Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Steffan

Goedendag.
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een brandende vraag:
Kan ik de Rotel RA12 gebruiken als pre-amp op de Rotel Rb 1562?

Ik hoop dat het posten goed gaat, anders excuses ;D

DualdudE

Er zit een pre-out op de RA-12 dus moet kunnen. De handleiding geeft aan dat de volume knop, tone controls en balans van invloed zijn op het pre-out signaal.
Monitor Audio GS-20, Silver Centre, Silver 2.
Marantz Cinema 70S (pre-/center), Arcam SA20 (front), Audiolab 6000A (rear).
UD-5005, Rotel RCD-1072, Pro-Ject Essential II.

beaukey

Beste forumleden. Een vraag:

Apparaat: Rotel RCX-1500 -> USB ethernet adapter.

Deze Rotel werd geleverd met een USB naar Ethernet/RJ45 10/100Mb adapter. Die moet in de "ETHERNET USB" poort, aan de achterkant, aangesloten worden. Rotel ondersteunt een (of een zeer beperkt aantal) chipsets. Ik ben op zoek naar de chipset van deze ethernet adapter.

Het opzoeken van de chipset gaat als volgt (Windows):
1. Plaats de USB adapter in een PC/laptop
2. Control Panel -> Device Manager/Apparaten Beheer -> Netwerk adapter -> selecteer Rotel adapter -> Properties/Eigenschappen -> Details -> Device Instance Path
3. Je ziet dan een regel als: "PCI\VEN_8086&DEV_1502&SUBSYS_052C1028&REV_04\3&11583659&0&C8"

Dat is de informatie die zoek.

Als je zo'n adapter hebt, maar je hebt hulp nodig bij het opzoeken van deze informatie, dan help ik je graag.

Alvast dank, groet, Beaukey
[email protected]

beaukey

Sorry, dubbele post.
@Moderator: deze post mag verwijderd worden.

JJOO

Beste forumleden,
Een maand of 3 geleden een mooie Rotel RA-1592mkii aangeschaft. Erg tevreden met de versterker. Er is echter iets vreemds. Het is de afgelopen 3 maanden nu 2x gebeurd dat de groep waarop de versterker is aangesloten eruit vliegt bij het aanzetten er van. Na het aanzetten van de stroom groep, werkt hij weer gewoon. Ik heb al wat zitten googlen, en dit schijnt vaker voor te komen door een zogenaamde "inrush current". Nu heb ik contact opgenomen met de winkel waar ik hem gekocht heb, en zij gaven aan dat inderdaad de inschakelspanning dan net te hoog is en de zekering dit niet aan kan. Ik kan hem naar de winkel terugbrengen en de Rotel service partner past dan iets aan. Wat er dan aangepast word konden ze mij niet vertellen. Ook gaf ik aan dat ik een PowerQuest 2 stekkerdoos (netfilter) ertussen heb zitten. De winkel gaf aan dat ik die er beter tussenuit kon halen. Op de stroomgroep waarop de versterker zit aangesloten zitten nog wel andere apparaten. Tv, en wat led verlichting. Iemand ervaring hiermee? Vind het een vreemd verhaal. Je zou toch denken dat een splinternieuwe Rotel toch niet later nog eens aangepast moet worden? Wat is nu wijsheid? Terugbrengen naar de winkel? Ook lees ik op internet iets soortgelijks ook met een Rotel, en daar heeft iemand de stroomgroep aangepast van een B16 naar een C16 (tragere groep). Alvast dank voor de reacties.   

Liko

Ik heb dat vroeger ook meegemaakt bij verschillende merken.
Een C16 automaat is inderdaad de oplossing, bij hoge inschakel stroom.

Fr@nk

Mijn Rotel Michi S5 is nu zo een bakbeest, die laat de automaat er niet uitvliegen.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

JJOO

Het blijft een vaag verhaal. Gisteren opnieuw de automaat eruit. Maandag terug naar de winkel ermee. Ik kan wel allerlei trucages uit gaan halen met c karakteristiek groepen maar ben van mening dat een apparaat wat net nieuw is en 3000 euro heeft gekost op een fatsoenlijk stroomnetwerk gewoon moet werken zonder problemen.

vanzomereng

Ik heb naar volle tevredenheid een Rotel RA1592 gehad en bij mij geen issues met uitklappende zekeringen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rowdy

Is de Rotel aangesloten op een aparte of een algemene groep?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

JJOO

Op een groep waar ook de tv, tv ontvanger en 4 led lampen zitten.

