nieuwe Hoofdtelefoon

Gestart door Qlivian, februari 11, 2012, 13:16:28

Vorige topic - Volgende topic

Qlivian

dit is hem geworden, wat een prachtig ding toch.

Ga er vanuit dat ik hem morgen heb.

heb hem gekocht op garmtz's zijn advies . Bedankt hiervoor om me te helpen een keus te maken nu hopen dat hij bevalt.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

garmtz

Feli! Ik hoop ook dat hij bevalt, altijd toch iets heel persoonlijks, een hoofdtelefoon...

Qlivian

Komt wel goed denk ik zo kieskeurig ben ik ook weer niet (Soms wel). Ik zal mijn eerste indruk morgen posten als ik hem heb.Als jullie dat leuk vinden tenminste.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

garmtz

Qlivian

Eind van de middag dan deze hoofdtelefoon binnengekregen. Eerste indruk: Erg mooie koptelefoon alles ziet er goed afgewerkt uit dus zeker kwaliteit , mag je ook wel verwachten. Zit ook lekker.
Over het geluid dan ff snel als laatste. Eerste indruk is goed mooi detail en rustig geluidsbeeld. weet nie of ik er na zo korte tijd net uit de doos veel over mag zeggen. wel erg weinig bass voor een dichte koptelefoon maar daar was ik al een beetje bang voor.Weet niet hoever dit nog zal veranderen als hij een week is ingespeeld.Opzich geen probleem want overheersende bass kan je gewoon luistermoe van worden .

Wel gek is als ik hem in mijn receiver plug dat ik de volume erg omhoog moet doen. doe ik hem in de jack plug van de pc achterin dan klinkt het al wat beter. wel geluid via de pc laten lopen dan via hdmi.

Dit is even snel een revieuw van mijn kant gedaan. niet zo netjes als de meesten maar even snel een indruk  hier laten weten hoe hij bevalt.

Tube-freak

Ik denk dat je er een koptelefoonversterker tussen moet doen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Citaat van: Qlivian op februari 21, 2012, 21:59:46
Over het geluid dan ff snel als laatste. Eerste indruk is goed mooi detail en rustig geluidsbeeld. weet nie of ik er na zo korte tijd net uit de doos veel over mag zeggen. wel erg weinig bass voor een dichte koptelefoon maar daar was ik al een beetje bang voor.Weet niet hoever dit nog zal veranderen als hij een week is ingespeeld.Opzich geen probleem want overheersende bass kan je gewoon luistermoe van worden .

WEINIG bass?? Wees dan maar heel blij dat je de Shure hebt gekocht en niet de Ultrasone en al helemaal niet de AKG, want die hebben nog veel minder laag. Ik vind zelf het laag van de Shure lekker, maar hij zit absoluut tegen het randje van teveel laag voor veel mensen denk ik. De enige serie die ik heb gehoord die nog meer laag heeft, is van Sony: de XB serie (extra bass) en misschien de HFI-780 van Ultrasone (hoewel die wat betreft hoeveelheid laag ongeveer gelijk staat met de Shure). Misschien dat het inspelen nog wat extra laag gaat opleveren, maar ik kan me dat niet herinneren.

CiteerWel gek is als ik hem in mijn receiver plug dat ik de volume erg omhoog moet doen. doe ik hem in de jack plug van de pc achterin dan klinkt het al wat beter. wel geluid via de pc laten lopen dan via hdmi.

Wat heeft volume opdraaien met de kwaliteit van het geluid te maken? Oftewel, wat bedoel je met 'doe ik hem in de jack plug van de pc achterin dan klinkt het al wat beter'?

Qlivian

Ik bedoel dat ik hem frisser vind klinken via de pc direct met de 3,5mm jack plug dan dat ik hem voorin in mijn receiver plug. Dat heeft met de receiver versterker te maken, verder niks bijzonders denk ik.

Ik luister veel via de pc maar om de kwaliteit beter te maken is denk ik een dac/hoofdtelefoonversterker wel handig lijkt me. Maar eerst even een goede tijd van genieten. dat kan altijd nog.

evilniek

Als je echt een bassy hoofdtelefoon zoekt is een Sennheiser HD-25 ook een goeie, deze heb ik zelf ook.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Citaat van: evilniek op februari 22, 2012, 09:59:30
Als je echt een bassy hoofdtelefoon zoekt is een Sennheiser HD-25 ook een goeie, deze heb ik zelf ook.

De HD25 is minder bassy dan de Shure... Even om het geheel in perspectief te zetten... ;)

Overigens vind ik dat de Shure niet perse een hoofdtelefoonversterker nodig heeft.

Qlivian

maar misschien een dac , dat is toch altijd wel beter voor het geluid?

