Miracle Wraps, hoe werkt het ?

Gestart door dronebone, december 14, 2011, 16:35:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

norman

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 13:49:51


Ik heb al tweaks naar de vuilbak verwezen.

Als je bvb echte akoestische tweaks gewoon bent (= echte diffusors zoals diffusie panelen, bass traps, reflectors, dikke gordijnen, ....) en ze laten een kale niet aangeklede ruimte die klinkt als een galmbak met bijna geen definitie voor en na met onderstaande tweak horen dan heb ik echt moeten zoeken naar verschillen:



Het klonk nog steeds als een galmbak.

Dus hoezo gevaarlijk ? Dankzij mijn oren koop ik dit niet en geef ik liever wat meer geld aan een echt diffusie paneeltje en zaken die er toe doen.

Die nopjes kosten 1500 euro voor een pakje van 18. Voor dat geld koop ik genoeg bass traps, diffusiepanelen, tapijten en gordijnen om bvb mijn cinema veel beter te maken dan wat met deze nopjes mogelijk is.

Interessant, maar was er wel een verschil of deed het dus helemaal niks....
Van deze dingen verstaan zoveel verschillende meningen, veel al door mensen die het nooit getest hebben.
Dus ben benieuwd wat jij, die het dus wel ervaren heeft er nog meer over kan zeggen ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

dronebone

#51
Citaat van: norman op januari 19, 2012, 14:43:09
Interessant, maar was er wel een verschil of deed het dus helemaal niks....
Van deze dingen verstaan zoveel verschillende meningen, veel al door mensen die het nooit getest hebben.
Dus ben benieuwd wat jij, die het dus wel ervaren heeft er nog meer over kan zeggen ?

Ik ben dit gewoon:



Ik schat dat de vier basstraps, diffusors, gordijnen en tapijten tesamen ook 1500 eur gekost zullen hebben. Neem je deze tweaks weg dan klinkt de ruimte als een galmbak zoals een badkamer of een typische kale nachthall.

Ik heb de nopjes gehoord op een van onze workshops waar een collega dealer een andere zaal (boven een cafe in gent) vol met van die harmonix dingetjes volplakte. De galm was niet verdwenen en ik was dus helemaal niet onder de indruk. Sterker nog, mijn vriendin die zeer goed hoort maar totaal geen interesse heeft voor techniek, vond het verschil quasi nihil.

Als ik in onze cinema de deur openzet, speelt de nachthall plots mee kwam galm, en dan begrijp je pas hoeveel echte fysieke tweaks doen.

Bekijk ook eens de presentatie van Ethan Winer over echte akoestische tweaks vs zaken zoals harmonix. Het strafste is dat harmonix niet kan uitleggen hoe de nopjes werken.



13:44 -> trekt op de miracle wraps
17:15 -> hoe audiofielen opgelicht worden

Deze kerel is dan nog een expert op gebied van akoestiek.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Kjelt

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 16:25:37
Bekijk ook eens de presentatie van Ethan Winer over echte akoestische tweaks vs zaken zoals harmonix. Het strafste is dat harmonix niet kan uitleggen hoe de nopjes werken.
13:44 -> trekt op de miracle wraps
17:15 -> hoe audiofielen opgelicht worden
Deze kerel is dan nog een expert op gebied van akoestiek.
Heb even rond de 17 minuten gekeken, wat mooi dat er ook over netspanningssnoeren het nodige wordt verteld, wat een onzin het allemaal is, en dat deze link nou van jou af moet komen, geweldig  :D

dronebone

Citaat van: Kjelt op januari 19, 2012, 16:43:44
Heb even rond de 17 minuten gekeken, wat mooi dat er ook over netspanningssnoeren het nodige wordt verteld, wat een onzin het allemaal is, en dat deze link nou van jou af moet komen, geweldig  :D

Ik ben niet met alles akkoord wat ie verteld, wel over het stuk rond harmonix vs echte akoestiekbehandeling.
Was harmonix echt zo goed, dan zagen we dat in elke studio terugkomen en waren andere akoestische tweaks niet nodig.

Ik zie wel akoestische diffusie/absorptie en reflectie producten in de mastering studio terugkomen.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

chansig

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 16:50:05
Ik ben niet met alles akkoord wat ie verteld, wel over het stuk rond harmonix vs echte akoestiekbehandeling.
Was harmonix echt zo goed, dan zagen we dat in elke studio terugkomen en waren andere akoestische tweaks niet nodig.