Rowdy

Voor de rest niets? 
Doe de tv, de tv ontvanger en de 4 LED lampen op een ander groep. Gaat het goed ga dan 1 voor 1 opbouwen.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Kurt

In een ver verleden nog de RB-1590 gehad, dewelke ik met voorversterker en alle randapparatuur inschakkelde op 't zelfde moment, op een kring waar ook nog andere toestellen zaten. Nooit een probleem mee gehad.
Heb je dit ook voor als je de amp op een andere kring zet? Indien niet, is er mogelijks een probleem met de zekering.

JJOO

Het gekke is dat het niet te voorspellen is. Dan weken niet. En zo 3x in de week. Valt wel op dat als de versterker een dag is uit geweest het eerder voorkomt. Waarschijnlijk omdat dan alle condensators ontladen zijn.
Citaat van: Rowdy op oktober 20, 2024, 20:34:41Voor de rest niets?
Doe de tv, de tv ontvanger en de 4 LED lampen op een ander groep. Gaat het goed ga dan 1 voor 1 opbouwen.

JJOO

De meterkast is een jaar geleden geheel vervangen. 3 fase, Schneider. Ook alle wandcontactdozen zijn toen vervangen. Gisteren de versterker op een andere groep getest. Toen niks aan de hand. Maarja, het probleem is ook niet altijd...
Citaat van: Kurt op oktober 20, 2024, 23:31:27In een ver verleden nog de RB-1590 gehad, dewelke ik met voorversterker en alle randapparatuur inschakkelde op 't zelfde moment, op een kring waar ook nog andere toestellen zaten. Nooit een probleem mee gehad.
Heb je dit ook voor als je de amp op een andere kring zet? Indien niet, is er mogelijks een probleem met de zekering.

JJOO

Vandaag is de Rotel weer terug van de servicepartner. Er is een inschakelvertraging in gezet. Bedankt voor het meedenken.

blue-eyes

Citaat van: JJOO op november  1, 2024, 19:22:26Vandaag is de Rotel weer terug van de servicepartner. Er is een inschakelvertraging in gezet. Bedankt voor het meedenken.

Ook bij een vorige Arcam EV laten doen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

gerard1

Zouden ze standaard er in moeten zetten.

JJOO

Ja vind ik ook. Zeker voor zo'n duur apparaat. Of vermelden dat ie niet op een B16 automaat kan.

RHK

Citaat van: JJOO op november  1, 2024, 19:22:26Vandaag is de Rotel weer terug van de servicepartner. Er is een inschakelvertraging in gezet. Bedankt voor het meedenken.

Hallo, zou je mij kunnen vertellen wie de Rotel servicepartner is? Dit i.v.m. mogelijk toepassen inschakelvertraging
in m'n Rotel eindversterker. Alvast bedankt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound Zamp3* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Dali Alteco Atmos* Rel T9x* Hepta Bariton sub*
LG oled 65 G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Next box* RU Connected*

jossie

In jouw Rotel zitten al NTC's in de primaire zijde van de voeding (niet echt nodig dus). Als je de trigger gebruikt om 'm verder in/uit te schakelen heb je dat vervolgens zeker niet nodig.
Omni !

RHK

Citaat van: jossie op maart 29, 2025, 15:41:01In jouw Rotel zitten al NTC's in de primaire zijde van de voeding (niet echt nodig dus). Als je de trigger gebruikt om 'm verder in/uit te schakelen heb je dat vervolgens zeker niet nodig.

Hallo Jos, nou,  dan hebben we alles geprobeerd.  :)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound Zamp3* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Dali Alteco Atmos* Rel T9x* Hepta Bariton sub*
LG oled 65 G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Next box* RU Connected*