Tube-freak

Een DAC ertussen is inderdaad heel mooi. Ik gebruik zelf een istreamer DAC in combinatie met mijn ipod en B&W P5.
Maar als je er een DAC tussen zet moet er volgens mij ook een hoofdtelefoonversterker,maar dat weet ik niet zeker, ligt misschien aan je setup.

garmtz

Er zijn een aantal USB DACs die tegelijkertijd ook hoofdtelefoonversterker zijn. Het ligt er een beetje aan waar je de hoofdtelefoon voornamelijk op gaat gebruiken. Op de laptop?

Ik vind mijn Macbook op de hoofdtelefoonuitgang zeker niet slecht. De iPad ook niet, de iPhone vind ik net iets minder. Maar ik vind het allemaal niet veel schelen. Dus OF ik weet niet wat ik mis, OF de Mac apparaten zijn zo slecht nog niet... :)   Zal eens een uitgebreide test doen tussen iPod, iPad, Macbook en Linn Majik DSM... :)

Qlivian

ik was van plan om eigenlijk altijd al deze te kopen. Alleen weet niet of dat een leuke toegevoegde waarde is voor het geld( begin net in dit wereldje te kijken van hoofdtelefoons en dacs.)

http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?item=nuforce-udac-2--black&action=article&group_id=28&aid=10156&lang=NL

edit: Gebruik het voornamelijk op mijn pc

Tube-freak

Het verschil met de ipod zonder en met istreamer dac vind ik toch wel aardig veel.  maar zonder klink het ook niet slecht.

garmtz

Citaat van: Tube-freak op februari 22, 2012, 11:07:08
Het verschil met de ipod zonder en met istreamer dac vind ik toch wel aardig veel.  maar zonder klink het ook niet slecht.
Ligt erg aan de gebruikte hoofdtelefoon en de kwaliteit van de hoofdtelefoonuitgang van aangesloten apparaat... De impedantie van de Shure is behoorlijk laag en de gevoeligheid erg hoog.

garmtz

Citaat van: Qlivian op februari 22, 2012, 11:05:25
ik was van plan om eigenlijk altijd al deze te kopen. Alleen weet niet of dat een leuke toegevoegde waarde is voor het geld( begin net in dit wereldje te kijken van hoofdtelefoons en dacs.)

http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?item=nuforce-udac-2--black&action=article&group_id=28&aid=10156&lang=NL

edit: Gebruik het voornamelijk op mijn pc

Lijkt me een uitstekend apparaat!

Qlivian

word dan de kwaliteit wat uit de pc komt gewoon beter?

evilniek

Citaat van: garmtz op februari 22, 2012, 10:21:14
De HD25 is minder bassy dan de Shure... Even om het geheel in perspectief te zetten... ;)

Overigens vind ik dat de Shure niet perse een hoofdtelefoonversterker nodig heeft.

Nog meer bas? ik vind de HD-25 eigenlijk al te vet, kwa bas.

evilniek

Qlivian

bedankt allemaal voor jullie aandacht en hulp. Ik wacht nog even met de aankoop tot een versterker/dac.

ben nog eerst aan het sparen voor mijn nieuw rears Usher x-708  :smile:

garmtz

Citaat van: evilniek op februari 22, 2012, 11:17:12
Nog meer bas? ik vind de HD-25 eigenlijk al te vet, kwa bas.

Zo zie je maar weer hoe subjectief hoofdtelefoons zijn... Ik vind de HD25 zeker niet dun, maar ook zeker niet vet qua bas. Wat mij betreft is de strakke en snelle bas juist een van de voordelen van de HD25. Ik vind hem alleen iets te direct en niet erg ruimtelijk.

Tube-freak

Soms ligt het niet aan de hoofdtelefoon maar aan de settings van je ipod.  ik zet die ipod equalizer altijd uit maar als je hem aan hebt staan kan er wel eens teveel bas uitkomen, afhankelijk van welke stand je kiest.

garmtz

Uiteraard beluister ik alleen hoofdtelefoons met een vlakke eq, anders zijn de vergelijkingen compleet zinloos.

evilniek

Citaat van: garmtz op februari 23, 2012, 11:19:01
Zo zie je maar weer hoe subjectief hoofdtelefoons zijn... Ik vind de HD25 zeker niet dun, maar ook zeker niet vet qua bas. Wat mij betreft is de strakke en snelle bas juist een van de voordelen van de HD25. Ik vind hem alleen iets te direct en niet erg ruimtelijk.

Een beetje ongelukkig omschreven, ik bedoel meer dat ik de HD-25 al best veel bas vind hebben, maar overigens wel strak. Ik vraag me alleen af hoeveel meer bas zo'n Shure dan heeft. Ik ga het in ieder geval niet binnen onafzienbare tijd beleven, eerst maar is een ander project. :D