Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

CZ79

De NAS staat nu een meter of 20 dichter bij de set en ja ik heb ook een swicth vlakbij de set staan (netgear) hierop zijn de dune mediapleyer en de moon mind aangesloten, vanaf deze swicth gaat er dan een kabel naar de router in de meterkast waar nu ook de NAS staat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1876
Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 20:42:30
Ik heb vandaag de NAS even in de meterkast geplaatst om te kijken of dat wat scheelte met de snelheid icm met de Moon app....verschil is er wel iets maar erg weinig.
Zit te twijfelen om de NAS in de meterkast te houden vanwege:

'Schonere stroom'
Kortere netwekkabel naar de router (in verband met meer hifi netwerkkabel als de Meicord bijv.)

Maak ik mezelf gek of hebben jullie positieve/negatieve ervaring met de plaatsing in de meterkast.

Ps voorheen stond de NAS op zolder waar ik een tweetal netwerkaansluitingen heb (Draka cat5e)

Als de meterkast volledig vrij is van vocht/condens en ook stofvrij blijft kan het geen probleem zijn lijkt mij.
Als daardoor ook nog eens je NAS dichterbij je switch staat is dat eerder een voordeel als een nadeel, scheelt meters (prijzige) kabel en een korte lengte kabel zou gezien een aantal evt. meespelende invloeden zelfs beter zijn  ;)

btw. Heb je trouwens een 3 meter Meicord besteld bij Akiko Audio ?  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Hoe weet jij dat? Ja dus, puur als test...kost me de kop niet als het niet doet wat ik wil.

Metkast is stofvrij en vochtvrij, enkel de verbinding tussen de switch en de router is dan nog van Draka cat5e welke de taak prima doet en welke ik ook niet van plan ben te vervangen.

Zou het nog uitmaken waar de NAS staat in de meterkast, dus dichtbij de router/stoppenkast of juist iets verder er vanaf of maak ik me druk om niets.
Aangezien de kabel tussen de switch en de router een 'normale' Draka cat5e kabel is en die naar zolder ook (een meter of 5 langer) zou het uberhaupt zin hebben de NaS in de meterkast te plaatsen? Als ik hem op zolder plaats heb ik twee meer overgangen (in verband met de wcd daar) en heb ik meer kabel welke overbrugd wordt.

Ik ben benieuwd of mensen verschil horen tussen de NaS aan de router met een meter kabel of de NaS aan de router met 15meter kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 20:55:26
De NAS staat nu een meter of 20 dichter bij de set en ja ik heb ook een swicth vlakbij de set staan (netgear) hierop zijn de dune mediapleyer en de moon mind aangesloten, vanaf deze swicth gaat er dan een kabel naar de router in de meterkast waar nu ook de NAS staat

Naar mijn ervaring en na al eerder dit soort aspecten besproken te hebben met audio en ict gerelateerde leveranciers, heeft het netwerk vóór de switch nauwelijks tot geen invloed. Ook de afstand zou geen spelbreker moeten zijn.

Ik snap nog niet wat je met snelheid icm de Moon app bedoelt.

Gr
Henk

CZ79

Zoeken, klikken en kiezen van de muziek, laden van de afbeeldingen, etc. Dat lijkt allemaal iets sneller te gaan nu de NaS dichterbij staat, het is lastig meetbaar maar het lijkt in ieder geval zo te zijn.

Asset UPnP draait op de NAS en ook alle muziek staat daarop, de data hoeft nu dus niet van zolder te komen maar zit direct op de router met een meter kabel Cat7
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 22:02:07
Zoeken, klikken en kiezen van de muziek, laden van de afbeeldingen, etc. Dat lijkt allemaal iets sneller te gaan nu de NaS dichterbij staat, het is lastig meetbaar maar het lijkt in ieder geval zo te zijn.

Asset UPnP draait op de NAS en ook alle muziek staat daarop, de data hoeft nu dus niet van zolder te komen maar zit direct op de router met een meter kabel Cat7

Gezien de transportsnelheden en de afstand mag dat geen enkel probleem zijn?

