De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

J o e p

Citaat van: Xander32 op oktober 25, 2020, 19:46:31
Zie het onderschrift van de ts en de foto ... dat is geen match  ;)

Wat ik bedoelde is dat er beleggingsclubjes met enorm veel geld spelletjes spelen. Ze kopen niet om een bedrijf op de been te houden maar enkel om er geld aan te verdienen. Ik maak het zelf van zeer nabij mee. Een partij koopt een mooi bedrijf verkoopt de gebouwen zodat de investering voor een groot deel weer terug is en laat het bedrijf de gebouwen terug huren of verkoopt ze in stukjes. Ik kan zo veel voorbeelden geven. Maar nu is Classé en B&W welke op een soortgelijke manier is opgebroken blijkbaar weer onder dezelfde beleggingsfirma onder één hoedje ondergebracht. Samen met Marantz etc. hebben alle bedrijven nu een deel van de markt om op te werken waarbij Classé en B&W het top segment hebben gekregen. We gaan dan nu weer zien dat er Classé spullen worden ontworpen met een oogje op B&W en B&W spullen met een oogje op Classé. Zoals het vroeger altijd al was. En zo matchen versterkers van Classé weer beter bij luidsprekers van B&W en luidsprekers van B&W weer beter bij versterkers van Classé.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

WickedGame

Citaat van: J o e p op oktober 25, 2020, 20:35:32
Wat ik bedoelde is dat er beleggingsclubjes met enorm veel geld spelletjes spelen. Ze kopen niet om een bedrijf op de been te houden maar enkel om er geld aan te verdienen. Ik maak het zelf van zeer nabij mee. Een partij koopt een mooi bedrijf verkoopt de gebouwen zodat de investering voor een groot deel weer terug is en laat het bedrijf de gebouwen terug huren of verkoopt ze in stukjes. Ik kan zo veel voorbeelden geven. Maar nu is Classé en B&W welke op een soortgelijke manier is opgebroken blijkbaar weer onder dezelfde beleggingsfirma onder één hoedje ondergebracht. Samen met Marantz etc. hebben alle bedrijven nu een deel van de markt om op te werken waarbij Classé en B&W het top segment hebben gekregen. We gaan dan nu weer zien dat er Classé spullen worden ontworpen met een oogje op B&W en B&W spullen met een oogje op Classé. Zoals het vroeger altijd al was. En zo matchen versterkers van Classé weer beter bij luidsprekers van B&W en luidsprekers van B&W weer beter bij versterkers van Classé.
B&W was al voordat sounds united ze overnamen van een investeringsmaatschappij. Maar klaarblijkelijk heeft niemand in 2016 dit opgemerkt, of gezien als een groot probleem.

Nu gaat er een wat grotere maatschappij met B&W aan de haal en is het allemaal fout en slecht voor B&W etc. Ik wil het eerst nog wel eens zien...

Classe is nu ook terug en ja die zal geend gaan worden op B&W, logisch ook. Dat deed B&W al met Rotel Michi alvorens ze overgenomen werden door sound united. En dat is ook niet raar.

Nu alleen hopen dat de distributie wat beter gaat worden. Classe in Nederland is alleen maar bij iEar te krijgen. B&W gelukkig wel op wat meer plekken.

J o e p

Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

H&C Hifi

Citaat van: WickedGame op oktober 25, 2020, 20:45:19

Nu alleen hopen dat de distributie wat beter gaat worden. Classe in Nederland is alleen maar bij iEar te krijgen.

De markt voor de producten die Classe nu voert is zo klein dat het weinig zin heeft dit op ''veel'' plekken in de winkel te zetten.
Zover als ik begrepen heb volstaan ze met 3-4 dealers voor heel de Benelux.

J o e p

Het moet allemaal geen kapitalen kosten. Heel mijn cd collectie erop en nog 2/3 ruimte over.
Een beetje backup voor als het internet zou uitvallen. En voor dat wat op Qobuz niet is te vinden.

WickedGame

Citaat van: HcHifi.nl op oktober 30, 2020, 20:21:58
De markt voor de producten die Classe nu voert is zo klein dat het weinig zin heeft dit op ''veel'' plekken in de winkel te zetten.
Zover als ik begrepen heb volstaan ze met 3-4 dealers voor heel de Benelux.
Hmm dat zijn bar weinig dealers, maar goed voorlopig ga ik niet veranderen. Tenzij er een super goed alternatief is welke ook qua prijs beetje gunstig uit pakt. Al weer genoeg uitgegeven [emoji1787]

WilcoL

Citaat van: J o e p op november  3, 2020, 11:37:08

Het moet allemaal geen kapitalen kosten. Heel mijn cd collectie erop en nog 2/3 ruimte over.
Een beetje backup voor als het internet zou uitvallen. En voor dat wat op Qobuz niet is te vinden.
Heel je CD collectie bedraagt "slechts" 150GB?

