Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

CZ79

#2075
Citaat van: Pinda13 op maart 19, 2016, 12:20:18
Dat zou ik niet doen, tenminste zo heb ik het niet. Ze zijn best dun en als je genoeg hebt, gewoon 1 voor hoog en ander voor laag. Ze hebben dan wel 4 aders, maar zo heb ik ze ook van Ronald toen gekregen. Getwist en wel, met mooi aparte sierkous er omheen.

Van binnen zijn de aders behoorlijk dicht op elkaar.. Niet handig om dan te bi wiren

Daar heb ik dan niet genoeg voor, ik kan ook per kabel twee aders voor de + en twee voor de - gebruiken en een brug maken van dezelfde kabel, dus geen biwire. gewoon als test, de aders zitten wel dicht op elkaar maar waarom is dat niet hadig om te biwiren? gewoon wat verder strippen en de twist eruit halen.
Jantzen solid core is ook erg dun maar dat waren ook fantastische speakerkabels dus ik voorzie daar niet zo veel problemen in.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Citaat van: cz79 op maart 19, 2016, 13:17:51
Dara heb ik dan niet genoeg voor, ik kan ook per kabel twee aders voor de + en twee voor de - gebruiken en een brug maken van dezelfde kabel, dus geen biwire. gewoon als test, de aders zitten wel dicht op elkaar maar waarom is dat niet hadig om te biwiren? gewoon wat verder strippen en de twist eruit halen.
Jantzen solid core is ook erg dun maar dat waren ook fantastische speakerkabels dus ik voorzie daar niet zo veel problemen in.

Oke, gewoon proberen.  :clapping:
" no loss of fine detail "

CZ79

Is altijd wel een lastig klusje aangezien de avalons de speakerterminals aan de onderkant van de speaker hebben. Eerst maar eens wennen aan het 'no demping' principe om erachter te komen of dat goed werkt bij alle muziek.

Soms is het lastig een verandering per keer tegelijk te doen  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het effect van het verwijderen van de meeste demping in de avalons lijkt erg positief, heb best wel wat muziek al de revue laten passeren en het lijkt allemaal wat dynamischer. De volgende stap zou zijn dat ik de tact opnieuw de boel laat inmeten maar voordat ik dat doe wil ik nog een maal de Master Setup Procedure uitvoeren en die kan nogal tijdrovend zijn.
Ik heb in ieder geval een soort van hondje gemaakt voor de Avalons zodat ik gemakkelijker die procedure kan gaan uitvoeren. Eigenlijk te dat met twee man omdat ik dan kan blijven zitten en luisteren naar het effect/veranderingen, maar goed dat is de volgende stap en aangezien ik die procedure al eens heb uitgevoerd zal het niet heel veel afwijken van een volgende uitvoering.

Dus:

1. Master Setup uitvoeren
2. TaCT meting opnieuw uitvoeren
3. Wellicht de target curve wat bijstellen
4. Verder knoeien met kabeltjes en dempertjes (niet omdat het moet maar omdat het kan :))
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Even een praktisch vraagje: hoe bevalt de app van de Moon? gebruik je de Android of de iOS versie?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Bestaat er al een Android versie? :D ik gebruik iOS only en dat bevalt prima, retesnel en nog nooit vastgelopen, super stabiel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Mooi goed om te horen!
Ik heb een iPad dus dat lijkt me geen probleem..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Draait perfect, ik doe dat met AssetUPnP als muziekserver op de QNAP NAS geïnstalleerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op april 30, 2016, 23:04:04
Bestaat er al een Android versie? :D

Die zou toch volgens vele stellige beloften uiterlijk eind vorig jaar beschikbaar zijn ?!!  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Heb geen Android dus ik hou dat niet zo in de gaten, De Samsung S5 die  ik had is niet gebruikt en nu heb ik nieuwe iPhone 6 van het werk en die gebruik ik wel. Ik zal dadelijk eens kijken op het toestel van mijn vrouw of de app al beschikbaar is voor Android
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Al een tijdje stil geweest in mijn set en topic.

Maar sinds gisteren staat hier een setje Adam Audio Artist 6 te spelen, ik heb deze van een mede forumlid overgenomen om eens aan de tand te voelen.
Er komt in ieder geval geluid uit en veel geluid ook, voor het formaat een bijzonder 'vol' geluid met een heel mooi hoog.

Wat me alleen opvalt is dat de stemmen erg 'uit fase' klinken, dus ik hoor dit niet tussen de luidsprekers in maar ergens voor me en naast me, ik kan de stemmen dus gen duidelijke plaats geven in het beeld, wellicht zal ik nog met de plaatsing aan de slag moeten of is het geluid van de Adams zo anders dat ik hieraan moet wennen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Spijkie

Stroomstekker omdraaien, zijn actieve speakers toch?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

CZ79

Ja actieve speakers en volgens mij zijn ze wel in fase aangesloten maar ik zal nog eens kijken. Ik zie hiervan in ieder geval op de Adam website niets van terug dat dit zo'n verschil zou mogen uitmaken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyreg

- zit ook toonregeling/filters laag/mid (vlgns folder) achterop!
- is gewoon aangesloten op je VV?
   (deze heeft geen inverted phase? zoals bijv bij de Croft amps?)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

CZ79

Toonregeling staat allemaal op 'neutraal' dus 12 uur.
Geen inverted phase en de Adams zijn direct op de Dion preamp aangsloten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Power was exact verkeerdom aangesloten, bij beide luidsprekers. Deze staat nu goed en dat maakt zeker verschil, maar het geluid is echt anders dan de Avalons en dat is wekl even wennen. Mijn vrouw is eer wel blij mee want de Adams zijn een stuk kleiner, maar goed....luisteren kan ik niet zo goed dus dat doe ik dan naar mijn vrouw ook maar niet al teveel :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Cyreg op augustus  9, 2016, 11:22:48
- zit ook toonregeling/filters laag/mid (vlgns folder) achterop!
- is gewoon aangesloten op je VV?
   (deze heeft geen inverted phase? zoals bijv bij de Croft amps?)

Na nog wat testen met de XLO cd met de fase lijkt eea toch uit fase te staan, stroom is goed, interlinks zijn goed, heb beide pre out aansluitingen op de Dion versterker geprobeerd, maar bij de test 'in phase' klinkt het 'uit fase' en vice versa.
Wellicht toch een inverted fase op de pre amp, maar hoe ga ik daar mee om?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyreg

#2092
foutje sorry
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

CZ79

nu ook de interlinks getest en effect blijft hetzelfde...vreemd. Wanneer het aan de apparatuur zou liggen zou ik toch altijd dit 'uit fase' geluid gehad moeten hebben?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Misschien staat er wel een unit uit fase.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

maar hoe is de vraag, of bedoel je de tweeter en woofers in de de Adams zelf?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

In de speaker zelf inderdaad.

Als je kunt meten zie je snel genoeg of er iets uit fase staat.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Ik heb de woofers en tweeters bekeken van de binnenzijde en die kun je maar op één manier aansluiten, smalle aansluiting op de - en de brede aansluiting op de +, alleen aan de versterkerkant kan het dan nog liggen.

Er staat één zijde verkeerd, ik heb nu van de rechterzijde (of links, maakt niet uit) in de TaCT de polarisatie omgekeerd (dus van + naar -) en dan gaat het prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Klinkt heel bijzonder, toch wel erg lekker. Erg neutraal maar ook smal, de avalons zijn in staat een podium neer te zetten die de woonkamer kan vullen met geluid, dat doen de Adams niet zo, maar ze geven wel een vol en volwassen geluid voor iets dat twee keer zo smal en de helft zo diep is als mijn Avalons
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

En dat voor die prijs!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.