X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Streamz

Dank, ik dacht dat de discussie nog over die kegels ging.

GPO

Citaat van: Klinkt Beter op oktober  2, 2012, 11:13:11
Hoe komt je tot die conclusie ?

Elk fatsoenlijk apparaat wordt zo ontworpen dat ze ongevoelig zijn voor EMI van buitenaf. Daarvoor zijn ze afgeschermd. En dat zulke straling van invloed zou zijn op de geluidskwaliteit..... nee dat gaat er bij mij niet in.

Bovendien waren de prijzen van de diverse onderdelen echt buitenproportioneel (bv 85 euro voor een dummy stekker je in een lege stopcontact moest steken - ivm de EMI die vanuit de stopcontact zou komen - ).

Vandaar dat ik dat oplichting vind en ik begrijp ook niet dat mensen dat kopen....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

S@m

#252
.

Antelope Audio

Citaat van: Klinkt Beter op oktober  2, 2012, 00:14:19
Nu ik de foto's terug zie:

1) Spijtig dat ze de antelope audio rubicon niet aangesloten hadden, maar een zodiac gold ... op die manier weinig nieuwe animo voor een mooi merk.

2) Die akoestische kubussen, iemand een idee welk merk ? In de ruimte van TAD stond volgens mij ditzelfde merk van akoestische tweaks

De orgone tools, zie hieronder. Net bovenop elke speaker een orgone kegel gezet, vriendin kon direct een volumeverschil waarnemen. Was vrij frappant: cleaner, meer rust, .... en in verhouding met de speaker een spotgoedkope tweak.

Ik ben de vertegenwoordiger voor Antelope Audio BeNeLux en de reden dat de Rubicon niet kon spelen was het feit dat de unit transport schade had opgelopen en daardoor (helaas) niet gebruikt kon worden.
De volgende show gaan we de Rubicon zeker demonstreren.
De show was voor ons succesvol met leuke reacties en fijne gesprekken.
Ook onze muziekkeuze waaronder 'normaal' popmuziek viel zeer in de smaak.

FvP

Citaat van: GPO op oktober  2, 2012, 13:47:10
Elk fatsoenlijk apparaat wordt zo ontworpen dat ze ongevoelig zijn voor EMI van buitenaf. Daarvoor zijn ze afgeschermd. En dat zulke straling van invloed zou zijn op de geluidskwaliteit..... nee dat gaat er bij mij niet in.

Helaas werkt de afscherming enkel voor longitudinale golven, terwijl electrosmog ook uit scalaire componenten bestaat.

Citaat van: GPO op oktober  2, 2012, 13:47:10
Bovendien waren de prijzen van de diverse onderdelen echt buitenproportioneel (bv 85 euro voor een dummy stekker je in een lege stopcontact moest steken - ivm de EMI die vanuit de stopcontact zou komen - ).

Vandaar dat ik dat oplichting vind en ik begrijp ook niet dat mensen dat kopen....

Er waren veel sets met speakers van tientallen duizenden euro's die ook niet klonken. Dus ook allemaal oplichterij ?

Springbank

#255
Ik heb me erg vermaakt op de X-Fi en vond het aanbod ruim en interessant. Ik ga binnen een jaar nieuwe speakers kopen, dus deze X-Fi was voor mij extra interessant. Ik heb niet zo'n last van de kritiek van velen hier op de geluidskwaliteit:
Ik luister naar de systemen en probeer de "problemen" eruit te filteren of er rekening mee te houden. De problemen zijn veelal de akoestiek omdat de meeste kamers niet geschikt zijn qua afmetingen voor het gebruikte systeem. Plus kletsende mensen en het onvermijdelijke type wat voor een speaker gaat stilstaan terwijl ie in het foldertje bladert en geen rekening houdt met luisterende anderen.

Het lukt me hierdoor vaak om toch een goede indruk te krijgen van een speaker, wat zijn de eigenschappen in grote lijnen. Als ik dit heb gehoord is het voor mij geslaagd. Zo heb ik op mijn lijstje een paar merken toegevoegd waarvoor ik afspraken ga maken om naar te luisteren. 1 ervan is PMC, interessant.

Muziekkeuze van veel Jazz is voor mij dan weer prima, liever geen matige bronkwaliteit zoals pop en dance. Daar kan ik een speaker niet goed op beoordelen.Ze zouden wel goede kwaliteit kunnen draaien van: Pink Floyd, Mark Knopfler, Roger Waters, Steely Dan, Sting, en vele anderen met wel goede kwaliteit opname's. Dus het argument dat de muziekvarieteit beperkt is kan ik me wel in vinden.

Verder mijn complimenten voor deze show, hopelijk volgend jaar weer!

Martijn M

#256
Ik heb me goed vermaakt op de X-fi. Ondanks dat ik op beide dagen aanwezig was, heb ik bij lange niet alles gehoord. Bij veel kamers ben ik maar even binnen geweest. Bij enkele daarvan hoorde ik onmiddellijk dat het geluid niet goed zat (waar sommige andere forummers in tegenstelling blijkbaar zeer van onder de indruk waren), maar bij veel kamers was de eerste indruk goed. Tijdens eerdere shows is dat wel eens anders geweest. Bij sommige kamers ben ik langer binnen geweest en indien mogelijk heb ik naar een paar voor mij bekende opnames beluisterd, zodat ik mijn luisterervaring beter in een context kan plaatsen. Hieronder volgt een korte impressie van de ruimtes die me zo te binnen schieten.

Dicht bij de ingang stond Bert Doppenberg met zijn enorme systeem. Voor het midhoog (vanaf 275 hz als ik me niet vergis) gebruikt hij een hoorn. Voor het laag een dipool met vier 15" woofers boven elkaar en met een naar voren gevouwen baffle, dat min of meer als hoorn fungeert. De hoogte van dit gevaarte schat ik op een goeie twee meter en de breedte op ongeveer 1.20 meter. Ik vind dit een ingenieus concept! Klankmatig vond ik de set erg indrukwekkend. Alles klonk erg gemakkelijk, groots en dynamisch. Bert vertelde dat het systeem eigenlijk nog niet af is en dat hoorde je ook wel een beetje aan o.m. de tonale balans die nog wat aanpassing behoeft. Ik ben er echter van overtuigd dat hier veel potentie in zit! Desalniettemin, wie zet een enorm systeem als dit in z'n huis?

Schuin er tegenover stond Musical Affairs. Ik heb daar een paar nummers beluisterd over een grote vloerstaander met breedbander en een tweetertje en de dag erna heb ik naar een lagere luidspreker geluisterd. Hier heb ik geen mij bekende opnames beluisterd, maar op basis van wat ik hoorde durf ik wel te stellen dat beide luidsprekers een overduidelijk eigen geluid hebben. Het enthousiasme van de ontwerper werkt aanstekelijk, maar de 'magie' werkt voor mij niet.

Om de hoek stond Sonority Audio met o.m. ADAM luidsprekers te demonstreren. Er stonden een grote vloerstaander en een kleine Artist5 monitor. De Artist 5 heb ik een tijdje bij mij thuis mogen beluisteren en de luidspreker heeft een goede indruk achtergelaten. In Veldhoven werd menigeen gefopt: het grootste deel van de tijd stonden de kleine Artists te spelen, maar op basis van het volwassen geluid zou je denken dat het de grote broers waren. Leuk!

Bij Lyngdorf heb ik zowel de demo van de Solosound als van de Lyngdorf DP-1 dipolen bijgewoond. De combinatie van Lyngdorf room-correction, BW-1 subs en Solosound elektrostaten liet een goede indruk op mij achter. Helaas heb ik ook hier geen mij bekende opnames kunnen beluisteren. Dat had ik graag gewild. Degene die de demonstratie leidde, liet de luisteraars het verschil tussen met en zonder room-correction horen. De instelling zonder correctie had duidelijk te veel bas, dus met correctie klonk onmiddellijk hoorbaar beter. De combi met de DP-1 klonk ook goed, maar ik zat op een wat minder geschikte plek dan tijdens de demonstratie van de Solosound-combi.

Bij TAD heb ik geruime tijd geluisterd, waaronder naar een cd die ik zelf had meegenomen. Deze set heeft op mij een zeer goede indruk achtergelaten. Het midden en hoog was zeer schoon en gedetailleerd, zonder dat het scherp of vermoeiend werd. Erg mooi. Het midlaag was naar mijn mening echter veel te nadrukkelijk aanwezig. Waarschijnlijk is dat voor een deel terug te voeren op de ruimte, maar ik vermoed dat de luidspreker er zelf ook een aandeel in had. Ondanks het laagprobleem was ik onder de indruk van de prestaties. Jammer dat deze luidsprekers dertigduizend euro moeten kosten.

