Netwerk probleempje

Gestart door SV..S, februari 12, 2012, 10:37:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SV..S

Deze week had ik het eerder, de volgende dag werkte het weer maar nu krijg ik het niet meer aan de praat.
Wat is het probleem, mijn pc kan geen netwerk vinden, niet intern en dus ook niet naar internet.
Ik heb de kabel vanuit de pc rechtstreeks in de modem gezet( en ip adress instelling gewijzigd in automatisch toewijzen) maar hij vind geen netwerk.
Pingen naar bv nu.nl vind hij ook niks.
Nu is mijn vraag is de soft of hardwarematig.
Kan bv een laatste update van windows het probleem zijn?
Als laatste heb ik opgestart met knoppix 4.0 vanaf disk ( linux) maar ook nu geen netwerk verbinding?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CZ79

#1
Modem herstart? wellicht zit er een CD lampje op je modem (Carrier Detect) als deze brandt betekend dat meestal dat het modem de kant van de provider (ISP) ziet dus dat de verbinding tussen het modem en de ISP wel goed zit.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

SV..S

Citaat van: cz79 op februari 12, 2012, 10:58:22
Modem herstart? wellicht zit er een CD lampje op je modem (Carrier Detect) als deze brandt betekend dat meestal dat het modem de kant van de provider (ISP) ziet dus dat de verbinding tussen het modem en de ISP wel goed zit.

Andere pc,s in het netwerk en de ipad werken gewoon dus lit mij niet in de modem te zitten?
Zal het toch even doen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

nou, hij doet het weer?
daar snap ik dus niks van, ik zag mijn hele netwerk niet, dus geen printer, nas andere pc's, en alle andere vaste en wifi  verbindingen kwamen wel op internet.
dus dan snap ik niet hoe dit in het modem kan zitten, of is het toeval dat het weer werkt?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CZ79

Misschien is toch je modem/router even vastgelopen en heeft de herstart dat verholpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

SV..S

Dat begrijp ik niet helemaal, maar ik ben blij dat het weer werkt.
bedankt :thumbs-up:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CZ79

Nee het klinkt ook niet exact als een vastloper maar hij deed sowieso iets niet wat de router wel moest doen, dus kan een herstart nog wel eens helpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Thunder

Netwerkkabel vervangen door een andere? Zal niet de eerste keer zijn dat een kabel de schuldige is. Ben zelf wel eens meer dan een dag aan het zoeken geweest op een lanparty, PC geherinstalleerd, drivers, andere poort op de switch, enz enz, totdat we de kabel vervangen hebben. En dat te beseffen dat de kabel al jaren thuis werkte en daar ook een halve dag zonder problemen speelde.  :-X :-X

Tegenwoordig het eerste wat ik doe bij netwerkproblemen bedraad, andere netwerkkabel proberen. Helpt dat niet, dan ga ik pas de rest nalopen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

SV..S

Die had ik al vervangen, maar daar zat het ook niet in.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15