Ik zie wel akoestische diffusie/absorptie en reflectie producten in de mastering studio terugkomen.

Die hele redenering geldt dan toch ook voor kabels, netsnoeren etc, etc ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dronebone

#55
Hij toont ook aan dat we bvb -30dB ruis icm bepaalde muziekstukken (oa electronische shitmuziek) niet eens kunnen horen, terwijl juist wel met een stukje klassiek dan weer wel.

Om dit even door te trekken naar sommige betweters op het forum: ik vind niet dat de producer van electronische nepmuziek die heel de tijd staat te pieken tegen 0dB eigenlijk recht heeft van spreken over andere audiofiele genres. Wat bij de shitmuziek gemaskeerd wordt, wordt dan weer bij echte muziek niet gemaskeerd. Het bewijs staat in de video van Whiner.

Kijk zelf vanaf 32:10

Deze kerel is zeer nuchter en geeft voldoende stof tot nadenken.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

dronebone

Citaat van: chansig op januari 19, 2012, 16:51:42
Die hele redenering geldt dan toch ook voor kabels, netsnoeren etc, etc ?

Gr Hans

Winer heeft op een aantal vlakken gelijk, maar zoals alle mensen die denken de volle waarheid in pacht te hebben, oversimplificeert hij wel bepaalde zaken.
Hij beweerd o.a. dat alles wel hetzelfde moet klinken als ze aan vier bepaalde parameters beantwoorden.

Ik kan direct al een parameter bedenken die niet in zijn simplificatie voorkomt.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

AbZ

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 17:04:04zoals alle mensen die denken de volle waarheid in pacht te hebben, oversimplificeert hij wel bepaalde zaken.
Gelukkig ga jij die zaken even uitleggen  :coffee:

dronebone

#58
Whiner probeert geluidskaarten in het belachelijke te trekken.

Whiner laat bvb een stukje horen tussen een opname gemaakt met een pro-kaart zoals het spul waarmee Raphie speelt en een soundblaster consumerkaart, zonder te zeggen welke wat is.

Terwijl de track speelt en hij tussen beide switched zonder de beide toe te lichten wat nu wat is zeg ik: 2e is veeeeeeeeeeel minder.

Uiteindelijk blijkt dan wat de 2e is:



Dus nee ik ben het niet eens met al wat Whiner uitkraamt.
Over akoestiek heeft hij wel een punt.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

B.

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 18:42:05
Whiner probeert geluidskaarten in het belachelijke te trekken.

Whiner laat bvb een stukje horen tussen een opname gemaakt met een pro-kaart zoals het spul waarmee Raphie speelt en een soundblaster consumerkaart, zonder te zeggen welke wat is.

Terwijl de track speelt en hij tussen beide switched zonder de beide toe te lichten wat nu wat is zeg ik: 2e is veeeeeeeeeeel minder.

Uiteindelijk blijkt dan wat de 2e is:



Dus nee ik ben het niet eens met al wat Whiner uitkraamt.
Over akoestiek heeft hij wel een punt.

Wat voor geluidskaart heb je zelf in je PC?

paaj

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 17:04:04
Ik kan direct al een parameter bedenken die niet in zijn simplificatie voorkomt.

En dat is?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

dronebone

Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

AbZ

Citaat van: AbZ op januari 19, 2012, 17:34:11
Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 17:04:04zoals alle mensen die denken de volle waarheid in pacht te hebben, oversimplificeert hij wel bepaalde zaken.
Gelukkig ga jij die zaken even uitleggen  :coffee:
Je hebt nog geen uitleg gegeven van wat hij allemaal niet begrijpt  :coffee:

B.

