Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Waarom ga je niet langs bij een lokale hifi boer en vraag je wat kabels te leen. Dat ik geen verschillen in kabels hoor is mijn mazzel...Ik ga ook maar eens tellen hoeveel cd's ik het afgelopen jaar heb gekocht.

Ik ga vandaag mijn A Cappela's verkopen. Mogelijk dat er dan tijdelijk even andere speakers komen totdat Jerry de Tovenaar mijn huidige speakers gemod heeft.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

En ook erg leuk (imo), kost me niets en maakt me wijzer dan het lezen van 100 reviews/topics over biwire, single-wire, etc.

Maar goed de jumpers gaan er weer tussenuit en ik laat het geheel bi-wired aangesloten.

Snel maar eens bij Frank langs, ik ben nu toch wel erg benieuwd naar zijn set geworden :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Heeft de kabel aan de versterkerkant bananen? Je zou 'm mee kunnen nemen donderdag. kun je het verschil horen, ik schat/denk dat er een behoorlijk verschil zal zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Citaat van: chansig op december  8, 2012, 08:45:53
Waarom ga je niet langs bij een lokale hifi boer en vraag je wat kabels te leen. Dat ik geen verschillen in kabels hoor is mijn mazzel...Ik ga ook maar eens tellen hoeveel cd's ik het afgelopen jaar heb gekocht.

Ik ga vandaag mijn A Cappela's verkopen. Mogelijk dat er dan tijdelijk even andere speakers komen totdat Jerry de Tovenaar mijn huidige speakers gemod heeft.

Gr Hans

Goed voor je.
Ik heb genoeg kabels dus ik ga ook niets lenen, wat ik zeg het was gewoon een test (die me dit keer geen geld heeft gekost) met de kabels die ik heb en die is afgerond en ik laat het zoals het was.
Ik ben er ook nog niet uit of die tegels hier doen wat jouw tegels deden, maar ook dit ga ik nog wel even nader testen (toch wel makkelijk zo met zijn tweeën de vorige keer)  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op december  8, 2012, 08:47:06
Heeft de kabel aan de versterkerkant bananen? Je zou 'm mee kunnen nemen donderdag. kun je het verschil horen, ik schat/denk dat er een behoorlijk verschil zal zijn.

Leuk aanbod, maar nee. Het kost me redelijk wat moeite om de kabels weg te halen achter mijn meubel en dan nog zegt dat helemaal niets op jouw set met jouw luidsprekers. Het gaat immers om het geluid bij mij in dit geval.

En zo kom ik ook niet in verleiding, ik geloof zeker dat er verschillen zullen zijn, maar voor nu hou ik het bij de Jantzen (en zoals gezegd meerdere kabels al geprobeerd en deze pakt het beste uit op mijn set).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Even geteld...rond de 200 cd's dit jaar... :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik heb het nu wat gemakkelijker, mijn kast staat op wieltjes en kan makkelijk naar voren schuiven. Maar ik weet wat je bedoelt, kabels wisselen is meestal een zeer vervelend werkje. Het is niet wat ik het liefste doe.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Bij cz zitten ze onder de speakers...dat maakt het nog net weer een graadje lastiger. Aparte constructie.. :crazy:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#208
Kost me zeker een 20 minuten om alle kabels netjes erachter vandaan te krijgen.

Avalon heeft inderdaad ietwat vreemde aansluitingen onder de luidspreker, maar goed zo kom je wellicht minder in de verleiding om dagelijk kabels te wisselen :D

Dit is de ArtSpeak kabel met Siltech bruggen (@JohnWX bedankt!), nu heb ik deze verkocht (pakte zeer goed uit bij de PMC's maar bij Avalon werd het geheel te smooth) en zit er een nette biwire kabel op met spades afgemonteerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#209
Gekke mensen daar bij Avalon.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: chansig op december  8, 2012, 09:03:22
Even geteld...rond de 200 cd's dit jaar... :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans

ach ja, je hebt altijd baas boven baas :D Maar dan  nog steeds 60cd's in twee maanden is voor mijn doen ook niet verkeerd.
Ik heb ook een hoop klassiek gekocht, vooral Bach. Ik heb dat pas een keer rustig gehoord en dat vond ik zo spannend dat ik het moets blijven luisteren (motetten en de partitas) dus daar heb ik ook wat van aangeschaft.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: chansig op december  8, 2012, 09:12:38
Gekke mensen daar bij Avalon.

