Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 18:25:54
Mooie ontwikkelingen zo  :headbanging:  Tja, die Tony Gee weet echt wel waar hij over praat ja...
Als je alle producten ziet die van zijn hand zijn dan is dat erg indrukwekkend te noemen  :o

Bijzonder indrukwekkend, en goede keuze geweest om Tony eens te vereren met een bezoekje. Simpele ingreep met veel resultaat.

Het filter van de Avalon kan ook nog wel worden aangepakt maar dat vergt heel erg veel tijd, het originele filter zit goed in elkaar met redelijk goede onderdelen (volgens TG) en zit helemaal ingegoten in hars, dus aanpassen kan niet...wel compleet vernieuwen.

De reden, cf. TG, dat veel speakermerken zo overdempen (inwendig) is dat het dan op veel sets best redelijk klinkt (ene set is warm en de andere set is analytisch), zodoende wordt er gekozen voor veel dempingsmateriaal zodat het op de verschillende sets prima klinkt, wij hebben demping weggehaald en de bas en het mid knapten daar fors van op, meer dynamiek.
We hebben ook alle demping verwijderd en diverse muziek beluisterd, ook erg mooi maar complexere muziek kan dan te rommelig worden, dus beetje bij beetje weer wat demping bijgeplaatst totdat we een mooie oplossing hadden, dus niet rommelig en een stuk meer dynamiek.

Drums en bekkens leven meer en geven meer punch, stemmen klinken levendiger
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#1001
Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 18:40:32
Onderschat zeker niet de kennis van mannen als Tony Gee, Troels Gravesen en ook bijv. John Eekels  ;)
Stuk voor stuk gasten die bizar veel kennis en ervaring hebben opgebouwd en achter de schermen zelfs door grote speakerfabrikanten gevraagd worden om hun aanwezige kennis in te brengen voor nieuwe ontwikkelingen.

Doen echt niet onder voor ''goeroes'' als A.S  :nowink:

http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm

http://www.troelsgravesen.dk/Eekels_W15.htm
Ik heb niks met AS trouwens, verwaande kwast vind ik het.  Heeft toevallig een aardig concept overgekocht en dóór (laten) ontwikkelt(en).

Harbeths zijn bovendien verre van volmaakte speakers. Meer speakers die alles wat minder op de spits drijven en (mede) daardoor voor een grote groep mensen "enjoyable" is.

Een beetje de "gewogen middelmaat" zeg maar, die inderdaad fijn klinkt.

Dát dan weer wél.

sultankat

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2014, 17:51:28
Tevens ben ik vandaag bij Tony Gee langsgeweest, leuke man met bijzonder veel kunde en kennis. Aanleiding was dat ik hem eerder had gevraagd hoe ik de Avalons naar een hoger niveau kon tillen zonder daar heel erg veel geld voor neer te tellen.
Hij had daar wel ideeën over en vandaag had ik met hem de afspraak om hier gezamenlijk eens naar te kijken.....en het is gelukt.

De interne demping in de Avalon, welke overigens al niet meer standaard was, is grotendeels verwijderd en verplaatst, we hebben uitvoerig geluisterd en de dynamiek is zeker fors toegenomen, ofwel het klinkt minder bedompt/tam.

Ook zijn de woofers nu 100% luchtdicht afgedicht wat ook resulteert in een strakker geluid.

Het was een leuke en interessante middag en ook erg leuk om een 'legende' aan het werk te zien, bijzonder mooie luisterruimte en ontzettend mooie luidsprekers welke hij gebouwd heeft, ik heb het genoegen gehad een van zijn prototypes te beluisteren (nog niet 100% af). Fantastisch geluid en bijzonder mooi om te zien.

