Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

CZ79

Op audiogebied niet echt nee. Ga nog even vergelijken hoe Qobuz zich geluidstechnisch verhoudt tot flax vanaf de NAS.

Misschien nog eens de kabel vanaf de meterkast vervangen (gewoon omdat het kan), maar ben er nog niet over uit welke kabel dat dan moet gaan worden en hoe ik dat ga doen.

Ik kan dezelfde kabel gebruiken die ik heb gebruikt ik de DIY verdeler (vertint koper), maar dan moet ik een stopcontact maken in de meterkast (is geen vaste installatiekabel) of ik kies voor een vaste niet afgeschermde kabel die dan direct naar de WCD gaat bij de set (zoals nu het geval is).

Kortom er valt nog wel een beetje wat te prutsen, maar geen prio.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ben er nog niet zeker van wat wel/niet is toegestaan:

Volgens mij mag je geen soepele kabel (draad dus) gebruiken direct vanaf de zekering (in dit geval de Gigawatt automaat) naar de WCD.

Of heb ik dat mis? En als dat wel mag zijn er dan nog aanvullende voorwaarden?

CZ79

Moet het altijd solid code kabel zijn vanaf de automaat naar de WCD en zo niet (dus met soepel draad) wat zijn dan de regels?

Weet iemand dit? Ik krijg best wat berichten te zien onder de zoekfunctie maar geen eentje (die ik kan vinden) met uitsluitsel

Xander32

Wellicht weet @Rowdy dit?

Betreft de Gigawatt automaat, ben je daar tevreden over? Wat heeft deze gebracht?
En ik weet niet hoeveel meter je nodig hebt, maar er staat Gigawatt installatie draad te koop op mp.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Citaat van: CZ79 op juli 25, 2024, 20:50:14Moet het altijd solid code kabel zijn vanaf de automaat naar de WCD en zo niet (dus met soepel draad) wat zijn dan de regels?

Nee,maar dan wel adereindhulzen gebruiken bij multi code.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

Adereindhulzen bij multicore bedoel je denk ik.

CZ79

Die is duidelijk, thx!

Mijn kabel loopt door de kruipruimte en mag die dan gewoon los liggen?

CZ79

Knoop doorgehakt en via JouwHifi een mooie Creaktiv installatiekabel aangeschaft en deze vanmiddag geïnstalleerd.

Oude kabel eruit en nieuwe erin, onder het huis door de kruipruimte en in de meterkast direct aan de automaat aangesloten en bij de set netjes op een WCD afgemonteerd.

Is wel een afgeschermde kabel die ik voor nu ook even afgeschermd heb aangesloten, ik kan dit zo weer los maken (afscherming), zodat ik later (als ik zin heb) eens kan luisteren of het beter/prettiger klinkt zonder de afscherming.

Voor nu erg happy en lekker even laten spelen zo.

simsalabim

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

CZ79

Citaat van: simsalabim op augustus 26, 2024, 23:02:05Hoor je verschil?

Ik had al een separate groep dus het komt nu echt aan op kabel VS kabel (want verder is er niets veranderd), maar zo in eerst instantie op het gehoor hoor ik nog geen verschil.

Misschien moet ik even wennen of moet de kabel nog even inspelen, dus hierover later meer

brt

Juist in het begin zou je dan verschil moeten horen toch? Vrij snel daarna treedt de gewenning al in
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Verschil is imo in het begin niet altijd positief en dat wordt het vaak wel na verloop van tijd

brt

Citaat van: CZ79 op augustus 27, 2024, 22:43:15Verschil is imo in het begin niet altijd positief en dat wordt het vaak wel na verloop van tijd

Oke, maar jij gaf aan geen verschil te horen. Dus dan weet je eigenlijk al genoeg, was mijn punt.

CZ79

geen positief verschil.

CZ79

Edit

CZ79

Paar dagen verder en set heeft nu ruim 100 uur aangestaan en alles klinkt in ieder geval nog steeds erg goed, bassen zijn iets strakker en iets meer punch, misschien komt het omdat deze kabel volledig solid core is......ik weet het niet maar ben er blij mee.

Heb ook het idee dat ik op zachter volume meer hoor maar kan zijn dat ik mezelf voor de gek hou.

Is het het waard geweest voor mij, zeker want het is een fraaie kabel en het geluid is (nog steeds) erg goed en imo nog wat verbeterd

brt

Citaat van: CZ79 op september  4, 2024, 08:54:21Paar dagen verder en set heeft nu ruim 100 uur aangestaan en alles klinkt in ieder geval nog steeds erg goed, bassen zijn iets strakker en iets meer punch, misschien komt het omdat deze kabel volledig solid core is......ik weet het niet maar ben er blij mee.

Heb ook het idee dat ik op zachter volume meer hoor maar kan zijn dat ik mezelf voor de gek hou.

Is het het waard geweest voor mij, zeker want het is een fraaie kabel en het geluid is (nog steeds) erg goed en imo nog wat verbeterd

Tof. Ben wel benieuwd of je nog gaat experimenteren met de afscherming en wat dat doet.

CZ79

ben ik ook benieuwd naar, lastige is dat je dit niet even 'naast elkaar' kunt luisteren, maar wellicht doe ik er nog iets mee. Voor nu gewoon even lekker muziek luisteren

Xander32

Wie had ooit gedacht dat jij een afgeschermde kabel zou gaan waarderen 😉 Mooi dat je het risico aan bent gegaan en dat deze positief heeft uitgepakt 👍🏻

Citaat van: CZ79 op september  4, 2024, 13:20:38ben ik ook benieuwd naar, lastige is dat je dit niet even 'naast elkaar' kunt luisteren, maar wellicht doe ik er nog iets mee. Voor nu gewoon even lekker muziek luisteren
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Hahahahah hoho ik heb nog niets getest zonder afscherming maar het is idd gewoon een fijne kabel waarbij ik vermoed dat de solid core constructie meer doet dan de afscherming als zodanig.

Maar idd volledig netjes afgeschermd aangesloten

Xander32

Je huidige ervaring is toch positief 🙂, mogelijk dat afgeschermd nòg beter uitpakt , of minder 🙃

Citaat van: CZ79 op september  4, 2024, 20:31:02Hahahahah hoho ik heb nog niets getest zonder afscherming maar het is idd gewoon een fijne kabel waarbij ik vermoed dat de solid core constructie meer doet dan de afscherming als zodanig.

Maar idd volledig netjes afgeschermd aangesloten

simsalabim

Welke solid core heb je toegepast?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

CZ79

De Creaktiv installatiekabel