Gr Hans
Toch maken ze wel mooie luidsprekers  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Klopt, heb jouw speakers 2x gehoord bij mijn dealer. Strak, zuiver, gedefinieerd staat mij nog bij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Zee

Citaat van: cz79 op december  8, 2012, 09:14:44
ach ja, je hebt altijd baas boven baas :D Maar dan  nog steeds 60cd's in twee maanden is voor mijn doen ook niet verkeerd.
Ik heb ook een hoop klassiek gekocht, vooral Bach. Ik heb dat pas een keer rustig gehoord en dat vond ik zo spannend dat ik het moets blijven luisteren (motetten en de partitas) dus daar heb ik ook wat van aangeschaft.


Bach rules!!!!

Nog een leuke anekdote over de impact die de muziek van Bach kan hebben: http://www.radio4.nl/presentator/305/wouter-pleijsier.html
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

John Wx

Citaat van: cz79 op december  8, 2012, 09:10:21
Kost me zeker een 20 minuten om alle kabels netjes erachter vandaan te krijgen.

Avalon heeft inderdaad ietwat vreemde aansluitingen onder de luidspreker, maar goed zo kom je wellicht minder in de verleiding om dagelijk kabels te wisselen :D

Dit is de ArtSpeak kabel met Siltech bruggen (@JohnWX bedankt!), nu heb ik deze verkocht (pakte zeer goed uit bij de PMC's maar bij Avalon werd het geheel te smooth) en zit er een nette biwire kabel op met spades afgemonteerd

noeste arbeid zie ik graag  ;D



ooohhh daarom zijn die 2 kinder stoeltjes  8) om ze op te laten leunen  :clapping:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Zee op december  8, 2012, 10:04:39

Bach rules!!!!

Nog een leuke anekdote over de impact die de muziek van Bach kan hebben: http://www.radio4.nl/presentator/305/wouter-pleijsier.html

Eerst was er muziek, toen was er Bach en toen was er weer muziek :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Citaat van: John Wx op december  8, 2012, 10:37:37
noeste arbeid zie ik graag  ;D



ooohhh daarom zijn die 2 kinder stoeltjes  8) om ze op te laten leunen  :clapping:
En daarom komr  er geen surround, dan ben je eigenlijk verplicht om nog een aantal stoeltjes/kinderen te nemen  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#219
Citaat van: Zee op december  8, 2012, 10:04:39

Bach rules!!!!

Nog een leuke anekdote over de impact die de muziek van Bach kan hebben: http://www.radio4.nl/presentator/305/wouter-pleijsier.html
Leuk verhaal inderdaad, ik zal daarentegen niet zeggen dat de rest troep is (integendeel zelfs) maar Bach is wel bijzonder en vaak compleet onvoorspelbaar, dat maakt het ook juist zo spannend om te luisteren.
Op het moment dat je denkt te weten wat de melodie wordt/is dan is het juist vaak het compleet tegenovergestelde.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Zee

Er is inderdaad veel meer dan Bach alleen.  En hoewel het verhaal in werkelijkheid wel wat genuanceerder zal liggen vond ik het toch erg grappig om te lezen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

CZ79

#221
Maar iik vblijf Bach wel heel bijzonder vinden, maar weinig componisten hebben datzelfde ondaks dat er meer steengoede componisten waren.
Het is dat puur onvoospelbare wat Bach voor mij zo interessant en spannend maakt.

Maar goed Eric Bibb, Dead Can Dance en Nick Drake zaten ook bij mijn laatste aanwinsten, en daar geniet ik ook heel erg van.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op december  8, 2012, 20:45:37
En daarom komr  er geen surround, dan ben je eigenlijk verplicht om nog een aantal stoeltjes/kinderen te nemen  :D

Je kan maar 1 hobby goed doen nog 1 erbij word teveel  :smile:



En dan al die storende geluidjes om je heen met 7 speakers  :devil: :-X
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Verschrikkelijk en dan al die stoeltjes om de luidsprekers op te laten steunen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

ach een anthem kan d'r ook nog wel bij, is ook zwart..... mooi surround en stereo.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren