Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Citaat van: Xander32 op augustus  3, 2022, 09:31:36
Het klonk tijdens de M&G bij jou ook gewoon lekker, vloeiend, veel drive. Erg aangenaam 🎶
Ik kan het mij goed voorstellen dat dsp/eq daarin nog weinig (goeds) brengt.

Exact dat, maakt het altijd wel een leuk experiment of het nog beter kan met een kleine (DSP) ingreep, in dit geval voor het laag wel (een klein beetje en alleen bij enkele nummers)(, maar voor de rest niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Citaat van: Ralf67 op augustus  3, 2022, 08:25:19
Kan ik me wel in vinden.

DSP doet toch iets met het geluid.


Zonder klinkt meestal beter, als je niet je piek in het laag aanspreekt.

Hier staat de Tact DSP ook nog steeds stof te happen.

Dat mag ik hopen ja. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

#3103
Meestal niet beter in elk geval. :clapping:

Maar misschien de Tact toch nog een kans geven.

CZ79

Het is dat de TaCT steeds lastiger wordt (met een Windows XP) maar die klonk echt heel erg goed. Wellicht omdat de TaCT correcties maakt in het tijdsdomein en minder alleen op de frequenties, anyway die TaCT was echt wel de bom.

Maar goed de AM gaat het huis verlaten en misschien, heel misschien is het toch nog wel eens interessant om met de TaCT te spelen.......
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Zo gezegd, zo gedaan.
AntiMode eruit en TaCT er (weer) in.

Morgen ophalen en dan even inmeten (proces kan ik dromen dus dat zal zo gepiept zijn).

Ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het was even passen en meten, maar de TaCT heeft (opnieuw) z'n plek gevonden in huize CZ.

Staat nu nog even in bypass en ik moet even kijken wanneer ik tijd en zin kan vinden om de meting te doen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Ben benieuwd of jij de meerwaarde wel uit het apparaat kan halen, begreep dat dit bij Ralf niet gelukt is...?

Ralf67

Meerwaarde zal de Tact zeker hebben, maar aanpassingen in de luisterruimte maakten deze overbodig.

Terug bij zijn oude baasje, en ik een leuke ervaring rijker.

CZ79

Citaat van: Contour op augustus  8, 2022, 13:23:12
Ben benieuwd of jij de meerwaarde wel uit het apparaat kan halen, begreep dat dit bij Ralf niet gelukt is...?

Ik ook, maar heb er hele goede ervaringen mee dus ben benieuwd nu deze speakers er in staan.
Volgens mij is er nooit (door Ralf) een meting mee gedaan, al mijn oude profielen stonden er nog in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#3110
 :D :D :D

Dat leest wel als Ralf.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Heb nu wel een lege plank  :D

CZ79

Dus weer ruimte gemaakt voor iets nieuws  :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Geen metingen gedaan door Ralf? Ik meen me te herinneren dat hij daar wel mee bezig is geweest?

CZ79

De profielen waren van naam niet aangepast en meestal als je een meting doet pas je dat aan, dus misschien verkeerde conclusie getrokken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

#3115
Klopt, zeker wel aan het meten geweest, aangepast en beluisterd.

Oude metingen inderdaad niet verwijderd.

Maar lekker belangrijk.  8)

CZ79

Zojuist de boel ingemeten, duurt bij TaCT niet zo lang en mooie ervan is dat deze ook gelijk volume en delay correcties doet waar nodig.

Onder de presets verschillende standaard curves opgeslagen om eerst maar eens te luisteren de 'beste' is en dan kan ik die aanpassen in de 'curve editor'.

Wat direct al opvalt is dat het laag beduidend minder is, te wijten aan een paar flinke pieken. Ervaring leert me ook dat het laag er zeer zeker is maar minder overheersend en daardoor een stuk beter in balans en het mid/hoog worden een stuk levendiger.

