punt was de CH precision demo met de WB speakers. Ook al was de ruimte niet optimaal (geldt overigens voor zoveel ruimtes die ik heb beleefd) ik kon er prima "doorheen" luisteren om het zomaar te zeggen. En ondanks de ruimte was prima te horen wat de set in zijn mars heeft, en in een betere ruimte oh zo veel beter kan.

De micro details, resolutie, de plaatsing, de rust, het stereo beeld echt geweldig! BB&G had al de ruimtes wel goed voor elkaar vond ik.

Om nog even terug te komen op de akoestiek van de ruimtes.. het is al zo vaak geroepen, maar ik verbaasde mij enigszins dat er deelnemers aanwezig waren die ook echt geen enkele poging hebben gedaan om überhaupt iets aan de akoestiek te doen...


Ook leuk dat er iets is gedaan op Home Theater gebied, en ik wil in ieder geval volgend jaar een poging wagen om daar wat neer te zetten. Lijkt me erg leuk!

We hebben daar ook nog een prachtige vent leren kennen (kapot gelachten om die vent  ;D  : Fred quality Hifi

https://www.facebook.com/fredquality.hifi?fref=pb&hc_location=profile_browser

Voor de leden die vandaag gaan : heel veel plezier!   :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op september 27, 2015, 09:16:13
CH precision met WB helemaal gemist :crazy:
Neeeeee! :blink: ;D

Gelukkig was Steinway Lyngdorf er dus niet, want ik dacht in eerste instantie dat ik het door het doolhof gemist had.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Wie heeft de Devialet Silver Phantoms kunnen beluisteren?, ook gemist zie ik nu :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

vik

Moi.. :)

Ik kan begrijpen dat hier een aanhang voor is, ziet er leuk uit en levert aardig geluid. Verder ben ik denk ik gewoon geen fan van Devialet  :D :yinyang:


Citaat van: LPlover op september 27, 2015, 09:23:12
Wie heeft de Devialet Silver Phantoms kunnen beluisteren?, ook gemist zie ik nu :crazy:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robiwan

Citaat van: vik op september 27, 2015, 09:30:00
Moi.. :)

Ik kan begrijpen dat hier een aanhang voor is, ziet er leuk uit en levert aardig geluid. Verder ben ik denk ik gewoon geen fan van Devialet  :D :yinyang:

wat vind je minder?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

De Phantom kon mij ook helemaal niet bekoren. Er komt muziek uit zonder emotie... Technisch gezien perfect maar meer ook niet. :-)


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Maar ik ben verpest door het buizen geluid en lp's natuurlijk en volgens iedereen vervormd dat alleen maar en is het niet technisch perfect.[emoji12] [emoji12] [emoji445]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Verklaart mogelijk wel waarom je Revel niet goed vond klinken en Harbeth wel.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op september 27, 2015, 10:20:30
Verklaart mogelijk wel waarom je Revel niet goed vond klinken en Harbeth wel.

Gr Hans

Ik vond Harbeth ook goed dus 2 tegen 1 nu :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

#523
Het is altijd een combi van heel veel factoren.

Ik kwam van Mangel - Lindeman vandaan en kwam bij WB en die overgang was gewoon veel te groot. Van enorme beleving naar technisch perfect. Zeker niet mijn ding in die setting al ben ik helemaal weg van de Trinity....
Zal het moment geweest zijn.[emoji15]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

#524
Citaat van: advr op september 27, 2015, 10:42:20
Het is altijd een combi van heel veel factoren.

Ik kwam van Mangel - Lindeman vandaan en kwam bij WB en die overgang was gewoon veel te groot. Van enorme beleving naar technisch perfect. Zeker niet mijn ding in die setting al ben ik helemaal weg van de Trinity....
Zal het moment geweest zijn.[emoji15]

Sonus faber met Mc in tosh vond ik erg donker, ingetogen en zwaar klinken. Was de kleine set van Rega gewoon prima, de grote set daarentegen met Einstein versterking afgrijselijk vanwege de schreeuwerige Totems met die glimmende speakerranden, zo zonde. En in de kamer van audiotweaks was ik helemaal snel weg.  Ze hadden een stekkerdoos gegoten in een stuk boomstam :crazy: :crazy: :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2