Ik had graag wat langer bij Audiosense geluisterd, maar helaas was daar steeds niet echt de gelegenheid voor. Ook had ik graag wat uitgebreider geluisterd bij Tony Gee en eventueel bij Blumenhofer (mijn eerste indruk bij die laatste was niet goed, maar wellicht had die indruk bijgesteld kunnen worden tijdens een uitvoerigere luistersessie). Hopelijk een ander keer.
Al met al vond ik het een geslaagde show!



Dutch & Dutch

whoknows

#257
W.b.t. die adams dat vond ik ook verbazendwekkend hoe goed die kleine artists speelden, idem bij de scanspeak mini's van Speakerland. Om te kijken of ik niet gefopd werd heb ik zelfs naar een sub lopen zoeken ... ik zag wel dat die kleine scanspeak woofers enorme uitlagen maakte...  :confused:

De solosounds vond ik ,net zoals de meeste electrostaten, erg relaxed klinken veel hoog, maar totaal niet schel/hard. Had wel het idee dat de laag hier wat achter bleef, misschien miste ik met name de drukopbouw van een normale box hierbij. Waar ik me wel over verbaasde is dat de man vertelde dat er een sugden preamp gebruikt werd in de kast onder de lyndorf opstelling.... ???  Bij PMC was dit in ieder geval niet het geval (genoeg laag) maar daar vind ik het hoog altijd aan de wat schelle kant (harde sss-en).

Audiosense vond ik goed klinken, daarnaast vind ik het concept zeer interessant met die deqx...

Tony Gee accoustics klonk ook zeker niet verkeerd in een klein kamertje, Enorm respect voor die man die volgens mij in zijn uppie mooie produkten ontwikkeld (ook voor de zelfbouw)

Boston accoustics met die nieuwe M lijn vond ik ook zeer goed klinken met name in ogenschouw genomen de prijs.

Ik heb wat langer naar de onda ligera set geluisterd, wat ik zo op het eerste gehoor erg goed vond klinken maar ja dat mag ook wel voor de prijs... Echter de looks vind ik wel een heel  lage waf hebben.

Ik vond wel dat ik moeilijk een goede indruk van een set en/of luidprekers kon krijgen dor het geroezemoes en de onbekende muziek in sommige gevallen. Wat ik aan de demo van solosound erg apprecieerde was de uitleg van de ontwerper bij de muziek en de technische aspecten.

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Audiofiel

Ik denk dat die Sugden alleen een phono pre-pre was voor de draaitafel. Want alle volume werd op de Lyngdorf geregeld. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

whoknows

#259
Oh ok my bad je zult wel gelijk hebben.... :withstupid:

Oja wat ik ook wel grappig vond was dat men op een gegeven moment Rammstein speelden op die immense hoorns van Audio Note?? op verzoek van een keurige kerel (in pak dacht ik), die vervolgens helemaal uit z'n dak ging  ;D.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Ottovw

Citaat van: GPO op oktober  2, 2012, 13:47:10
Elk fatsoenlijk apparaat wordt zo ontworpen dat ze ongevoelig zijn voor EMI van buitenaf. Daarvoor zijn ze afgeschermd. En dat zulke straling van invloed zou zijn op de geluidskwaliteit..... nee dat gaat er bij mij niet in.

Bovendien waren de prijzen van de diverse onderdelen echt buitenproportioneel (bv 85 euro voor een dummy stekker je in een lege stopcontact moest steken - ivm de EMI die vanuit de stopcontact zou komen - ).

Vandaar dat ik dat oplichting vind en ik begrijp ook niet dat mensen dat kopen....

Dit gevoel had ik ook tijdens de workshop. Ik heb zelfs een moment mijn ogen dicht gedaan en puur afgegaan van het "continu opnieuw spelende cdtje van 3 a 4 seconden" wellicht is het op meet basis wel te zien, maar daadwerkelijk verschil horen??.... :nopompom:

Vond zelf de scan speak mini echt een uitblinker. Vraag mij wel af of dit in mijn huiskamer het zelfde zou klinken. Deze speakers zullen ook wel flink van de muur moeten staan. Ik denk dat ik binnen kort eens ga vragen of ik deze set thuis zou mogen proberen. Ik keek erg uit om de Vifa Pillar van Speakerland te beluisteren. Helaas stond deze niet aangesloten.

