300B SET de Bouw

Gestart door Arno P, december 25, 2011, 08:14:02

Vorige topic - Volgende topic

phy

Citaat van: Arno P op april  8, 2012, 11:38:57

Misschien toch maar alle trafo's er weer even vanaf en rubber tules plaatsen? Als ik dichtbij sta hoor ik namelijk wel licht de voedingstrafo....

Gewoon terug sturen en nieuwe  laten maken
een goeie trafo bromt niet dit kan echt niet  :blink:

Erik van Voorst (in memoriam)

.......ben ik eigenlijk niet mee eens....ik heb verschillende kwaliteiten...en ja ook amorphe en sommige geven toch echt een brommetje als ze langdurig aanstaan of een shit lichtnet momentje hebben...

Rubber doet wonderen...ask around... :devil:

Maar goed als het zonder kan ...is er ook geen speld tussen te krijgen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: phy op april  8, 2012, 18:38:58
Gewoon terug sturen en nieuwe  laten maken
een goeie trafo bromt niet dit kan echt niet  :blink:

Nou ja....brom en brom he..? Ik hoor iets als ik met mijn oor erop sta... :D

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op april  8, 2012, 20:03:00
.......ben ik eigenlijk niet mee eens....ik heb verschillende kwaliteiten...en ja ook amorphe en sommige geven toch echt een brommetje als ze langdurig aanstaan of een shit lichtnet momentje hebben...

Rubber doet wonderen...ask around... :devil:
Maar goed als het zonder kan ...is er ook geen speld tussen te krijgen... ;D

And wubbel it will be.... ;)

Arno P

Nu de versterkers heerlijk staan in te spelen komen de details en verschijning pas echt onder mijn aandacht....het gloeien zie je vooral van de driverbuis en als het schemerig begint te worden wordt de verlichting van de meters langzaam zichtbaar...de 300B gloeidraden zijn van bovenaf zichtbaar samen met een beetje paars licht.. ;)

dre73

plaatje natuurlijk!! ::)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Citaat van: dre73 op april  8, 2012, 20:24:24
plaatje natuurlijk!! ::)

Sfeerfoto's...statief...lange sluitertijden enz....wellicht als het hout er ook omheen is aangebracht  :)

dre73

je mag ook gewoon zeggen dat je geen zin hebt! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Citaat van: Arno P op april  8, 2012, 20:19:37
Nou ja....brom en brom he..? Ik hoor iets als ik met mijn oor erop sta... :D
Een goeie trafo bromt niets het kan gewoon echt stil 

Arno P

Citaat van: dre73 op april  8, 2012, 20:29:57
je mag ook gewoon zeggen dat je geen zin hebt! :D

Nee hoor....fotografie is een andere hobby van mij...en ook daar geldt.....het moet dan ook echt goed zijn...(en niet de kwaliteit van de shots die ik voor de rest in het topic heb geplaatst)...een soort "grande finale" zeg maar  ;)

eddy135

Citaat van: Arno P op april  8, 2012, 22:12:25
Nee hoor....fotografie is een andere hobby van mij...en ook daar geldt.....het moet dan ook echt goed zijn...(en niet de kwaliteit van de shots die ik voor de rest in het topic heb geplaatst)...een soort "grand finale" zeg maar  ;)
Dit schept verwachtingen... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RCD

Citaat van: phy op april  8, 2012, 21:23:02
Een goeie trafo bromt niets het kan gewoon echt stil 

Onzin als er rommel op het net zit bromt iedere trafo.

Rob

phy

Citaat van: Rob_Dingen op april  9, 2012, 11:50:23
Onzin als er rommel op het net zit bromt iedere trafo.

Rob
Dat laten jullie je wijsmaken  ;)

BMW850

Gewoon even testen/luisteren met een "oude" haarfohn op de audio groep.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

RCD

Citaat van: phy op april  9, 2012, 12:44:26
Dat laten jullie je wijsmaken  ;)
Nee hoor dat is zo.
We laten ons niet wijsmaken dat een goede trafo dat niet doet.

Rob

phy

Citaat van: Rob_Dingen op april  9, 2012, 14:53:32
Nee hoor dat is zo.
We laten ons niet wijsmaken dat een goede trafo dat niet doet.

Rob
Als je niet beter weet dan is dat in jouw beleving natuurlijk ook zo
en dat mag van mij  ;D

Arno P

Laten we het maar even in het midden houden...zo'n punt is het ook weer niet en het gaat opgelost worden...links- of rechtsom  ;)

Arno P

Jongens wat blijft dit mooi zeg....waarom kunnen ze tegenwoordig niet alles zo goed vastleggen?

s.t.

Welke plaat is dat (en respect voor wat je nu weer gemaakt hebt)?

Arno P

Citaat van: s.t. op april 13, 2012, 21:28:30
Welke plaat is dat (en respect voor wat je nu weer gemaakt hebt)?

Ella en Louis  ;)

Arno P

Veel muziek geluisterd ondertussen en ook geƫxperimenteerd met uitgangsimpedanties (8/16 ohm) met een luidspreker impedantie van "16Ohm" (dempingsfactorbeinvloeding). Ik vroeg mij af wat de ervaringen van andere Triode/SET eigenaren is mbt het gebruiken van een afwijkende uitgangsimpedantie in relatief tot de luidsprekerimpedantie...

RCD

Hoi Arno

Een triode word wat betreft anode impedantie vaak hoger gezet dan wat hij werkelijk is omdat dan de vervorming lager is en je maar een klein beetje rendement inlevert.
Dus als je bijv 8 Ohm aan 16 Ohm hangt gaat dat ook nog redelijk goed.
Mijn eigen ervaring is dat de hogere uitgangs tap vaak beter klinkt maar in mijn geval was dat altijd 4 Ohm en 8 Ohm en ik had een 6 Ohm speaker.

Rob

Arno P

Citaat van: Rob_Dingen op april 20, 2012, 21:13:39
Hoi Arno

Een triode word wat betreft anode impedantie vaak hoger gezet dan wat hij werkelijk is omdat dan de vervorming lager is en je maar een klein beetje rendement inlevert.
Dus als je bijv 8 Ohm aan 16 Ohm hangt gaat dat ook nog redelijk goed.
Mijn eigen ervaring is dat de hogere uitgangs tap vaak beter klinkt maar in mijn geval was dat altijd 4 Ohm en 8 Ohm en ik had een 6 Ohm speaker.

Rob

Ik had even de indruk bij het luisteren dat de 16 ohm op 16ohm losser in het mid-hoog klonk dan 8Ohm uit naar 16 Ohm speaker? (oftewel zou de extra dempingsfactor voor het laag toch ook (nadelig) doorwerken in het mid-hoog ?)

Om impedantie om te schakelen is er soldeerwerk nodig zodat het niet even plugjes wisselen is om de verschillen snel achter elkaar te kunnen ervaren..

RCD

Hoi Arno

De dempingsfactor is zo laag dat dat niet meer veel uithaalt.
Dus ik zou eens voor een langere tijd daar naar luisteren en dan eens wisselen.

Rob

Arno P

Citaat van: Rob_Dingen op april 21, 2012, 09:11:50
Hoi Arno

De dempingsfactor is zo laag dat dat niet meer veel uithaalt.
Dus ik zou eens voor een langere tijd daar naar luisteren en dan eens wisselen.

Rob

Wordt idd eens grondig luisteren...en dan snelll...binnen 1 uur wisselen.. ;)