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 21:57:20
Kaart is al vele malen gepost:



Ik ken de kaart niet. Maar zal ongetwijfeld wel beter zijn dan de SB van Creative met analoog. Is 't een Onkyo onder een andere naam?


frenske

Ik dacht dat dit topic ging over Miracle Wraps? ;)

Audiofiel

De topicstarter heeft in al zijn oversimplificatie zijn eigen topic gekaapt. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op januari 20, 2012, 07:12:52
De topicstarter heeft in al zijn oversimplificatie zijn eigen topic gekaapt. ::)
:D

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

dronebone

#68
Over Whiner: hij probeert bvb jitter te simplificeren als een parameter die hij onder vervorming klasseert.
Daarna concludeert hij: elke geluidskaart is zowiezo beter dan het beste tape deck out there

Maar dan stel ik mij de vraag: hoe komt het dat plaat of tape met zijn veel mindere signaal ruisverhouding en vaak ook veel mindere dynamiek nooit hard of aggressief klinkt, terwijl digitale systemen met hun AD en DA stap wel wat audiofielen een digitaal randje noemen, ondanks de superieure specs van digitaal.

't Zelfde kan je zeggen van klasse-d versterkers t.o.v. een goede klasse A of AB design. Puur vanuit de basisparameters zijn de meeste versterkers binnen zijn vier criteria die hij stelt, perfecte versterkers.

Kijk, het stukje akoestische muziek dat hij gesampled heeft met twee verschillende geluidskaarten (een goedkope 25$ soundblaster vs een dure pro-kaart) heb ik dan nog gewoon op youtube eruit gehaald zonder dat ik het antwoord voordien kende en dit dan nog op de laptop speakertjes. Ik hoorde stante pede: nr2 is die met meer aggressie, zal wel soundblaster zijn.

Ik heb zelf nog voldoende soundblasters gehad sinds mijn 15 jaar, nadien m-audio audiophile, rme, en tegenwoordig de onkyo kaart dus ik weet hoe extreem de verschillen kunnen zijn.

In de zaak hebben we bvb flamenco muziek die gewoon saai wordt met een mindere cd-speler of dac. Meestal hoe echter de muziek (dus geen shitmuziek of electronische nepmuziek) en hoe meer authentiek, hoe meer de verschillen opvallen. Andere voorbeelden zijn de lessloss samplers die je gratis kan downloaden.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Kjelt

#69
Citaat van: dronebone op januari 22, 2012, 19:25:45
Kijk, het stukje akoestische muziek dat hij gesampled heeft met twee verschillende geluidskaarten (een goedkope 25$ soundblaster vs een dure pro-kaart) heb ik dan nog gewoon op youtube eruit gehaald zonder dat ik het antwoord voordien kende en dit dan nog op de laptop speakertjes. Ik hoorde stante pede: nr2 is die met meer aggressie, zal wel soundblaster zijn.
Dan heb je misschien gewoon goed gegokt want niemand in zijn proefpanel kon het verschil horen en zeker niet bij de zwaar gecomprimeerde youtube video, dat was de reden dat hij de geluidsfragmenten op zijn website aanbied. Soms kun je gewoon goed gokken zonder dat je het daadwerkelijk ook goed hebt gehoord, dat is de reden dat je ABX testen heel vaak moet doen (zeg 100 keer) voor je uberhaupt een statistisch verantwoord resultaat hebt.

CitaatIk heb zelf nog voldoende soundblasters gehad sinds mijn 15 jaar, nadien m-audio audiophile, rme, en tegenwoordig de onkyo kaart dus ik weet hoe extreem de verschillen kunnen zijn.
Vooral als je vantevoren weet welke kaart je er in hebt gestopt zijn de verschillen erg groot en dat is precies te verklaren door de video van Winer, je hoort wat je verwacht ook al is er geen enkel verschil.

Kijk nog maar eens naar de video en download de geluidsfragmenten maar eens, vooral de dithering, de noise toevoeging en de bits sampling resolutie fragmenten zijn een eyeopener earopener.

dronebone

#70
Citaat van: Kjelt op januari 22, 2012, 19:50:30
Dan heb je misschien gewoon goed gegokt want niemand in zijn proefpanel kon het verschil horen en zeker niet bij de zwaar gecomprimeerde youtube video, dat was de reden dat hij de geluidsfragmenten op zijn website aanbied.

Bestanden zijn waardeloos.

bvb

http://www.ethanwiner.com/aes/sound_cards1.wav

Hij had die bestanden moeten opsplitsen in soundcardA en soundcardB

en dan moet je zeggen: A is bvb de goedkope kaart en B de dure

Je kan die twee bestanden dan door bvb WinABX halen.

Citaat van: Kjelt op januari 22, 2012, 19:50:30
Soms kun je gewoon goed gokken zonder dat je het daadwerkelijk ook goed hebt gehoord, dat is de reden dat je ABX testen heel vaak moet doen (zeg 100 keer) voor je uberhaupt een statistisch verantwoord resultaat hebt.