Kortom voor zeer weinig geld een hele waardige upgrade van de Avalons waardoor deze weer net even een stapje hoger presteren :clapping: :pompom:

Tonu Gee is een man waar ik erg veel respect voor heb en hij is ook nog eens aardig als mens
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Het ingieten met hars van complete scheidingsfilters, of gedeeltelijk van spoelen, condensatoren, etc. is een bekend kunstje wat vele grote speakerfabrikanten uithalen, en dit heeft zeker niet primair te maken met klankmatige voordelen...
Men is vaak bang voor inzichtelijkheid (kopiëren) van gebruikte componenten en toegepaste waardes, of zelfs het niet willen laten zien van toegepaste componenten die kwalitatief en qua kostprijs gezien in schril contrast staan met de prijzen die men voor hun speakers vraagt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 19:02:51
Ik heb niks met AS trouwens, verwaande kwast vind ik het.  Heeft toevallig een aardig concept overgekocht en dóór (laten) ontwikkelt(en).

Harbeths zijn bovendien verre van volmaakte speakers. Meer speakers die alles wat minder op de spits drijven en (mede) daardoor voor een grote groep mensen "enjoyable" is.

Een beetje de "gewogen middelmaat" zeg maar, die inderdaad fijn klinkt.

Dát dan weer wél.

Eindelijk weer eens uitspraken waar ik het geheel mee eens kan zijn... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Wie is AS? Is dat dezelfde als LR? Als dat zo is past deze beste meneer (mag hem wel) toch niet echt in dezelfde lijn als een Tony Gee?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: sultankat op augustus 12, 2014, 19:04:00
Tonu Gee is een man waar ik erg veel respect voor heb en hij is ook nog eens aardig als mens
Heel erg vriendelijk en rustig, hij nam ook alle tijd om rustig uit te leggen wat hij deed bij mijn speakers en in het algemeen. Leuke apparatuur om de speakers me te testen ook (o.a. modwright, meitner en cec).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 19:11:41
Eindelijk weer eens uitspraken waar ik het geheel mee eens kan zijn... :D

Hij heeft het licht gezien.....

chansig

Klinkt als een keer langskomen en luisteren.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2014, 19:50:28
Wie is AS? Is dat dezelfde als LR? Als dat zo is past deze beste meneer (mag hem wel) toch niet echt in dezelfde lijn als een Tony Gee?

Mister Harbeth, aka Alan Shaw  ;)  De man die zegt dat verschil tussen versterkers absoluut niet hoorbaar is....of zo iets, maar dan met allerlei ''maar'' en ''als'' verklaringen er aan toegevoegd zodat het verhaal nog onduidelijker wordt en er een slag om de arm gehouden wordt voor het geval er negatieve respons komt op deze toch wel gewaagde uitspraken  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#1010
Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 19:09:07
Het ingieten met hars van complete scheidingsfilters, of gedeeltelijk van spoelen, condensatoren, etc. is een bekend kunstje wat vele grote speakerfabrikanten uithalen, en dit heeft zeker niet primair te maken met klankmatige voordelen...
Men is vaak bang voor inzichtelijkheid (kopiëren) van gebruikte componenten en toegepaste waardes, of zelfs het niet willen laten zien van toegepaste componenten die kwalitatief en qua kostprijs gezien in schril contrast staan met de prijzen die men voor hun speakers vraagt  ;)
Denk dat het ook samenhangt met mechanische stabiliteit. 
Misschien ook met (geloof in) microfonie?  Er zijn mensen die geloven dat trillingen vreselijke dingen doen  ::)
Thermisch zal het ingieten geen stabiel positief effect hebben  :-\

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op augustus 12, 2014, 20:05:08
Denk dat het ook samenhangt met mechanische stabiliteit. 
Misschien ook met (geloof in) microfonie?  Er zijn mensen die geloven dat trillingen vreselijke dingen doen  ::)
Thermisch zal het ingieten geen stabiel positief effect hebben  :-\