Eerste stap gemaakt en nu verder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Nice, volgmodus aan, ben al een tijdje benieuwd hoe dit apparaat werkt, voorloper van de huidige Lyngdorf dacht ik, geen kinderachtig spul...

CZ79

#3118
Is idd de voorloper van Lyngdorf en het grote verschil is dat deze geen automatische correctiemodus heeft, dus calibrated, meten en dan handmatig een curve toepassen.

Op een of andere manier doet deze TaCT het bij mij (in mijn set/gehoor) het veel prettiger dan andere correctiesystemen. Wel meer werk wat niet perse in 10 mij klaar is, maar daar krijg je dan ook wat voor terug.

De anti-mode gaat de verkoop in, doet het ook heel goed, maar net niet zo goed als de TaCT :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op augustus  9, 2022, 00:07:09
Zojuist de boel ingemeten, duurt bij TaCT niet zo lang en mooie ervan is dat deze ook gelijk volume en delay correcties doet waar nodig.

Onder de presets verschillende standaard curves opgeslagen om eerst maar eens te luisteren de 'beste' is en dan kan ik die aanpassen in de 'curve editor'.

Wat direct al opvalt is dat het laag beduidend minder is, te wijten aan een paar flinke pieken. Ervaring leert me ook dat het laag er zeer zeker is maar minder overheersend en daardoor een stuk beter in balans en het mid/hoog worden een stuk levendiger.

Eerste stap gemaakt en nu verder

De JBLK HDI1600 heeft een nogal aflopende house-curve. Als de TaCT de boel rechttrekt ben je die kwijt, tenzij je voor de doelcurve ook een flink vanaf laag aflopende curve kunt instellen.

Als dat niet kan (of je het niet wil) ben je de kenmerkende klank van de JBL deels kwijt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Ik kan alles maken wat ik wil, dus de curve loopt af (valt we redelijk mee) en ik kies een doelcurve die daarbij past en met de 'editor' volg ik dan globaal de lijn van de links en rechts meting
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2022, 16:28:34
De JBLK HDI1600 heeft een nogal aflopende house-curve. Als de TaCT de boel rechttrekt ben je die kwijt, tenzij je voor de doelcurve ook een flink vanaf laag aflopende curve kunt instellen.

Als dat niet kan (of je het niet wil) ben je de kenmerkende klank van de JBL deels kwijt.

Als je weet wat je doet valt een profiel moeiteloos te onderscheiden van roommodes en verandert en niets aan dat profiel met correctie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Citaat van: Staaled op augustus 10, 2022, 10:28:51
Als je weet wat je doet valt een profiel moeiteloos te onderscheiden van roommodes en verandert en niets aan dat profiel met correctie.

Niemand weet precies wat hij of zij doet als je een algoritme loslaat op het geluid van een speaker waar de maker een kenmerkende tuning in heeft gestopt.

De JBL HDI1600's hebben een heel speciaal geluid. Ik zou er helemaal afblijven en hoogstens een beetje schuiven.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

#3123
Citaat van: HuubF op augustus 10, 2022, 13:37:11
Niemand weet precies wat hij of zij doet als je een algoritme loslaat op het geluid van een speaker waar de maker een kenmerkende tuning in heeft gestopt.

De JBL HDI1600's hebben een heel speciaal geluid. Ik zou er helemaal afblijven en hoogstens een beetje schuiven.  ;)

Heel speciaal. ;)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: HuubF op augustus 10, 2022, 13:37:11
Niemand weet precies wat hij of zij doet als je een algoritme loslaat op het geluid van een speaker waar de maker een kenmerkende tuning in heeft gestopt.

De JBL HDI1600's hebben een heel speciaal geluid. Ik zou er helemaal afblijven en hoogstens een beetje schuiven.  ;)

Ik werk trouwens al jaren met DSP en heb verschillende sets speakers gehad. En met verschillend bedoel ik verschillend.
Dat klonk nooit hetzelfde. ;)

Weet wat je doet en er is geen degradatie van het profiel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)