Iets aan het toeval toewijzen is het typisch soort closure voor zij die nog niet het niveau bereikt hebben.

We zouden onze 18K cd-speler eens kunnen aansluiten of een goedkope pci soundblaster en nadien de onkyo pci se 200 ltd kaart.
Had ik nu tijd zat dan postte ik die test, met de akoestische flamenco muziek die we dan 2x capteren.

Maar helaas: ik heb daarvoor geen tijd en ik investeer niet in research die skeps zou moeten overtuigen, tenzij iemand ons sponsort voor de tijd om dit allemaal op te zetten.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Gaeje

Citaat van: dronebone op januari 22, 2012, 19:25:45

In de zaak hebben we bvb flamenco muziek die gewoon saai wordt met een mindere cd-speler of dac. Meestal hoe echter de muziek (dus geen shitmuziek of electronische nepmuziek)

Dat is interessant. Muziek die enkel boeiend is op een 10.000 euro kostende speler. Waar kan ik die albums asap vinden??
Dan gooi ik snel mijn trentemoller, daft punk en jean michel jarre muziek buiten

dronebone

Citaat van: Gaeje op januari 22, 2012, 20:34:27
Dat is interessant. Muziek die enkel boeiend is op een 10.000 euro kostende speler.

dat staat er niet

Citaat van: Gaeje op januari 22, 2012, 20:34:27
Waar kan ik die albums asap vinden??

gewoon langskomen en zelf het verschil ervaren
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Kjelt

Citaat van: dronebone op januari 22, 2012, 20:28:41
Iets aan het toeval toewijzen is het typisch soort closure voor zij die nog niet het niveau bereikt hebben.
Welk niveau is dat dan, wellicht van grootheidswaanzin? Van de enige persoon die wel iets kan horen wat anderen niet kunnen horen?  :D
Als jij hoort wat honderden andere personen niet hebben gehoord en dan praten we over testen gedaan door AES members en testpanels, de creme de la creme van audio wetenschap dan ben je of zo'n beetje de enige persoon in de wereld die het wel kan horen, of je hebt gegokt en goed gegokt. Hoe dan ook het bewijst helemaal niet dat het hoorbaar is wat je hebt gedaan want zoals je zelf al zegt je hebt geen ABX test gedaan die je tig keer moet doen. Verder ben je dus ook niet van plan om iets verifieerbaars te geven of te doen. Dan houdt het op en zou je eigenlijk je totaal subjectieve onverifieerbare eenmalige waarneming gewoon als toeval kunnen categoriseren en als je daar niet aan wilt (wat ik uit bovenstaande quote haalt) dan heb je niets begrepen van statistiek of uberhaupt van wetenschap.

De AES publiceert en dat doen ze zodat er wederhoor en wedertesten gedaan kunnen worden, en geloof me die worden gedaan. Als daar iets niet klopt dan is het in no time bekend.

m9

Citaat van: dronebone op januari 19, 2012, 16:25:37
Ik ben dit gewoon:



Ik schat dat de vier basstraps, diffusors, gordijnen en tapijten tesamen ook 1500 eur gekost zullen hebben. Neem je deze tweaks weg dan klinkt de ruimte als een galmbak zoals een badkamer of een typische kale nachthall.

Ik heb de nopjes gehoord op een van onze workshops waar een collega dealer een andere zaal (boven een cafe in gent) vol met van die harmonix dingetjes volplakte. De galm was niet verdwenen en ik was dus helemaal niet onder de indruk. Sterker nog, mijn vriendin die zeer goed hoort maar totaal geen interesse heeft voor techniek, vond het verschil quasi nihil.

Als ik in onze cinema de deur openzet, speelt de nachthall plots mee kwam galm, en dan begrijp je pas hoeveel echte fysieke tweaks doen.

Bekijk ook eens de presentatie van Ethan Winer over echte akoestische tweaks vs zaken zoals harmonix. Het strafste is dat harmonix niet kan uitleggen hoe de nopjes werken.



13:44 -> trekt op de miracle wraps
17:15 -> hoe audiofielen opgelicht worden

Deze kerel is dan nog een expert op gebied van akoestiek.

wie is die knappe meid op het tv scherm?