Zou best kunnen v.w.b. mechanische stabiliteit  ;) Alhoewel....heb je wel eens zo,n kunststof kastje van een dure MIT speakerkabel opengezaagd?  Is leuk joh, ben er getuige van geweest toen Cock van Sonore dit deed een een aantal jaren geleden...
Veel hars om microfonie van slechts twee miezerige condensatortjes te voorkomen  :D
Als je microfonie wilt oplossen met hars vulling heb je eigenlijk al een halte gemist....m.a.w. dan is het filter qua lay out al verkeerd opgebouwd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#1013
Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 20:17:19
Zou best kunnen v.w.b. mechanische stabiliteit  ;) Alhoewel....heb je wel eens zo,n kunststof kastje van een dure MIT speakerkabel opengezaagd?  Is leuk joh, ben er getuige van geweest toen Cock van Sonore dit deed een een aantal jaren geleden...
Veel hars om microfonie van slechts twee miezerige condensatortjes te voorkomen  :D
Als je microfonie wilt oplossen met hars vulling heb je eigenlijk al een halte gemist....m.a.w. dan is het filter qua lay out al verkeerd opgebouwd  ;)
Bij MIT is het om de reden die jij al noemde, denk ik.

Denk dat je in een speaker niet makkelijk kunt voorkomen dat dingen trillen.

erik s.

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 20:17:19
Zou best kunnen v.w.b. mechanische stabiliteit  ;) Alhoewel....heb je wel eens zo,n kunststof kastje van een dure MIT speakerkabel opengezaagd?  Is leuk joh, ben er getuige van geweest toen Cock van Sonore dit deed een een aantal jaren geleden...
Veel hars om microfonie van slechts twee miezerige condensatortjes te voorkomen  :D
Als je microfonie wilt oplossen met hars vulling heb je eigenlijk al een halte gemist....m.a.w. dan is het filter qua lay out al verkeerd opgebouwd  ;)
dat was geen dure MIT, maar het instapmodel van 20 jaar terug.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

YamahaRXV

#1015
Citaat van: erik s. op augustus 12, 2014, 20:23:39
dat was geen dure MIT, maar het instapmodel van 20 jaar terug.

Deze niet hoor... ;D  Misschien kan ik nog wel een fotootje regelen...
Ik ken iemand (durf zijn naam hier niet meer te noemen anders heb ik meteen een ban  :D) die je ook eens naar zijn mening moet vragen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 20:27:58
Deze niet hoor... ;D  Misschien kan ik nog wel een fotootje regelen...
Ik ken iemand (durf zijn naam hier niet meer te noemen anders heb ik meteen een ban  :D) die je ook eens naar zijn mening moet vragen  ;)
de dure speakerkabels van MIT hebben al vele jaren geen kunststof maar metalen kasten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 19:11:41
Eindelijk weer eens uitspraken waar ik het geheel mee eens kan zijn... :D
Werd tijd, vindt je niet :)

AbZ

Citaat van: erik s. op augustus 12, 2014, 20:34:19
de dure speakerkabels van MIT hebben al vele jaren geen kunststof maar metalen kasten.
no offense, maar de binnenkant is nog steeds goedkope flauwekul.

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 20:02:29
Mister Harbeth, aka Alan Shaw  ;)  De man die zegt dat verschil tussen versterkers absoluut niet hoorbaar is....of zo iets, maar dan met allerlei ''maar'' en ''als'' verklaringen er aan toegevoegd zodat het verhaal nog onduidelijker wordt en er een slag om de arm gehouden wordt voor het geval er negatieve respons komt op deze toch wel gewaagde uitspraken  :crazy:
De man is (bewust) supervaag over werkelijk alles.  Commercieel gezien kan Tony Gee er trouwens nog wat van leren.

Feit is dat wij daar weer niks aan hebben.

Deleted Member 2


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 20:46:10
Ik ben het alweer met je eens  :D

Houden jullie eens op met dat kleffe gedoe  :D

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op augustus 12, 2014, 20:47:08
Houden jullie eens op met dat kleffe gedoe  :D

en dat terwijl ik aan het koken ben

twani