viceadmiraal61

#261
ha..ha..ha.dat is dus precies wat ik gedacht had.De heren gaan op de terugtocht de cd in de auto beluisteren.....en dan ..he rechts....he...alleen links en dan hij....................................
doet het niet...geintje.De cd is van een heeeeeele grote oplage voor de hong kong china markt.Daar zit dan een zeer uit-
gebreid boekje bij..infase out of fase ect ect. Nu wilde wij als organisatie toch een begin maken lage entre prijzen en een cd.
Nu we het bezoekers aantal hebben gezien,is de volgende versie(cd) een hele nieuwe..deze xfi cd is van 1998..
Er is toch best veel te bereiken ,met de juist demping van de acoustiek...Bij marantz hadden wij tafels achter in de zaal
op elkaar gezet.Daarin alle lege dozen van de amp/cd/ect ect.Hier overheen kleden van de ikea..en achter elke banner.....
een hele partij lege cd dozen.Nu zo te lezen hebben wij cor en ik dat toch wel goed gedaan..Dank ook aan de boys van
live cable en cammino powerline harmonizer die de laatste congreszaalboem sound weg wist te krijgen.
Voor mij het beste geluid van de show..onda ligera..dan de blumenhofers met octave en cammino cables..pmc echt studio
geluid..

kippekop

Blijft altijd heerlijk de VAD, vooral om lekker de eerste biertjes in de abdij bar te nuttigen  >:D

Vond zelf inderdaad dat de algehele beurs info iets beter kon, maar ach, het heeft zo zijn charme en we kunnen toch nog wel zelf een beetje nadenken of niet? :-) Enige wat ik wel echt minder vond, was het enorme harde geluidsniveau in veel kamers (zondagochtend), dat zorgde echt voor hoofdsuizen. Ook de muzieksmaak was niet mijn liefhebberij, en veel hetzelfde (wel zes keer hugh masakela).

Voor mij de absolute uitschieter waren de zelfbouw mini monitoren van Speakerland, verder bevielen TG acoustics luidsprekers (ook de scanspeak illuminator tweeter, toeval?), Bravo luidsprekers op Reimyo en de set bij Rick Stoet (Kudos en Icon Audio). Ook waren de meeste ruimtes mooi aangekleed, alhoewel men bij TAD niet zo moet zeuren hierover, want wie kan er nou "10 matrassen aan de wand plaatsen" zoals hij eigenlijk had gewild. Wel weer fantastischs pul dat TAD hoor...

Tegenvallen vond ook ik de hoorn luidsprekers, de Avantgarde vond ik redelijk plaatsbaar bijvoorbeeld, maar dat vind ik bij bijna alle niet coaxiale of single driver speakers. Audiosense vond ik heel erg matig, zeer scherp en plakkerig hoog. De Boston was leuk, maar wel een beetje loudness idee: veel laag en hoog.

Anyway, ik heb me weer vermaakt, en het kan alleen maar beter worden. En dat alles voor 6 euro entree, top toch! Dank aan de organisatoren dus!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Jiri

Vond maar 1 set de moeite waard. Dat waren deze Western Electric Replica's uit 1938 van GIP.
Waarom? Totale afwezigheid van mechanische klank. Het enige wat overblijft is Muziek!
Komt nog bij dat het van origine bioscoop luidsprekers waren.  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

martin778

#264
De kleintjes van Speakerland hebben een Illuminator midbass en Revelator tweeter (en ook nog eens de car audio versie daarvan  :D )

Soms leek het net alsof elke dealer een Dali demo CD mee kreeg, Fever, Stimela, Take Five en ga zo door  ;D

@jiri, wat voor muziek stond er toen op? Voor mij en nog een paar mensen hier was het ruim de slechtste sound van de show ;)

Jiri

Er stond van alles op. Weet niet precies.
Ben er wel een half uur gebleven. Ik hoorde geen set, maar muziek. Dat is wat mij opviel. Je kan alles vinden van het laag of het hoog of de spreiding, stage noem maar op. Maar dat is niet belangrijk meer omdat het alleen nog maar om de essentie van muziek gaat.
Bij alles verder hoorde ik geen muziek, maar hoorde ik een set spelen. En daar gaat het mij niet om, het gaat om muziekreproductie en ik ben allergisch voor mechanische klank.  :baaa:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Pjotr27

Citaat van: Jiri op oktober  2, 2012, 21:24:12
Er stond van alles op. Weet niet precies.
Ben er wel een half uur gebleven. Ik hoorde geen set, maar muziek. Dat is wat mij opviel. Je kan alles vinden van het laag of het hoog of de spreiding, stage noem maar op. Maar dat is niet belangrijk meer omdat het alleen nog maar om de essentie van muziek gaat.
Bij alles verder hoorde ik geen muziek, maar hoorde ik een set spelen. En daar gaat het mij niet om, het gaat om muziekreproductie en ik ben allergisch voor mechanische klank.  :baaa:

