Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Ga vandaag eens wat uitproberen met de crossover lager, staat nu op 48Hz. Ik zal hem dan steeds een stapje lager zetten om te luisteren wat dat brengt. Kan ook nog testen met spikes onder de sub, deze staan er nu niet onder, dus de sub staat direct op de granieten tegel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2014, 08:08:43
Ga vandaag eens wat uitproberen met de crossover lager, staat nu op 48Hz. Ik zal hem dan steeds een stapje lager zetten om te luisteren wat dat brengt. Kan ook nog testen met spikes onder de sub, deze staan er nu niet onder, dus de sub staat direct op de granieten tegel

niet eens 4 bierviltjes  :(
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Hgb ik nog niet gedaan, alle bierviltjes zijn in gebruik.  :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

De Teradak is er nog steeds niet en gaat ook niet meer komen...in plaats daarvan komt er een Power Supply die, via een vriend van een mede forumlid, gebouwd wordt. Ik haal deze volgende week op.

Ik zal zodra ik hem heb wat foto's plaatsen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vrijdag haal ik mijn nieuwe power supply op in Haarlem, deze wordt dan gekoppeld aan de Moon streamer en dan is ook dat stukje klaar.

De nieuwe powercables doen hun werk uitstekend, toch allemaal weer net even iets netter en homogener geluid, me very happy :pompom: :pompom:

Ik laat nog wel een paar monokristal luidsprekerkabels maken van hetzelfde type er nu in het nieuwe stekkerblok EN in de meterkast zit, biwire versie keurig afgewerkt zoals ik gewend ben van de bouwer.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nieuwe LS kabel zal donderdag gereed zijn ongeveer en wordt dan opgestuurd, dus hopelijk voor volgende weekend weer twee nieuwe hebbedingetjes
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Lekker bezig Chris, hoop dat hij zijn woord houd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Met die kabel? Ja hoop ik ook, hij zou gisteren een spade toesturen om te kijken of deze past op de avalon en dat heeft hij keurig gedaan.
Thuis vordert het ook wel aardig nu de bouwvak over is en de planning is dat komende week hij zijn werkruimte weer gereed heeft, de nieuwe LS kabel wordt machinaal getwist en daarvoor heeft hoj zijn werkplaats nodig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Spannend, hoe zal dit klinken tov je oude kabel
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

martin778

Welke kabels heb je nu allemaal Chris, alles van Ronald?

CZ79

Stroom alles van ronald, interlink van cassiopeia (tussen voor en eind) en art speak silver xlr tussen dac en voorversterker. Luidsprekerkabels van AntiCable
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Dank, ik ben nog op zoek naar een goede netkabel voor mijn KSA-50. Zijn die kabels nog een beetje betaalbaar?  ::)

CZ79

Afgemonteerd met degelijke connectoren voor een meter kabel ongeveer €60
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Hmm, dat is nog te overzien. Heeft Ronald een site oid?

CZ79

Ja maar die moet echt worden bijgewerkt. Beter even bellen (concept en design te almelo). Ik heb maandag nog contact met hem over mijn kabels....die worden opgestuurd naar me, ik kan wel vragen of hij daar nog een netkabel bij doet, scheelt verzendkosten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#1091
Ik ga Ronald maandag even bellen welke netkabels hij allemaal heeft, met name of er ook low/hi power versies zijn.

CZ79

De oranje kabel is wel een van zijn topmodellen, presteert erg goed op zowel lo als high. Hij heeft natuurlijk ook zijn eigen cassiopeia x1, maar ik denk dat de oranje kabel allround wel iets beter presteert dan de cassiopeia.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Citaat van: frank2 op augustus 19, 2013, 08:23:12
Dat is algemeen bekend, hout onder je apparatuur, liefst berken of beuken 4 cm geeft een warmer geluid dan steen.

Niet bij mij. Is er een verklaring voor?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee....is ook niet algemeen bekend in de zin van het is een feit. Net zoals hoorbare verschillen tussen kabels, gehakt, andere netkabels etc.

Frank zou er wijs aan doen om zijn schrijfstijl eens zorgvuldig onder de loep te nemen als hij dit soort zaken schrijft. In plaats van dat anderen zich moeten verplaatsen in de persoon die Frank mogelijk is en wat dit betekent voor zijn schrijfstijl.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op augustus 23, 2014, 22:37:58
Nee....is ook niet algemeen bekend in de zin van het is een feit. Net zoals hoorbare verschillen tussen kabels, gehakt, andere netkabels etc.

Frank zou er wijs aan doen om zijn schrijfstijl eens zorgvuldig onder de loep te nemen als hij dit soort zaken schrijft. In plaats van dat anderen zich moeten verplaatsen in de persoon die Frank mogelijk is en wat dit betekent voor zijn schrijfstijl.

Gr Hans
Iets wat je zelf niet ziet komt (zeker in dit geval) onder een loep ook niet te voorschijn...... :D





CZ79

Citaat van: doorofnight op augustus 23, 2014, 22:33:32
Niet bij mij. Is er een verklaring voor?

Lekker actueel, is een post van ruim een jaar terug
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Raar genoeg is het nog steeds aktueel.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Dat wordt het bij deze dan weer gemaakt, ik had er al een jaar niets meer van/over gehoord
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: chansig op augustus 23, 2014, 22:57:00
Raar genoeg is het nog steeds aktueel.. :D

Gr Hans
Er is inderdaad weinig veranderd in die tijd :D