Is je nas voldoende snel? Ook heb ik de indruk dat asset trager werkt dan minim server.

CZ79

Dat heb je eerder gezegd, maar Minimserver draait op de qnas geen greintje sneller dan Asset, dus Asset is het en blijft het nog wel even, het is ook niet dat het traag is het lijkt alleen nu sneller nu de NAS in de meterkast staat...wellicht verbeelding
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 22:17:07
Dat heb je eerder gezegd, maar Minimserver draait op de qnas geen greintje sneller dan Asset, dus Asset is het en blijft het nog wel even, het is ook niet dat het traag is het lijkt alleen nu sneller nu de NAS in de meterkast staat...wellicht verbeelding

:thumbs-up:

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 21:47:23
Hoe weet jij dat? Ja dus, puur als test...kost me de kop niet als het niet doet wat ik wil.

:D  Heb redelijk goed contact met Marc van Berlo van Akiko Audio en toen ik hem belde gisteren om hem te vragen of hij mij nog een 3 m. lengte Meicord Opal kon toesturen vertelde hij mij dat deze helaas niet meer op voorraad was en waarschijnlijk morgen of overmorgen weer binnen zou zijn vanuit Duitsland. Toen hij mijn bestelling noteerde hoorde ik hem in zichzelf pratende nog meer namen van klanten opnoemen die de Meicord Opal 3 m. lengte hadden besteld, waaronder een zekere Chris Z.  ;D

De 3m. lengte komt bij mij tussen de Synology NAS en de Netgear switch. Volgens Marc (en ook anderen geven dit aan) moet ook de lengte netwerkkabel tussen NAS en switch wel degelijk een hoorbaar verschil opleveren, maar goed, we gaan het beleven...
Die 3 m. Meicord kost mij ook de kop niet en al is de impact maar 50% van hetgeen de Meicord laat horen hier tussen switch en Moon 180 MiND is het voor mij dikke prima hoor. Ik vind het in ieder geval een absoluut goed klinkende netwerkkabel, gaat er hier niet meer tussen uit  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Grappig, dus mijn alias is bij deze 'blown' :colgate:

Is de NAS bij jouw op dezelfde switch aangesloten als de Moon en zo ja staat dat dan in de woonkamer en heb je dan geen last van geluid van de NAS?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 22:34:35
Grappig, dus mijn alias is bij deze 'blown' :colgate:

Is de NAS bij jouw op dezelfde switch aangesloten als de Moon en zo ja staat dat dan in de woonkamer en heb je dan geen last van geluid van de NAS?

:D

Yep, de Synology NAS is op de Netgear GS-105 switch (heb er maar één) aangesloten, evenals de Moon 180 MiND.
De switch zit achter mijn audiomeubel gemonteerd en de NAS staat ong. 2 m. boven de vloer geplaatst op een wandplank aan de zijkant van de set.
Ik heb absoluut geen last van storende geluiden, je hoort het ding totaal niet.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Is ook nog een optie voor me, mijn switch staat in een van de kastjes van het meubel, in dit kastje staan enkel wat glazen en flessen whisky en het stekkerblok voor de digitale (dune en decoder upc) meuk ligt daar (gefilterd cassiopeia stekkerblok), de switch zelf heeft een BOTW voeding en ik heb ruimte in dat kastjes voor de NAS.

Ik ga het eens proberen en luisteren of ik last heb van het geluid van de NAS en of het anderzijds nog wat voordelen biedt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1887
Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 22:51:13
Is ook nog een optie voor me, mijn switch staat in een van de kastjes van het meubel, in dit kastje staan enkel wat glazen en flessen whisky en het stekkerblok voor de digitale (dune en decoder upc) meuk ligt daar (gefilterd cassiopeia stekkerblok), de switch zelf heeft een BOTW voeding en ik heb ruimte in dat kastjes voor de NAS.