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBP-4010UD - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

J o e p

Citaat van: WilcoL op november  3, 2020, 16:13:06
Heel je CD collectie bedraagt "slechts" 150GB?

Ja... om en nabij 150 GB.

WilcoL

Citaat van: J o e p op november  3, 2020, 16:16:02
Okay, dat betreft dan een compacte collectie [emoji1417]

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBP-4010UD - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k - Nvidia Shield - Synology NAS

pameijer

Citaat van: WilcoL op november  3, 2020, 16:19:01
Okay, dat betreft dan een compacte collectie [emoji1417]

Nou..., met een gemiddelde grootte van 600MB voor een CD (en dat is wel ruim) heb je met 150GB om en nabij de 250 CD's gedigitaliseerd. Is toch best wel bovengemiddeld zou ik zeggen! Ik heb er zo'n 350 liggen, maar minimaal de helft zou ik echt niet missen...
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

WilcoL

Citaat van: pameijer op november  3, 2020, 16:52:58
Nou..., met een gemiddelde grootte van 600MB voor een CD (en dat is wel ruim) heb je met 150GB om en nabij de 250 CD's gedigitaliseerd. Is toch best wel bovengemiddeld zou ik zeggen! Ik heb er zo'n 350 liggen, maar minimaal de helft zou ik echt niet missen...
Ja, ik kan ook behoorlijk rekenen [emoji16]

Maar onze collectie bedroeg ooit al 1350 CD's toen de NAS hier zijn intrede deed. Dus was 1TB al meteen het absolute minimum. En dat was een hele tijd geleden...

Dus vind ik 150 GB relatief bescheiden.

J o e p

Citaat van: WilcoL op november  3, 2020, 16:58:56

Maar onze collectie bedroeg ooit al 1350 CD's toen de NAS hier zijn intrede deed. Dus was 1TB al meteen het absolute minimum. En dat was een hele tijd geleden...

Wil niet opscheppen...
Maar heb natuurlijk nog de beschikking over Qobuz en 60 miljoen nummers.

WilcoL

Citaat van: J o e p op november  3, 2020, 22:25:23
Wil niet opscheppen...
Maar heb natuurlijk nog de beschikking over Qobuz en 60 miljoen nummers.
[emoji23]

Kingpin

Waarom een portable ssd en geen usb stick ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J o e p

Citaat van: Kingpin op november  4, 2020, 08:56:09
Waarom een portable ssd en geen usb stick ?

USB sticks verdwijnen hier. Geen idee hoe dat kan. Laat ik er een hoop maken met reclame van de zaak en een paar maanden later zijn ze allemaal verdwenen. Denk dat die dingen niet tegen zuurstof kunnen en spontaan oplossen. Dus is een portable ssd wel zo handig.

John Wx

Citaat van: J o e p op november  3, 2020, 16:16:02

Kwaliteit hoeft niet veel te zijn  ;D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

John Wx

Citaat van: J o e p op november  4, 2020, 09:36:30
USB sticks verdwijnen hier. Geen idee hoe dat kan. Laat ik er een hoop maken met reclame van de zaak en een paar maanden later zijn ze allemaal verdwenen. Denk dat die dingen niet tegen zuurstof kunnen en spontaan oplossen. Dus is een portable ssd wel zo handig.

Herkenbaar en je zoekt je te ...... Joep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

J o e p

J o e p

J o e p

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KlipschHT

Mooie merk dat Classe, ik ken dit type niet. Wel een keer de classe cp ?? vv en de ca150/ca200 ev gehoord, erg mooi!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Fr@nk

Niet meer leverbaar en geen opvolger?
Blijkbaar uitsluitend nog de Delta class AB versterkers in het gamma en hebben de Canadezen het class D pad verlaten of heb ik het mis.
Komt dit mede door de overname van Sound United?

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

J o e p

Classé heeft een moeilijke tijd achter de rug. Toen ze nog met Bowers & Wilkins in dezelfde groep zaten was het allemaal nog leuk maar toen de boel werd verkocht en gesplitst was en het een puinhoop. Er moest geld op tafelkonen ten koste van allens en iedereen. Classé en Bowers & Wilkins gingen er bijna helemaal onderdoor.

Nu zitten ze na al die ellende weer in een dezelfde nieuwe investering groep. Hopelijk hebben ze de bedrijven gekocht met een toekomstvisie. En niet een liquidatie visie. Zou jammer zijn om zo'n mooi merk verloren te laten gaan.
Las dat het in de groep boven Marantz (dat er ook onderdeel van is) geplaatst zal worden.

Classé is nu weer op een bescheiden manier begonnen met het produceren van versterkers. Hopelijk komt er voor de Sigma 2200i (welke kort voor de eerste overname op de markt kwam) ook weer een opvolger.