Mee eens maar ja het past hier niet zo goed in huis, heb je nog bij musical affairs geluisterd. Dat vind ik wel vergelijkbaar alleen het heeft niet die geweldige power van het grote systeem...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

#267
Citaat van: viceadmiraal61 op oktober  2, 2012, 20:26:19
ha..ha..ha.dat is dus precies wat ik gedacht had.De heren gaan op de terugtocht de cd in de auto beluisteren.....en dan ..he rechts....he...alleen links en dan hij....................................
doet het niet...geintje.De cd is van een heeeeeele grote oplage voor de hong kong china markt.Daar zit dan een zeer uit-
gebreid boekje bij..infase out of fase ect ect. Nu wilde wij als organisatie toch een begin maken lage entre prijzen en een cd.
Nu we het bezoekers aantal hebben gezien,is de volgende versie(cd) een hele nieuwe..deze xfi cd is van 1998..
Er is toch best veel te bereiken ,met de juist demping van de acoustiek...Bij marantz hadden wij tafels achter in de zaal
op elkaar gezet.Daarin alle lege dozen van de amp/cd/ect ect.Hier overheen kleden van de ikea..en achter elke banner.....
een hele partij lege cd dozen.Nu zo te lezen hebben wij cor en ik dat toch wel goed gedaan..Dank ook aan de boys van
live cable en cammino powerline harmonizer die de laatste congreszaalboem sound weg wist te krijgen.
Voor mij het beste geluid van de show..onda ligera..dan de blumenhofers met octave en cammino cables..pmc echt studio
geluid..

Nog even een tijdje met Cor staan praten over de Live Cables... Indrukwekkend was dat om zulke jongens in een relatief "goedkope set" te horen. Ik heb wel even zitten luisteren en ik had mijn opmerkingen... Maar je kan echt een set naar een hoger plan brengen. Ik vond het nog redelijk plakken, maar toch...

Bedankt in ieder geval voor het maken van de CD. Hij is niet overal goed qua artiest/cover, maar een kwestie van smaak. Thanks.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FvP

Citaat van: viceadmiraal61 op oktober  2, 2012, 20:26:19
Er is toch best veel te bereiken ,met de juist demping van de acoustiek...Bij marantz hadden wij tafels achter in de zaal
op elkaar gezet.Daarin alle lege dozen van de amp/cd/ect ect.Hier overheen kleden van de ikea..en achter elke banner.....
een hele partij lege cd dozen.

Dit truukje hebben we destijds ook toegepast in Brugge & Antwerpen, een hele muur vol met lege dozen.
Die stonden bij ons dan nog tussen twee torens gebouwd met vier basstraps, en bovenop de bass traps een gordijnroede constructie.

Lege dozen op de juiste plek zijn poor man's bass traps, maar werkt wel perfect

martin778

Zijn het dan geen resonators ipv. basstraps?  :notify:

FvP

Citaat van: kippekop op oktober  2, 2012, 21:02:59
Blijft altijd heerlijk de VAD, vooral om lekker de eerste biertjes in de abdij bar te nuttigen  >:D

Was er met twee collega's en hebben ons prima vermaakt in die andere bar nabij de ingang van het hotel, een soort overdekte binnentuin met veel licht.

Dienster wist dus niet dat Duvel/.... Belgisch bier was, en gezien drie bierkenners van de partij en woonachtig nabij één van de beste Belgische brouwerijen was het game on :)

FvP

Citaat van: martin778 op oktober  3, 2012, 00:00:44
Zijn het dan geen resonators ipv. basstraps?  :notify:

een basstrap is een resonator

martin778

Hoeft niet ;) Er zijn zo veel verschillende types...

FvP

Citaat van: martin778 op oktober  3, 2012, 00:08:30
Hoeft niet ;) Er zijn zo veel verschillende types...

Ik doelde op die tonvormige basstraps, je voelt die wel degelijk mee resoneren

FvP

Heeft er iemand foto's van die creaktiv demo ?

We zijn een klein stukje show vergeten doen, het stukje tussen het abdij-themakafee en waar de dutch audio masters stonden ... na een stevige Orval was het plots 18 uur en show al terug voorbij :(