Ik ga het eens proberen en luisteren of ik last heb van het geluid van de NAS en of het anderzijds nog wat voordelen biedt

Gewoon testen, ik denk dat het wel goed te doen is hoor qua geluid.
Check voor de zekerheid wel even de interne temperatuur van de NAS nadat deze een tijdje in de kast geplaatst is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Ga ik doen en zal hier mijn bevindingen posten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1889
Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 23:10:19
Ga ik doen en zal hier mijn bevindingen posten

:thumbs-up: 

Zal ook wel even laten weten of de Meicord tussen NAS en switch nog wat evt. verschillen laat horen  ;)
Vraag Marc van Akiko eens of je vrijblijvend een Akiko Tuning stick (universal type) mag proberen die je op je Netgear switch plaatst, laat hier echt verschillen horen. (denk vooral omdat de switch redelijk dicht bij mijn stekkerblok is geplaatst...)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Zal het hem eens vragen, ik moet je heel eerlijk bekennen dat de BOTW aan de switch ook wel enige verbetering gaf maar niet verbazingwekkend veel, de switch staat ver genoeg bij alle andere apparatuur vandaan en wellicht komt het daardoor.

Waar heb je die aikiko aan bevestigd? Aan de netwerkkabel of de powercable van de switch?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Jij hebt er eentje in de verkoop, kan ik die niet eens vrijblijvend proberen? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 23:10:19
Ga ik doen en zal hier mijn bevindingen posten

check dan ook even de temperatuur van de whisky...... ;)

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 23:28:32
Zal het hem eens vragen, ik moet je heel eerlijk bekennen dat de BOTW aan de switch ook wel enige verbetering gaf maar niet verbazingwekkend veel, de switch staat ver genoeg bij alle andere apparatuur vandaan en wellicht komt het daardoor.

Waar heb je die aikiko aan bevestigd? Aan de netwerkkabel of de powercable van de switch?

Ik heb de originele geschakelde voeding van de Moon 180 MiND aan de Netgear switch hangen en het vreemde is dat deze het hier beter doet als de Teradak 12 v. LPS die ik had  ???

De Akiko universal zit gemonteerd op de voorzijde van de Netgear ''body'' en laat daar de beste werking horen.
Het klopt dat ik er twee te koop had staan, maar aangezien beiden in de set op specifieke plaatsen het goed doen gaan ze niet meer weg (heb het betreffende topic zojuist gesloten  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: YamahaRXV op augustus 19, 2015, 00:35:13
Ik heb de originele geschakelde voeding van de Moon 180 MiND aan de Netgear switch hangen en het vreemde is dat deze het hier beter doet als de Teradak 12 v. LPS die ik had  ???

De Akiko universal zit gemonteerd op de voorzijde van de Netgear ''body'' en laat daar de beste werking horen.
Het klopt dat ik er twee te koop had staan, maar aangezien beiden in de set op specifieke plaatsen het goed doen gaan ze niet meer weg (heb het betreffende topic zojuist gesloten  ;))
Dat is dan nog iets wat ik zou kunnen proberen, dus de originele voeding van de Moon aan de Netgear switch (ik heb dezelfde switch als jij), mocht ik geen verschil horen dan kan de BOTW de verkoop weer in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2015, 07:16:32
Dat is dan nog iets wat ik zou kunnen proberen, dus de originele voeding van de Moon aan de Netgear switch (ik heb dezelfde switch als jij), mocht ik geen verschil horen dan kan de BOTW de verkoop weer in

Kingpin heeft een erg goede 12V voeding gebouwd. Deze moet nog wat uurtjes maken, maar je zou kunnen overleggen of je deze eens kan testen.

Martin!!!

In die BOTW voeding heb ik dan eventueel wel intresse....... :angel:
mainly British stuff

katwax

Of het uitmaakt in snelheid kan je simpel testen.
Ping naar je nas op beide plaatsen, resultaat zijn krijg je in ms -> als deze hoger is als hij op zolder staat dan in meterkast dan kan het sneller werken.
Mijn vermoede is dat het niets uitmaakt trouwens :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

dan zal ik moeten pingen vanaf de Moon naar de NAS in beide situaties en dat wordt lastig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika